משתמש:Eranglo/אוריאל יקותיאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eranglo.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eranglo.


אוריאל יקותיאל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 2 בספטמבר 1988 (גיל: 35)
מקום מגורים תל אביב
ידוע בשל חבר בTYP
גיי אייקון
הפרזנטור של "אריסה"
תפקידו באמא ואבאז
תקופת הפעילות מ-2010
מקצוע כוריאוגרף
רקדן
שחקן
העמוד הרשמי של יקותיאל

אוריאל יקותיאל הוא בדרן, כוריאוגרף, שחקן, רקדן וגיי אייקון ישראלי. הוא חבר בהרכב האלקטרוני ישראלי TYP, לצד עברי לידר, יונתן גולדשטיין ונוספים. ב-2012 הוא שיחק בסדרה אמא ואבאז של טדי הפקות.

ילדות ותחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יקותיאל נולד בכפר סבא ב2 בספטמבר 1988. יש לו שני אחים ואחות מבוגרים ממנו. אמו נפטרה ב1990, כשהיה בן שנתיים בלבד, ובהיותו בן 4 עברה המשפחה להרצליה, שם חי עד שעבר לתל אביב בספטמבר 2011. יקותיאל למד ריקוד משלל ז'אנרים: בלט, מחול מודרני, ג'אז. הוא אף לימד תיאטרון בקרב בני נוער, איתם גם ביים הצגות ומחזות זמר.

אריסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 2010 התחיל להופיע. מהרגע הראשון משך תשומת לב בקהילה, וביולי 2010 בחרו בו יותם פפו ועומר טובי, המפיקים של ליין מסיבות המוזיקה מזרחית ללהט"ב "אריסה", לפרזנטור שלהם, לצד אליעד כהן. הליין הפך במהרה להצלחה אדירה ולאחד הדברים החמים בסצינת המסיבת הישראלית[1], כאשר שורת סרטוני קידום מסיבות שלו הפכו לויראלים, ועוררו עניין ארצי ובינלאומי, שהגיע לשיאו בשידורי הקליפ בערוצי טלווזיה ביוון ובפורטוגל, ובסיבוב הופעות של "אריסה" בברזיל (שהסרטון לקידומו צבר כ-90,000 צפיות ביוטיוב)[2]. יקותיאל הסביר את המקור והתפתחות הסרטונים: ”התחלנו בסרטון אחד קטן, וגילינו שזה מעלה את המסיבות לרמות אחרות, אז המשכנו, והיום זה כבר חלק בלתי נפרד: כל מסיבה צריכה סרטון”[3]. ההצלחה של אריסה מינפה את יקותיאל, כמו גם את פפו, טובי, וכהן, ובשיא ההצלחה אף הקפיצה את הרבייעה למקום ה28 ב"היכל הקהילה", רשימת 50 המשפיעים והבולטים בקהילה הגאה בישראל בשנת 2011, על פי האתר מאקו[4]. בדצמבר 2011 הפסיק יקותיאל להיות הפרזנטור של אריסה.

באותו החודש, השתתף יקותיאל בקמפיין של הזרוע הגאה של ההוועד למלחמה באיידס, "בלה דואגת", לצד שחקן הפורנו הישראלי, יונתן אגסי.[5] את הסרטון ביים וערך עומר טובי, והוא זכה ללמעלה מ10,000 צפיות ביומו הראשון, 72,000 צפיות עד כה, ואף הוטמע באתר האמריקני המצליח לקהילה הגאה, After Elton (הנקרא על שמו של אלטון ג'ון)[6]

בנובמבר 2011 השתתף יקותיאל בקמפיין "אחרי כל לילה מגיע יום", שנולד בעקבות ארבעה מקרי התאבדויות בקהילה הגאה, מספר חודשים לפני כן[7][8]. לצד יקותיאל השתתפו בקמפיין גם עברי לידר, גל אוחובסקי, שורטי, ג'ייסון דנינו הולט, אביעד קיסוס, עומרי חיון, ציונה פטריוט, קיי לונג, אבנר דפני, שי דויטש, יניב ויצמן ואחרים.

עם TYP[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקשר עם TYP נוצר כאשר הפרויקט שכר את יקותיאל לככב בקליפ לסינגל הבכורה שלהם, D.I.S.C.O, מאלבום הבכורה שלהם ‎09:00 To 17:00, 17:00 To Whenever. הקליפ עלה ליוטיוב ב-7 ביולי 2011, וזכה לביקורות נלהבות[9][10]. ההצלחה והאווירה החיובית גרמו לTYP לעבוד בשנית עם יקותיאל בקליפ השני שלהם, 20 Seconds. הפעם, יקותיאל לא רק הופיע בקליפ אלא גם היה הכוריאוגרף שלו. הקליפ זכה גם הוא לתהודה גדולה. [11] יקותיאל כיכב גם בשני קליפים מיוחדים של הלהקה: קליפ תנועות לD.I.S.C.O [12], לצד עברי לידר, ושורת בלוגרים, מהמובילים בעולם[13]. קליפ נוסף הוא ראיון לאתר המוזיקה והקרייאטיב Konbini. בראיון משתתפים עברי לידר, יונתן גולדשטיין ואוריאל עצמו, והקליפ זכה עד כה ללמעלה מ90,000 צפיות[14]

אמירה מגדרית וחברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הפיכת הסרטונים של אריסה להצלחה מסחררת ביוטיוב[3], התחיל דיון חברתי בעל מוטיבים אקדמיים בנושא יקותיאל. דמותו הססגונית, החצופה, קוראת התיגר על גבולות המגדר, עוררה דיונים והשוואת לאמירות מגדריות וחברתיות ישנות.

באחד מהסרטונים הבולטים של אריסה, "שוקולד שלי", שזכה ל320,000 צפיות[15][16], בולטת במיוחד אמירה הנוגעת לצבע עור. הדוגמנים בקליפ, אשר בתחילתו בהירים ומייצגים את הגבר האשכנזי, נצבעים בידי הדמויות הנשיות בקליפ, אשר הבולט בהן הוא יקותיאל (לצד שתי נשים בגיל הזהב) בעזרת סירופ שוקולד, ולאחר מכן זוכים לשורת ליקוקים מצדם אותן דמויות. על פי מאמרו של רוני סבג-אלבין, מדובר ב”מחווה לעגנית לתפיסה הרואה את השחור כאובייקט היפר-מיני”[17].

דוגמה נוספת לאמירה חברתית (בהקשר הזה, היא נוגעת לאותניות) היא בחירתו של יקותיאל שלא להופיע, בניגוד לדראגיסטים אחרים (דוגמת קיי לונג וציונה פטריוט), תחת שם במה. גם בקליפים עצמם יקותיאל שומר על אותנטיות: אם זה בשפמו האמיתי, ובין אם זה בבחירותו להופיע ללא פאה, או להדגיש את תוי פניו בעזרת איפור במקום לטשטשם. בלבוש ומראה שלו אמירה מגדרית נוספת: יקותיאל ממחיז "קונפליקט", כביכול, בין שני מאפיינים - דמות המזרחי (התכשיטים והתלבושות לגופו), ודמות ההומו (שפם המזכיר את שפמו של פרדי מרקיורי, גיי אייקון בולט משנות ה-70), אשר באופן טבעי אינן משתלבות, מתקיימות במקביל, לעיתים אף באותו הרגע, בקליפים בהם מכבב יקותיאל.[17]

בקליפים נוספים ל"אריסה", יקותיאל מפגין התנהגות מתנגשת, הפעם במובן המגדרי. ב"קליפ הכדורגל"[18], אשר זכה ל160,000 צפיות[19][20], מככב יקותיאל בשתי דמויות, לעיתים במקביל: שחקן הכדורגל, המאצ'ואיסטי והחזק, והרקדן הצבעוני, הנוגע לדמות המעודדת ולמאפייני קרנבלים. כאמור, ברגעים רבים בקליפ הדמויות האלה מתקיימות במקביל - כאשר יקותיאל לבוש במדי כדורגל אדומים, לרגליו נעלי עקב אדומות גם הן. סצינה אחרת בקליפ נפתחת ביקותיאל במדי הכדורגל, אך כאשר המצלמה מתרחקת, ניתן לראות אותו רוקד לצד שתי רקדניות, כאשר שלושתם מעוטרי נוצות. יתכן שהבחירה דווקא בלבוש מנקר עיינים זה מתקשרת לתרבות גאה אחרת, שמלתה המפורסמת מתחרות האירוויזיון 1998, בה זכתה דנה אינטרנשיונל. באותו הקליפ, הפגנת השמחה יוצאת הדופן (והמחווה ל"אווירון", אלון מזרחי) יכולה להתפרש כשבירת מוסכמות גברית והפגנת "עליזות", אשר גם היא נוגעת באמירה מסוימת: עליז הוא כינוי שגור להומוסקסאל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    חגי אוזן‏, יש מדינה לגאווה: הקהילה הומו-לסבית מגלה את המוזיקה הים תיכונית, באתר וואלה!‏, 1 במרץ 2011
  2. ^ ★ ARISA NO BRASIL 10.11-21.11★ - אריסה בברזיל, בYoutube
  3. ^ 1 2 הסרטונים הויראלים של אריסה, ליין מסיבות גייז מזרחי, באתר צינור לילה
  4. ^ 28. עומר טובי, יותם פפו, אוריאל יקותיאל ואליעד כהן: ליין האריסה, באתר מאקו
  5. ^ בלה דואגת: כוכב הפורנו ילמד אתכם לעשות סקס בטוח, באתר מאקו
  6. ^ GOING ALL THE WAY (הסרטון), בYoutube
  7. ^ הקהילה מתגייסת: אחרי כל לילה מגיע יום, באתר מזבלה: בלוג קראייטיב
  8. ^ עזרה בדרך: הקהילה הגאה נלחמת בהתאבדויות, באתר עכבר העיר
  9. ^ לירוי שופן‏, עברי לידר עולה על עקבים בקליפ חדש שיעשה לכם את הקיץ, באתר וואלה!‏, 10 ביולי 2011
  10. ^ אור ברנע, ynet - תרבות ובידור - עברי לידר באנגלית: צפו בקליפ של TYP, באתר ynet, 7 ביולי 2011
  11. ^ תום זואילי, ‏בלעדי: הקליפ החדש של במאי "האריסה", באתר ‏מאקו‏, 16 בספטמבר 2011
  12. ^ The Young Professionals Teach The 'D.I.S.C.O' Dance video, באתר NME
  13. ^ מוזיקאים ישראלים יארחו משלחת בלוגרים מהעולם, באתר נענע10
  14. ^ "ראיון עצמי" - הינאג' פרופשיונלס, באתר Konbini
  15. ^ נכון לתחילת אפריל 2012
  16. ^ ★ ★ ★ ARISA שוקולד שלי mon chocolat 18.2 ★ ★ ★, ביוטיוב
  17. ^ 1 2 עור לבן, מסיכות שוקולד, באתר "העוקץ", 16.6.11
  18. ^ לשירו של אייל גולן, "מלך המגרש"
  19. ^ נכון לתחילת אפריל 2012
  20. ^ ★ ARISA 26.5 - Special Soccer Party! ★, ביוטיוב

[[קטגוריה:רקדנים ישראלים]] [[קטגוריה:כוריאוגרפים ישראלים]] [[קטגוריה:דראג]]