משתמש:Lerddazardogen/קליע הכסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ תסריטאי, צלם, עורך, מפיק, במאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קליע הכסף
כרזת הסרט
כרזת הסרט
שחקנים ראשיים קורי היים
גארי ביוסי
מייגן פולווס
אוורט מקגיל
רובין גרובס
מוזיקה ג'יי צ'אטוויי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
הקרנת בכורה 11 באוקטובר 1985
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט אנגלית
תקציב $7,000,000
הכנסות $12,361,563


'קליע הכסףאנגלית: Silver Bullet) הוא סרט אימה לילדים משנת 1985 המבוסס על הנובלה של הסופר סטיבן קינג. בסרט מככבים קורי היים, גארי ביוסי, מייגן פולווס
אוורט מקגיל ורובין גרובס.



העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיירה טארקייר שבמדינת מיין מתחילה לאט לאט לסבול מכל מיני רציחות מסתוריות, לתושבי העיירה הוותיקים שם, נמאסת שם הוזלת היד של המשטרה ושל הרשויות, והם זוממים לקחת את החוק לידיים, קציני משטרה בכירים וביניהם השריף המקומי מנסים לבלום את ההמון הזועם אך ללא הועיל, מאחר שאב שכול אשר איבד את נערו מעודד אותם לפעול. האחרון אשר מנסה לבלום את דרכם הוא כומר הכנסייה אך ללא הועיל ובסופו של דבר כולם מוצאים את מותם לאחר שנרצחו על ידי איש-הזאב. בין הנרצחים הראשונים היה האבא שבתו היתה חברה של מרתי קוסלאו, אביה היה בעל חווה חקלאית אשר נרצח על ידי איש הזאב בתוך החממה לגידול צמחים ושתילים לאחר שנדקר בקרש בזמן שאיש הזאב משך אותו למטה.



האישים הבולטים ביותר בעיירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האישים הבולטים ביותר בעיירה הם כומר הכנסייה ומשפחת קוסלאו. (1) הכומר היה מאוד נודע שם מאחר שהוא היה זה שעורך את טקסי ההשכבה וחולק כבוד אחרון יחד עם קהל המתפללים לכל קורבנות של איש-הזאב. (2) משפחת קוסלאו היתה מאוד ידועה בעיירה שם מאחר שבן המשפחה מרתי היה מרותק לכיסא גלגלים. הודות לדודו הנאמן רעד, זכה מרתי לשני גלגלי כסאות משוכללים מאוד מצד דודו ולתשומת לב יוצאת מן הכלל שבאה גם היא מצד דודו. למרות כל היחס החם שקיבל מרתי מרעד חלומו הגדול היה ללכת, לרוץ ולטפס על עצים, אך יום אחד הפתיעה אותו מאוד רעד כאשר קנה לו קולנועית-וספה המונעת מדלק ויכולה להגיעה עד למהירות של 105 קמ''ש. מרתי שלא יכל להתאפק יותר הן ממתנת הקולנועית-וספה והן ממתנת רקטות זיקוקי הדינור של רעד, התגנב בשעת לילה מאוחרת מחוץ לביתו בעזרת ידיו בלבד ודהר עם קולנועית-הווספה רחוק מביתו לעבר היער הגדול של העיירה מי שם הוא הגיע לגשר ציבורי אשר נמצע באמצע היער וירה להנאתו את זיקוקי הדינור, אך לפתע באמצע מסיבת זיקוקי הדינור שלו הוא רואה במו עיניו שאיש הזאב צועד לקראתו באותו גשר ציבורי שבו הוא שוהה, למרות שמרתי קצת נלחץ מהעירועה הזה, הוא שומר על רוח קרב ויורה את טיל הזיקוק לעבר עינו השמאלית של איש הזאב, כתוצאה מהירי מאבד איש הזאב את מאור עינו השמאלית. בורח מהר מאוד מבוהל לביתו לאחר שהחנה את קולנועית הווספה ליד ביתו הוא מתגנב במהירות חזרה לחדרו שבקומה השנייה בעזרת ידיו בלבד.



החששות הפחד ומלחמת הישרדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרתי קוסלאו אכן חושש מנקמתו של איש הזאב לאחר שניסה לחסלו פעם שניה בתור עונש בניסיון ההתנקשות הכושל שבו רצה להתרסק בקולנועית-וספה בעזרת רכבו, אך למזלו של מרתי אחותו ז'ני נחלצת לעזרתו לאחר שהיא מוכנה לתרום את תליון הכסף שברשותה למען שהוא יהפוך לקליע הכסף הקטלני של איש הזאב. חברו של מרתי התנהג בקונדסות כלפי אחותו ז'ני בכך שנהנה להפחיד אותה בנחשים שאותם הוא גידל אך ז'ני לא רק פחדה מנחשים אלא גם מעכברים. התחביב של מרתי ושל חברו הקונדס היה גם להעיף עפיפונים, חברו כל כך אהב להעיף עפיפונים שזה אפילו היה הדבר האחרון שעשה בחייו לאחר שנרצח באכזריות על ידי איש הזאב שגזר את גופתו לחתיכות. בערך יומיים אחרי האירועה הזה מגיע איש הזאב לביתם של משפחת קוסלאו, לאחר שניתק אותם מהחשמל הוא פורץ אליהם דרך אחד הקירות, ולאחר שתקף את רעד פעמיים, מרתי יורה לעברו את קליע הכסף לעינו הימנית ובכך מחסלו. אחותו של מרתי קוסלאו ז'ני קוסלאו (מייגן פולווס), ודודו הנאמן רעד (גארי ביוסי) עדים במו עיניהם לחיסולו של איש הזאב על ידי מרתי קוסלאו (קורי היים) לאחר שירה לתוך עינו הימנית את קליע הכסף.



קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:סרטי 1985

קטגוריה:סרטים אמריקאיים

קטגוריה:סרטי אימה

קטגוריה:סטיבן קינג