משתמש:TippTopp

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוך הבא! ברוכה הבאה!

מזה למעלה מעשור אני תורם לויקיפדיה ולקרן ויקיפדיה בדרכים שונות. מדוע אני עושה זאת? משום שאני מאמין בערכים שויקיפדיה מייצגת: פתיחות, תום לב, שיתוף פעולה. יחד נשיג מה שאף אחד מאיתנו אינו יכול לעשות לבדו.

כאדם משכיל, בעל אמצעים, המחזיק בתפקיד בכיר במוסד ידוע, זמני אינו בידי. אף על פי כן, משום שאני יודע שויקיפדיה זקוקה למומחיותם של אנשים שכמותי, אני טורח למצוא זמן לתרום ומבקש מעמיתי רמי הדרג לעשות את אותו הדבר [1]. כמו רבים בקרן ויקיפדיה, אני מוטרד מהרושם שהאנציקלופדיה החופשית "מצאה את מגבלותיה", שצמיחתה נעצרה על ידי קומץ משתמשים שחוסר סובלנותם דוחה את אותם מומחים שויקיפדיה זקוקה להם[2]. אני מודע למחקרים המוכיחים שמיטב התרומות לויקיפדיה, אלה שאמינותם היא הגבוהה ביותר, מגיעות לא מהעורכים הבולטים ,אלא מאיתנו - המומחים הכותבים לעיתים לא מוזמנות [3].

מומחים אינם תמיד מצויים בפרטי הפרטים של המנהלה, אולם הם אלה המחזיקים בידע שדרוש כדי ליצור את האניציקלופדיה האולטימטיבית. אם את הינך עורכת או אתה הינך עורך, אנא קבלי(או קבל) את תודותי על תרומתך למנהלת ויקיפדיה. בזכות אנשים כמוך, אנשים כמוני יכולים לתרום. אם מצאת משהו שלדעתך זקוק לשיפור, אנא הצע זאת. דף השיחה הוא מקום אידאלי לכך. כתזכורת, תמיד הנח תום לב: פגמים טכניים יכולים לנבוע מסדר יומנו העסוק לעייפה. חפש דרך לשלב את תרומותינו עשירות התוכן מבלי לפגוע בתורם, פן ויקיפדיה תהפוך למקום מנוהל היטב אבל ריק ממומחיות. הבה נמצא דרך לאפשר לכולם לתרום.

ועכשיו, בחזרה לכתיבה!

  1. ^ Young, J. R. (August 3, 2011). Encore Episode: Wikipedia’s Co-Founder on Academic Uses, and Limits, of Popular Open Encyclopedia. Chronicle of Higher Education.
  2. ^ Johnson, B. (August 12, 2009). Wikipedia Approaches Its Limits, The Guardian
  3. ^ Anthony, D., Smith, S. W., & Williamson, T. (2009). Explaining Quality in Internet Collective Goods: Zealots and Good Samaritans in the Case of Wikipedia. Rationality and Society, 21(3), 283-306.