משתמש:Uri R/ציטוט נבחר/אוסף ציטוטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{פורטל:מסגרת מעוצבת עליונה|כותרת={{{1}}} |ערוך={{{2}}} |גבול= #EEDD11 |כותרת רקע= #BB1111 |כותרת טקסט= #ffffff |רקע= #F9F9DD |טקסט= #000000 }}

אוסף הציטוטים "הרהורים על המצב הוויקיפדי" של אורי

לעריכת הציטוטים לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

חרדי קורא פשקוויל לא וירטואלי

פשקוויל הוא כינוי לכרזת קיר ברחוב החרדי הנושאת מסר, לרוב שלילי, כלפי אדם או רעיון כלשהו.

תורמי ויקיפדיה, "פשקוויל," ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, [1] (אוחזר אוגוסט 4, 2008).
לאוסף הציטוטים המלא

2

[...] רבי אליעזר אומר: לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב, אלא מפני שהוא מינו.

בבא קמא, דף צב, ע"ב

3

...במקום שמסתיים מדע הטבע מתחילה הבעיה. הוא מסתיים באדם, הישות האחת הנמצאת מחוץ לתחומו, או נכון יותר, הוא מסתיים באותו צד או היבט של האדם שאיננו גוף, יהא זה אשר יהא. [...] כל מה שאנושי, כל מה שנוגע לנו כבני-אדם הוא מחוץ לתחומו של מדע הטבע.[...]
מדעי החברה ומדעי הרוח מייצגים את שתי התגובות למשבר שנגרם בשלהי המאה השמונה-עשרה עקב הרחקתו הסופית של האדם - או של אותו צד של האדם שהוא החלק הנותר, או היתר, של גופו - מן הטבע, ומכאן, מתחומי מדע הטבע או הפילוסופיה של המדע. דרך אחת הובילה את המאמצים הנמרצים להתאים את האדם למדעי הטבע החדשים, להפוך את מדע האדם לשלב הבא בסולם היורד מהביולוגיה. הדרך האחרת פנתה לטריטוריה שנפתחה מחדש בידי קאנט, זו של החירות כמנוגדת לטבע, נפרדת ממנו אך שווה לו, דרך שאינה דורשת את חיקויין של המתודות של מדעי הטבע שכן היא מתייחסת אל הרוחניות ברצינות לא-פחותה מאשר אל הגוף.

אלאן בלום, דלדולה של הרוח באמריקה, עם עובד, 2002 [1987], עמ' 418 - 419.
לאוסף הציטוטים המלא

4

מדוע [מהווה הסוציולוגיה בעיה גדולה כל כך]? מפני שהיא חושפת את הדברים הנסתרים ולפעמים המודחקים כגון [...] להראות שהעולם המדעי הוא מקום התרחשותה של תחרות המכוונת על ידי חיפוש אחר רווחים ספציפיים (פרסים למיניהם, לרבות הנובל, עדיפות התגלית על פני מחקר, יוקרה וכו'), המנוהלת בשם אינטרסים ספציפיים (כלומר שלא ניתן לצמצם אותם לאינטרסים הכלכליים בצורתם הרגילה, אשר נתפסים כ"נטולי אינטרסים") - פירושו להעמיד בסימן שאלה כתיבה מדעית מהלת שאנשי המדע שותפים לה לעתים קרובות ושהם זקוקים לה כדי להאמין במה שהם עושים.

פייר בורדייה, "מדע עוכר שלווה", שאלות בסוציולוגיה, רסלינג, 2005 [1984], עמ' 34.
לאוסף הציטוטים המלא

5

[...] אני גם בדעה שמדע האדם מערב באופן בלתי נמנע תיאוריות אנתרופולוגיות.

פייר בורדייה, "מדע עוכר שלווה", שאלות בסוציולוגיה, רסלינג, 2005 [1984], עמ' 44.

6

homo sum; humani nihil a me alienum puto
אנוש הנני, וכל דבר אנושי אינו זר לי

פובליוס טרנטיוס אפר, 159-190 לפנה"ס, מחזאי רומי
לאוסף הציטוטים המלא

7

ה"איש שברחוב" הוא קורבן של השכל הישר המושרש כל כך במורשת הפוזיטיביזם

גיאטרי צ'קרוורטי ספיבק, "כלום יכולים המוכפפים לדבר?", קולוניאליות והמצב הפוסטקולוניאלי בעריכת יהודה שנהב, מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד (תל–אביב 2004), עמ' 144
לאוסף הציטוטים המלא

8

היעדר משוא פנים לנוכח חוסר צדק אינו אלא צורה של שותפות לפשע

9

מאחורי ההר אחת שתיים שלוש / שם ישבו שלושה גמדים אחת שתיים שלוש
לא אכלו ולא שתו אחת שתיים שלוש / רק ישבו ופטפטו אחת שתיים שלוש

חיה שנהב, פיט, פט, טו, 1975
לאוסף הציטוטים המלא

10

חוסה אורטגה אי גאסט

Yo soy yo y mis circunstancias, y si no las salvo a ellas no me salvo yo
אני הנני אני ונסיבותי, ואם אינני גואל אותן אינני גואל את עצמי

לאוסף הציטוטים המלא

11

חוק הוא תולדה של ייאוש מהטבע האנושי

לאוסף הציטוטים המלא

12

שונא את המדינה, אוהב את הפלוגה

לאוסף הציטוטים המלא

13

אהוב את המלאכה, ושנוא את הרבנות, ואל תתוודע לרשות

שמעיה (אבות א, יא)
לאוסף הציטוטים המלא

14

caminante, no hay camino, se hace camino al andar
ההלך, אין דרך, ההליכה כובשת את הדרך

Caminante no hay camino, מאת אנטוניו מצ'אדו
לאוסף הציטוטים המלא

15

אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס

לאוסף הציטוטים המלא

16

אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

פתגם עממי
לאוסף הציטוטים המלא

17

וְאִם-אָסוֹן, יִהְיֶה--וְנָתַתָּה נֶפֶשׁ, תַּחַת נָפֶשׁ. עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן, יָד תַּחַת יָד, רֶגֶל תַּחַת רָגֶל. כְּוִיָּה תַּחַת כְּוִיָּה, פֶּצַע תַּחַת פָּצַע, חַבּוּרָה, תַּחַת חַבּוּרָה.

שמות כ"א, כ"ג - כ"ה
לאוסף הציטוטים המלא

18

במשטר המתקדם ביותר והמעודן ביותר ניטש הוויכוח בין בני אדם. המלאכים שייכים לעולם נהדר, אבל ספק אם הוא דמוקרטי.

שמעון פרס, מאמר בעיתון "דבר", אוקטובר 1959
לאוסף הציטוטים המלא

19

-אני ספקן.
-לא, אתה סתם פקפקן, וזה לא אותו דבר.

לאוסף הציטוטים המלא

20

This article (and some of the replies) are the best argument yet for the introduction of the <irony></irony> tags into the next HTML specification

הגולש Neil מתאריך Jan 19th, 2010 at 7:01 pm בתגובה לתגובות גולשים נזעמים שלא הבינו את האירוניה שבמאמרה של סטפני גוטמן, "Israel builds a field hospital in Haiti. Anti-Zionists not fooled!" ב-Telegraph.co.uk
לאוסף הציטוטים המלא

21

כל התל אביבים האלו, לא רק שהם מתנשאים וצרי אופקים, רובם גם אשכנזים ושמאלנים, שכשהם גרים בפריפריה (כל השלושה) הם סתם לא ממש יהודים, אבל כשהם גרים בתל אביב, הם גם לא ממש ישראלים... בטח גם לא עשו צבא, משתמטים, נותנים למלח הארץ מהפריפריה לההירג בשביל שהם ישתו כוס פרפוצינו לימונענע עם קליפת אבוקדו בשינקין. טפו... לכו לכו לרמת אביב ג' שלכם, תעשנו משהו במרכז המכוער שלכם... תתפסו ראש טוב לפני שאתם הולכים לסרט של מוחמד בכרי בסינמטק, יענו קולטורה בשקל.

דף משתמש של Uri R (אוחזר 20 בפברואר 2010).
לאוסף הציטוטים המלא

22

אלו הגדרות טכניות בלבד, שהן חסרות חשיבות. תפקידי בקרן נותר כשהיה. הסיבה לביצוע השינוי בהגדרות הטכניות הללו היא כדי להדגיש את הנקודה הבאה: מנהיגות אינה נובעת מהגדרות תוכנה, כי אם מחזון, ותשוקה לעשות את הדבר הנכון בדרך הנכונה

ג'ימי ויילס, מצוטט אצל ניצן סדן וניב לילאן, "מייסד ויקיפדיה: 'פוקס ניוז אינם מקור אמין'" Ynet‏, 20 במאי 2010.
לאוסף הציטוטים המלא

23

גם בי פגעו פעם וטענו כנגדי טענות שלא היה מקום לטעון אותם, ולא קיבלתי כל התנצלות וזה שפגע לא מצא לנכון להתנצל. (ואת יודעת במה מדובר) אני בחרתי בזמנו לשתוק ולא לעשות מהומה.

לאוסף הציטוטים המלא

24

Persecution is the systematic mistreatment of an individual or group by another group. The most common forms are religious persecution, ethnic persecution, and political persecution, though there is naturally some overlap between these terms.

Wikipedia contributors, "Persecution," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Persecution&oldid=366136022 (accessed June 7, 2010)‏

Per·se·cu·tion: The act or practice of persecuting on the basis of race, religion, gender, sexual orientation, or beliefs that differ from those of the persecutor

Persecution, The Free Dictionary, http://www.thefreedictionary.com/persecution (accessed June 7, 2010) ‏
לאוסף הציטוטים המלא

25

חבל שמדיניות זה של חסכון בטקסט לא באה לידי ביטוי בדיון זה, שממש אינו מקיים את הכלל הראשון של המדיניות בויקיפדיה:תרבות הדיון: קצרו בדבריכם. מסר קצר נקלט טוב יותר מאשר מסר ארוך שלאיש אין חשק לקרוא אותו. ללא ספק אי קיום כלל זה מתקיים כאן. ראו מיעוט המשתתפים בדיון. ואולי זו המטרה? Hanay שיחה 13:15, 5 בינואר 2011 (IST)

לאוסף הציטוטים המלא

26

חרם האוטובוסים של מונטגומרי (Montgomery Bus Boycott), היה אירוע מחאה פוליטית שנערך במונטגומרי, אלבמה מצד ארגונים של אפרו-אמריקנים במטרה לכפות על רשויות התחבורה העירוניות את הפסקת מדיניות ההפרדה הגזעית.

תורמי ויקיפדיה, "חרם האוטובוסים של מונטגומרי," ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%97%D7%A8%D7%9D_%D7%94%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%9C_%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%92%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99&oldid=9763125 (אוחזר ינואר 24, 2011).

קו מהדרין (לעתים קו כשר) הוא קו אוטובוס בישראל שבו נהוגים כללי תרבות חרדיים, שבמרכזם הפרדה מגדרית שעל פיה הגברים יושבים בקדמת האוטובוס ואילו הנשים בחלקו האחורי.

תורמי ויקיפדיה, "קו מהדרין," ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%A7%D7%95_%D7%9E%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9F&oldid=9968962 (אוחזר ינואר 24, 2011).
לאוסף הציטוטים המלא

27

קיים ערך אנגלי ואנחנו נמחוק?

כי אי אפשר לסמוך על ויקיפדיות זרות

לאוסף הציטוטים המלא

28

כיתוב תמונה
כיתוב תמונה
הידעת? בשנת תש"ע למדו 657,380 מתלמידי ישראל במסגרת החינוך הממלכתי ואילו 204,263 למדו במערכת החינוך הממלכתי דתי.[1] בוויקיפדיה העברית, לעומת זאת יש 30 ערכים על בתי ספר תיכוניים ממלכתיים לעומת 55 ערכים על ישיבות תיכוניות (כולל קטגוריות המשנה) ו-10 נוספים על אולפנות. כלומר למרות שבחינוך הממלכתי דתי לומדים רק כ-31% מהלומדים בחינוך הממלכתי, הרי שעל מוסדות החינוך התיכוניים שלהם יש ייצוג יתר של 216%, כלומר פי 7 מחלקם הייחסי במערכת החינוך (לפי מספר תלמידים).
לאוסף הציטוטים המלא

29

לפעמים אני תוהה אם אנשים הם באמת אידיוטים, או שמא הם ניחנו בכישרון רב לעשות את עצמם כאלו

לאוסף הציטוטים המלא

30

כשבר הפלוגתא מעלה טענה איתה אינך יכול להתמודד, שנה את היררכיית הכותרות, או הוסף כותרות חדשות, כך שתוציא את דבריו מהקשרם, תשנה את כוונתם, או שתקבור אותם בתחתית הדיון על מנת שלא יקראו כיצד נחשפה ערוותך ברבים. אמנם לא מדובר במהלך אתי במיוחד, אבל אל חשש: יש דברים חשובים יותר מאתיקה.

"הנחיות לעורך מתחיל". אנונימי.
לאוסף הציטוטים המלא

31

כל המציל ערך אחד ממחיקה כאילו כתב אותו בעצמו

קלאופטרה בהעניקה את "עיטור המציל" לאגסי
לאוסף הציטוטים המלא

32

האויב הגדול ביותר של ההתנהגות המוסרית, הערכית והאתית, הוא המניפולציה. מניפולציה משמעה גיוס טיעונים אתיים וערכיים, לצרכים פוליטיים חד-צדדים. המניפולציה היא התחפושת המכוערת של הנבל. היא האויב הגדול, שכן היא מקעקעת את המעמד העליון של עקרונות אלה, ומשכנעת כי אין בהם מהות עצמית, וכל מהותה של האתיקה היא שימוש ככלי פוליטי לקידום מטרות.

-הרב יובל שרלו, בחן את עצמך: האם אתה בעד אדם ורטה?, באתר ynet, 8 בפברואר 2014
לאוסף הציטוטים המלא

{{פורטל:מסגרת מעוצבת תחתונה}}