נאה סלמיס פמגוסטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נאה סלמיס פמגוסטה
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל נאה סלמיס פמגוסטה
תאריך ייסוד 1948
אצטדיון אצטדיון אמוכוסטוס
לרנקה, קפריסין
(תכולה: 5,500)
נשיא אנדראס פרסקבה
יו"ר Yannos Chrysostomou עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן כריסטודולוס כריסטודולו
ליגה ליגת העל הקפריסאית
neasalamina.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נאה סלמיס פמגוסטהיוונית: Νέα Σαλαμίνα Αμμοχώστου, "נאה סלמינה אמוכוסטו") הוא מועדון כדורגל קפריסאי המשחק בליגת העל הקפריסאית. המועדון הוא במקור מהעיר פמגוסטה, ומאז 1974 מארח את משחקיו בעיר לרנקה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות מלחמת האזרחים ביוון שפרצה ב-1946 בין אנשי השמאל ואנשי הימין, מועדוני הספורט בפמגוסטה שהיו ימניים פוליטית הגבילו את הספורטאים המזוהים עם מחנה השמאל. אלו הקימו עקב כך את מועדון הספורט נאה סלמיס פמגוסטה, שכלל קבוצת כדורגל, ב-1948. לאחר שבהמשך השנה שחקני הקבוצה סירבו לחתום על הודעת תמיכה בצד הימני במלחמת האזרחים ותמכו בשחקנים המזוהים עם השמאל מקבוצות אחרות שסירבו לעשות זאת, הקבוצה לא הורשתה לשחק באצטדיון ג.ס.א., אשר בו שיחקו הקבוצות בפמגוסטה, במשך מספר שנים. הקבוצה שיחקה תחילה בכר דשא קטן בעיר, ובהמשך הצליחה לגייס כספים מהעירייה להקמת אצטדיון עירוני. בנייתו הושלמה ב-1952.

קבוצות נוספות שהוקמו באותה תקופה והזדהו עם השמאל הפוליטי סבלו מיחס דומה והן לא הורשו להירשם להתאחדות הכדורגל הקפריסאית. עקב כך הן הקימו בהמשך 1948 את פדרציית הכדורגל החובבנית של קפריסין, עם ליגה וגביע משלהם. המצב לא הואיל לכדורגל הקפריסאי ולאחר שכנועים רבים ההתאחדויות אוחדו ב-1953. עם זאת היחס הרע כלפי הקבוצות של הפדרציה נמשך, ורק חלק מהן הורשו לעבור ישירות לליגת העל הקפריסאית. בהסכם בין קבוצות הפדרציה נאה סלמיס פמגוסטה הייתה בין הקבוצות שהסכימו לשחק בליגה השנייה. כמו כן, הקבוצה חזרה לשחק באצטדיון ג.ס.א., והאצטדיון העירוני שימש אותם כמתחם אימונים. ב-1955, לאחר שתי עונות בליגה השנייה, הקבוצה עלתה לליגת העל הקפריסאית.

במהלך פלישת טורקיה לקפריסין ב-1974, הטורקים כבשו את פמגוסטה ותושביה היוונים של העיר ברחו לחלק שנותר בשליטה קפריסאית. המועדון עבר ביחד אתם ושיחק בערים ובאצטדיונים שונים עד שהתקבע באצטדיון אנטוניס פאפאדופולוס בלרנקה, ביחד עם אנורתוסיס פמגוסטה. ב-1979 הקבוצה ירדה למשך עונה אחת לליגה השנייה, ולאחריה חזרה לליגת העל.

ב-1990 הקבוצה זכתה בגביע הקפריסאי, ובהמשך אותה שנה היא זכתה בסופר קאפ. הודות לזכייתה בגביע השתתפה הקבוצה בעונה לאחר מכן בגביע אירופה למחזיקות הגביע, אך היא הודחה בסיבוב הראשון. ב-1991 נבנה בלרנקה אצטדיון אמוכוסטוס בשביל נאה סלמיס פמגוסטה, בעוד אנורתוסיס נותרו במקומם. בהמשך העשור הקבוצה השתתפה בגביע האינטרטוטו מספר פעמים, ללא הישגים משמעותיים.

הקבוצה ירדה ליגה ב-2001, 2003, 2008 ו-2010 וחזרה לליגת העל כעבור עונה בכל אחת מהפעמים.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נאה סלמיס פמגוסטה בוויקישיתוף