נטשה מוזגוביה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נאטשה מוזגוביה)
נטשה מוזגוביה
Наташа Мозговая
לידה 6 במאי 1979 (בת 44)
יקטרינבורג, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק הארץ, ערוץ 2, ידיעות אחרונות, קול אמריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נטשה מוֹזגוֹבָיָהרוסית: Наташа Мозговая; נולדה ב-6 במאי 1979) היא עיתונאית, מתרגמת ומנחת טלוויזיה ישראלית-אמריקאית. מנחה בקול אמריקה ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזגוביה נולדה בברית המועצות בשנת 1979, בת להורים עיתונאים. בגיל 11 ב-1990 עלתה לישראל עם אמהּ, שלי שריימן. בגיל 12 הופיעה לראשונה בסרטון פרסומת של הסוכנות היהודית. בגיל 13 נרשמה ללימודי תיאטרון בבית הספר לאמנויות בתל אביב ולאחר מכן למדה בתיכון תלמה ילין שבגבעתיים.

מוזגוביה החלה את הקריירה שלה בעיתונות הרוסית בישראל כשכתבה בגיל 14 במדור סאטירה צעיר בעיתון "וסטי". בהמשך, ערכה שני מוספים בעיתון זה, ותרגמה ספרים מרוסית לעברית.

בגיל 21 בשנת 2000 עזבה את "וסטי" והחלה לעבוד ככתבת בעיתון "ידיעות אחרונות" (העיתון "וסטי" שייך לקבוצת ידיעות אחרונות). בימיו הראשונים של ערוץ ישראל פלוס, הגישה את תוכנית התחקירים "המחלקה המיוחדת", וכן את "עושים רוח", תוכנית תרבות בערוץ הראשון, ו"הבוקר השביעי", תוכנית תרבות ששודרה בימי שבת בבוקר בערוץ 2, אותה הגישה לצד דפנה שפיגלמן.

בינואר 2006 נבחרה להגיש את מהדורת החדשות המשודרת בערוץ 2 בחמש אחר הצהריים יחד עם דני קושמרו, ועוררה ציפיות גדולות.[1] עם זאת, בעקבות קיצוצים, מדרוג נמוך (6.8 בממוצע, על פי ynet) וביקורות קשות על התוכנית[2], שהתמקדו בין השאר במבטאה הרוסי בטענה כי הדבר מקשה על הבנת דבריה,[3] ירדה התוכנית במאי 2006. מוזגוביה טענה כי הביקורת נבעה בחלקה משנאת זרים.[4]

מאוקטובר 2007, מוזגוביה מגישה את התוכנית "הרוסים על חדשות" - מהדורת חדשות בעברית בערוץ 9 יחד עם העיתונאים אנה שוליק וגריגורי אסמולוב. ב-2008 השתתפה מוזגוביה גם כמנחה (יחד עם גרא סנדלר ואלכס אברבוך) בסדרת הטלוויזיה "תמול שלשום" ("Тмоль шильшом"), העוסקת בהיסטוריה של מדינת ישראל מ-1948 עד 1957. היא גם כתבה למגזין "עלמה" בתקופה הקצרה שבה ראה אור.

בשנת 2008 עזבה את ידיעות אחרונות, ועברה לוושינגטון, כשליחה של העיתון "הארץ" בארצות הברית. בתחילת 2013, עקב קיצוצים בהארץ, סיימה את עבודתה בעיתון, והצטרפה לדסק החדשות של אתר וואלה! תחת הכותרת "שליחת וואלה בוושינגטון". במקביל, משמשת בתור מגישה בקול אמריקה בוושינגטון.

מוזגוביה בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב.

נטשה מוזגוביה פעילה בקידום נושאים חברתיים ובייצוג מיעוטים בתקשורת, ובין היתר היא מכהנת כחברת הנהלה באג'נדה.

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזגוביה נשואה לישראלי-אמריקאי והם הורים לשתי בנות ובן. היא מתגוררת עם משפחתה במרילנד שבארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נטשה מוזגוביה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אריאנה מלמד, בזכות המבטא, באתר ynet, 5 במרץ 2006
  2. ^ אהוד אשרי, סליחה, טעות בליהוק, באתר הארץ, 5 במרץ 2006
  3. ^ יניב זך, מה רוצים מנטשה?, 24 בפברואר 2006, nrg
  4. ^ סמדר שילוני, "לא נתנו לרוסיה יום אחד של חסד", באתר ynet, 27 בפברואר 2006