נאשוויל (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נאשוויל
Nashville
סוגה מוזיקלי
דרמה המשכית
יוצרים קאלי קורי
כותבים כאלי ח'ורי עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי כאלי ח'ורי, Jean de Segonzac, ארלן סנפורד, ר.ג'יי. קטלר, אריק קלוז, אריק סטולץ, מייקל וקסמן, מריו ואן פיבלס, מייקל לומן, פול מקריין, טימותי באספילד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים קוני בריטון
היידן פנטייר
קלייר בואן
אריק קלוז
צ'ארלס אסטן
ג'ונתן ג'קסון
סאם פלדיו
כריס קארמק
רוברט ויזדום
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 124
הפקה
מפיקים בפועל קאלי קורי
די ג'ונסון
חברת הפקה אולפני ABC
Lionsgate Television
הפצה Disney–ABC Domestic Television, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים נאשוויל, טנסי
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור

ABC (עונות 4-1)

CMT (עונות 6-5)
רשת שידור בישראל HOT3
פורמט (תמונה) HDTV
תקופת שידור מקורית 10 באוקטובר 201226 ביולי 2018
תקופת שידור בישראל 7 בינואר 2013 – רץ
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נאשווילאנגלית: Nashville) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמה מוזיקלית, בכיכובן של קוני בריטון והיידן פנטייר. הסדרה נוצרה על ידי קאלי קורי, זוכת פרס גלובוס הזהב ואוסקר, ועד כה בוימה והופקה על ידי למעלה משלושים במאים ולמעלה מעשרים מפיקים שונים.[1] פרק פיילוט היה זמין באתרים Hulu ו-iTunes ובאתר הרשת ABC בטרם שודר בטלוויזיה, והוא קיבל גל ביקורות חיוביות; מבקרים ציינו לשבח את קאלי קורי על התסריט וליהוק השחקנים, ובפרט את ביצועיהן של קוני בריטון והיידן פנטייר.[2][3][4][5] פרק הבכורה שודר בערוץ ABC האמריקאי ב-10 באוקטובר 2012 ונצפה על ידי יותר מ-8.9 מיליון צופים.[6] בישראל, עלתה הסדרה לראשונה ב-7 בינואר 2013 בערוץ HOT3.

הסדרה עוקבת אחר שקורה בלבה של תעשיית מוזיקת הקאנטרי בעיר בירתה העולמית, נאשוויל שבטנסי, והיא מתמקדת בשתי אמניות פופולריות בתחום; ריינה ג'יימס (קוני בריטון), כוכבת קאנטרי ששמה הולך לפניה אולם תהילתה אובדת בהדרגתיות, וג'ולייט בארנס (היידן פנטייר), כוכבת עולה צעירה שמאיימת להדיח את ג'יימס מתפקידה כמלכת הקאנטרי. השתיים רואות זו את זו כיריבות, אך התחרות ביניהן מקבל תפנית כאשר ג'יימס מבינה שבארנס עלולה להיות תקוותה היחידה לשיפור התדמית שלה. במקביל ישנה חשיפה לחייהן האישיים של הזמרות, שמתגלים כלא כל כך זוהרים ולעיתים כמעיקים כאשר הם מהווים מקור לבעיות נוספות.

עד לשנת 2015 קיבלה הסדרה 19 מועמדויות, ביניהן: שתי מועמדויות בטקס פרסי גלובוס הזהב ה-70 לבריטון כמועמדת לשחקנית הטובה ביותר ולפנטייר כמועמדת לשחקנית המשנה הטובה ביותר, ומועמדות נוספת לפנטייר באותה הקטגוריה בטקס פרסי גלובוס הזהב ה-71; ארבע מועמדויות בטקס פרסי סטלייט ה-17 לבריטון ופנטייר כמועמדות לשחקנית הטובה ביותר, לפאוורס בות' כמועמד לשחקן המשנה הטוב ביותר ומועמדות לסדרת הדרמה הטובה ביותר; שתי מועמדויות בטקס פרסי האמי לבידור בפריים-טיים ה-65 לבריטון כמועמדת לשחקנית מובילה בסדרת דרמה ולשתי מוזיקאיות כמועמדות למוזיקה מקורית מובילה; מועמדות בטקס פרסי גילדת הכותבים של אמריקה ה-65 כמועמדת לסדרה החדשה הטובה ביותר; ושלוש מועמדויות בטקס פרסי בחירת הקהל - בטקס פרסי בחירת הקהל ה-39 כמועמדת לסדרת דרמה חדשה אהובה, בטקס פרסי בחירת הקהל ה-40 כמועמדת לסדרת דרמה אהובה ובטקס פרסי בחירת הקהל ה-41 לפנטייר כמועמדת לשחקנית הדרמה האהובה.

רשת ABC שהפיקה את ארבע העונות הראשונות בסדרה החליטה על ביטול התוכנית, אולם אז נרכשה הסדרה על ידי רשת CMT, אשר הפיקה את העונה החמישית. הסדרה חודשה גם לעונה שישית ואחרונה, אשר עלתה לשידור בינואר 2018 והסתיימה ביולי באותה שנה.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12110 באוקטובר 201222 במאי 2013
22225 בספטמבר 201314 במאי 2014
32224 בספטמבר 201413 במאי 2015
42123 בספטמבר 201525 במאי 2016
5225 בינואר 201710 באוגוסט 2017
6164 בינואר 201826 באוגוסט 2018

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריינה גיימס (קוני בריטון) ידועה בתור המלכה של מוזיקת הקאנטרי. עם זאת, האלבום האחרון שלה לא זוכה לאותה החשיפה שקיבלה עד כה והיא אינה מצליחה למכור כרטיסים ולמלא אולמות שלמים כבעבר. חברת התקליטים שלה מציעה לה לשיר יחד עם זמרת הקאנטרי ג'ולייט ברנס (היידן פנטייר), שלעומת ג'יימס הקריירה שלה נמצאת בנסיקה, ולצאת איתה לסיבוב הופעות משותף. אמנם כאשר ג'ולייט רואה בעצמה כבעלת זכויות יתר עצם מעמדה ומתנכלת לריינה בכוונת תחילה ובמודע, וריינה מצדה לא מתחברת לסגנון הקאנטרי פופ של ג'ולייט, השתיים הופכות ליריבות; ריינה דוחה את שיתוף הפעולה ביניהן, ולא עובר זמן רב עד ששתי הסטאריות נתקלות אחת בשנייה לעיתים קרובות, היתקלויות שמביאות איתן התנגחויות ועימותים לגבי כל דבר אפשרי, בין היתר על הניסיון לשכנע את הגיטריסט דיקון קלייבורן (צ'ארלס אסטן), המאהב לשעבר של ריינה, להופיע על הבמה במסגרת סיבוב ההופעות של כל אחת מהן. מלבד זאת נדמה כי חייה של ריינה מסתבכים עוד יותר כאשר אביה אליו היא מתנכרת, איש העסקים והמיליונר למאר וייט (פאוורס בות') משכנע את בעלה, טדי קונרד (אריק קלוז), לרוץ להתמודד על תפקיד ראש העיר של נאשוויל.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות הופעת בכורה הופעה אחרונה עונות
עונה 1 עונה 2 עונה 3 עונה 4
קוני בריטון ריינה ג'יימס עונה 1, פרק 1 ראשי
היידן פנטייר ג'ולייט בארנס ראשי
קלייר בואן סקרלט אוקונר ראשי
אריק קלוז טיאודור "טדי" קונרד עונה 3, פרק 22 ראשי אורח
צ'ארלס אסטן דיקון קלייבורן ראשי
ג'ונתן ג'קסון אייברי בארקלי ראשי
סם פלדיו גאנר סקוט ראשי
רוברט ויזדום קולמן קרלייל עונה 2, פרק 3 ראשי אורח
פאוורס בות' למאר וייט עונה 2, פרק 14 ראשי משנה
כריס קארמק וויל לקסינגטון עונה 1, פרק 16 משנה ראשי
לנון סטלה מאדי קונרד עונה 1, פרק 1 משנה ראשי
מייסי סטלה דפני קונרד עונה 1, פרק 1 משנה ראשי
וויל צ'ייס לוק וילר עונה 2, פרק 5 משנה ראשי
אוליבר הדסון ג'ף פורדהם עונה 2, פרק 2 משנה ראשי
אוברי פיפלס ליילה גרנט עונה 2, פרק 2 משנה ראשי

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין: היידן פנטייר, קוני בריטון וצ'ארלס אסטן
קלייר בואן וסם פלדיו
ג'ונתן ג'קסון
  • ריינה ג'יימס - כוכבת מוזיקת קאנטרי בת 40 שהפכה לאגדה. אביה למאר וייט הוא פוליטיקאי, ואמה וירג'יניה וייט נפטרה בטרם עת. בעבר יצאה עם הזמר-יוצר דיקון קלייבורן, אולם היא שלחה אותו למכון גמילה מאחר שהיה מכור לאלכוהול, וזמן קצר אחר כך נישאה לטדי קונרד והביאה לעולם שתי בנות קטנות; מאדי ודפני. לאחר שנות תהילה רבות הקריירה של ג'יימס נמצאת כעת בנסיגה, ובדיוק אז ג'ולייט בארנס, זמרת חדשה וצעירה ממנה נכנסת לתחום ומאיימת לגנוב ממנה את תואר מלכת הקאנטרי, ואם לא זה מספיק - נישואיה עם בעלה טדי עולים על שרטון ומאיימים לפרק את משפחתה, בין היתר בשל העובדה שקיים חשש לפיו אחת מבנותיהן היא איננה בתו הביולוגית של טדי.
  • ג'ולייט בארנס - דיווה יהירה, צעירה, יפה ועכשווית שהתגלתה על ידי המנהל שלה גלן גודמן. היא במקור מאלבמה, שם גדלה אל תוך חיים מלאי קושי, כמו גם נאלצה להתמודד עם חוסר תפקוד מצד אמה עקב היותה מכורה לסמים, ולכן לא היססה לעזוב אותם מאחור לטובת קריירת מוזיקה חלומית. בעקבות חייה הלא פשוטים, בארנס היא בן אדם הישגי וחסר פשרות ששואף תמיד להגיע לשלמות, ולפיכך הופכת עד מהרה לסנסציית קאנטרי-פופ רווחית. היא וריינה ג'יימס נלחמות על קהל אוהדי מוזיקת הקאנטרי, כאשר לבארנס אין בעיה לדרוס אותה ואת כל מי שמפריע לה בדרך לתהילה. אחת הדרכים שלה לעשות כן היא להתקדם באמצעות טובות מיניות, בין היתר עקב חוסר הכלה והתמודדות עם דברים בדרך רגשית כתוצאה מחוויות העבר, אולם עם הזמן רגשותיה באים לידי ביטוי כאשר היא נאלצת להתמודד בעל כורחה עם העבר שהשאירה מאחור.
  • סקרלט אוקונר - האחיינית של דיקון, משוררת וזמרת-יוצרת שחולמת על קריירה מוזיקלית. בתחילה היא גרה עם החבר שלה אייברי בארקלי, סולן להקה עם מספיק אגו כדי להתעלם מהעובדה שהיא שואפת להיות זמרת בעצמה, אולם הזוג נפרד לאחר שאייברי מקבל את ג'וב חלומותיו להיות זמר סולו מצליח וההצלחה עולה לו לראש. היא בהמשך חוברת למוזיקאי גאנר סקוט, שמאמין בה וביכולותיה והם הופכים לצמד מוזיקלי שאף עובר לגור יחד. סקרלט ממלצרת בפאב "הציפור הכחולה" אשר נותן במה ליוצרים כמוה, ובמקום זה מתחילה הקריירה שלה כמוזיקאית.
  • טדי קונרד - בעלה של ריינה. לאחר כישלון בעסקיו הוא חי על חשבון ההכנסות של אשתו, אולם התמונה משתנה כאשר הוא מתמודד לראשות העיר ונבחר בעזרתו של למאר אביה של ריינה. עם זאת כראש העיר הוא מתנהג בכפיות טובה כלפי למאר ומרבה לבצע טעויות, מה שמערער את היחסים בינו לבין למאר ואף משפיע לרעה על חיי הנישואים שלו עם ריינה המעורערים ממילא. הוא בהמשך בוגד באשתו והשניים מתגרשים.
  • דיקון קלייבורן - מלחין וגיטריסט ידוע בציבור, סקרלט היא אחייניתו. הוא נכנס ויצא ממכון לגמילה מספר פעמים עקב התמכרות לאלכוהול, ולאחר שחרורו האחרון הוא הופך להיות המאהב של ריינה ג'יימס מאחר שלא הפסיק לאהוב אותה. בהמשך נודע לו כי ייתכן והוא אביה הביולוגי של אחת מבנותיה של ג'יימס.
  • אייברי בארקלי - מוזיקאי שאפתן שמאופיין כילד רע. הוא וסקרלט נמצאים במערכת יחסים אשר לא מחזיקה מעמד זמן רב. בעונה השנייה הוא יוצא עם ג'ולייט.
  • גאנר סקוט - מוזיקאי יצירתי ומחויב לעבודה קשה אשר שואף לעסוק במוזיקה. הוא וסקרלט הופכים לשותפים מוזיקליים, מה שגורם להם להתקרב ולהפוך לזוג. הם בהמשך נפרדים והוא יוצא עם זואי.
  • קולמן קרלייל - היה מועמד לראשות העיר באופן חד פעמי, מאוחר יותר הפך לסגנו של ראש העיר. הוא חבר קרוב של ריינה ומשמש כמלווה אחראי של דיקון בחייו נטולי האלכוהול.
  • למאר וייט - פטריארך עשיר ורב עוצמה, פוליטיקאי מקומי עם שליטה וקשרים בעירייה. למאר הוא אביה של ריינה, ובניגוד לאשתו הוא מתנגד נחרצות לקריירה של בתו.
  • וויל לקסטינגטון - זמר קאנטרי בתחילת דרכו, השכן החדש של גאנר וסקארלט. הוא וגאנר נהנים להיות זה בחברת השני והופכים לחברים קרובים. וויל משתמש בקסם האישי שלו כדי לשכנע בנות לצאת איתו ולהתרועע בחברתו, אולם רק כדי להסתיר את העובדה שהוא הומוסקסואל בארון.
  • מאדי קונרד - בתה הבכורה של ריינה, אחותה של דפני. מאדי נמצאת בגיל ההתמרדות, וכשמשהו אינו מוצא חן בעיניה כולם יודעים על כך מהר מאוד.
  • דפני קונרד - בתה הצעירה של ריינה, אחותה של מאדי.
  • לוק ווילר - כוכב קאנטרי גדול, מצליח ופופולרי שהצטרף בעונה השנייה. מושא אהבתה של ריינה.
  • ג'ף פורדהם - המפיק החדש של חברת התקליטים בה חתומות ריינה וג'ולייט שהצטרף בעונה השנייה. ג'ף אינו מסתדר עם ריינה וג'ולייט ולעיתים קרובות דרך הפעולה בה הוא רוצה לנקוט במצבים מסוימים מתנגשת עם האופי ודעותיהן של שתי הכוכבות.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ודית הוג - מגלמת את טנדי המפטון, אחותה של ריינה ובת חסותו של אביה לאמר המתפקדת כמתווכת בין ריינה לאביהן.
  • קימברלי ויליאמס פייסלי - מגלמת את מרגרט "פגי" קנטר, קולגה לשעבר של טדי אשר עזרה לו להסתיר את המעילה שביצע בחברה בה עבדו השניים. כשטדי וריינה נמצאים בסטטוס פרודים היא מתחילה לצאת עם טדי, וזמן מה אחר כך הם מתחתנים לאחר ששיקרה לו על היותה בהריון.
  • דייוויד אלפורד - מגלם את באקי דוז, האמרגן האישי והאכפתי של ריינה מתחילת דרכה.
  • אד אמטרודו - מגלם את גלן גודמן, האמרגן האישי והמגונן של ג'ולייט, לעיתים קרובות מציל אותה ממצבים מסובכים שהיא מכניסה עצמה אליהם.
  • סילביה ג'פריס - מגלמת את ג'ולן בארנס, אמה הגאה והמגוננת של ג'ולייט, סובלת מהתמכרות לסמים.
  • מיכיל האוסמן - מגלם את ליאם מק'גיניס, המפיק המוזיקלי החדש של ריינה שבנוסף מקיים שני רומנים קצרים עם ריינה וסקרלט.
  • אוברי פיפלס - מגלמת את ליילה גרנט, מתמודדת בתחרות שירה שהגיעה למקום השני וכעת מגשימה את חלומה להפוך לזמרת קאנטרי בנאשוויל. לאחר שהחתימו אותה בחברת התקליטים של ג'ולייט, השתיים הופכות ליריבות.
  • שלי רוז - מגלמת את זואי דלטון, חברת הילדות הטובה ביותר של סקרלט שעוברת לגור עמה בנאשוויל. היא בהמשך יוצאת עם גאנר ולבסוף מוצאת עבודה בתור זמרת הרקע של ג'ולייט.
  • לורה בננטי - מגלמת את סאדי סטון, כוכבת קאנטרי שמקבלת הצעה להיות אומנית בשורותיה של אדג'יל, חברת התקליטים בה חתומה ג'ולייט, אולם לבסוף חותמת בחברת התקליטים של ריינה Highway 65, ובעקבות זאת הופכת לחברה קרובה של ריינה.
  • ברט טיילור - מגלמת את פאם, זמרת הרקע החדשה של לוק שבנוסף מקיימת איתו רומן קצר.
  • אלקסה וגה - מגלמת את קיילי, האהבה הראשונה של גאנר שמתקשה בחייה כאם חד-הורית. בהמשך היא משקרת לגאנר שהבן שלה הוא למעשה גם הבן שלו.
  • דרק האף - מגלם את נואה וסט, שחקן שזוכה לגלם תפקיד של זמר קאנטרי מצליח.
  • כריסטינה אגילרה - מגלמת את ג'ייד, זמרת פופ שרוצה להפוך לזמרת קאנטרי.
  • ג'יי הרננדז - מגלם את דנטה ריבאס, המלווה של ג'ואן בחייה נטולי מסמים שהופך בהמשך למאהב של ג'ולייט.
  • צ'ארלי ביולי - מגלם את צ'ארלס "צ'ארלי", איש עסקים נשוי ומלא ביטחון עצמי שמנסה לסחוט את ג'ולייט.
  • קריסטינה צ'אנג - מגלמת את מייגן ואנוי, עורכת הדין של דיקון בתחילת העונה שנייה שמפתחת איתו מערכת יחסית רומנטית.
  • טוד טרולי - מגלם את מרשל אוונס, נשיאה לשעבר של חברת התקליטים אדג'יל אשר מפוטר בתחילת העונה השנייה.
  • ג'יי. די סאות'ר - מגלם את ווטי וייט, מפיק מוזיקה ופזמונאי אגדי בתחום הקאנטרי המשמש כיועץ של ריינה.
  • קורטני הנסן -מגלמת את אמילי, העוזרת האישית והמסורה של ג'ולייט.
  • טילקי ג'ונס - מגלם את שון באטלר, שחקן פוטבול מצליח בתפקיד קוורטרבק ובעלה לשעבר של ג'ולייט.
  • רייה קילסט - מגלמת את מרילין רודס, האמרגנית והמאהבת לשעבר של אייברי.
  • וייקליף ז'אן - מגלם את דומיניק קינג, נשיא חברת התקליטים בה היה חתום אייברי בעבר.
  • קלואי בנט - מגלמת את היילי, בחורה שיצאה באופן זמני עם גאנר.
  • סוזן מיזנר - מגלמת את סטייסי, וטרינרית שהייתה במערכת יחסית קצרה עם דיקון.
  • ברג'ס ג'נקינס - מגלם את רנדי רוברטס, מפיק מוזיקלי וחברה הטוב של ריינה מזה שנים.
  • אפטון ויליאמסון - מגלמת את מאקנה, הדוברת של ג'ולייט בתקשורת שמנהלת את הקריירה שלה תוך שמירה על הרפרטואר של הזמרת.
  • דייוויד קלייטון רוג'רס - מגלם את ג'ייסון סקוט, אחיו של גאנר שהורשע בגין שוד מזוין ובהמשך חוזר לסורו. כשהיו ילדים לימד את גאנר לנגן על גיטרה.
  • ג'יי קארן תומאס - מגלמת את אודרי קרלייל, אשתו של קולמן.
  • דרק קרנץ - מגלם את ברנט מק'קיני, עובד לשעבר בחברת התקליטים אדג'יל במחלקת שיווק ויחסי ציבור והומוסקסואל מוצהר, יצא בעבר עם וויל.
  • קייל דיו מאסי - מגלם את קווין ביקס, הומוסקסואל מוצהר וזמר-יוצר בתחום מוזיקת הקאנטרי שמשתף פעולה עם וויל, שבעבר גם יצא איתו.

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2012 Critics' Choice Television Award הסדרה החדשה המסעירה ביותר נאשוויל זכייה
פרסי בחירת הקהל סדרת דרמה חדשה אהובה מועמדות
פרס סטלייט סדרת הדרמה הטובה ביותר מועמדות
שחקנית הדרמה הטובה ביותר קוני בריטון מועמדות
היידן פנטייר מועמדות
שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה, מיני סדרה או סרט טלוויזיה פאוורס בות' מועמדות
2013 American Cinema Editors העריכה הטובה ביותר של סדרה בת שעה בערוץ מסחרי נאשוויל מועמדות
פרסי גלובוס הזהב שחקנית הדרמה הטובה ביותר קוני בריטון מועמדות
שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה, מיני סדרה או סרט טלוויזיה היידן פנטייר מועמדות
פרסי בחירת הקהל סדרת דרמה אהובה נאשוויל מועמדות
פרסי האמי לבידור בפריים-טיים שחקנית מובילה בסדרת דרמה קוני בריטון מועמדות
מוזיקה מקורית מובילה שרה בוקסטון וקייט יורק
("Nothing in This World Will Ever Break My Heart Again")
מועמדות
פרסי בחירת הנוער סדרת דרמה נאשוויל מועמדות
שחקנית דרמה היידן פנטייר מועמדות
פרסי גילדת הכותבים של אמריקה סדרה חדשה נאשוויל מועמדות
2014 פרסי גלובוס הזהב שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה, מיני סדרה או סרט טלוויזיה היידן פנטייר מועמדות
פרסי בחירת הקהל שחקנית דרמה אהובה היידן פנטייר מועמדות
2015 פרסי בחירת הנוער סדרת דרמה נאשוויל מועמדות
שחקנית דרמה היידן פנטייר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נאשוויל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]