נבחרת החובבים של אנגליה בכדורגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נבחרת החובבים של אנגליה בכדורגלאנגלית: England national amateur football team) הייתה הנציגה החובבנית של אנגליה בתחרויות כדורגל. הנבחרת הוקמה ב-1906 עם עליית מעמדו של הכדורגל המקצועני, שבעקבותיה הצטמצמו ההזדמנויות של שחקנים חובבנים לקחת חלק במשחקי נבחרת אנגליה.

הנבחרת השתתפה במשחקים רבים נגד נבחרות מאירופה, שהורכבו בעיקר משחקנים חובבנים ומקצוענים. למרות היותם שחקנים חובבנים הם הצליחו לגבור על רוב יריבותיהם, ובין 1906 ל-1910 רשמו לזכותם 20 משחקים ללא הפסד. לפי הסכם שנחתם בין ארבע אומות הבית של הממלכה המאוחדת ארגנה התאחדות הכדורגל האנגלית קבוצה שתייצג את המדינה במספר מקרים במשחקים האולימפיים (תחת הכינוי בריטניה הגדולה) בין 1908 ל-1960, ועד 1971 גם בטורנירי ההעפלה. נבחרת החובבים הבריטית זכתה במדליות זהב בטורנירי הכדורגל של אולימפיאדת לונדון ב-1908 ואולימפיאדת סטוקהולם ב-1912.

הנבחרת המשיכה לשחק במשך שנים רבות, אם כי נגד קבוצות חובבניות בלבד ועם תוצאות פחות טובות. היא פורקה בקיץ 1974 כאשר ההתאחדות האנגלית ביטלה את ההבחנה בין חובבים ומקצוענים, והחליטה כי כולם ייקראו "שחקנים". את מקומה של נבחרת החובבים תפסה נבחרת מקצוענית למחצה, המורכבת משחקני מערכת הליגות הלאומית.

חלק מהמשחקים לא מוכרים כבינלאומיים על ידי התאחדות הכדורגל האנגלית, אך כן מוכרים על ידי יריבות הנבחרת. לפיכך, נבחרת החובבים האנגלית הנחילה לנבחרת גרמניה הפסד 9 - 0 ב-1909, שהיה ההפסד הגבוה בתולדותיה. היא הנחילה את ההפסדים הגבוהים ביותר גם לנבחרת הולנד (12 - 2), נבחרת שוודיה (12 - 1), נבחרת בלגיה (11 - 2), והשוותה את הפסד השיא של נבחרת הונגריה (7 - 0).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]