נבחרת ישראל בכדורגל חופים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נבחרת ישראל בכדורגל חופים
מידע כללי
התאחדות ההתאחדות לכדורגל בישראל
השתייכות אופ"א (אירופה)
מאמן ישראלישראל מאמון עאמר
קפטן צחי אילוז
מירב השערים צחי אילוז (110)
מירב ההופעות צחי אילוז (24)
אצטדיון ביתי אצטדיון ספורט חופים "MODY",
חוף פולג, נתניה (4,000)
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
משחק בינלאומי ראשון
ישראלישראל ישראל 6 - 5 אנגליהאנגליה אנגליה
נתניה, ישראל; 1 ביוני 2007
הניצחון הכי גדול
ישראלישראל ישראל 7 - 3 הולנדהולנד הולנד
נתניה, ישראל; 23 ביוני 2017
ההפסד הכי גדול
ישראלישראל ישראל 3 - 11 ברזילברזיל ברזיל
נתניה, ישראל; 11 ביולי 2008
אליפות אירופה בכדורגל חופים
הופעות 1
ההישג הטוב מוק' (2007, 2011)
גביע האתגר
הופעות 1 (הראשונה ב-2008)
ההישג הטוב זכייה (2008)

נבחרתה הלאומית של ישראל בכדורגל חופים מייצגת את ישראל בתחרויות בינלאומיות ונמצאת בפיקוחה של ההתאחדות לכדורגל בישראל, כמו כל ענף הכדורגל בישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צחי אילוז כובש במספרת

ב-1 ביוני 2007 הוכרז על הקמתה של ליגת כדורגל החופים של ישראל. כאירוע פתיחה חגיגי ארגנה ההתאחדות לכדורגל בישראל משחק ידידות בין נבחרת ישראל לנבחרת אנגליה. משחקה הראשון של הנבחרת הסתיים בניצחון 5–6. בין הכובשים היו גם שני שחקני עבר של נבחרת ישראל בכדורגל, אלון מזרחי ואיציק זוהר[1].

מוקדמות אליפות אירופה בכדורגל חופים 2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאוחר יותר אותו החודש, נבחרת ישראל לקחה חלק במפעל הראשון שלה - מוקדמות אליפות אירופה, אשר מהווה בתורה גם את שלב המוקדמות של גביע העולם. התחרות נערכה באתונה.

ישראל הפסידה את משחקה הראשון נגד רוסיה, לאחר שהמשחק הסתיים בשוויון 6-6 בתום הארכה והמשחק הלך להכרעה בבעיטות עונשין שתוצאתיהן 12–13 לרוסיה. קפטן הנבחרת, צחי אילוז, כבש את כל השערים של ישראל בזמן החוקי[2].

במשחק השני של שלב הבתים, ישראל התמודדה עם המארחת, יוון וניצחה 1–2. את שער הניצחון כבש צחי אילוז בשליש האחרון[3].

לאחר שרוסיה הביסה את יוון 1–5, ישראל סיימה במקום השני בבית ולא עלתה לאליפות אירופה בכדורגל חופים לשנת 2007. קפטן נבחרת ישראל, צחי אילוז, זכה הן בתואר השחקן הטוב ביותר (MVP) והן בתואר מלך השערים[4].

טורניר היהלומים 2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 וב-10 באוגוסט 2007 התקיים בנתניה טורניר סבב כדורגל החופים המקצועני הראשון אי פעם בישראל, "טורניר היהלומים"[5]. בטורניר השתתפו ארבע נבחרות: גרמניה, טורקיה, ישראל (המארחת) וצרפת, שלישית בעולם באותה העת.

בסיבוב הראשון ישראל התמודדה מול טורקיה וניצחה 3–6. צחי אילוז כבש ארבעה שערים. בגמר ישראל נפגשה עם גרמניה, שניצחה את צרפת בחצי הגמר[6]. ישראל ניצחה 3–4 עם שער ניצחון של אילוז 9 דקות לסיום[7].

את נבחרת צרפת הוביל בתור מאמן, שחקן העבר אריק קנטונה. במשחק על המקום השלישי מול טורקיה, הוא שיחק וכבש שער, בדרך לניצחון צרפתי[8].

גביע האתגר 2008 Challenge Cup[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2008, המפעל השני בחשיבותו באירופה, גביע האתגר בכדורגל חופים של פיפ"א, נערך בישראל. הטורניר היה אמור במקורו להיות משוחק באוסטריה בצמידות לגמר היורו, אך הועבר לישראל ונערך בתאריכים 25 עד ה-27 ביוני 2008. שש נבחרות התחרו על הכרטיס לאליפות אירופה בכדורגל חופים מדרג A:

נגיחה של ערן לוי

ישראל בתור המארחת וגרמניה בתור המדורגת ראשונה, דילגו מעל רבע הגמר. במקום זאת הן שיחקו משחק ידידות ביום הראשון של התחרות, בו ישראל ניצחה 4–6 ב-36 דקות. בחצי הגמר ישראל פגשה בטורקיה[9] וניצחה 4–11 עם חמישייה של צחי אילוז וצמד של ערן לוי[10].

בגמר ישראל ניצחה את גרמניה 3–4. ערן לוי, צחי אילוז, לירון פרטוק ושאול מימון כבשו שער כל אחד[11]. ערן לוי זכה בתואר ה-MVP וצחי אילוז בתואר מלך השערים[12][13]. זו הייתה הזכייה הראשונה של ישראל בתואר כדורגל אירופי כלשהו.

מוקדמות גביע העולם בכדורגל חופים 2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 ביוני 2009 נבחרת ישראל שובצה לבית F במוקדמות גביע העולם בכדורגל חופים 2009 של אזור אירופה, בו שובצו גם נבחרות שווייץ, הולנד והונגריה. הנבחרת יצאה לתחרות כשמאמנה החדש הוא צחי אילוז, שהמשיך למלא גם תפקיד הקפטן. במשחקה הראשון ב-7 ביוני נבחרת ישראל פגשה בשווייץ. ישראל פתחה טוב והובילה לאחר סיום השליש הראשון, אך בסיום המשחק הפסידה 7:4. במשחקה השני, יום לאחר מכן, שיחקה ישראל מול הונגריה, וניצחה לראשונה בתולדותיה במסגרת מוקדמות גביע העולם בתוצאה 2:5. במשחקה השלישי והאחרון בשלב הבתים הפסידה הנבחרת, 4-3, לנבחרת הולנד. למרות ההפסד, הנבחרת העפילה לשלב שמינית הגמר, כאחת משתי הנבחרות הטובות ביותר שסיימו במקום השלישי, והתמודדה יום לאחר מכן מול הנבחרת המארחת ואלופת אירופה הטרייה, ספרד. באותו המשחק הנבחרת הפסידה 2–6 ולא העפילה לתחרות גביע העולם.

מוקדמות גביע העולם בכדורגל חופים 2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 ביוני 2010 נבחרת ישראל שובצה לבית D במוקדמות גביע העולם בכדורגל חופים 2011 של אזור אירופה, בו שובצו גם נבחרות פורטוגל, אנגליה ואסטוניה. הנבחרת השתתפה במוקדמות, כאשר אל הקווים חזר מאמנה הקודם, בני לם. במשחקה הראשון ב-11 ביולי נבחרת ישראל פגשה בפייבוריטית התחרות - פורטוגל. משחק צמוד הוביל את הנבחרת לתוצאה 3:4 לטובת הפורטוגלים בדקה ה-34, אך בתוך דקה וחצי האחרונות של המשחק כבשה פורטוגל 3 שערים והמשחק הסתיים 3:7. למחרת, שיחקה ישראל מול אנגליה, וניצחה בתוצאה המשכנעת 5:2. שליטה ברורה של נבחרת אסטוניה במשחקה השלישי והאחרון של ישראל הובילה להפסד 3:6 ולהדחה מוקדמת ממוקדמות גביע העולם. נבחרת ישראל סיימה במקום השלישי בבית, כתוצאה מהפרש שערים נחות אל מול אסטוניה.

מוקדמות אליפות אירופה בכדורגל חופים דרג ב' 2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתאריך ה-26 במאי 2011 יצאה נבחרת ישראל בכדורגל חופים לטורניר מוקדמות אליפות אירופה בכדורגל חופים דרג ב' 2012. הטורניר התקיים בבירת שווייץ, ברן. עם ישראל בבית שיחקו גם נורווגיה ואוקראינה. ב-28 במאי 2011 נבחרת ישראל שיחקה במשחק הראשון נגד נורווגיה. במשחק ישראל ניצחה 6:3 לאחר שהייתה כבר בפיגור של 2:0 עם רביעייה של צחי אילוז וצמד של עמר יתים. במשחק השני שהתקיים ב-30 במאי 2011 ישראל פגשה את המקבילה האוקראינית, שבעברה הייתה אלופת אירופה, בידיעה שרק ניצחון יעלה אותה לשלב הבא מכיוון שאוקראינה ניצחה את נורווגיה בתוצאה 3:2. במשחק עצמו הנבחרת הישראלית הביסה את האוקראינים 5:2 עם שערים של אלון לוי, משה עמר, צחי אילוז וצמד שערים של עמר יתים. את הטורניר הנבחרת הישראלית סיימה במקום הראשון והיא עלתה לטורניר גמר אליפות אירופה דרג ב' שיתקיים ב-4-7 באוגוסט 2011 בבירה הרוסית, מוסקבה. שם תנסה לסיים ראשונה מבין 8 נבחרות ולהעפיל לדרג א'.

הסגל הנוכחי[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון למשחק הידידות נגד כוכבי נבחרת ברזיל שנערך ב-5 ביולי 2019

ערן לוי מול ברזיל
מס' עמדה שם
1 שוער אסף רז
2 קשר אור אילוז
3 שוער גיא סלם
4 בלם אלון לוי
5 חלוץ מוחמד נור סרסור
6 בלם יקיר שינה
7 קשר אדיר דנין
8 קשר לירון פרטוק
מס' עמדה שם
9 חלוץ צחי אילוז (קפטן)
10 קשר עאמר יתים
11 חלוץ אליחי צברי
12 קשר סאמח מרעב
13 חלוץ שרון גורמזנו
17 קשר ניסן רביבו
18 שוער עבדל אלרחים סרסור

צוות מקצועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מאמן - מאמון עאמר
  • עוזר מאמן - לירון פרטוק
  • מנהל הנבחרת - נימר עאמר
  • מאמן שוערים - דני שושן
  • מאמן כושר - איתן פרידמן
  • רופאת הנבחרת - ד"ר מיכל גולדוירט

מפעלים בהן הנבחרת לקחה חלק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]