נבחרת מונטנגרו בכדורמים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שחקני נבחרת מונטנגרו (בכובעים לבנים) במשחק מול נבחרת קרואטיה באליפות אירופה ב-2010

נבחרת מונטנגרו בכדורמים מייצגת את מונטנגרו בטורנירי כדורמים בינלאומיים: אליפות העולם, אליפות אירופה והמשחקים האולימפיים.

מונטנגרו הייתה מאז 1917 חלק מיוגוסלביה, ולאחר מכן חלק מהקונפדרציה של סרביה ומונטנגרו, ושחקני כדורמים מונטנגרים היו חברים בנבחרת יוגוסלביה בכדורמים. ב-2006 הכריזה מונטנגרו על עצמאותה, וזמן קצר אחר כך הוקמה נבחרת הכדורמים שלה. בדצמבר אותה שנה התקיים המשחק הראשון שלה, משחק ידידות מול איטליה, בו הפסידה 11-10.

הטורניר החשוב הראשון בו השתתפה מונטנגרו היה אליפות אירופה שנערכה במאלגה ב-2008. כבר בטורניר זה הצליחה מונטנגרו להעפיל למשחק הגמר, בו ציפתה לה נבחרת סרביה, למשחק טעון. מונטנגרו ניצחה 5-6 לאחר הארכה, והוכתרה כאלופת אירופה. בהמשך השנה השתתפה הנבחרת גם באולימפיאדת בייג'ינג (2008). היא הפסידה לנבחרת הונגריה בחצי הגמר, ובמשחק על מדליית הארד התמודדה שוב מול נבחרת סרביה. הפעם ידם של הסרבים הייתה על העליונה, המונטנגרים סיימו במקום הרביעי, והחמיצו הזדמנות לזכייה במדליה אולימפית ראשונה בהיסטוריה של מונטנגרו.

בשנת 2009 השתתפה מונטנגרו לראשונה באליפות העולם, שנערכה ברומא, וסיימה במקום התשיעי. באליפות אירופה שנערכה בזגרב ב-2010 לא הצליחה לשמור על תוארה, הפסידה לסרביה 6-5 בשלב רבע הגמר, וסיימה במקום החמישי. גם באליפות העולם שנערכה בשאנגחאי ב-2011 הודחה בשלב רבע הגמר, בידי נבחרת קרואטיה, וסיימה במקום השביעי. באליפות אירופה שנערכה באיינדהובן ב-2012 גברה על הונגריה בהארכה בחצי הגמר, והעפילה למשחק נוסף מול סרביה במשחק הגמר. הסרבים ניצחו 9-8, ומונטנגרו זכתה במדליית הכסף.

בין 2007 ל-2011 שיחקה מונטנגרו במסגרת הליגה העולמית בכדורמים. בשנת 2009 זכתה במדליית הזהב (לאחר ניצחון על קרואטיה) ובשנת 2010 זכתה במדליית הכסף (לאחר הפסד לסרביה).

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]