נוטינגהאם

(הופנה מהדף נוטינגהם)
נוטינגהאם
Nottingham
סמל נוטינגהאם
סמל נוטינגהאם
פוטומונטז' של נוטינגהאם
פוטומונטז' של נוטינגהאם
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
אומת הבית אנגליהאנגליה אנגליה
אזור מזרח המידלנדס
מחוז נוטינגהאמשייר
רשות מחוקקת מועצת העיר נוטינגהאם עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה רשמית אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך ייסוד 600
שטח 74.61 קמ"ר
גובה 61 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בעיר 289,301 (2011)
 ‑ צפיפות 3,735 נפש לקמ"ר (2007)
קואורדינטות 52°58′00″N 01°10′00″W / 52.96667°N 1.16667°W / 52.96667; -1.16667
אזור זמן UTC
www.nottinghamcity.gov.uk
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נוטינגהאםאנגלית: Nottingham) היא עיר גדולה במרכז אנגליה, ובירתו של חבל נוטינגהאמשייר. נהר לין עובר בה, ולרוחב גבולה הדרומי עובר נהר טרנט. בעיר עצמה חיים כ-275,000 תושבים, ובמטרופולין, שכולל את הערים הסמוכות והפרוורים, חיים כ-666,000 תושבים.

ליבה הפועם של העיר הוא כיכר השוק המרכזי, שהחל תהליך שיפוץ מואץ ב-2006. מסביב לכיכר מצויים מרבית רחובות המסחר והקניות של העיר. מכל מקום בכיכר וברחובות הסובבים אותה ניתן לראות את בניין המועצה הממוקם בקצה הכיכר. בבניין יש גם מרכז קניות גדול. האזור החדש ההולך ומתפתח במהרה בשנים האחרונות הוא הרובע הבוהמי "הוקלי", באזור לייס מרקט (Lace Market).

תיירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הודות לאגדה רובין הוד מבקרים בעיר תיירים רבים כדי לראות אתרים המוזכרים בסיפור, בהם טירת נוטינגהאם ויער שרווד. מערות מרשימות ממוקמות מתחת לטירת נוטינגהאם ומושכות אליהן מטיילים מקומיים וזרים המגיעים לעיר. בעיר נמצאת אוניברסיטת נוטינגהאם החמישית בגודלה בבריטניה. בקרבת מקום מצוי ביתו של הלורד ביירון. גם הסופר ד.ה. לורנס גדל בעיר ומונצח בה.

חברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוטינגהאם ממוקמת במזרח המידלנדס, אחד האזורים העניים ביותר בבריטניה כיום ולשעבר אזור מכרות. העיר מוכת אבטלה. נכון ל-2010 כשליש מתושבי העיר מובטלים[1] ובה האחוז הגבוה ביותר באירופה של אמהות בגיל העשרה לחייהן. העיר גם סובלת ממכת אלימות קשה ולכן נקראה "Shottingham" (מלשון ירי), אם כי בשנים האחרונות[דרושה הבהרה] חל בה שיפור קל.

דת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדת העיקרית בעיר היא הנצרות, דתה הרשמית של הממלכה המאוחדת. בעיר ישנם מסגדים הודות לגל הגירה גדול ממדינות מוסלמיות, בעיקר פקיסטן ומדינות צפון אפריקה, המשרתים את הקהילה המוסלמית בעיר. בעיר חיים גם מיעוטים סיקים, הינדים ודאואיסטים. בעיר ישנם שני בתי כנסת המשרתים את הקהילה היהודית הקטנה. ברחוב לויד בשכונת שרווד פועל בית כנסת פרוגרסיבי, וברחוב שייקספיר עומד בית כנסת אורתודוקסי. בעיר קיים גם בית חב"ד.

ספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדורגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לעיר נוטינגהאם שני מועדוני כדורגל פעילים.

  • נוטינגהאם פורסט (נוסד ב-1865), הוא מועדון גדול ונחשב לאחד החשובים באנגליה כולה.למרות שהקבוצה כיום לא במקום גבוה בליגה הראשונה, היא זכתה בעבר בשני גביעי אירופה לאלופות (ב-1979 וב-1980), שני גביעים, ארבעה גביעי ליגה, ואליפות אחת ב-1978.
  • נוטס קאונטי הוא מועדון קטן יותר אך מפורסם בזכות היותו מועדון הכדורגל המקצועני הוותיק בעולם (נוסד ב-1861). הקבוצה משחקת כיום בליגה החמישית בחשיבותה באנגליה.

ענפים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת הקריקט של המחוז, "מועדון הקריקט של מחוז נוטינגהאמשייר", משחקת ב"טרנט ברידג'", אצטדיונה הביתי הממוקם בנוטינגהאם.

בעיר יש מרכז טניס גדול, קבוצת ראגבי, אולם להחלקה על הקרח ומתקני ספורט רבים נוספים.

ערים תאומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]