נוכל (מבוכים ודרקונים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נוכלאנגלית: Rogue) או גנב (Thief) הוא אחד ממקצועות השחקן הבסיסים במשחק התפקידים "מבוכים ודרקונים" על מהדורותיו השונות. כשרונותיו העיקריים של הגנב הם יכולת ההתגנבות שלו ואמצעי התחבולה שלו עקב היותו חשאי וזריז. בנוסף, הוא גם טוב בהתקנת מלכודות, ניטרולן, פריצת מנעולים והתקפה מפתיעה.

למרות השם שניתן לדמות זו, לא כל הדמויות הזריזות והחמקניות מסוג זה הן גנבים. למשל, מרגלים בעלי התכונות החמקניות והחשאיות נחשבים למקצוע הנוכלות אף על פי שאינם גנבים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנוכלים יכולת למידה רבה, כך הם יכולים להתמקד ברכישת מיומנויות רבות יותר ביחס למקצועות קרביים אחרים. נוכל יכול להנחית מכה חזקה באופן פתאומי על יריבו או לתת חבטה ב"עקב אכילס" ולגרום נזק רב הרבה יותר על אף שכוחו הפיזי אינו גדול. נוכלים אינם יכולים להטיל לחשים וקסמים, אך הם יכולים להשתמש במגילות ובחפצים קסומים אחרים. זריזות חשובה מאוד לנוכל, משום שהיא משפיעה על המיומנות. נוסף על כך, נוכל לא נוהג לעטות שריון כבד שיספק לו הגנה משום שהדבר גורם לו להיות פחות זריז ומכביד עליו. תבונה חשובה גם היא, שכן הנוכל זוכה ליותר נקודות מיומנות בזכותה.

בניגוד לחלק מבעלי מקצוע אחרים, הנוכלים אינם מרגשים חיבה גדולה כלפי נוכלים אחרים ואינם משתפים איתם פעולה באופן מובהק, אלא רק למדו שלא כדאי לסמוך על נוכלים אחרים אפילו יותר מכל אחד אחר.

נוכל בדרך כלל מתמקד בכלי נשק המאפשרים התגנבות שקטה כגון אקדח, קשת ופגיון. נוכלים עשויים להשתמש בשריונות קלים אשר לא יפריעו להם לנוע, אך לרוב לא ישתמשו במגינים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]