נון-סטופ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נון סטופ)
נון-סטופ
Non-Stop
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי ז'אומה קולייט-סרה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ואל סילבר
אלכס איינמן
סטיב ריצ'רדס
אנריו רונה
תסריט ג'ון ה' ריצ'רדסון
כריס רואץ'
ריאן אנגל
עריכה ג'ים מיי
שחקנים ראשיים ליאם ניסן
ג'וליאן מור
מישל דוקרי
לופיטה ניונגו
סקוט מק'ניירי
מוזיקה ג'ון אוטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פלביו מרטינז לביאנו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
צרפתצרפת צרפת
חברת הפקה סטודיו קאנל
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה צרפתצרפת 27 בינואר 2014
ישראלישראל 27 בפברואר 2014
משך הקרנה 106 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט בלשים, סרט בלשי, סרט אסונות, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 50 מיליון דולר
הכנסות 228.8 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו nonstop
www.nonstopthefilm.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נון-סטופאנגלית: Non-Stop) הוא סרט מותחן-פעולה-מסתורין בבימויו של ז'אומה קולייט-סרה ובכיכובם של ליאם ניסן, ג'וליאן מור, מישל דוקרי, לופיטה ניונגו וסקוט מק'ניירי. הסרט יצא לאקרנים ב-27 בפברואר 2014 והכניס 30 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת בטיסה מניו יורק ללונדון. קצין הביטחון של המטוס, ביל מרקס (ליאם ניסן) מקבל סדרת הוראות במסרונים שלפיהן נוסע או אחד מצוות הטיסה ימות כל עשרים דקות אלא אם יועברו 150 מיליון דולר לחשבון אנונימי. ביל מנסה לעקוב אחר אנשים אשר שולחים מסרונים במטוס על ידי צפייה במצלמות האבטחה. בתחילה הוא חושד באחד מהסוכנים הממונים עליו אשר הסתנן לטיסה. הוא מתעמת איתו בשרותי המטוס והורג אותו. בהמשך נחשף כי הוא אינו האיש המאיים אלא רק מבריח קוקאין. הסוכן הוא הנרצח של עשרים הדקות הראשונות. בינתיים הממונים על ביל מגלים שחשבון הבנק שייך לביל ועקב כך הוא מואשם בחטיפת המטוס. כשביל נכנס לתא הטייס לאחר כ-40 דקות הוא מגלה שהטייס הראשי מת (הנרצח השני). ביל מזהה בין הנוסעים איש אחד שפגש בשדה התעופה וטען בפניו שהוא טס לאמסטרדם. הוא מתעמת איתו והאיש ששמו טום (סקוט מק'ניירי) טוען כי בשדה התעופה ביקש ממנו אלמוני לשקר תמורת מאה דולר. בינתיים הנוסעים המפוחדים, בפקודת שוטר מקומי שנמצא במטוס, תוקפים את ביל ולאחר מאבק מרתקים אותו לרצפה. במפתיע פורץ טום עם האקדח של ביל, משחרר אותו ומבקש שיסביר בפניו ובפני כל הנוסעים את שמתרחש במטוס. לאחר מכן נעזר ביל בנוסע בשם זאק וויט (נייט פארקר), בעל רקע טכנולוגי, באיתור הטלפון על ידי שימוש בתוכנה שבעזרתה הטלפון השולח יצלצל.

הטלפון מצלצל בכיסו של נוסע לבוש בחליפה שיושב במרכז המטוס. ביל לוקח אותו לתא הדיילות לתחקור, אך מגלה שהאיש הורעל. הוא מת בידיו של ביל. מיד לאחר מכן בוחן ביל את הטלפון ומזהה שהטלפון הפעיל פצצה שאמורה להתפוצץ במטוס תוך שלושים דקות. ביל מחפש ולבסוף מוצא את הפצצה בתיק של הסוכן שהוא הרג, מתחת למטען הקוקאין. הדרך היחידה להינצל מן ההרג ההמוני היא להנמיך את גובה הטיסה לפחות מ-8,000 רגל, ולכסות את הפצצה בתיקים ובמזוודות. ביל מקבל שיחת טלפון מהממונים עליו והם מוסרים לו שהכסף הועבר לחשבון הבנק שלו. הם אינם מאמינים לו שהוא אינו הטרוריסט, בטענה שאחד הנוסעים צילם סרטון באמצעות הטלפון הנייד ובו נראה ביל מאיים על אנשים עם אקדח. ביל מאתר את האיש שצילם את הסרטון ומזהה בסרטון את טום משתיל את הטלפון אצל הנוסע שהוא תפס. טום מתגלה כאיש צבא שאבא שלו מת בפיגועי 11 בספטמבר אשר מנסה להעביר מסר לעולם שאין דבר כזה ביטחון אמיתי. ביל מתעמת איתו ועם הנוסע שעזר לו למצוא את הטלפון שמתגלה כעוזרו של טום. ביל נאבק בשניהם ובה בעת מתחמק טייס המשנה ממטוסי קומנדו שהוזנקו לעבר המטוס וטסים משני צידיו, כדי לרדת לגובה 8,000 רגל. הפצצה מתפוצצת ויוצרת חור גדול במטוס. כתוצאה מכך טום ועוזרו נהרגים. המטוס נוחת נחיתת אונס. לבסוף הממונים מבינים שביל לא חטף את המטוס אלא הציל אותו. ביל והנוסעת שישבה לידו מתאהבים.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]