נוקאאוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נוק אאוט)
ספירת 10 למתאגרף שהופל בנוקאאוט.

נוקאאוטאנגלית: Knockout, בראשי תיבות: K.O. בעברית: מִגּוּר) הוא אחד הקריטריונים לניצחון במגוון תחרויות בענפי ספורט לחימה כמו איגרוף, קיקבוקס, איגרוף תאילנדי, אמנויות לחימה משולבות, טאקוונדו וקארטה. נוקאאוט הוא מצב שבו היריב אינו מסוגל לעמוד ביציבות על רגליו וניתן לו פרק זמן קבוע להתאושש. נוקאאוט מתרחש בדרך כלל לאחר מכת אגרוף או בעיטה מכרעת שאחריה היריב אינו יכול להמשיך בקרב עקב עייפות, איבוד שיווי משקל, דימום, או חוסר הכרה.

בקרבות איגרוף, כאשר אחד היריבים מופל, השופט עוצר את הקרב וסופר עד 10 ואם עד גמר הספירה היריב שנפל אינו קם כדי להמשיך בהתמודדות, השופט יפסוק על הפסדו וזה נחשב לניצחון בנוקאאוט טכני.

נוקאאוט טכני[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוקאאוט טכני (T.K.O) הוא מצב בו השופט בקרב איגרוף קובע שאחד היריבים אינו יכול להמשיך בקרב, בדרך כלל בגלל פציעה או דימום שמסוכנים ללוחם. בענפים מסוימים נהוג שרופא פוסק האם הלוחמים מסוגלים להמשיך בקרב אחרי פציעה.

בשל הפרש נקודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בענף הטאקוונדו, הקרבות מוכרעים בניקוד, כאשר לכל סוג בעיטה ניקוד שונה. בעת הקרב, מופיע הניקוד של שני המתחרים על מסכים רבים סביב הזירה, כך שהם גלויים אל השופט, והניקוד עצמו מתעדכן באופן אוטומטי על ידי מערכת המיגון האלקטרוני. כאשר מתחרה מוביל על יריבו בסיבוב השני בהפרש של כ-12 נקודות, הקרב מסתיים בהכרעה מיידית, שהיא למעשה נוקאאוט טכני.

השימוש במונח מחוץ לספורט האיגרוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות משמעותו בספורט האיגרוף, הושאל המונח אל השפה הכללית, ולמעשה בכל תחום הוא משמש לתיאור ניצחון מכריע וחד-משמעי שממנו הצד המנוצח מתקשה, או אף לא יכול, להתאושש.

בתחומי ספורט אחרים הושאל המונח לתיאור "שלבי נוקאאוט" - שלבים בטורניר או מפעל ספורט בהם המפסיד בהתמודדות בודדת מודח מיידית מהתחרות כולה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.