נטשה בדינגפילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נטשה בדינגפילד
נטשה בדינגפילד בהופעה בשנת 2008
נטשה בדינגפילד בהופעה בשנת 2008
לידה 26 בנובמבר 1981 (בת 42)
לונדון, אנגליה
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004
מקום לימודים אוניברסיטת גריניץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים RCA רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.natashabedingfield.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נטשה אן בדינגפילדאנגלית: Natasha Anne Bedingfield נולדה ב-26 בנובמבר 1981) היא זמרת וכותבת שירים בריטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדינגפילד נולדה בלונדון למולי וג'ון בדינגפילד. יש לה שני אחים - ג'ושוע ודניאל שעוסק גם במוזיקה ואחות קטנה בשם ניקולה. בילדותה לקחה שיעורי גיטרה ופסנתר בעידוד הוריה. כנערה הקימה יחד עם אחיה דניאל ואחותה ניקולה להקה בשם "The DNA Algorithm". הלהקה הופיעה בכמה פסטיבלי מוזיקה נוצריים לפני שהתפרקה. בדינגפילד למדה פסיכולוגיה במשך שנה באוניברסיטה בלונדון ולאחר מכן עזבה כדי להתרכז בקריירה שלה בתור זמרת וכותבת שירים. במהלך שנות התשעים הקליטה כמה דמואים שהצליחו חלקית.

2004-2006: Unwritten[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 חתמה בדינגפילד על חוזה עם חברת התקליטים BMG. אלבום הבכורה של בדינגפילד "Unwritten" ראה אור ב-6 בספטמבר 2004. האלבום כלל שיתוף פעולה עם זמרים כמו ניק לאשיי, ג'יימס ריילי ופטריק ליאונרד. הסינגל הראשון שיצא מהאלבום היה "Single" שלא זכה להצלחה רבה. הסינגל השני שהופץ מהאלבום היה "These Words" שהפך להצלחה גדולה והגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים של בריטניה. אחריו יצא הסינגל "Unwritten" שהופץ ב-29 בנובמבר 2004 והגיע למקום החמישי במצעד הבילבורד. באפריל 2005 הופץ השיר "I Bruise Easily" שהיה הסינגל הרביעי מהאלבום, אחריו ראה אור דואט עם הזמר סטיב קיפנר בשם "The One That Got Away". האלבום הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי. בטקס פרסי המוזיקה הבריטית שנערך בשנת 2005 בדינגפילד הייתה מועמדת לארבע קטגוריות אך לא זכתה. בשנת 2007 אף הייתה מועמדת לפרס גראמי. בנובמבר 2006 הוציאה לאור בדינגפילד דיסק DVD ובו הופעה חיה שלה שנקרא "Live in New York City". באותו זמן היא הקליטה את השיר "Still Here" עבור הסרט "רוקי בלבואה", השיר לא נכנס בסופו של דבר לפסקול הסרט אך הופיע באלבומה השני.

2007-2008: N.B.[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדינגפילד ב-2009

אלבומה השני של בדינגפילד ראה אור ב-27 באפריל 2007 ונקרא "N.B.". האלבום זכה לביקורות מעורבות מהתקשורת והגיע למקום התשיעי בבריטניה. הסינגל הראשון הופץ ב-14 באפריל 2007 ונקרא "I Wanna Have Your Babies". השיר מדבר על נשים שממהרות להיכנס לתוך מערכות יחסים וחיפוש אחר הגבר הנכון. הסינגל השני שיצא מהאלבום היה "Soulmate" שהופץ ב-2 ביולי בממלכה המאוחדת שם הגיע למקום השביעי במצעדים. הסינגל השלישי והאחרון שיצא מהאלבום נקרא "Say It Again" והופץ ב-8 באוקטובר 2007, השיר נכתב על ידי אדם לוין שגם שר בו קולות רקע.

ב-22 בינואר 2008 יצא אלבומה השני של בדינגפילד בעריכה מחודשת תחת השם "Pocketful of Sunshine". אלבום זה כלל בתוכו רצועות חדשות אך גם רצועות מהאלבום השני שלא ראו אור בארצות הברית. הסינגל הראשון מהאלבום היה דואט עם שון קינגסטון שנקרא "Love Like This" וראה אור ב-7 באפריל 2008, הסינגל הגיע למקום האחד עשר במצעד הבילבורד. הסינגל השני מהאלבום שהופץ היה "Pocketful of Sunshine" שזכה להצלחה משמעותית והגיע למקום החמישי במצעד הבילבורד. הסינגל השלישי היה "Angel" שהופץ ב-11 באוגוסט 2008. ב-25 באוגוסט הופץ השיר "Bruised Water" שהוא מאשאפ לשיר של בדינגפילד "I Bruise Easily". ב-30 בספטמבר אותה שנה השתתפה בדינגפילד בשיר "Just Stand Up!" שהוא מחווה לאגודה למלחמה בסרטן.

2009-2011: Strip Me[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2009 הודיעה בדינגפילד בבלוג שלה שהחלה לעבוד על אלבום חדש בשם "Strip Me" אשר הופץ לחנויות רק ב-7 בדצמבר 2010. היא גם החלה לעבוד עם המפיק בריאן קנדי שהפיק לריהאנה את השיר "Disturbia". בדינגפילד החלה לעבוד גם עם אומנים כמו סאם ספארו ווייקליף ז'אן. הסינגל הראשון מהאלבום הופץ לרדיו ב-18 במאי 2010 ונקרא "Touch", השיר לא זכה להצלחה רבה. הסינגל השני מהאלבום נקרא "Strip Me" על שם האלבום. שיר זה יצא ב-21 בספטמבר 2010 וגם לא נחל הצלחה רבה. ב-25 באפריל 2011 יצא לאור דואט של בדינגפילד בשם "Jet Lag" יחד עם הלהקה סימפל פלאן. לאחר מכן יצא לאור דואט נוסף של בדינגפילד, הפעם עם הלהקה Rascal Flatts. הסינגל יצא לאור ב-27 ביוני 2011 ונקרא "Easy".

2012-הווה: The Next Chapter[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2012 הודיעה בדינגפילד כי החלה לעבוד על אלבום סטודיו רביעי אשר יקרא "The Next Chapter". ב-11 בספטמבר יצא שיתוף פעולה של בדינגפילד עם לייפהאוס בשיר "Between the Raindrops".

בשנת 2013 שיחקה בתפקיד אורח בסדרה הקומית "טיפול אונליין" ברשת שואוטיים בכיכובה של ליסה קודרו.

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006 ניהלה בדינגפילד מערכות יחסים עם אדם לוין וניק לאשיי. בדינגפילד נשואה לאיש עסקים ויוצר סרטים דוקומנטריים בשם מאט רובינסון. השניים נישאו במאליבו ב-21 במרץ 2009 ולהם בן אחד.

בדינגפילד תורמת ומופיעה לארגוני צדקה ברחבי העולם וביניהם, לארגון "Global Angels" שייסדה אמה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נטשה בדינגפילד בוויקישיתוף