ניוזלטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נְיוּזְלֵטֶראנגלית: Newsletter, נקרא גם אִגֶּרֶת מֵידָע, יְדִיעוֹן מְקֻוָּן או עלון חדשות) הוא פרסום קבוע המופץ בדרך כלל באמצעות מערכות דיוור אלקטרוני באופן קבוע אחת לתקופת זמן מסוימת, לרוב לקבוצה מוגדרת של אנשים או פילוח הרלוונטי למטרות הניוזלטר.

מסרי הניוזלטר מופצים באמצעות מערכת דיוור או תוכנה לדיוור של דואר אלקטרוני בכמויות גדולות (להבדיל מתוכנות כמו Outlook או Thunderbird). ניוזלטרים תופסים תאוצה בקרב משתמשי האינטרנט בכל העולם, מעבר למסרונים הכתובים.

על פי רוב, הניוזלטר עוסק בתחום נושאים אחיד. נושאים מקובלים בניוזלטרים הם: טכנולוגיה, מדע, חדשות, בדיחות, טבע, בישול ועוד. אנשים יכולים להירשם לניוזלטר אשר מעניין אותם, לרוב באמצעות השארת כתובת הדואר האלקטרוני שלהם, וכך לקבל חדשות וחומרים מידעיים רק עבור הנושא שבחרו.

ידיעונים רבים מתפרסמים על ידי מועדונים, כנסיות, חברות, עמותות, ועסקים, במיוחד חברות, כדי לספק מידע לעניין את חבריהם, לקוחות או עובדים. ניוזלטרים מסוימים נוצרים לשם עידוד מכירות או שימור לקוחות ובכך הגדלת הכנסות העסק.

שליחת עלונים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים היא אסטרטגיה שיווקית מוכרת ונעשה בה שימוש בכל העולם במגזרים שונים.

ההרשמה לניוזלטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההרשמה לניוזלטר יכולה להתבצע במגוון אופנים, כאשר הפופולרי ביותר הוא הצטרפות לרשימת תפוצה דרך אתרי אינטרנט לניוזלטר שנשלח באמצעות דואר אלקטרוני. בעל האתר מחויב להציג ולהודיע לנרשם שכתובת המייל שלו תשמש למשלוח דיוור פרסומי מאת האתר, אחרת הוא יכול להיחשף לתביעה לפי חוק הספאם[1].

גודל ענף הניוזלטר האלקטרוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

למעלה מ־3.9 מיליארד משתמשים בכל יום נכנסים לדואר האלקטרוני שלהם ועד שנת 2024 המספר צפוי לעלות ל 4.48 מיליארד[2]. בשנת 2019 מפרסמים בארצות הברית בלבד, הוציאו מעל 350 מיליון דולר על שיווק באמצעות ניוזלטר אלקטרוני[3] ומשווקי דיגיטל דיווחו על עלייה של 760% בהכנסות כתוצאה משיווק מפולח של קמפיין ניוזלטר אלקטרוני[4].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניוזלטר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.