נילי לנדסמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נילי לנדסמן
לידה 19 בינואר 1966 (בת 58)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נילי לנדסמן (נולדה ב-19 בינואר 1966) היא סופרת, תסריטאית, עיתונאית ומורה ליוגה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נילי לנדסמן נולדה בקיבוץ אילת השחר, בת ליצחק לנדסמן, ממנהלי תנובה, נכדה להלל לנדסמן, ראש מועצה אזורית הגליל העליון. בנעוריה למדה מחול במכללה לאומנויות בתל חי ומשחק בסדנת התיאטרון בקריית שמונה.

שירתה ככתבת צבאית בעיתון במחנה נח"ל ומיד לאחר השחרור החלה את עבודתה כעיתונאית ומבקרת תרבות במקומון "העיר". בתחילת שנות התשעים הצטרפה ככתבת תרבות ועורכת מדור מוזיקה אלטרנטיבית למקומון "עיתון תל אביב" ולאחר מכן ערכה מוספי תרבות ופנאי בעיתון "חדשות".

לאחר סגירת "חדשות" חזרה למקומון "העיר" וכתבה ביקורות בתחום המוזיקה הישראלית והטלוויזיה. יחד עם תמר קרוון ייסדה את מדור האופנה הפופולרי "הצעקה האחרונה" שהופיע במקומון במשך כשש שנים, לאורך שנות התשעים ותחילת המאה ה-21. היא יצרה את הפורמט למדריכי הנסיעות "עכבר עולם" שזכו להצלחה מסחרית.

בתחילת שנות ה-90 חיברה את התסריט לסרט קצר של רשיד משהראווי "הקוסם" בהשתתפות קרן מור ודב נבון ובתחילת המאה ה-21 כתבה דיאלוגים לעונה האחרונה של הדרמה היומית "אהבה מעבר לפינה".

בסוף שנות התשעים ערכה ותסרטה תוכניות טלוויזיה שונות בהן: "יחסים מסוכנים" עם דנה מודן, "תוצרת הארץ" עם אילנה ברקוביץ' ו"לשבת לקום" עם אביגיל אריאלי. כמו כן הגישה פינות אורח והייתה משתתפת קבועה בתוכניות בוקר בטלוויזיה וברדיו בנושאי אופנה והורות.

1998 - פיתוח הסדרה "שבתות וחגים" בשיתוף עם רני בלייר וכתיבת פרקי הפיילוט של "שבתות וחגים - הסרט", שהוקרן בפסטיבלים שונים ואף שודר בטלוויזיה בערוץ 2 (בזכיינית קשת לה הוצעה הסדרה תחילה.)

1998 - תסריטאית סדרת טלוויזיה תיעודית "סוסיתא בחלל" בהגשת קובי אוז. בימוי לוי זיני לשידורי טלעד.

בין השנים 1999–2022 פרסמה ארבעה רומנים בפרוזה ושני ספרי עיון. כמו כן פרסמה סיפורים קצרים בכתב העת "מסמרים" בעריכת אמיר רותם. סיפור קצר "841 נוסע אחורה" הופיע בקובץ "אלה החיים שהייתי רוצה לחיות", אנתולוגיה של סיפורי מסע בהוצאת עם עובד ובאתר בננות.

בשנת 2000 החלה לתרגל יוגה והוסמכה ללמד. עסקה בהוראת יוגה במרכזים שונים, בין השאר סטודיו פראנה יוגה וביכורי העיתים. ביוני 2006 חנכה מכון יוגה, יוגה בגן החשמל אותו ניהלה בשותפות עם רני מדין שם לימדה בשיטת אשטנגה יוגה. היא דגמנה לקטלוג הבגדים של חברתה-לשעבר למתחם גן החשמל המעצבת נאית רוזנפלדר"[1]. ועבור קטלוג בגדי היוגה של המותג אנג'לי בעיצוב גילי רביד.

ב-2010 החלה לפרסם בעיתון "הארץ" רשימות ביקורת במוסף "ספרים", במוסף הארץ ובמדור "דעות".

מאז 2016 היא עובדת על סרט תיעודי היסטורי משפחתי אודות סבה הלל לנדסמן.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הייתה נשואה לבמאי ולמפיק חגי לוי, ובנם הוא המשורר והמוזיקאי עמנואל יצחק לוי. יש לה בן נוסף עם הבמאי ישראל (ישרי) הלפרן, במאי הסרט התיעודי "פצצות בדרך לסוף העולם".

מתגוררת בתל אביב מאז 1984.

מספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נילי לנדסמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]