נילי נאתכו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נילי נאתכו
Нили Натхъо
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 18 בפברואר 1982
כפר כמא, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
נהרגה 5 בנובמבר 2004 (בגיל 22) עריכת הנתון בוויקינתונים
עמדה קלע עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.72 מטר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נילי נאתכואדיגית: Нили Натхъо;‏ 18 בפברואר 19825 בנובמבר 2004) הייתה כדורסלנית צ'רקסית-ישראלית. שיחקה בקבוצות מכבי רעננה ואליצור רמלה. נאתכו נהרגה בתאונת דרכים בגיל 22.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאתכו נולדה בכפר הצ'רקסי כפר כמא שבגליל התחתון, למשפחה צ'רקסית-מוסלמית. בת דודתו של הכדורגלן וקפטן נבחרת ישראל, ביברס נאתכו.[1] היא החלה לשחק כדורסל בגיל שבע, ועד מהרה התבלטה על פני יתר חברותיה. בהיותה בת 14, עברה משפחתה להתגורר באבן יהודה, כדי שתוכל להתאמן ולשחק בקבוצה המקומית. התאמנה בווינגייט. בעונתה הראשונה בקבוצת הילדות של אבן יהודה, הובילה אותה לתואר הראשון בתולדותיה - גביע המדינה. בעקבות ההצלחה שלה בקבוצת הילדות של אבן יהודה בשנה שלאחר מכן היא הצטרפה לקבוצה של תיכון אוסטרובסקי ברעננה, בו למדה ושיחקה בשלוש השנים הבאות. בעונתה האחרונה בתיכון, בשנת 2000, זכתה קבוצת הכדורסל באליפות בתי הספר התיכונים.

באותה עונה החלה לשחק גם במדי מכבי רעננה מליגת העל. עונת הפריצה שלה הגיעה שנה מאוחר יותר, אז נבחרה גם לתגלית העונה. בשתי עונותיה הראשונות ברעננה, הייתה שותפה לזכייתה של הקבוצה בגביע המדינה. בעונתה השלישית ברעננה, עונת 2001/02 קלעה בממוצע 13.7 נקודות למשחק, מה שהפך אותה לקלעית הישראלית הטובה ביותר בעונה זו.

בשנת 2003, לאחר ארבע עונות ברעננה, עברה יחד עם מאמנה, טל נתן לקבוצת אליצור רמלה, עמה זכתה בדאבל. מעמדה בקבוצה זו ירד לעומת מעמדה ברעננה, ומספר דקות המשחק שלה פחת בכמחצית בהשוואה למספר דקות המשחק שלה ברעננה.

נאתכו שיחקה במדי נבחרות הכדורסל הצעירות של ישראל. בשנת 2002 זומנה לראשונה לנבחרת הבוגרת של ישראל, ובהמשך נטלה חלק במשחקי הנבחרת באליפות אירופה שנערכה ביוון ב-2003.

חודשיים לפני מותה של נאתכו, לאחר שנים רבות בהם חיה יחד עם משפחתה הרחק מכפר כמא, חזרה המשפחה להתגורר בכפר.

נאתכו הספיקה לשחק שני משחקים בלבד במדי אליצור רמלה בתחילת עונת 2004/05, בטרם נהרגה.

מותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשעות הערב של יום שישי, 5 בנובמבר 2004 נהגה נאתכו ברכב הפורד פוקוס שברשותה יחד עם ארבע נוסעות נוספות. תוך כדי נהיגה על כביש 767 הסמוך לבית הוריה שבכפר כמא, איבד הרכב שליטה מסיבה לא ידועה, סטה לנתיב הנגדי והתנגש בג'יפ.

נאתכו בת ה-22 ואחותה דיאנה נאתכו בת ה-19 נהרגו במקום, ואילו בת דודתה רג'א תלש בת ה-24 מתה זמן קצר לאחר מכן מפצעיה בבית החולים. שתי נוסעות נוספות במכונית, אשר היו גם כן קרובות משפחה של נאתכו, נפצעו באורח קשה באותה התאונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]