נישואים סיניים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נישואים סיניים, שושלת צ'ינג

נישואים סיניים מסורתיים[1] הוא טקס חגיגי בחברות בעלות תרבות סינית, המערבות נישואין עם הסדרה מוקדמת בין משפחות הנישאים. בתרבות הסינית אהבה רומנטית היא מותרת[דרושה הבהרה], ומונוגמיה היא הדרך המקובלת לחיות כנשואים לרוב האזרחים (בעבר הייתה גם הפוליגיניה מותרת).

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכתיבה עתיקה יותר של המילה 婚姻, נכתב ה-昏 לצד השורש [2]. דבר זה רומז על זמן טקס החתונה שהוא בערב, ונחשב בתרבות הסינית לזמן מזל. בדומה ל-姻[3] יש את אותו אופן ביטוי של 因[4], אשר משמעותו היא "חברות" "אהבה" ו"הרמוניה" המצביעים על האופן הרצוי לחיים בין בני זוג נשואים.

הנישואים בראייה הקונפוציאנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחשיבה הקונפוציאנית, לנישואים יש חשיבות מרובה הן בהיבט המשפחתי והן בהיבט החברתי, וכן לטיפוח "הטוב והישר". גילוי עריות נחשב באופן מסורתי כנישואים בין שני בני אדם בעלי אותו שם משפחה. בראייה הקונפוציאנית הנישואים מחברים יחד משפחות בעלות שם משפחה שונה, וכך ממשיכות את שם המשפחה של האב. בשל כך האירוע חשוב לכלל המשפחה ולא רק לזוג הנישא. באופן כללי זוהי הסיבה שבגינה מועדפת לידת בנים על פני בנות. בהיסטוריה הסינית היו פעמים רבות שהנישואים השפיעו על היציבות הפוליטית והקשרים הבין מדינתיים של סין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נישואים סיניים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בסינית 婚姻; בפין-יין hūnyīn
  2. ^ בפין-יין nǚ משמעות מילולית "נקבה"
  3. ^ פין-יין: yīn
  4. ^ על פי המילון לתוים סיניים עתיקים גואינגיה שיגו (廣雅•釋詁) של יאנג יי (張揖)