נערת אלמודובר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נערת אלמודוברספרדית: Chica Almodóvar) הוא כינוי לשחקנית קולנוע שזכתה לתפקיד בולט בסרט קולנוע של הבמאי הספרדי פדרו אלמודובר.

בסרטו הראשון באורך מלא, "פפי, לוסי, בום" כיכבה כרמן מאורה, הנחשבת לפיכך לנערת אלמודובר הראשונה. לנשים מקום מרכזי בסרטיו של אלמודובר, מקום שבעקבותיו הפכו עוד שחקניות רבות לנערות אלמודובר, מהן שהופיעו בסרט יחיד, ומהן שהופיעו באחדים מסרטיו. המפורסמת בנערות אלמודובר היא פנלופה קרוז, שבשלב מוקדם בקריירה הקולנועית שלה הופיעה בתפקיד קטן בסרט "אהבת בשר ודם" (1997). הופעתה, כעבור שנתיים, בסרטו "הכל אודות אמא", העניקה לה פרסום עולמי.

בפסטיבל קאן 2006 ניתן פרס השחקנית הטובה ביותר לקבוצה של נערות אלמודובר - כל שש השחקניות הראשיות בסרט "לחזור".[1]

בין נערות אלמודובר יש כאלה, כדוגמת רוסי דה פלמה, שהשתתפותן בסרט של אלמודובר הייתה הופעתן הראשונה בקולנוע. גם לאלה שהייתה להן קריירה קולנועית קודם להשתתפותן בסרטו של אלמודובר, ההשתפות בסרט זה תרמה תרומה משמעותית לקריירה הקולנועית שלהן. עם זאת, יש הרואים בכינוי "נערת אלמודובר" כינוי פטרוני, שמרומם את אלמודובר ומגמד את יתר הקריירה של שחקניות אלה.[2] גם חלק מהשחקניות עצמן, לעיתים, אינן מרוצות מהכינוי.

על אופן עבודתו של אלמודובר עם שחקניותיו עמדה כרמן מאורה:[3]

"פדרו אוהב מאוד לעבוד עם נשים, הוא מבין אותן ומרגיש בנוח איתן; עם גברים קשה לו הרבה יותר, כי אז כל המתח הרגשי והמיני שהוא מרגיש פורץ החוצה. אבל הוא גם רוצה שכל הוראה שלו תבוצע במלואה. הוא לא מוכן לגחמות של כוכבות. אין לו זמן לשטויות. הוא רוצה שהעבודה תבוצע מהר ומיד."

בתחילת שנות ה-90 כתב הזמר הספרדי חואקין סבינה את השיר "אני רוצה להיות נערת אלמודובר" (Yo quiero ser una chica Almodóvar)‏[4].

נערות אלמודובר בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתפקידים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתפקידי משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Festival de Cannes - Awards 2006
  2. ^ José Arroyo, "Pedro Almodóvar", in John Hill et al (eds.), World Cinema: Critical Approaches, Oxford University Press, 2000, p. 108.
  3. ^ אורי קליין, לחזור לפדרו, באתר הארץ, 30 ביוני 2006
  4. ^ Sabina - Yo quiero ser una chica Almodóvar, YouTube