נפוליאון היל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נפוליאון היל
Oliver Napoleon Hill
לידה 26 באוקטובר 1883
מחוז וייז, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 בנובמבר 1970 (בגיל 87)
קרוליינה הדרומית, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ספרות עיון, מסה, How-to, עזרה עצמית עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות חשוב והתעשר, The Law of Success עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1928–1970 (כ־42 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • Rosa Lee Billland
  • אנני לו נורמן
  • פלורנס אליזבת הומר עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים בלייר היל, דייוויד היל עריכת הנתון בוויקינתונים
naphill.org
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
נפוליאון היל

נפוליאון הילאנגלית: Napoleon Hill26 באוקטובר 1883 - 8 בנובמבר 1970), היה סופר אמריקאי שפרסם ספרי עזרה עצמית מצליחים. ספרו המפורסם ביותר "חשוב והתעשר" (1937), הוא אחד הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. (עד מותו של היל, ב-1970, הספר מכר 20 מיליון עותקים).

היל הואשם בהונאה, והיסטוריונים מפקפקים באמיתות של רבים מסיפוריו על חייו.

חייו ועבודתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נפוליאון היל נולד בבקתה קטנה בדרום מערב וירג'יניה. אמו נפטרה כשהיה בן שמונה ואביו נישא בשנית לאחר שנתיים. בגיל 13 היל החל לעבוד ככתב בעיתון קטן. בכסף שחסך, נרשם ללימודי עריכת דין אך נאלץ לפרוש מלימודיו בשל בעיות כלכליות.

ב-1907 פתח היל עסק במוביל שבאלבמה. העסק עמד בפני פשיטת רגל, והיל הואשם בהונאה דרך הדואר. הוא עבר לוושינגטון די. סי. ושם פתח קולג' למקצועות שקשורים ברכב. מגזין רכב שהתפרסם באותה התקופה, טען שהקולג' הוא הונאה ושחומרי הלימוד שלו הם ברמה נמוכה. העסק נסגר, והוא עבר לשיקגו, שם הוא פתח ב-1915 בית ספר בשם "מכון ג'רג' וושינגטון לפרסום". ב-1918 פורסם בשיקגו טריביון שהיל מבוקש באשמה של פעולות עסקיות המנוגדות לחוק. בין השאר, הוא ניסה למכור מניות של בית הספר במחיר של 100,000 דולר, על אף שערכו הוערך בכ-1,200 דולר.

לרבים מסיפוריו של היל לגבי חייו ועבודתו אין ראיות היסטוריות, והיסטוריונים מפקפקים באמיתותם. כך למשל, היל טען שנקודת המפנה בחייו הייתה ב-1908, כאשר פגש בתעשיין העשיר אנדרו קרנגי. קרנגי, לפי סיפורו של היל, התרשם מהמפגש והציע לו למצוא את הנוסחה להצלחה ולפרסמה. היל פרסם ספר שלם על שיחותיו כביכול עם קרנגי. בעקבות המפגש היל ראיין, לטענתו, 500 אנשים מצליחנים, כל אחד בתחומו. עם זאת, לא קיימת עדות לפגישה כלשהי של השניים, סיפור הפגישה פורסם על ידי היל רק לאחר מותו של קרנגי ב-1919 וגם בביוגרפיה הרשמית של היל משנת 1995, מודים הכותבים שספר השיחות עם קרנגי הוא ככל הנראה בדיוני.[1]

היל טען שהוא שימש כיועצם של שניים מנשיאי ארצות הברית, וודרו וילסון ופרנקלין דלאנו רוזוולט. אולם, לא קיימת ראיה כלשהי לכך שהוא פגש אי פעם את אחד מהשניים.[1] היל פרסם את ה"נוסחה" שלו להצלחה בשנת 1925, כקורס ללמידה עצמית שנקרא "חוק ההצלחה". מאוחר יותר ב-1928, יצאה לאור מהדורה מקוצרת של הקורס, תחת אותו השם. ה"נוסחה" פורטה בצורת קורסים שונים ללמידה עצמית עד שנת 1941.

במספר ספרים שלו הוא תמך בקיום "חוק המשיכה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נפוליאון היל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]