נתי אדלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נתי אדלר
נתי אדלר
נתי אדלר
לידה 1 ביוני 1970 (בן 53)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מתוך הסרט התיעודי "אלוהים ואני"
מתוך הסרט התיעודי "הכובעים של ירושלים"
מתוך הסדרה התיעודית "אחים לכל החיים"

נתי אדלר (נולד ב-1 ביוני 1970) הוא יוצר ובמאי של קולנוע תיעודי ועלילתי, בשנים האחרונות מתמקד אדלר ביצירת סרטים וסדרות תיעודיות. סדרות התעודה שיצר וביים עוסקות בבחינה של התפוררות המשפחה בימינו. בסרטים העלילתיים שביים עסק אדלר בדמויות משולי החברה ובביקורת על המערכת הצבאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדלר גדל ברמת השרון.

בוגר תיכון אלון ברמת השרון במגמת תיאטרון.

בצה"ל שירת תחילה בנח"ל ובהמשך, בתור צלם ועורך וידאו בחיל האוויר.

בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

במהלך לימודי הקולנוע כתב וביים את הסרט הקצר "אפס בהתלהבות" (1995). קומדיית אבסורד המתרחשת בצבא, בתור לקב"ן, ובה משחקים, בין היתר הקולנוען דורון צברי והמשורר איתן נחמיאס גלס. הסרט זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בתחרות המכון הישראלי לקולנוע.

ב-1998 כתב (עם איגור ויזמנסקי) וביים את סרט הגמר שלו "ספסיבה קינג-ג'ורג'". בתפקיד הגברי הראשי שיחק ישראל דמידוב. הסרט זכה בפרס מוגרבי על בימוי וצילום.

ב-1999 אדלר ביים שלושה פרקים בסדרה התיעודית "זום". אחד מהפרקים - "ילדים בעיר זרה" - הוא הסרט התיעודי הראשון שנעשה על ילדי העובדים הזרים בישראל.

אדלר הוא תסריטאי (ביחד עם שלומי פרי) ובמאי של "בוצ'אצ'י" – דרמה בת 52 דק' (2001). "בוצ'אצ'י" הופקה עבור 'רשת', במסגרת פרויקט "שיעור מולדת" בעריכת רנן שור. זוהי דרמה קומית המספרת על תחרות שירה שמתקיימת בבסיס חיל האוויר לקראת יום העצמאות. התחרות נערכת בין הטבחים לטייסים. הדרמה היא בעלת נקודת מבט אירונית על המעמדות בצבא. בדרמה משחקים משה פולקנפליקט, יונתן רוזן, פיני טבגר. דודו טסה, שהיה אז בתחילת דרכו, הלחין את המוזיקה ושיחק בתפקיד משנה.

בשנת 2005 אדלר כתב את התסריט וביים ואת הסרט התיעודי "הכובעים של ירושלים". הסרט עוסק בכובעים בעיר - כסממן תרבותי, דתי, מעמדי ומגדרי. את המוזיקה לסרט כתב יוני בלוך. הסרט זכה בפרס פורום היוצרים התעודיים לעריכה והצילום, השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל אידפא באמסטרדם, ובעוד פסטיבלים רבים, ונרכש לשידור במספר רב של תחנות טלוויזיה באירופה.

בשנת 2006, אדלר יוצר ובמאי ראשי של "הבטחנו זה לזו" - סדרה תיעודית בת שישה פרקים על תופעת הגירושין בישראל. הסדרה שודרה בערוץ 10 בהנחיית קובי מידן. כל פרק עוסק בנושא אחר שמאפיין גירושין – הילדים, המעבר מאהבה למלחמה, נאמנות ובגידות, המשפחות החדשות שנוצרות בסיבוב השני, החיפוש אחרי בן זוג חדש והפרק האחרון עוסק בבנים להורים גרושים המנסים ליצור זוגיות.

בשנת 2007 חזר לעסוק בקולנוע עלילתי וביים את "קולולוש", סרט טלוויזיה עלילתי באורך מלא, על פי תסריט של שאול ביבי ועופר טבצ'ניק. בסרט משחקים אלון אבוטבול, יונתן רוזן ושושה גורן.

ב-2009 יזם ביחד עם ערוץ שמונה ואתר "פליקס" פרויקט בשם "אלוהים ואני". מטרת הפרויקט הייתה לעשות סרט בשיתוף הגולשים, הגולשים נקראו לשלוח קטעי וידאו על הקשר שלהם עם אלוהים, ששולבו בסרט. זהו סרט שמתאר את הקשר האישי של אדלר עם אלוהים, כאדם חילוני שאינו קשור לדת הממוסדת.

בשנת 2010 אדלר יזם ביים ושימש כעורך הראשי של הסדרה התיעודית "בטבעת זו", ששודרה שתי עונות רצופות ששודרה בערוץ 10. הסדרה, בהנחיית גלית גוטמן, עוסקת במשברים בחיי הנישואין בישראל. כל פרק בוחן סיבה אחרת שגורמת לנישואים להפסיק לתפקד - משבר הילד הראשון, חלוקת התפקידים בין הקריירה לטיפול בילדים. הסדרה זכתה לרייטינג גבוה ולביקורות משבחות, פורמט הסדרה נמכר למספר תחנות שידור בינלאומיות וב-2014 הוא מופק בצרפת.

ב-2011, כהמשך לסדרה "בטבעת זו", יזם וביים אדלר את הסדרה "אחים לכל החיים". הסדרה עוסקת בקשרים בין אחים ואחיות והיא שודרה בערוץ 10.

אדלר היה חבר הנהלת איגוד הבמאים במשך שנתיים (2004-2002). שימש כלקטור וחונך בפרויקט "כרטיס ביקור" בקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. הוא מנחה מאז שנת 2012 בחממה לפיתוח פרויקט דוקומנטארי במסגרת איגוד הבמאים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיעודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה תפקיד תוכנית/סדרה תיאור ערוץ חברת הפקה מידע נוסף
2012 במאי הפנים של תורמות הביציות (52 דק') סרט בסדרה התיעודית "הסיפור" ערוץ 2 (רשת באזז טלוויזיה
2011-12 יוצר הסדרה במאי ועורך ראשי אחים לכל החיים סדרה תיעודית על קשרים בין אחים ואחיות ערוץ 10 באזז טלוויזיה
2011 במאי ומפיק אלוהים ואני (52 דק') תיעודי ערוץ 8
2010-11 יוצר הסדרה, במאי ועורך ראשי בטבעת זו בהנחיית גלית גוטמן (2 עונות) סדרה תיעודית בת 14 פרקים על חיי הנישואין בישראל ערוץ 10 מועמדת לסדרה התיעודית הטובה ביותר בתחרות האקדמיה הישראלית, פורמט הסדרה נמכר להפקה במספר מדינות באירופה ובארצות הברית, 2013 - מופקת עונה של הסדרה בצרפת, לערוץ M6
2008 במאי פרק בולדוזר סדרה תיעודית בהנחיית מיקי רוזנטל ערוץ 2
2006 יוצר ובמאי ראשי הבטחנו זה לזו (35 דק' פרק) סדרה תיעודית בת שישה פרקים על תופעת הגירושין בישראל ערוץ 10 באזז טלוויזיה מועמדות לפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה לסדרה התיעודית הטובה ביותר
2005 במאי ותסריטאי הכובעים של ירושלים (52 דק') סרט תיעודי ערוץ 2 זוכה פרס הצילום (איציק פורטל) והעריכה (רון גולדמן) בתחרות פורום היוצרים הדוקומנטריים 2006, תחרות ע"ש וולג'ין - פסטיבל הקולנוע ירושלים 2005, התחרות הרשמית בפסטיבל אידפא באמסטרדם, נרכש לשידור במס' תחנות טלוויזיה באירופה, והשתתף בפסטיבלים בעולם.
במאי בולדוג הפרק הראשון על סי אנד סאן ערוץ 8
2003 במאי פרות קדושות (35 דק') 2 פרקים בסדרה התיעודית, עורך: מיקי רוזנטל ערוץ 8 ענני תקשורת
2002 במאי דו"ח אינטימי 3 פרקים בסדרה התיעודית. על: מוחמד בכרי, סיגלית לנדאו וישראל הראל הרשות ה-2 אולפני הרצליה
2000-1999 במאי זום (כל פרק 23 דק') 3 פרקים בסדרה התיעודית "ילדים בעיר זרה" - הסרט התעודי הראשון על ילדי העובדים הזרים בישראל. "בתי מלון" - על הקשר בין בתי מלון לפנטזיות. "המאושרים"- פורטרט קבוצתי של חוויית האושר והחיפוש האנושי אחריו הרשות ה-2 עדו צוקרמן וגלית בנגלס

עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם הסרט/הדרמה תיאור ערוץ חברת הפקה במאי תסריטאי מידע נוסף
2007 קולולוש סרט טלוויזיה באורך מלא (80 דק') HOT JCS נתי אדלר שאול ביבי ועופר טבצ'ניק תחרות הדרמות ע"ש ענת פרחי בפסטיבל הקולנוע ירושלים. בתמיכת קרן רבינוביץ
2001 בוצ'אצ'י דרמה (50 דק'). במסגרת פרויקט "שעור מולדת" בעריכת רנן שור רשת נתי אדלר נתי אדלר

שלומי פרי

תמיכה של קרן הקולנוע הישראלי וקרן מקור.
  • התחרות לדרמות ע"ש ענת פרחי - פסטיבל ירושלים 2001. ועוד פסטיבלים בעולם.
  • מועמדות לפרס הדרמה בטקס פרסי אופיר 2001.
  • הסרט מוקרן בימי עיון רבים בתיכונים ובצבא.
1998 ספסיבה קינג- ג'ורג' דרמה שודר ב"ראשון בדרמה", ערוץ 3 בכבלים נתי אדלר נתי אדלר ואיגור ויזמנסקי בתמיכת קרן מקור וicp. זוכה פרס הבימוי והצילום בתחרות ע"ש מוגרבי. (98)
1995 אפס בהתלהבות סרט סטודנטים 10 דק', 16 מ"מ נתי אדלר נתי אדלר זוכה פרס הסרט הקצר הטוב ביותר בתחרות המכון הישראלי לקולנוע (95). פרס ע"ש עוזי פרס
  • פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, ועוד
  • בנוסף, ביים גם סרטי דוקו כמו: "מכתב אישום" – על רצח רבין. "הזאב" – על זאב רוזנשטיין. וחלק מהפרקים בסדרות דרמה כמו: "דקות של תהילה". ו"תיק סגור".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכובעים של ירושלים: 2005

"בטבעת זו" – ביקורות

"אחים לכל החיים: - ביקורות

בוצ'אצ'י: 2001

"אפס בהתלהבות"

"ספסיבה קינג ג'ורג'"

"הפנים של תורמות הביציות" רשת. 2012.