נתן ברנד (איש תקשורת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נתן ברנד
לידה 21 בינואר 1964 (בן 60)
בקאו, רומניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נתן (ננדי) ברנד (נולד ב-21 בינואר 1964) הוא איש תקשורת, שחקן, מנחה, תסריטאי, במאי ומבקר קולנוע ישראלי. בשנים 1990–1996 היה מראשוני המנחים, התסריטאים והמנהלים של ערוץ הילדים בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נתן (ננדי) ברנד נולד בעיר בקאו ברומניה להורים יהודים: אמו, ליה, מהנדסת כימיה, ואביו יוסף ברנד, מורה למתמטיקה. הוא עלה לישראל בגיל 6 בשנת 1970. אחרי לימודי עברית במרכז קליטה גבעת המורה, ברנד למד בבתי ספר בבת ים, בית הספר "הנשיא" והתיכון "חשמונאים" במגמה ריאלית. בצה"ל שירת כמפעיל מחשב באגף התכנון במטכ"ל.

למד שנה אחת מתמטיקה, מחשבים ופילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים ובאותה תקופה החל לשמש כמבקר ג'אז של המקומון הירושלמי "כל העיר". בהמשך למד 4 שנים קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, מגמת תסריטאות.

בשנים 1990–1996 פעל נתן ברנד כקופירייטר ראשי, תסריטאי ראשי ומנחה בערוץ הילדים. היה המנחה השני בערוץ הילדים (אחרי גיליה שטרן) ובהמשך הנחה יחד עם עמוס שוב, מיכל ינאי, עודד מנשה, איתי שגב, עינת ארליך, אפרת רייטן, יעל אבקסיס ועוד. כתסריטאי ראשי יצר ברנד את התוכניות ״כדור פורח״ (כולל הטקסט לשירי הפתיחים), ״הכיתה המעופפת״ ו״האוניברסיטה הקטנה״ וכתב תסריטים למאות שידורים חיים וכתבות.

הנחה את השידור הישיר הראשון בערוץ הילדים, בימי שביתת המורים ב-1993, והיה המנחה הראשון של משחק הטלוויזיה האינטראקטיבי "הוגו". במשך כמה חודשים ניהל במשותף את ערוץ הסרטים והיה אחראי להקמת רצועת השידור "הצגה שנייה". באותה תקופה שימש גם כמבקר קולנוע בעיתון "העיר".

בשנים 1996–2000 עבד נתן ברנד כמנהל קריאטיב של "קבוצת אורפאן" הפועלת בתחום מרכזי המבקרים, המוזיאונים והתיירות. יחד עם תמרה סלם ושי אביבי יצר וכתב את סדרת "סוף העולם חלק א'", "ספישל" בשידורי קשת בבימויו של אמיר פלדמן ושיחק בה. בתוכנית השתתפו דב נבון, ארז טל, פרופ' מיכאל הרסגור, פרופ' מנחם מגד ואחרים. כתב וביים פרק בסדרה "זום" עבור הרשות השנייה בנושא "ערפדים". בפרק נצפו אנשים ששותים דם מאנשים אחרים מתוך נטיות מיניות ואמונות מיסטיות ושקוראים לעצמם "ערפדים". בפרק רואיינו מלבד ה"ערפדים" עצמם גם רופאים, פסיכיאטרים, מרפאים בעלוקות ואנשי אקדמיה החוקרים מיתולוגיה.

ברנד כתב ושיחק בעשרות תשדירים בטלוויזיה החינוכית בנושאים שונים ביניהם על השתלמות מורים והבטיחות בדרכים, בתוכניות "חםשמח", ספיישל פורים, חידון התנ"ך ועוד.

שימש כחבר מערכת, כתב והנחה את הפינה "תפריט" בתוכנית "יומן תרבות" בהנחיית יעל דן בהערוץ הראשון של הטלוויזיה הישראלית. כמו כן שימש כמבקר קולנוע ומוזיקה בעיתונים "כל העיר" ו-"העיר". בשנים 2000–2006 עבד כקופירייטר ותסריטאי עצמאי עבור חברות רבות במשק הישראלי (קו-אופ ישראל, פיצה האט, סופר סנטר, פז). ערך תוכן, כתב וביים סרטי תדמית ומרכזי מבקרים עבור יקבי רמת הגולן, חברת החשמל, שטראוס, עלית, קוקה-קולה, הבורסה לניירות ערך, נשר, בזק, מקורות, מכללת יהודה ושומרון, עמיעד, וכו'.

ביוני 2002 התרסק עם מסוק מגובה 90 מטר בשטח מפעלי "נשר" ברמלה בעת צילומי סרט תדמית למרכז המבקרים של "נשר". נפגע חבלות מרובות בגב, צלעות, ברך ומרפקים ועבר בהמשך תהליך שיקומי. במשך תקופה קצרה ניהל בשותפות חברת מיתוג. לאחר תאונת המסוק החל לפתח עיסוק נוסף –כ VJ, CJ, אותו הוא ממשיך שנים רבות. תחילה הופיע עם להקת "איאם" ובהמשך עבד באופן קבוע במועדון ג'הפאן בערבי רגאיי, השתתף בפסטיבל האהבה בצמח, ליווה בהופעות את "התפוחים", קיד קואלה, כהן@מושון, אירועי האמנות של תל אביב, טכניקולור - סדרה לערוץ MTV ישראל בשיתוף "התדר", POV - פסטיבל צילום בינלאומי, אירועי "נופים אקוסטיים" (עם דגנית אליקים), של האתר "וואלה - סלבס", ועידת העסקים של גלובס, מפעל הפיס.

ברנד כתב, ערך וביים פרק העוסק בהפצת סרטים בסדרה "שקט מצלמים" ששודרה ב-YES.

בשנת 2009–2010 ברנד עבד כמנהל קריאטיב ותוכן עבור חברה שהציעה משחקי טריוויה. ב-2013 השתתף בסרט "לרדת מהעץ".

ברדיו הוא משתתף קבוע בתוכנית הבוקר של שי ודרור בתחנת "רדיו ללא הפסקה" בפינת ביקורת סרטים "נתן ברנד אוכל סרטים", עורך ומגיש את תוכנית הג'אז "JAZZ++" בתחנת הרדיו 106FM. ערך תוכנית ג'אז "יסמין" גם ברדיו תדר. פעל המסגרת רשת Halas.am של המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון.

הוא עורך, כותב ומגיש את סדרת התוכניות "ערפדים כבני אדם" לפי כתב-יד פרי עטו, ומלווה במוזיקה של "פאניק אנסמבל", סטינג ואחרים.

ברנד היה כותב ראשי בסדרה "מייד אין ישראל", בהפקת "מטר", האיחוד האירופי, ושידורי קשת (בימוי: גבריאל ביבליוביץ', עורכת: אדווה בלזם).

אחרי שנת 2012 הופיע ברנד גם כסטנדאפיסט והוא מעורב כפעיל למען זכויות בעלי חיים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נתן ברנד בוויקישיתוף