סאות' פארק - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארבעת הדמויות הראשיות של הסדרה, מימין לשמאל: קני מקורמיק, סטן מארש, קייל ברופלובסקי ואריק קרטמן

סאות' פארק היא סדרה קומית אמריקאית בהנפשה, אשר נוצרה בידי טריי פרקר ומאט סטון ומשודרת בערוץ הטלוויזיה "Comedy Central". בדף זה תוכלו למצוא פירוט על מרבית דמויות הסדרה.

הסדרה עוקבת אחר ארבעה ילדים, אריק קרטמן, סטן מארש, קייל ברופלובסקי וקני מקורמיק, ואחר הרפתקאותיהם ומעשיהם. אריק הוא הרשע, מתנשא, שמן ואנטישמי, ובכך למעשה הוא הופך להיות האנטגוניסט הראשי של הסדרה; סטן מצטייר כילד רגיל וממוצע; קייל מצטייר כבודד ביותר, אם כי גם כחכם ביותר; קני מצטייר כשקט וסוטה מין, אם כי גם חכם. בין אריק לקני ישנה חברות של אהבה-שנאה, כאשר קני מחבב את אריק, אך הוא מנגד שונא אותו; ובין סטן וקייל ישנה חברות חזקה למדי, אשר היא לנושא של מרבית פרקי הסדרה.

טריי פרקר ומאט סטון משמשים כמדבבים הראשיים של הסדרה, כאשר הם נותנים את קולם למרבית הדמויות. מרי קיי ברגמן הייתה גם היא לאחת מהמדבבות הראשיות בסדרה, כאשר היא נתנה את קולה למרבית הדמויות הנשיות בסדרה, עד שמתה בשנת 1999. כיום, המדבבות הראשיות אשר נותנות את קולן למרבית הדמויות הנשיות הן מונה מרשל (שהצטרפה בשנת 2000) ואפריל סטיוארט (שהצטרפה ב-2003), וכן הייתה גם אלייזה שניידר (שהצטרפה ב-1999 ופרשה ב-2003).

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סטנלי "סטן" מארש (טריי פארקר) – הילד הרגיל, הסקרן, המאוזן ונטול התסביכים, בעל הגיון פשוט ובריא והבנה בסיסית ואינטואיטיבית ביחסי אנוש, וידע על החברה ודרך התנהלותה. לעיתים קרובות הוא רואה את האמת הפשוטה מאחורי המציאות המעוותת בעוד שאר העולם, לפעמים אף חבריו, מחמיץ אותה.
  • קייל ברופלובסקי (מאט סטון) – ילד יהודי נוח לבריות וקל להשתכנע, לבד מבנושאים הקשורים באתיקה ובמוסר, שם הוא מפגין דבקות רבה יותר משל רעיון במוסר המקובל. קייל נוהג להפגין סקפטיות ואינטליגנטיות בפרקים רבים, ובנוסף נראה שהוא חכם במידה מסוימת יותר מחבריו. קייל נוטה להתרגז הרבה, במיוחד כלפי קרטמן.
  • אריק תאודור קרטמן (טריי פארקר) – ילד עב בשר, גס לשון ואלים, חמדני, אנוכי, מניפולטיבי, סקסיסטי, הומופובי גזעני ואנטישמי. קרטמן בדרך כלל נוהג לקנטר את קייל פעמים רבות במהלך הסדרה על יהדותו ואת סטן בטענה שהוא "נקבה" ואת קני על כך שהוא עני. אף שקרטמן החל את דרכו כדמות משנית לסטן וקייל, הפופולריות הרבה לה זכתה דמותו משולחת הרסן הביאה לכך שרבים מסיפורי הסדרה נסובים סביב מזימותיו הכושלות, וסביב מגוון התכונות הרעות שהכותבים מייחסים לו בקלות יתרה. לאורך הסדרה נרמז שהתנהגותו הושפעה באופן ניכר מהעובדה שאף פעם לא היה לו אבא ושאמו היא למעשה אנדרוגינוס, זנותית ומפנקת את אריק במתנות רבות (בעיקר אוכל) ונכנעת באופן תמידי לדרישותיו הרבות.
  • קנת' "קני" מק'ורמיק (מאט סטון) – בן עניים הבא מבית הרוס עם אב אלכוהוליסט וחבריו, במיוחד אריק קרטמן, מנצלים עובדה זו על מנת להשפילו. קני לובש מעיל כתום המסתיר את פניו, דרכו נשמעים בעיקר מלמולים חסרי פשר. דבר אשר מנוצל על ידי יוצרי הסדרה על מנת לאפשר לו לומר דברים גסים במיוחד. הפעמים היחידות שבהן הופיע ללא המעיל הייתה בסרט של סאות' פארק, בפרק בעונה השמינית ובפרק נוסף בעונה השלישית. בעונות הראשונות מת כמעט בכל פרק, ומופיע בפרק העוקב ללא כל הסבר. בסוף העונה החמישית מת לכאורה באופן סופי ונעדר במשך רוב העונה השישית, אך שב בסופה. קני לאורך הסדרה פועל הרבה פעמים בצורה הרואית, לפעמים מקריב את עצמו למען החברים שלו.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלמידי בית הספר היסודי של סאות' פארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלמידי כיתה ד' בבית הספר היסודי של סאות' פארק, משמאל לימין: טימי, רד, באטרס, ברדלי (בחזית), טוויק (מאחור), קלייד, קרטמן, קווין (בחזית), טולקין בלאק (מאחור), אנני, קייל, בייבה (בחזית), פיפ (מאחור), קני, סטן, פרנסיס (בחזית), קרייג (מאחור) ו-וונדי. בתמונה חסרים ג'ימי, היידי, ניקול וג'ני.

בבית הספר היסודי של סאות' פארק לומדים תלמידים רבים, אשר מהווים למרבית דמויות הסדרה. בית הספר הוא אחד מהמקומות הבולטים ביותר בסדרה, כאשר פרקים רבים סובבים אחר תלמידי בית הספר והנעשה בו.

  • ליאופולד "באטרס" סטוץ' (מאט סטון) תלמיד בכיתה ד' בבית הספר היסודי של סאות' פארק, בן לסטיבן ולינדה. באטרס הוא החבר הטוב ביותר של אריק, סטן, קייל וקני, ואף היה לאחד מן החבורה למשך זמן קצר. באטרס הופיע לראשונה בסרטון הקצר כחלק מהסדרה בפרקה הראשון, "הפלישה לפי הטבעת של קרטמן", ואת דמותו מדבב מאט סטון. באטרס, בניגוד לכל חבריו, הוא עליז, רגיש, נאיבי, אופטימי, פסיבי ותמים, ולפעמים נרמז כי הוא למעשה הומו.
בסוף העונה החמישית דמותו של קני נהרגה, ובאטרס נבחר על ידי אריק, סטן וקייל להחליפו, אם כי באמצע העונה השישית הוחלט להוציאו מה"חבורה" וטוויק טוויק נבחר להחליפו. לאחר שהוחלף על ידי טוויק, באטרס היה נחוש זעם ואימץ לעצמו את הזהות הסודית "פרופסור כאוס", דמות נבל-על אותה הוא מגלם במטרה לנקום באריק, סטן וקייל על שהחליפו אותו. באטרס מגייס לצידו את דוגי, תלמיד מכיתה ב', ואלו מנסים להביא רעיונות שיגרמו לתוהו ובוהו בעולם, אך הם מגלים כי כל הרעיונות שלהם כבר בוצעו בפרקי סדרת הטלוויזיה "משפחת סימפסון". בסופו של דבר באטרס מחליט שלא להמשיך בפעילותו כפרופסור כאוס, אם כי בהמשך הוא מופיע כדמות זו פעמים נוספות.
גם לאחר שהוחלף, המשיך באטרס לשחק תפקיד מרכזי בסדרה, והיה למעין דמות עזר לאריק, שנהג לרב להפיל אותו ולבצע בו מתיחות, שמדי פעם אף חצו את הגבול והגיעו להכנסת איבר מינו של אריק לפיו של באטרס בעת שישן.
בעונה הרביעית מגלה באטרס כי הוא נולד ב-11 בספטמבר, היום בו אירע אסון התאומים, ובעונה השישה עשר הוא מגלה כי הוא נולד בקאואיי שבהוואי, וכי שמו האמיתי הוא "נשיפה נשיפה" ("puff puff"). באטרס נענש על ידי הוריו פעמים רבות, בדרך כלל כשאביו מקרקע אותו, ואף פעם אחת אימו ניסתה להטביעו למוות.
כמו בן זוגה סטן, וונדי היא בוגרת לגילה, ובעלת מוסר אינטלקטואלי, זאת בניגוד לכל הסובבים לה. וונדי היא פמיניסטית, ונלחמת למען סרטן השד וסבלם של הדולפינים בגני החיות. במרבית הזמן מתווכחת וונדי עם אריק על דעותיה, כאשר הוא קוטל את כל דבריה ומכנה אותה "כלבה". באחת מן הפעמים הלכה וונדי עד הסוף בכל הקשור לדעותיה, וזאת כאשר היא הכתה את אריק עד זוב דם, זאת מכיוון שלעג לסרטן השד.
מערכת היחסים בין וונדי לסטן החלה בעונה הראשונה, ומאז חוותה עליות ומורדות רבות, זאת כשסטן זלזל בה בעוד וונדי ניסתה לשמור עליה בכל כוחה. בסופו של דבר, בעונה 7 וונדי נפרדת מסטן ומשאירה אותו שבור לב, ופותחת במערכת יחסים עם טולקין בלאק. למרות זאת, בסוף עונה 11 השניים חוזרים להיות יחדיו, ולאחר חזרת השניים, סטן מפסיק לזלזל במערכת היחסים, ומגן על וונדי בריבים שלה עם אריק, גם אם הוא מסכים איתו. בעונה 20 וונדי נפרדת מסטן בגלל מתקפת טרולים על הבנות בבית הספר.
  • קרייג טאקר (מאט סטון) – ילד בעל קול מנוזל ובעיות התנהגות, נראה לעיתים קרובות מחוץ למשרדה של המנהלת או במשרדו של היועץ מאקי. הוא נוהג להציג אצבע משולשת לאנשים אחרים ללא כל סיבה, ונראה שהוא לא ממש מודע להתנהגותו או שאינו עושה זאת בכוונה. התנהגות זו גרמה למעריצים רבים להאמין כי הוא סובל מתסמונת טורט. בעונה 19 מתחיל לקיים מערכת יחסים הומסקסואלית עם טוויק.
  • קלייד דונבן (טריי פארקר) – חברו הטוב ביותר של קרייג. ילד רגיש המרבה לבכות. באחת העונות הבנות מכינות רשימה המדרגת את הבנים לפי מראה חיצוני וקלייד זכה, מה שעורר אצלו את הפופולריות. אמו נהרגה בתחילת העונה ה-16. מצוין בעונה ה26 שהוא בן זוגה של בבה.
  • ג'ימי וולמר (טריי פארקר) – ילד נכה, הסובל משיתוק מוחין – מצב המחייב אותו ללכת עם קביים. הילדים הכירו את ג'ימי בעונה החמישית כשהצטרפו לצופים ומיד חברו אליו. טימי, לעומת זאת, קינא בג'ימי על תשומת הלב שקיבל כשסיפר בדיחות, ולבסוף רבו השניים אך השלימו ונהיו חברים טובים מאוד. ג'ימי נכה, כאמור, כעונש מאלוהים להוריו, שצחקו על ילדים נכים כשהיו בתיכון. סובל מגמגום קשה ומתקשה לגמור משפט אבל בכל זאת הוא סטנדאפיסט מצליח בעיר. ג'ימי הוא הילד הישר והאמין בכיתה והוא גם חבר טוב אף על פי שידוע כי גם הוא מרבה לקלל כמו כל שאר הבנים בכיתה והוא גם הילד הראשון בכיתה שקיים יחסי מין ולקח סמים. בעונה ה-19 מתגייס למחתרת של אנשי התקשורת נגד התוכן השיווקי, בעקבות האיסור שחל עליו לחלק את עיתון בית הספר בבית הספר עצמו, לכן חילק אותו בבתי התלמידים ואנשי הצוות ובהמשך גם לכל תושבי העיירה. בעונה 19 פרק 9 ג'ימי מתאהב בלזלי מייארס, פרסומת שמסתווה בגוף של ילדה. לאחר מכן, גילה שיריבו נייתן הוא חלק מקנוניית התוכן השיווקי.
  • טימותי "טימי" בורץ' (טריי פארקר) – ילד נכה בעל פיגור שכלי המשתמש בכיסא גלגלים ממונע. טימי יודע לומר רק "טימי!" אבל אף על פי שלא יודע לדבר, טימי מבין מה אנשים אחרים אומרים. מלבד הילדים, איש בעיירה אינו מבין שלטימי יש פיגור שכלי, ורובם חושבים כי התנהגותו המוזרה נגרמת מהפרעת קשב. אחד החברים הטובים ביותר של ג'ימי.
  • טולקין "טוקן" בלאק (טריי פארקר ואדריאן בירד) – הילד העשיר ביותר בסאות' פארק וגם האפרו אמריקאי היחיד חוץ משף. טולקין סולד מאזכורים לצבע עורו (מה שקורה הרבה בסדרה). שמו בתרגום חופשי מאנגלית הוא "השחור הסמלי". עד העונה ה25 סטן חשב ששמו טוקן, אך למעשה גילה ששמו טולקין (מה שבני כיתתו ושאר התלמידים בבית הספר ידעו כבר), ושהוא נקרא ע"ש הסופר טולקין. בני משפחתו בעונה ה25 עברו לגור בשכנות לחוות היושרה, שאביו פתח חוות קנביס משלו.
  • טוויק טוויק (מאט סטון) תלמיד בכיתה ד' בבית הספר היסודי של סאות' פארק. טוויק טוויק הופיע לראשונה בפרק "גמדים" מהעונה השנייה, ואת דמותו מדבב מאט סטון. טוויק הוא בעל הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות חמורה, זאת בעקבות צריכה מרובה של קפה. הפרעת הקשב שלו מתאפיינת ברעידות רבות, ובכך ששערו נשאר פרוע באופן קבוע ובכך שהוא לובש את חולצתו בצורה לא נכונה. בנוסף להפרעת הקשה, ריכוז וההיפראקטיביות, טוויק סובל גם מחרדה ופרנויה, זאת כשהוא פוחד ממרבית הדברים שרואה, גם אם אין סיבה מוצדקת, וכשהוא מסתגר בביתו.
  • ברברה "בייבה" סטיבנס (מרי קיי ברגמן וג'ניפר האוול) – החברה הטובה ביותר של וונדי. בדרך כלל היא נחמדה לכולם ואדיבה, והיא רואה את הצד הטוב ביותר באנשים. למרות טוב הלב שלה בייבה בעלת צד אפל ומסוכן. יש לה מיומנות בנשק חם (מיומנות שפעמיים גרמה למותו של קני) ויכולת לעמוד מאחורי קונספירציות. אחראית בין היתר לקונספירציית רשימת הבנים החמודים שנועדה על מנת לנצל את קלייד בשביל נעליים בחינם מהחנות של אביו. למרות זאת היא עדיין חברה טובה של וונדי ואחת הבנות הפופולריות. היא מאמינה שהיא הבחורה היפה והפופולרית ביותר בסאות׳ פרק. יש לה שיער בלונדיני ארוך ומקורזל והיא לובשת ז'קט אדום עם עיטור אפור, כפפות תואמות ומכנסיים ירוקים.
  • רבקה "רד" מקארתור (מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר, אפריל סטיוארט ומונה מרשל) – רבקה, המכונה על ידי חבריה 'רד' (בשל צבע שיערה האדום) היא חברתן הטובה ביותר של וונדי ובייבה. למרות החזות החייכנית והנחמדה שלה, רד היא מאוד חצופה וגסה. מרבה לקלל את מי שמעצבן אותה ואת חבריה ואפילו לאיים על אחרים. למרות האישיות החצופה והבוטה שלה היא עדיין הילדה הפופולרית ביותר בבית הספר. היא לובשת ז'קט כחול כהה עם עיטור סגול, כפפות תואמות ומכנסיים כחולים כהים.
  • אן ״אנני״ ניץ (מרי קיי ברגמן, מונה מרשל, ואפריל סטיורט) – ילדה נחמדה ותמימה אך תמימה שלפעמים לקחה את המושב האחורי לדמויות אחרות ובולטות יותר במהלך הריצה של הסדרה. יש לה שיער בלונדיני קצר ומתולתל והיא לובשת ז'קט חום ללא צווארון ומכנסיים שחורים.
  • לזלי מייארס (אפריל סטיוארט) – ילדה שהתגלה שהיא בעצם פרסומת שלקחה גוף של אדם.
  • היידי טרנר (ג'סיקה תומאס, מרי קיי ברגמן וג'סיקה מקניסון) – בת זוגו של אריק קרטמן בעונות 20–21.

ג׳ניפר "ג׳ני" סיימנס (אפריל סטוארט) – בחורה עם אישיות מסובכת, בהתחלה חסרת אמפתיה אבל אחר כך נראית כמו אדם נחמד ונאיבי.

  • ניקול דנילס (קימברלי ברוקס) – תלמידה אפרו-אמריקאית ובת הזוג של טולקין.

קוון סטולי (מאת סטון) – תלמיד סיני-אמריקאי חובב מדע בדיוני, במיוחד "מלחמת הכוכבים", למורת רוחו של קרטמן ברבים מהתלמידים האחרים.

בני משפחתם של הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רנדולף (רנדי) מארש (טריי פארקר) – אביו של סטן. גאולוג המאייש את תחנת חיזוי רעידות האדמה של העיירה. הוא היחיד בעיר שעוסק במדע (מלבד ד"ר מפסטו - ראה בהמשך) ועל כן פונים אליו בכל סוגיה מדעית. רנדי הוא אבא אמריקאי טיפוסי למדי שאוהב לשתות בירה עם חברים בפאב וללכת מכות עם אבות של בנים מקבוצת הבייסבול המתחרה נגד בנו. הוא יחסית ליברלי ודמוקרטי בהשקפותיו ודעותיו הפוליטיות. בתחילת הסדרה, מארש היה נראה בעיקר כעוד אמריקאי בוגר טיפוסי ובנוסף, אופיו הזכיר במעט את זה של שרון ושל ג'יבמו. אך עם הזמן, רנדי נהיה יותר ויותר מוזר וביצע יותר ויותר מעשים פזיזים מבלי לחשוב על דבר. רנדי הוא מעט היפוכונדר, ונסחף בקלות, בהמשך הסדרה הוא גם נטה להתפס וליצור פאניקה ציבורית ולהיסחף עם ההמון, ואף בעונות מאוחרות ניתן היה להגדיר אותו כ"אידיוט". בעונה 18 מתגלה שרנדי הוא למעשה הזמרת המפורסמת לורד, דבר שהוא מסתיר מקרוביו (למעט סטן). בעונה ה22 הקים חווה לגידול קנאביס שאליו הוא העביר את כל משפחתו. בעונה ה24 גילה שהוא אחראי למגפת הקורונה בכך שהוא ביצע מין בנקבת פנגולין סיני (שהיא לפי הסדרה אחראית על הקורונה ולא עטלף).
  • שרון מארש (מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) – אמו של סטן, נשואה לרנדי. שרון מוצגת כאישה חכמה מאוד וצודקת ומבינה את כל מה שרנדי לא. ככל הנראה, שרון היא הדמות הנורמלית ביותר בסדרה. בעונה ה-21 מנחה עם רנדי תוכנית שיפוצים. עזבה בעונה ה22 את סאות' פארק ועברה עם כל משפחתה לחווה לגידול קנאביס.
  • שלי מארש (מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר, מונה מרשל ואפריל סטיוארט) – אחותו הגדולה של סטן, בעלת רסן בשיניים. אינה מחמיצה אף הזדמנות להתעלל באחיה. בעונה ה22 משחדת את המשגיח בהפסקה על מנת שתסניף עט אידוי. בעונה ה23 הרעילה את מהדורת הקנביס המיוחדת של אביה שתכנן למכור אותה לליל כל הקדושים.
  • מרווין סבא מארש (טריי פארקר) – אביו של רנדי, על כיסא גלגלים, זקן מאוד ושונא את החיים. בנוסף הוא קורא לנכדו בילי ומאוד לא רוצה שיגדל להיות הומו. בעונה ה21 התגלה שהוא עבר לגור בבית אבות. בעונה ה22 התגלה שהוא וחבריו בבית האבות זימנו שד בשם "איש-דב-חזיר" שהשמיד חצי מהעיירה.
  • ג'ימבו קרן (מאט סטון) – דודו השמרני, הלאומני וחובב הצייד של סטן. אינו נפרד מידידו מזמן מלחמת וייטנאם, נד (ונראה שהשניים מנהלים מערכת יחסים הומוסקסואלית). מנהל חנות לממכר נשק בעיר.
  • ספארקי (ג'ורג' קלוני) הכלב של סטן, בעונה 1 מתגלה שהוא הומוסקסואל.
  • ג'רלד ברופלובסקי (מאט סטון) – אביו של קייל, יהודי חובש כיפה ועורך דין במקצועו. פועל בעונה העשרים כטרול באינטרנט, דבר המביא לו סיפוק ופריקת עצבים.
  • שילה ברופלובסקי (מרי קיי ברגמן ומונה מרשל) – אמו של קייל, אמא יהודייה סטריאוטיפית. שילה היא אמא מאוד מגוננת וחונקת, ובדרך כלל מאשימה אחרים בהשחתת נפשו וחינוכו של בנה, ומוכנה להפוך עולמות כדי להגן על נפשו הרכה (אף על פי שבכך היא כמעט גרמה למותו מספר פעמים). במקור מגיעה מניוארק, ניו-ג'רזי.
  • אייק ברופלובסקי (שם קנדי: סר פיטר גינץ) (בדיבוב ילדים של חברי צוות ההפקה של התוכנית) – אחיו המאומץ של קייל שהגיע מקנדה (אפשר להבחין לפי צורת הראש והדיבור) ועבר ברית מילה בגיל מאוחר. אייק נחשב גאון ועל אף גילו הצעיר (בן שלוש) הוא נמצא בגן ילדים בחברתם של ילדים בני חמש, קורא ספרים וצופה בחדשות. קולו של אייק מורכב מהקלטות של אחד הילדים הקטנים של אחד העובדים על הסדרה.
  • קייל שוורץ (טריי פארקר) בן דודו המעצבן של קייל, גר בניו יורק סיטי
  • ליאן מרי קרטמן (מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) – אמו של אריק קרטמן. משרתת את בנה כעבד כנוע, ומפטמת אותו כאוות רצונו וכאוות נפשו. ליאן הוצגה תחילה כמתירנית מאוד מבחינה מינית, אך בהמשך הסדרה התברר כי היא מחוננת באיברי רבייה גבריים ונשים כאחד, ולמעשה היא אביו של קרטמן (ולא אימו) ואף מרביצה לו לעיתים רחוקות כגבר בעל רמת טסטוסטרון גבוהה (עונה 7). בעונה ה-14 (200 ו-201) מתברר שכל הסיפור של שני איברי רבייה הוא שקר שנועד על מנת להגן על קרטמן.
  • מר חתלתול (ג'יי לנו) החתול של קרטמן.
  • פלאפי (ללא) חזירת המחמד של קרטמן.
  • משפחת קרטמן המורחבת (טריי פארקר ומארי קיי ברגמן) הופיעה לראשונה בעונה 2 ולאחר מכן בעונה 5, כל המשפחה שמנים כמו קרטמן (חוץ מליאן ובת דודתו אלכסנדרה) בית המשפחה ממוקם בנברסקה.
  • סטיוארט מקורמיק (מאט סטון) – אביו של קני. גזען דרומי עני טיפוסי וחובב אלכוהול. בעונה ה22 החל לעבוד במרכז הלוגיסטי של "אמאזון".
  • קרול מקורמיק (מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) – אמו של קני, אשר לה מבטא דרומי וחולצת "I'm with stupid" שמצביעה על בעלה.
  • קווין מקורמיק (טריי פארקר) – אחיו הגדול של קני.
  • קארן מקורמיק (קולין וילארד, סלסטה חבייר) – אחותו הקטנה של קני, מופיעה לראשונה בעונה 9.
  • סטיבן וויליס סטוץ' (טריי פארקר) – אביו של באטרס, הידוע בכך שהוא מרתק את באטרס בכל פעם שהוא עושה משהו לא לרוחו. לפעמים סטיבן מתנהג בצורה אלימה כלפי בנו ואף מתברר שהוא הומוסקסואל ובוגד באשתו ביום נישואיהם. בעונה ה22 החל לעבוד במרכז הלוגיסטי של "אמאזון".
  • לינדה סטוץ' (מונה מרשל) – אמו של באטרס, נשואה לסטיבן סטוץ' ומתברר שיש לה הפרעות ניקיון עקב בעלה ההומוסקסואל. בעונה ה22 נראה שהיא חברת מועצה בעיריית סאות' פארק.

דמויות משנה נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מר הרברט ג'וניור גריסון (ג'נט כאישה) (טריי פארקר) – מורה בבית הספר היסודי. בתחילה מר גריסון היה בהכחשה לגבי נטיותיו המיניות עד כדי כך שנהג להפגין לעיתים תדירות הומופוביה מדומה. כמו כן, בעונות הראשונות מר גריסון נראה תמיד עם בובת יד בשם "מר כובע" כאשר הוא נהג לציין לעיתים רבות כי מר כובע הוא הומוסקסואל. בהמשך מר גריסון נעלם לאחר שהוא החליט לחיות בבידוד על הר, ובסופו של דבר הוא יצא מהארון והחליט לחזור ללמד בבית הספר היסודי. המנהלת ויקטוריה סירבה בתחילה להעסיקו בטענה שבית הספר לא מעסיק הומוסקסואלים. הוא הורשה לחזור בסופו של דבר כגנן. בהמשך, בעקבות כניסתו של חוק חדש, הותר למר גריסון לשוב וללמד את תלמידי כיתה ד'. במהלך העונה התשיעית, מר גריסון עובר ניתוח לשינוי מין ולאחר מכן משנה את שמו לג'נט גריסון. בעונה ה-12 ג'נט עוברת ניתוח שמחזיר את מינה בחזרה מנקבה לזכר. בעונה התשע עשרה החל להתעסק בפוליטיקה בעקבות ריבוי הפליטים מקנדה. שב לסאות' פארק על מנת להילחם בתוכן הפרסומי. נהיה בן זוגה של קייטלין ג'נר באותה עונה. בעונה העשרים הוא בעל ידיים ופנים שזופים, ומתמודד מול הילרי קלינטון על הנשיאות ומנצח באמצעות המיץ של גרגירי הזיכרון. עבר ניתוח פלסטי בפניו והתחיל לחבוש פאה (שמדמה את שיערו של דונלד טראמפ), וסגר חשבון עם כל מי שהרגיז אותו. בסוף העונה ה21 ברח חזרה לסאות' פארק לאחר ירידה בסקרים והסתתר ביער. בעונה ה22 נראה שהוא נעצר על ידי משטרת סאות' פארק. בעונה ה23 שב למשרת הנשיא. בעונה ה24 שב למשרת המחנך כשהוא נושא שוב את מר כובע (שהיה בעברו המאבטח שלו) לאחר שעשה עסקה עם האליטה [יוצרי הסדרה] על מנת שיביאו חיסונים לתושבי העיירה.
  • מר כובע- בובת יד אשר מופעל ע"י מר גריסון. בסרט של סאות' פארק השטן לקח את מר כובע איתו לגיהינום בכדי שלא יישאר בודד. במהלך הסדרה, מר גריסון החליף את מר כובע במר זרד, זרד שלובש את חולצתו של מר כובע שעליה יש משולש ורוד.
  • מר מאקי ג'וניור (טריי פארקר) – יועץ בבית הספר היסודי. בעל ראש גדול באופן לא פרופורציונלי. נוהג לסיים כל משפט במילה "מ'קיי" (פ'סדר). מר מאקי פוטר מבית הספר לאחר שהביא לכיתה מריחואנה לצרכים חינוכיים והיא נעלמה. במהלך אותה העת הפך להיפי, אך לבסוף, בעזרת תושבי סאות' פארק, חזר למוטב. אחראי לפיטוריה של המנהלת ויקטוריה. דמותו מבוססת על היועץ שהיה בבית הספר בו למד טריי כנער.
  • מר עבד (ג'ון האנסן) – המאהב ההומוסקסואל של מר גריסון. נפרד ממנו לאחר שינוי מינו של מר גריסון. בעונה ה22 נראה כשהוא עובד במרכז הלוגיסטי של "אמאזון".
  • המנהלת ויקטוריה (מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) – המנהלת של בית הספר היסודי של סאות' פארק. שמה הוא משחק מילים באנגלית על שמה של השחקנית ויקטוריה פרינסיפל. בעלת שיער בלונדיני מתולתל ומשקפיים. ויקטוריה נוהגת לעיתים תכופות להתייעץ עם מר מאקי לגבי הבעיות שמתחוללות בבית הספר. פוטרה בתחילת העונה התשע עשרה עקב הבעיות שמתחוללות בבית הספר והוחלפה על ידי המנהל פי.סי. שבה לסאות' פארק לאחר שהיא הבינה שהיא הוחלפה ללא הודעה מוקדמת, וגילתה שהאחראי לכך היה מר מאקי.
  • השוטר ברבריידי (טריי פארקר) – השוטר של העיירה. אידיוט מושלם אשר איננו כשיר כלל לתפקיד אותו הוא מבצע, וכמו כן אינו יודע לקרוא. פוטר מתפקידו פעמיים בעונה התשע עשרה עקב תקריות ירי בלתי מתוכננות בבני מיעוטים והצטרף למחתרת של אנשי התקשורת נגד התוכן השיווקי שהם הסבירו לו שהתוכן השיווקי עמד מאחורי זה, לאחר מכן לא שב יותר לתפקיד. משתמש בכספו על מנת לממן תרופות לכלבתו החולה.
  • ביג גיי אל (מאט סטון) – גבר הומוסקסואל סטריאוטיפי. בהמשך הסדרה מנהל מערכת יחסים עם מר עבד.
  • ישו (מאט סטון) – מתגורר בעיירה והוא המנחה של תוכנית אירוח בתחנת הטלוויזיה המקומית.
  • מיסטר הנקי (טריי פארקר) – פיסת צואה מואנשת. נוהג בכל שנה, בערב חג המולד, לצאת מהאסלה ולהביא מתנות מלוכלכות לילדים. באחת העונות המוקדמות נחשף שלמיסטר הנקי יש משפחה משלו.
  • ראשת העיר מקדניאלס (מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) – ראשת העיר של סאות' פארק. לראשת העיר לא באמת אכפת מהעיר והתושבים, והיא מחפשת כל הזמן רק דרכים להתפרסם ולפרסם את העיר. אך היא תעשה הרבה כדי להגן על העיר. אבל רב הזמן היא עושה את זה ממניעים אגואיסטיים. היא אישה סנובית, אגואיסטית ומתנשאת.
  • ד"ר אלפונס מפסטו (טריי פארקר) – המדען המטורף של סאות' פארק. נוהג לבצע ניסויים שונים והכלאות של כל מיני יצורים. נוהג להסתובב עם יצור קטן ומוזר בשם קווין.
  • טרנס ופיליפ (מאט סטון וטריי פארקר) – צמד קומיקאים קנדים שמככבים בתוכנית בידור, שעיקרה מפגן נפיחות בלתי פוסק, בה נוהגים הילדים לצפות בקביעות. בסרט "סאות' פארק: גדול יותר, ארוך יותר ולא מצונזר" יש לשניים תפקיד מרכזי יותר, כמי שמעוררים את המלחמה בין ארצות הברית לקנדה. בעונה ה21 הם עברו תהליך הזדקנות.
  • טאולי (ורנון צ'אטמן) – מגבת מדברת המכורה לסמים. נוהגת להופיע כאשר מישהו מזכיר מים, ואומרת לו "אל תשכח להביא מגבת!". הופיעה בעונה ה22 כמפקחת ממשרד החקלאות האמריקאי על מנת שתאשר לרנדי למכור קנאביס, וכמו כן, החלה לעבוד שם בסוף הפרק.
  • הסמל האריסון ייטס (טריי פארקר) – בלש המשטרה של המחוז בו נמצאת העיירה סאות' פארק.
  • המנהל פי. סי. (פיטר צ'ארלס) (טריי פארקר) – המנהל החדש של בית הספר היסודי של סאות' פארק. הנחיל בבית ספר משטר של תקינות פוליטית, דבר שנראה רק לכאורה על פני השטח ומסתבר לבסוף שהוא חלק מתוכן שיווקי אחד גדול, לאחר שגילה את זה הוא ניהל מלחמה פרטית משלו נגד התוכן השיווקי שלבש צלם אנוש, ולאחר מכן המשיך לכהן בתפקיד המנהל.
  • קטרין "סטרונג" וומן (ג'סיקה מקינסון) – סגנית המנהל החדשה של בית הספר בסאות' פארק. המנהל התאהב בה ונולדה להם חמישייה.
  • האב מקסי (מאט סטון) – הכומר של סאות' פארק. כשבאטרס התחבר איתו בעונה ה22, בעקבות הבדיחות על הכמרים בקרב קהילת הקתולים של סאות' פארק, ויעץ לו להתעלם מהם.
  • נד גרבלאנסקי (טריי פארקר) – חברו הטוב של ג'ימבו. נד נוהג תמיד לחבוש בנדנה ומשקפי שמש. הוא אוהב לצוד. נד איבד את ידו הימנית במלחמת וייטנאם. הוא מדבר רק בעזרת מתקן מיוחד בעקבות עישון יתר, ובשל כך קולו נשמע מוזר, מונוטוני ומתכתי.
  • סטיב בלאק (טריי פארקר ואדריאן בירד) - אביו של טולקין בלאק. רואה חשבון במקצועו. רנדי העסיק אותו כשותף לעסקי הקנביס בעונה ה25, על מנת למשוך לקוחות. לאחר שרנדי פסל את הרעיונות העסקיים שלו, פתח מול ביתו של רנדי חווה מתחרה.
  • לינדה בלאק (מונה מארשל, אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) - אמו של טולקין בלאק ואשתו של סטיב. רוקחת במקצועה.

דמויות משנה בולטות שנהרגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פיליפ "פיפ" פיראפ (מאט סטון) – ילד בריטי יתום, בעל מבטא בריטי ניכר. הילדים נהגו להציק לו לעיתים קרובות. עקב התעללויותיו בו למד לשחק מחניים טוב מאוד, דבר שמביא לפציעתם במשחק נגד סין. פיפ נרצח בעונה ה-14 על ידי ברברה סטרייסנד. משפחתו המאמצת נראית רק פעם אחת בפרק השישי בעונה הראשונה.
  • ג'רום "שף" מקלרוי (אייזיק הייז) – הטבח האפרו אמריקני של קפיטריית בית הספר. משמש מקור סמכות ידידותי לילדים, המעלים בפניו שאלות הקשורות במין ובמיניות, ונענים על ידי השף – המוצג כרב-מג מיני, בתשובות ובשירים שיש בהם רימוזים מיניים בוטים. דמותו של השף הומתה המתת חסד בתחילת העונה העשירית בשל התנגדותו של הייז למסרים סטיריים אנטי-דתיים בסדרה.
  • גברת דיאן צ'וקסונדיק (טריי פארקר) – מורה לשעבר בבית הספר היסודי אשר נפטרה במהלך העונה השישית. פירוש שמה של הגברת באנגלית הוא "נחנקת מזין". ניהלה רומן עם יועץ בית הספר, מר מאקי, ובעקבות הרומן מצאה את מותה במהלך העונה השישית.
  • גברת ורוניקה לי קראבט'רי (מרי קיי ברגמן ואלייזה שניידר) – נהגת האוטובוס של בית הספר. נרצחה בעונה השמינית על ידי רוצח סדרתי.
  • סדאם חוסיין עבד אל-מג'יד א-תכריתי (מאט סטון) – בסדרה דמותו של סדאם חוסיין בעלת הופעה וגינונים שונים באופן קיצוני מסדאם חוסיין האמיתי. בסדרה סדאם חוסיין מנהל מערכת יחסים הומוסקסואלית עם השטן. השטן בסופו של דבר הורג אותו בסרט "סאות' פארק: גדול יותר, ארוך יותר ולא מצונזר".
  • השטן (טריי פארקר) – השליט של הגיהנום. ניהל רומן הומוסקסואלי עם סדאם חוסיין. נהרג על ידי איש-דב-חזיר, בעת הקרב עמו.
  • ג'ייסון וויט (טריי פארקר) – תלמיד שלומד בכיתה של סטן וחבריו. בסוף העונה ה23 נדרס בתאונת פגע וברח על ידי ניידת משטרה בזמן ששיחק את שאר ילדי העיירה במשחק פוטבול סמוך לכביש.
  • מרגרט נלסון (אפריל סטוארט) - המחנכת שהחליפה את מר גריסון בעת שכיהן כנשיא ארצות הברית. בעקבות תעלול של קרטמן וקני התפטרה. אחרי כן שבה לבית הספר, אחרי שסטן וחבריו הבטיחו להם חיסונים נגד נגיף הקורונה. נפטרה לאחר שחלתה בקורונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]