סבסטיאן לב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סבסטיאן לב
Sébastien Loeb
לידה 26 בפברואר 1974 (בן 50)
צרפת
לאום צרפתצרפת צרפתי
פרסים והוקרה
  • אביר בלגיון הכבוד
  • אלוף האלופים של ל'אקיפ (2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
קריירת אליפות העולם בראלי
אליפויות 9 (2004-2012)
מרוצים 184
ניצחונות 80
פודיומים 120
נקודות בקריירה 1778
ניצחונות במקטעים 939
קריירת אליפות העולם בראלי-קרוס
מרוצים 31
ניצחונות 2
פודיומים 15
נקודות בקריירה 553
www.sebastienloeb.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סבסטיאֶן לבּ (צרפתית: Sébastien Loeb, נולד ב-26 בפברואר 1974) הוא נהג מרוצי מכוניות צרפתי המשתתף באליפות העולם בראלי כנהגה של קבוצת יונדאי מוטורספורט ובאליפות האקסטרים אי. הוא זכה תשע פעמים ברציפות באליפות העולם משנת 2004 עד 2012, עבור קבוצת סיטרואן. הישגיו של לב הם הטובים ביותר בתחום מרוצי הראלי למכוניות מאז ומעולם. התחרה בעבר באליפות העולם למכוניות תיור ובאליפות העולם בראלי-קרוס.

קריירת מרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפות הראלי העולמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבסטיאן לב נולד בעיר הגנאו בחבל אלזס כבן יחיד לגי ואינגריד לואב (שנפטרו ב-2005 וב-2012 בהתאמה). הוא החל את דרכו בעולם הספורט כמתעמל, היה אלוף מקומי וסיים חמישי באליפות צרפת. בגיל 21 הוא החל להתעניין במרוצי מכוניות, ובגיל 24, מאוחר יחסית למתחרים בתחום, הוא החל להתחרות במרוצי ראלי. בשנת 2001 הוא הצטרף לעונה ראשונה באליפות העולם בראלי לצעירים (JWRC) והפך לאלוף עם חמישה ניצחונות מתוך שישה מרוצים בקטגוריה.

ב-2002 החל לֶבּ להתחרות באליפות העולם בראלי עם קבוצת סיטרואן שהייתה זו עונתה הראשונה בסדרה. לב נהג בסיטרואן קסארה WRC וכמעט זכה במרוץ הראשון במונטה קרלו, אך סיים לבסוף במקום השני עקב גרירת זמן עונשין בגלל גלגל שהוחלף במקום אסור. לב לא השתתף בכל מרוצי העונה, בהתאם להחלטת הקבוצה בעונת הבכורה שלה. הוא השיג את ניצחונו הראשון לקראת סוף העונה בראלי גרמניה וסיים את העונה במקום העשירי. ב-2003 התחרה לראשונה באופן מלא והשיג את הניצחון ששמט בעונה הקודמת במונטה קרלו. בסיום העונה הוא זכה בשבעה פודיומים ומתוכם בשלושה ניצחונות שדירגו אותו במקום השני הכללי אחרי פטר סולברג הנורווגי שזכה באליפות באותה שנה ביתרון נקודה על לב.

לב בסיטרואן C4 WRC בראלי קטלוניה, 2007

עונת 2004 נשלטה על ידי לב שזכה בשישה מרוצים וסיים שני בשישה מרוצים נוספים. פער הנקודות בינו לבין סולברג, השני, היה 36 נקודות כשמירב הנקודות שניתן לצבור במרוץ עמד על עשר. בעונה זו הוכיח לב הצטיינות לא רק במרוצי אספלט אלא גם בסוגי קרקע אחרים כגון עפר ושלג. בראלי שוודיה הוא הפך לנהג הלא סקנדינבי הראשון שזכה אי פעם במרוץ זה. בעונת 2005 המשיך לֶבּ בשליטתו. הוא זכה באליפות, בהשיגו מספר שיאים, ביניהם ההישג של שישה ניצחונות רצופים, ניצחונות בעשרה מרוצים בעונה אחת ואף היה לנהג הראשון שזכה אי פעם בכל הקטעים במרוץ ראלי בודד.

בעונת 2006 החליט קונצרן פיג'ו-סיטרואן להפסיק את השתתפות סיטרואן ופיג'ו באליפות הראלי, אך עם תכנון להשתתפות מחודשת של סיטרואן עם ה-C4 WRC ב-2007. לב נאלץ להשתתף בעונה זו כמתחרה פרטי עם תמיכה חלקית של סיטרואן והוא אף נעדר מיומו הראשון של מרוץ מונטה קרלו כדי להיחשב כמתחרה שחזר לאחר פרישה. הוא סיים מרוץ זה במקום השני אחרי מרקוס גרונהולם הפיני שהוביל את האליפות לאחר מרוצי העונה הראשונים. בראלי מקסיקו החל לב בסדרת ניצחונות שהחזירה אותו להוביל את האליפות בפער נקודות גדול. בראלי יפן זכה בניצחונו ה-27 והפך לנהג הראלי עם מספר הניצחונות הגדול ביותר. אף על פי שנפצע בתאונת אופניים סמוך לביתו בשווייץ ונעדר מארבעת מרוצי הראלי האחרונים של העונה, זכה לב לקבל את ההודעה על זכייתו באליפות 2006 בעודו נמצא במנוחה בביתו.

בעונת 2007 סבל לבּ מטעויות שהשאירו אותו רוב העונה בפיגור אחרי המוביל גרונהולם, אך לקראת מרוצי העונה האחרונים הוא זכה לסגור את הפער ואף להוביל. במרוץ בניו זילנד הוא סיים שני בפער של 0.3 שניות, שהיה הקטן ביותר בהיסטוריה של הראלי העולמי. בראלי יפן עמד לב לנצל פרישה של גרונהולם, אך לבסוף פרש גם הוא כתוצאה מטעות של הנווט. במרוץ העוקב באירלנד סבל גרונהולם מטעות נוספת כאשר פגע במעקה בטון, אך הפעם לב ניצל אותה כדי לנצח ולעבור להובלת האליפות מרוץ אחד לפני סיום העונה. מקום שלישי במרוץ האחרון הספיק ללב כדי לזכות בתואר האליפות הרביעי כאשר מיקו הירבונן הפיני ניצח וגרונהולם הגיע שני.

בעונת 2008 סבל לבּ מהתרסקויות בשניים ממרוצי תחילת העונה, אך רצף של חמישה ניצחונות ושיא של אחד עשר ניצחונות בכל העונה, הפכו אותו לנהג הראשון שזכה בחמישה תארים באליפות העולם בראלי. בעונה זו שוב זכתה סיטרואן באליפות היצרנים, לאחר שבשנתיים הקודמות זכתה פורד. יריבו הצמוד של לב בעונה זו היה מיקו הירבונן הפיני שסיים את העונה במקום השני. בעונת 2009 שוב היה הירבונן יריבו העיקרי של לב. לב איבד את המקום הראשון באליפות להירבונן באמצע העונה, לאחר מקום רביעי בסרדיניה, התרסקויות בראלי יוון ופולין ואי עמידה בתקנות טכניות באוסטרליה. בראלי קטלוניה הוא ניצח תוך קבלת סיוע מבן קבוצתו, סורדו, והוריד את הפער בינו לבין הירבונן לנקודה אחת. ניצחון בסיבוב האחרון של העונה בבריטניה, לאחר מאבק צמוד עם הירבונן, קבע את זכייתו של לב באליפות השישית.

עונת 2010 החלה בראלי שוודיה. לב הפסיד במרוץ זה להירבונן לאחר קרב צמוד בין השניים. בשלושת המרוצים הבאים ניצח לב ופתח פער בטבלת האליפות, אותו לא שמט עד לסיום העונה. פרט למרוץ ביפן, בו סיים חמישי, הוא סיים על הפודיום בכל 13 מרוצי העונה וניצח בשמונה מתוכם. שלושה מרוצים לסיום העונה, במרוץ בצרפת הוא הבטיח את זכייתו השביעית בתואר אלוף העולם, בעוד קטע המרוץ הסופי עבר בהגנאו, עיר הולדתו.

בעונת 2011 נהג לב בסיטרואן DS3 WRC והיה שותף למאבק צמוד עם בן קבוצתו, הצרפתי סבסטיאן אוז'ייה ומיקו הירבונן. השלושה חלקו ביניהם את מרבית הניצחונות ואף התחלקו בהובלת האליפות במהלך העונה. עד למרוץ באוסטרליה זכה לב בארבעה ניצחונות והוביל בפער של 25 נקודות באליפות, אך במרוץ זה הוא התרסק והצליח לחזור למקום העשירי בלבד כשלמזלו גם אוגייר נאלץ לפרוש. במרוץ הבא בצרפת הוא נאלץ לפרוש בגלל תקלה במנוע ועקב כך השתווה אליו הירבונן במניין הנקודות. במרוץ הבא זכה לב בניצחונו החמישי בעונה ובמרוץ האחרון הוא שוב נאלץ לפרוש עקב תאונה. פרישתם של מתחריו מסיבות דומות הבטיחו לו את האליפות השמינית.

בעונת 2012 זכה לב בפעם התשיעית ברציפות באליפות, כשהוא מוביל בהפרש ניכר על בן קבוצתו הירבונן. בתום העונה הודיע לב על פרישתו ממרוצי ראלי במשרה מלאה, אך על כוונתו להשתתף במספר מרוצים נבחרים בהמשך. בעונת 2013 הוא השתתף בארבעה מרוצים וניצח במונקו ובארגנטינה. בשנת 2015 השתתף שוב במרוץ הפתיחה של העונה במונקו, נלחם על הניצחון, אך התרסק וסיים לבסוף שמיני. אחרי שנתיים בהם לא התחרה שב בעונת 2018 והשתתף בשלושה מרוצים. בראלי ספרד השיג ניצחון מפתיע[1].

הניצחון בספרד הוביל את לב לחזור ולהתחרות באופן סדיר באליפות. לקראת עונת 2019 חתם על חוזה לשנתיים בקבוצת יונדאי מוטורספורט. בכל עונה ייקח חלק בשישה מרוצים, כשהוא חולק את הרכב עם דני סורדו, שיתחרה בשאר המרוצים[2].

אליפות העולם למכוניות תיור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לב בסיטרואן בסבב ה-WTCC ביפן, 2014

לאחר הפרישה מאליפות הראלי העולמית הצטרף לב לקבוצת סיטרואן שהצטרפה לאליפות העולם למכוניות תיור (WTCC)[3]. בעונת 2014 הוא ניצח בשני מרוצים והגיע לפודיום בשישה מרוצים נוספים. את העונה הוא סיים במקום השלישי.

מרוץ פייקס פיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2013 השתתף לב במרוץ פייקס פיק (Pikes Peak) בקולורדו. לייב נהג בפז'ו 208 T16 וקבע שיא מסלול חדש - 8.13:87 דקות[4]

ראלי קרוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2012 השתתף לב בתחרות הראלי-קרוס שנערכה כחלק מסבב ה-X Games שהתקיים בלוס אנג'לס ואף זכה במדליית הזהב בתחרות[5]. בספטמבר 2013 השתתף לב בתחרות במסגרת סבב אליפות הראלי-קרוס האירופאית (European Rallycross Championship), אך לא הצליח להעפיל לגמר לאחר שסיים במקום הרביעי בשלב חצי הגמר[6]. בעונת 2016 השתתף באופן מלא באליפות העולם כחלק מקבוצת פז'ו-האנסן, כשהוא נוהג בפיג'ו 208 WRX (ר"ת של World Rally Cross). במירוץ הבכורה סיים במקום החמישי ובמירוץ בבלגיה, שהיה השלישי בעונה השיג פודיום ראשון כשסיים במקום השני. בהמשך העונה הגיע עוד פעמיים לפודיום ובמירוץ שהתקיים בלטביה השיג ניצחון ראשון באליפות. את העונה סיים במקום החמישי בדרוג הנהגים.

אקסטרים אי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2020 הצטרף כנהג לקבוצת X44, שהקים לואיס המילטון, המתחרה באליפות האקסטרים אי[7].

סגנון נהיגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבאסטיאן לייב, פטר סולברג ומרקו מרטין עומדים מאחורי הסגנון החדשני של הנהיגה שפותח בתחילת שנות האלפיים ומונהג מאז ועד היום בקרב נהגי הראלי בעולם. עיקרה של צורת הנהיגה הוא בשימוש מוגבר בבלמים והתמקדות באחיזה של הרכב כדי לחסוך בזמן שהיה יכול להתבזבז בהחלקות מיותרות. אמנם סגנון זה הוא פחות ראוותני ביסודו ופחות מלהיב את הקהל אבל הוא התגלה כמהיר יותר.

חייו הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבּ נשוי לסברין, המשמשת לעיתים כנווטת של לב. לזוג יש בת, ולנטיין ׁ(נולדה בנובמבר 2007) והם מתגוררים בלוזאן, שווייץ.

במאי 2009 הוענק לסבסטיאן לב אות לגיון הכבוד.

תוצאות מרוצים לפי עונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפות העולם בראלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קבוצה רכב 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 מיקום נקודות
1999 Equipe de France FFSA סיטרואן סקסו מונקומונקו שוודיהשוודיה קניהקניה פורטוגלפורטוגל ספרדספרד
פרש
צרפתצרפת
19
ארגנטינהארגנטינה יווןיוון ניו זילנדניו זילנד פינלנדפינלנד הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין איטליהאיטליה
21
אוסטרליהאוסטרליה בריטניהבריטניה - 0
2000 סבסטיאן לב סיטרואן סקסו מונקומונקו שוודיהשוודיה קניהקניה פורטוגלפורטוגל ספרדספרד ארגנטינהארגנטינה יווןיוון ניו זילנדניו זילנד פינלנדפינלנד
פרש
קפריסיןקפריסין בריטניהבריטניה
38
- 0
Equipe de France FFSA טויוטה קורולה WRC צרפתצרפת
9
איטליהאיטליה
10
אוסטרליהאוסטרליה
2001 סבסטיאן לב סיטרואן סקסו מונקומונקו
15
שוודיהשוודיה
פרש
פורטוגלפורטוגל 14 6
סיטרואן סקסו VTS S1600 ספרדספרד
15
ארגנטינהארגנטינה קפריסיןקפריסין יווןיוון
19
קניהקניה פינלנדפינלנד
28
ניו זילנדניו זילנד צרפתצרפת
13
אוסטרליהאוסטרליה בריטניהבריטניה
15
Automobiles Citroën סיטרואן קסארה WRC איטליהאיטליה
2
2002 Automobiles Citroën סיטרואן קסארה WRC מונקומונקו
2
שוודיהשוודיה
17
צרפתצרפת ספרדספרד
פרש
קפריסיןקפריסין ארגנטינהארגנטינה יווןיוון
7
קניהקניה
5
פינלנדפינלנד
10
גרמניהגרמניה
1
איטליהאיטליה ניו זילנדניו זילנד בריטניהבריטניה
פרש
10 18
Piedrafita Sport אוסטרליהאוסטרליה
7
2003 סיטרואן טוטאל סיטרואן קסארה WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
7
טורקיהטורקיה
פרש
ניו זילנדניו זילנד
4
ארגנטינהארגנטינה
פרש
יווןיוון
פרש
קפריסיןקפריסין
3
גרמניהגרמניה
1
פינלנדפינלנד
5
אוסטרליהאוסטרליה
2
איטליהאיטליה
1
צרפתצרפת
13
ספרדספרד
2
בריטניהבריטניה
2
2 71
2004 סיטרואן טוטאל סיטרואן קסארה WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
1
מקסיקומקסיקו
פרש
ניו זילנדניו זילנד
4
קפריסיןקפריסין
1
יווןיוון
2
טורקיהטורקיה
1
ארגנטינהארגנטינה
2
פינלנדפינלנד
4
גרמניהגרמניה
1
יפןיפן
2
בריטניהבריטניה
2
איטליהאיטליה
2
צרפתצרפת
2
ספרדספרד
פרש
אוסטרליהאוסטרליה
1
1 118
2005 סיטרואן טוטאל סיטרואן קסארה WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
פרש
מקסיקומקסיקו
4
ניו זילנדניו זילנד
1
איטליהאיטליה
1
קפריסיןקפריסין
1
טורקיהטורקיה
1
יווןיוון
1
ארגנטינהארגנטינה
1
פינלנדפינלנד
2
גרמניהגרמניה
1
בריטניהבריטניה
3
יפןיפן
2
צרפתצרפת
1
ספרדספרד
1
אוסטרליהאוסטרליה
פרש
1 127
2006 קרונוס טוטאל סיטרואן סיטרואן קסארה WRC מונקומונקו
2
שוודיהשוודיה
2
מקסיקומקסיקו
1
ספרדספרד
1
צרפתצרפת
1
ארגנטינהארגנטינה
1
איטליהאיטליה
1
יווןיוון
2
גרמניהגרמניה
1
פינלנדפינלנד
2
יפןיפן
1
קפריסיןקפריסין
1
טורקיהטורקיה אוסטרליהאוסטרליה ניו זילנדניו זילנד בריטניהבריטניה 1 112
2007 סיטרואן טוטאל סיטרואן C4 WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
2
נורווגיהנורווגיה
14
מקסיקומקסיקו
1
פורטוגלפורטוגל
1
ארגנטינהארגנטינה
1
איטליהאיטליה
פרש
יווןיוון
2
פינלנדפינלנד
3
גרמניהגרמניה
1
ניו זילנדניו זילנד
2
ספרדספרד
1
צרפתצרפת
1
יפןיפן
פרש
אירלנדאירלנד
1
בריטניהבריטניה
3
1 116
2008 סיטרואן טוטאל סיטרואן C4 WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
פרש
מקסיקומקסיקו
1
ארגנטינהארגנטינה
1
ירדןירדן
10
איטליהאיטליה
1
יווןיוון
1
טורקיהטורקיה
3
פינלנדפינלנד
1
גרמניהגרמניה
1
ניו זילנדניו זילנד
1
ספרדספרד
1
צרפתצרפת
1
יפןיפן
3
בריטניהבריטניה
1
1 122
2009 סיטרואן טוטאל סיטרואן C4 WRC אירלנדאירלנד
1
נורווגיהנורווגיה
1
קפריסיןקפריסין
1
פורטוגלפורטוגל
1
ארגנטינהארגנטינה
1
איטליהאיטליה
4
יווןיוון
פרש
פוליןפולין
7
פינלנדפינלנד
2
אוסטרליהאוסטרליה
2
ספרדספרד
1
בריטניהבריטניה
1
1 93
2010 סיטרואן טוטאל סיטרואן C4 WRC שוודיהשוודיה
2
מקסיקומקסיקו
1
ירדןירדן
1
טורקיהטורקיה
1
ניו זילנדניו זילנד
3
פורטוגלפורטוגל
2
בולגריהבולגריה
1
פינלנדפינלנד
3
גרמניהגרמניה
1
יפןיפן
5
צרפתצרפת
1
ספרדספרד
1
בריטניהבריטניה
1
1 276
2011 סיטרואן טוטאל סיטרואן DS3 WRC שוודיהשוודיה
6
מקסיקומקסיקו
1
פורטוגלפורטוגל
2
ירדןירדן
3
איטליהאיטליה
1
ארגנטינהארגנטינה
1
יווןיוון
2
פינלנדפינלנד
1
גרמניהגרמניה
2
אוסטרליהאוסטרליה
10
צרפתצרפת
פרש
ספרדספרד
1
בריטניהבריטניה
פרש
1 222
2012 סיטרואן טוטאל סיטרואן DS3 WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
6
מקסיקומקסיקו
1
פורטוגלפורטוגל
פרש
ארגנטינהארגנטינה
1
יווןיוון
1
ניו זילנדניו זילנד
1
פינלנדפינלנד
1
גרמניהגרמניה
1
בריטניהבריטניה
2
צרפתצרפת
1
איטליהאיטליה
פרש
ספרדספרד
1
1 270
2013 סיטרואן טוטאל אבו דאבי סיטרואן DS3 WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
2
מקסיקומקסיקו פורטוגלפורטוגל ארגנטינהארגנטינה
1
יווןיוון איטליהאיטליה פינלנדפינלנד גרמניהגרמניה אוסטרליהאוסטרליה צרפתצרפת
פרש
ספרדספרד בריטניהבריטניה 8 68
2015 סיטרואן טוטאל אבו דאבי סיטרואן DS3 WRC מונקומונקו
8
שוודיהשוודיה מקסיקומקסיקו ארגנטינהארגנטינה פורטוגלפורטוגל איטליהאיטליה פוליןפולין פינלנדפינלנד גרמניהגרמניה אוסטרליהאוסטרליה צרפתצרפת ספרדספרד בריטניהבריטניה 15 6
2018 סיטרואן טוטאל אבו דאבי סיטרואן C3 WRC מונקומונקו שוודיהשוודיה מקסיקומקסיקו
5
צרפתצרפת
14
ארגנטינהארגנטינה פורטוגלפורטוגל איטליהאיטליה פינלנדפינלנד גרמניהגרמניה טורקיהטורקיה ספרדספרד
1
בריטניהבריטניה אוסטרליהאוסטרליה 13 43
2019 יונדאי מוטורספורט יונדאי i20 WRC מונקומונקו
4
שוודיהשוודיה
7
מקסיקומקסיקו צרפתצרפת
8
ארגנטינהארגנטינה צ'ילהצ'ילה
3
פורטוגלפורטוגל
פרש
איטליהאיטליה פינלנדפינלנד גרמניהגרמניה טורקיהטורקיה בריטניהבריטניה ספרדספרד
4
אוסטרליהאוסטרליה 6 39
2020 יונדאי מוטורספורט יונדאי i20 WRC מונקומונקו
6
שוודיהשוודיה מקסיקומקסיקו ארגנטינהארגנטינה פורטוגלפורטוגל איטליהאיטליה קניהקניה פינלנדפינלנד ניו זילנדניו זילנד טורקיהטורקיה גרמניהגרמניה בריטניהבריטניה יפןיפן 6 8[א]
  1. ^ העונה טרם הסתיימה

אליפות העולם למכוניות תיור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קבוצה מכונית 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 מיקום נקודות
2014 סיטרואן טוטאל WTCC סיטרואן C אליזה WTCC מרוקומרוקו
1

2
מרוקומרוקו
2
1
צרפתצרפת
1
2
צרפתצרפת
2
6
הונגריההונגריה
1
7
הונגריההונגריה
2
9
סלובקיהסלובקיה
1

1
סלובקיהסלובקיה
2
C
אוסטריהאוסטריה
1
4
אוסטריהאוסטריה
2
7
רוסיהרוסיה
1
3
רוסיהרוסיה
2
5
בלגיהבלגיה
1
3
בלגיהבלגיה
2
5
ארגנטינהארגנטינה
1
4
ארגנטינהארגנטינה
2
6
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
1
5
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
2
3
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
1
4
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
2
12
יפןיפן
1
3
יפןיפן
2
7
מקאומקאו
1
6
מקאומקאו
2
6
3 295
2015 סיטרואן טוטאל WTCC סיטרואן C אליזה WTCC ארגנטינהארגנטינה
1
3
ארגנטינהארגנטינה
2
1
מרוקומרוקו
1
3
מרוקומרוקו
2
2
הונגריההונגריה
1
6
הונגריההונגריה
2
5
גרמניהגרמניה
1
2
גרמניהגרמניה
2
5
רוסיהרוסיה
1
9
רוסיהרוסיה
2
7
סלובקיהסלובקיה
1
3
סלובקיהסלובקיה
2

1
צרפתצרפת
1

1
צרפתצרפת
2
פרש
פורטוגלפורטוגל
1
2
פורטוגלפורטוגל
2
15
יפןיפן
1
6
יפןיפן
2
4
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
1
3
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
2
4
תאילנדתאילנד
1
2
תאילנדתאילנד
2
1
קטר (מדינה)קטר (מדינה)
1
4
קטר (מדינה)קטר (מדינה)
2
4
3 356

אליפות העולם בראלי-קרוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קבוצה רכב 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 מיקום נקודות
2016 פז'ו פז'ו 208 פורטוגלפורטוגל
5
גרמניהגרמניה
10
בלגיהבלגיה
2
בריטניהבריטניה
10
נורווגיהנורווגיה
5
שוודיהשוודיה
2
קנדהקנדה
9
צרפתצרפת
3
ברזילברזיל
8
לטביהלטביה
1
גרמניהגרמניה
9
ארגנטינהארגנטינה
8
5 209
2017 פז'ו פז'ו 208 ספרדספרד
14
פורטוגלפורטוגל
2
גרמניהגרמניה
5
בלגיהבלגיה
7
בריטניהבריטניה
4
נורווגיהנורווגיה
3
שוודיהשוודיה
3
קנדהקנדה
3
צרפתצרפת
2
לטביהלטביה
3
גרמניהגרמניה
11
דרום אפריקהדרום אפריקה
10
4 214
2018 פז'ו פז'ו 208 ספרדספרד
2
פורטוגלפורטוגל
2
בלגיהבלגיה
1
בריטניהבריטניה
3
נורווגיהנורווגיה
8
שוודיהשוודיה
9
קנדהקנדה
3
צרפתצרפת לטביהלטביה ארצות הבריתארצות הברית גרמניהגרמניה דרום אפריקהדרום אפריקה 2 140

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סבסטיאן לב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]