סדריק דיגורי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סדריק דיגורי
Cedric Diggory
רוברט פטינסון מגלם את סדריק, הסרט הרביעי
שם ספר הארי פוטר
שם סרט הארי פוטר
הופעה ראשונה הארי פוטר והאסיר מאזקבאן
הופעה אחרונה הארי פוטר וגביע האש
יוצרים ג'יי קיי רולינג עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות רוברט פטינסון (רק 4)
דיבוב בשפה העברית מתי אטלס
מידע
שם אמיתי סדריק דיגורי
כינויים דיגורי
סטטוס מת
תאריך לידה 14 בינואר 1977 (לפחות)
גזע בן אדם
מין זכר
מקצוע תלמיד, שחקן קווידיץ'
כוחות קסמים, קסמים קשים להבנה, תלמיד מוסמך
תאריך פטירה 24 ביוני 1995 (בגיל 17)
מקום פטירה הנגלטון הקטנה עריכת הנתון בוויקינתונים
סיבת המוות הגיע עם חברו הארי פוטר לגביע האש בטורניר הקוסמים המשולש והגביע היה מפתח מעבר לבית קברות, שם וולדמורט מצווה על זנב תולע להרוג את סדריק, וזנב תולע עושה כבקשתו
דמויות קשורות
משפחה איימוס דיגורי (אבא)
mrs.Diggory (אמא)
חברים כל בית הפלפאף בהוגוורטס, הארי פוטר
אויבים אוכלי המוות, טום רידל, זנב תולע
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סדריק דיגוריאנגלית: Cedric Diggory‏; 14 בינואר 197724 ביוני 1995) הוא דמות בדיונית בסדרת סרטי וספרי הפנטזיה האפית הארי פוטר של ג'יי קיי רולינג, למרות שהופיע כאורח בספר אחד וראשי בספר אחריו. את גילום הדמות בסרט הרביעי גילם רוברט פטינסון. סדריק מת בליל 24 ביוני 1995, בגיל 17, לעיני הארי פוטר. הוא נרצח בידי זנב תולע, משרתו של לורד וולדמורט.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנתו הראשונה בהוגוורטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדריק נולד קרוב ל־14 בינואר 1977. בגיל 11, 14 בינואר 1989, הגיע לקינגס קרוס והתחילה שנתו הראשונה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. הוא התמיין לבית הפלפאף ואף בהמשך, במשחקי הקווידיץ', הוא הפך ל"מחפש" בקבוצת הקווידיץ' של הפלפאף. הוא לא חווה דברים "מטורפים" בחמשת שנותיו הראשונות בהוגוורטס (כמו הארי, הרמיוני, רון ודראקו) והוא היה ילד רגיל, עד שנתו השישית בהוגוורטס.

שנתו השישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנתו השישית בהוגוורטס, שלושה חודשים לפני שהתחילה שנתו השביעית, האחרונה בהוגוורטס, וכמעט חצי שנה אחרי יום הולדתו ה-17, התחיל טורניר הקוסמים המשולש בהוגוורטס, (מנקודת מבטם של הארי, רון והרמיוני היה זה ב"שנתם הרביעית בהוגוורטס) שהיה מותר שם מגיל 17. הארי, שהיה רק בן 14, השתתף בטורניר, ביחד עם סדריק, ויקטור קרום (בן 17) ופלר דלאקור (בת 17). ארבעתם השתתפו בשני משימות שלמות, אך במשימה האחרונה, השלישית, ויקטור ופלר סיימו, ורק סדריק והארי נשארו.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף משימת הסיום בטורניר, שרק סדריק והארי נשארו, שניהם נגעו בגביע האש, אך הגביע היה מכושף והיה מפתח-מעבר לבית קברות. בבית הקברות לורד וולדמורט ומשרתו, זנב תולע, צצים מתוך יער שחור, וסדריק מרים שרביט על זנב תולע, ווולדמורט מצווה על זנב תולע במילים "הרוג את המיותר", זנב תולע מרים את שרביטו של וולדמורט ואומר את הקללה ההורגת, ("אבדה קדברה") וסדריק מת. הארי נלחם בוולדמורט, ובאמצע הקרב כל מיני אנשים שהארי מכיר נראים כרוחות רפאים (כמו הוריו) ואחד מרוחות הרפאים היה סדריק, שאומר לו להחזיר את גופתו אל אביו. הארי עושה כבקשתו, ולבסוף כולם יודעים שסדריק דיגורי נרצח, ומתאבלים עליו, במיוחד הארי.

הנצחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ו צ'אנג, (מבית רייבנקלו בהוגוורטס) הייתה בת זוגו של סדריק בשנת 1995, עד מותו. הארי וצ'ו היחידים שנשארו מלא זמן[דרושה הבהרה] בהתאבלות של סדריק, ואף זוכרים אותו עד שנתם האחרונה בהוגוורטס. חוץ מזה שכולם התאבלו עליו ואף דמבלדור סיפר על המוות שלו והתאבל עליו בפני כל התלמידים בהוגוורטס. (משרד הקסמים אסר עליו לומר זאת מול התלמידים ולהתאבל עליו מולם). המוות שלו היה קשה והארי לא שכח זאת עד היום, (כפי שסופר ב"הארי פוטר והילד המקולל") והמוות השפיע על הארי עצמו כבר בשנתו החמישית בהוגוורטס, אשר בקיץ 1995, לפני שנתו החמישית, היו לו סיוטים על המוות של סדריק ועל זה שוולדמורט יכול להיכנס אל ביתו בכל רגע נתון. בסוף דבר, המוות השפיע על הארי עצמו מאוד.

תפקיד בספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספרים, סדריק מתואר בתור דמות ידידותית מאוד ואוהבת כל, עם שיער חום פרוע, ותלמיד מוסמך בהוגוורטס. חוץ מזה לא ידוע עליו יותר מדי.

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר השלישי בסדרה, סדריק נראה כאורח קצר בלבד, בתור המחפש בקווידיץ' מבית הפלפאף (נגד הארי), במשחק הקווידיץ' גריפינדור נגד הפלפאף, אשר בגלל שהארי נתקף על ידי סוהרסנים, הפלפאף נצחו במשחק.

הארי פוטר וגביע האש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר הרביעי בסדרה, סדריק נראה כדמות ראשית. בשנתו השישית בהוגוורטס, בסוף גיל 16 ותחילת גיל 17 שלו, השתתף ביחד עם הארי, ויקטור קרום, ופלר דלאקור בטורניר הקוסמים המשולש, אשר הארי והוא הפכו לחברים טובים מאוד, עד שהוא מת.

הארי פוטר ומסדר עוף החול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר החמישי בסדרה, סדריק רק מוזכר בכך שהארי חולם סיוטים שונים עליו ועל וולדמורט.

תפקיד בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט השלישי לא ידוע איזה שחקן גילם את סדריק עד היום, אך רק ראו את השיער השחור שלו. בסרט הרביעי סדריק מגולם בידי רוברט פטינסון, בעל שיער חום חלק מאוד, אשר תלמיד מוסמך בהוגוורטס. גם בסרטים, כמו בספרים, סדריק בעיקר ידידותי מאוד.

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט, כמו הספר, סדריק היה כאורח ולא ראו בגופו כלום בגלל הערפל, חוץ משיער שחור היוצא מראשו.

הארי פוטר וגביע האש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט, כמו בספר, סדריק היה דמות ראשית והיה חבר טוב מאוד של הארי, והשתתף איתו בכל שלושת משימות טורניר הקוסמים המשולש, עד מותו בידי זנב תולע (פיטר פטיגרו, אשר שיחק אותו טימותי ספול) בסוף המשימה השלישית והאחרונה.