סודות ההתבגרות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סודות ההתבגרות
The Secret Life of the American Teenager
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמת נעורים המשכית
יוצרים ברנדה המפטון עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רון אנדרווד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים שיילין וודלי
דארן קגאסוף
קני באומן
מארק דרווין
אינדיה אייסלי
גרג פינלי
מיגן פארק
פרנסיה רייסה
מולי רינגוולד
סטיב שיריפה
גרנט הארווי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 121 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ברנדה המפטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל ברנדה המפטון עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television, הולו, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Dan Foliart עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור ABC Family
תקופת שידור מקורית 1 ביולי 20083 ביוני 2013
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סודות ההתבגרותאנגלית: The Secret Life of the American Teenager) היא סדרת דרמה לבני נוער ששודרה בערוץ ABC Family. הסדרה נוצרה על ידי ברנדה המפטון ועלתה לשידור ב-1 ביולי 2008. הסדרה זכתה לרייטינג גבוה בארצות הברית בקרב בני נוער, ובמספר פרסים בטקס פרסי הילדים.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1231 ביולי 200823 במרץ 2009
22422 ביוני 200922 במרץ 2010
3267 ביוני 20106 ביוני 2011
42413 ביוני 20114 ביוני 2012
52411 ביוני 20123 ביוני 2013

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הראשית בסדרה היא צעירה בת 16 בשם איימי (שיילין וודלי), אשר יוצאת למחנה תזמורת, בו היא יוצרת מערכת יחסים עם ריקי ונכנסת להיריון. העונה עוסקת בקשיים שחווה איימי במסגרת החברה והמשפחה. הסדרה עוקבת גם אחר קורות חבריה בבית הספר תיכון. לאיימי שתי חברות טובות, לורן ומדיסון. היא מסוכסכת עם נערה בשם אדריאן. בן זוגה בתיכון הוא בן, ובמהלך העונה הם מחליטים להתחתן ומזייפים תעודות זהות. בתום העונה הראשונה נולד בנה ג'ון.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה זו איימי מגלה שאמהּ בהריון. במקביל מתחילה אשלי, אחותה של איימי, ללמוד בכיתה י' בבית הספר התיכון של איימי. במהלך העונה, איימי וריקי נאבקים על המשמורת על בנם ג'ון, ולבסוף מחליטים שריקי ייקח את ג'ון מדי סוף שבוע. בטי וליאו מתחתנים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה זו אדריאן משקרת ואומרת כי איננה בהריון. ג'ורג' ואן פרודים ואן גרה בדירה משלה בעוד ג'ורג' גר עם איימי ואשלי. אשלי לומדת בביתה במקום בבית ספר. בעלה של קת'לין באומן נשלח לזימבבואה למשימה רפואית במסגרת עבודתו והם נפרדים. ג'ייק ומדיסון חברים. הוריו של ג'ק מודיעים לו כי הם מתכוונים לעבור לפיניקס, אך מכיוון שהוא עומד לסיים את בית הספר התיכון, הוא יישאר עם חבר; ג'ק גר בסתר במרתף של גרייס ביחד עם טום. איימי מתחילה להשתתף בפרויקט מיוחד למוזיקה כדי לקבל בסופו מלגה, ומתברר לה שהפרויקט מיועד לנערות שהן בהיריון או לאימהות. בן מגלה שאדריאן בהריון, מספר לאיימי בניו יורק, והיא לא מדברת איתו תקופה ארוכה. בן ואדריאן מתחתנים. איימי וריקי הופכים לבני זוג. אדריאן מגלה שהתינוקת שלה מתה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקי ואיימי מתגוררים יחד בדירה של ריקי, עם ג'ון. אדריאן בדיכאון בשל מות העובר ומסתגרת בביתה, עד שבטי מעודדת אותה. אדריאן ובן נפרדים כשהיא מגלה כי היא עדיין מאוהבת בריקי. אשלי וטובי חברים ויוצאים לטיול משותף מחוף לחוף. גרייס נוסעת לזימבבואה ופוגשת את דניאל, והם הופכים לבני זוג. ג'ייק ומדיסון נפרדים. ריקי, אדריאן וג'ק מסיימים את בית הספר התיכון. ריקי מציע נישואים לאיימי והיא מסכימה. ג'סי מארגן מסיבת סיום לבוגרי התיכון; אדריאן באה עם בן זוגה החדש עומר, בן פוגש את דילן, והאקסית של דניאל רוצה לחזור אליו. ריקי מתנשק עם אדריאן והיא מבינה שהיא כבר לא אוהבת אותו. בבוקר שלמחרת לורן תופסת את מדיסון וג'סי במיטה ביחד, ואליס תופסת את הנרי עם אדריאן.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקי ואיימי נוסעים כדי להתחתן; בגלל הכומר הם מוותרים על החתונה, אך מודיעים למשפחה ולחברים שהתחתנו. אליס ובן מקיימים יחסי מין. ג'ורג' חוזר להיות חבר של קטלין. אשלי עוזבת לאיטליה כדי ללמוד בישול. איימי וריקי מספרים לכולם את האמת ומחליטים להתחתן לאחר מכן איימי מגלה כי התקבלה לקולג בניו יורק ומחליטה לעבור לגור שם לאחר החתונה. בלילה שלפני החתונה מחליטה איימי להיפרד מריקי ועוברת לבד לניו יורק והסדרה נגמרת בכך שריקי נשאר לבד עם בנם ג'ון.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איימי ג'ורג'אנס (שיילין וודלי) : בתם של ג'ורג' ואן ג'ורג'אנס, אמו של ג'ון ואחותם הגדולה של אשלי ורוברט ג'ורג'אנס. איימי היא ילדה טובה וביישנית בתיכון, שמנגנת בקרן יער בתזמורת ורוצה ללמוד בעתיד בג'וליארד. בקיץ במחנה התזמורת היא נכנסת להריון לאחר קיום יחסי מין עם ריקי. בתחילת הלימודים היא מתחילה לצאת עם בן. לאחר מכן ג'ון נולד. בתחילת הקיץ בן נוסע לאיטליה ולאחר שובו הם מחליטים להיפרד. איימי ובן חוזרים אף על פי שבגד בה עם אדריאן, אך כשהיא מגלה שאדריאן בהיריון ממנו, הם נפרדים. היא מתחילה לצאת עם ריקי והם עוברים לגור ביחד, ובטקס הסיום שלו בתיכון הוא מציע לה נישואים.
  • ריקי אנדרווד (דארן קגאסוף) : בנו של בוב, סוטה מין ומכור לסמים שמתעלל בריקי, ונורה שמכורה לסמים ולאלכוהול. ריקי חי עם הוריו המאמצים מרגרט וד"ר שאקור. מנגן בתופים בתזמורת. פוגש את איימי במחנה התזמורת והיא נכנסת להריון ממנו. ריקי נעשה בן זוגה של אדריאן, אך הוא מבקש מערכת יחסים פתוחה. אחרי שאיימי וריקי מתנשקים, ריקי ואדריאן נפרדים. ריקי מגלה שאימו נגמלה מהסמים ומהאלכוהול והם חוזרים להיות בקשר. לאחר שג'ון נולד, ריקי עובד באטליז כדי להתפרנס. הוא מתאהב בהדרגה באיימי והם נעשים בני זוג ועוברים לגור ביחד עם בנם ג'ון. כשריקי מסיים את בית הספר התיכון, הוא נואם בטקס הסיום כתלמיד מצטיין, ומציע נישואין לאיימי.
  • גרייס באומן (מייגן פארק) : קפטנית קבוצת המעודדות, נערה נוצרית קופצנית ועליזה. אביה מרשל הוא רופא, והיא חולמת להיות כמוהו. אמה היא קתלין, יש לה אח גדול מאומץ בשם טום שחולה בתסמונת דאון. יחסיה המשפחתיים חיוביים. גרייס מגלה שאביה מת בתאונת מטוס ומרגישה אשמה מכיוון שלפני כן קיימה לראשונה יחסי מין עם החבר שלה ג'ק. כפיצוי על רגשותיה היא מארגנת קבוצה נגד קיום יחסי מין לפני הנישואים. גרייס וג'ק נפרדים וגרייס מכירה את גרנט והם מקיימים יחסי מין. לאחר מכן היא בוגדת בו עם דניאל והם נפרדים.
  • אדריאן לי (פרנסיה רייסה) : נחשבת לנערה מופקרת שמקיימת יחסי מין מזדמנים. אמהּ היא דיילת שעובדת מחוץ לבית ימים ארוכים. אביה נעדר מילדותה אך מנסה לחזור לקשר קרוב עימה. אדריאן חברה של ריקי, אך הוא מחזר אחר בנות אחרות. היא נפרדת ממנו כדי ליצור מערכת יחסים רצינית יותר, מכירה את בן ומקיימת איתו יחסי מין כדי להתנקם בריקי על כך שנישק את איימי, וכתוצאה מכך אדריאן נכנסת להיריון. היא מתקרבת אל בן והם עוברים לגור ביחד ומתחתנים. אדריאן מגלה בהמשך שתינוקת שלה מתה, ובעקבות האסון אדריאן ובן מתרחקים, היא רוצה עוד ילד, אך לבסוף הם מחליטים להתגרש.
  • בן בויקוביץ' (קני באומן) : נער טוב לב אך אנוכי. בן הוא היורש של חברת בשר בבעלות אביו ליאו. ניגן במצילתיים כדי להתקרב לאיימי בתזמורת בית הספר, והם הופכים לבני זוג. כדי לעזור לאיימי עם התינוק שלה, אביו מאפשר לו לעבוד באטליז שלו לצד ריקי. בתחילת הקיץ בן נוסע לאיטליה ופוגש שם בחורה, וכשהוא חוזר הוא ואיימי נפרדים. בן מקיים יחסי מין עם אדריאן כדי לנקום באיימי על כך שהתנשקה עם ריקי, ואדריאן נכנסת להיריון. הוא עובר לגור עימה ומציע לה נישואין, אך לאחר מות התינוקת הם מתרחקים ומתגרשים.
  • אשלי ג'ורג'אנס (אינדיה אייסלי) : אחותה הקטנה של איימי. נערה עוקצנית, לובשת בעיקר שמלות שחורות, ולא אכפת לה מה אנשים חושבים עליה. במהלך שנת הלימודים הראשונה שלה בתיכון היא חוברת לגריפין שהופך לידיד ההומו שלה. אחרי מספר חוויות קשות ביחסיה עם תלמידים בתיכון, אשלי מחליטה שהיא רוצה ללמוד בבית. במסגרת לימודיה היא מכירה את טובי והם הופכים לבני זוג ויוצאים לטיול משותף מחוף לחוף.
  • ג'ק פאפאס (]גרג פינלי) : קפטן נבחרת הפוטבול בתיכון. חבר של גרייס, אך לאחר שקיימו יחסי מין וגרייס קישרה זאת למות אביה מתאונת מטוס, הם נפרדים. ג'ק מכיר את מדיסון והם הופכים לחברים, אך מכיוון שהוא עדיין מאוהב בגרייס הוא נפרד ממנה ומנסה לחזר אחרי גרייס.
  • אן ג'ורג'אנס (מולי רינגוולד) : (שרה את שיר הפתיח של הסדרה, "Falling in love") אמם של איימי, אשלי ורוברט, ואשתו של ג'ורג'. לאחר שגילתה כי בעלה בוגד בה עם אמה של אדריאן, סינדי, הם נפרדים. אן מגלה שהיא בהיריון מג'ורג', ומולידה את רוברט. בסוף העונה הרביעית מגלה שהיא לסבית ואומרת זאת לג'ורג'.
  • ג'ורג' ג'ורג'אנס (מארק דרווין) : אביהם של איימי, אשלי ורוברט ובעלה של אן. בעל חנות רהיטים. היה נשוי בעבר לאמה של גרייס, קתלין. ג'ורג' בוגד באן עם סינדי, והם נפרדים.
  • ליאו בויקוביץ' (סטיב שיריפה) : אלמן, אביו של בן; יחסיהם קרובים. נודע כ"מלך הנקניק", איש עשיר ובעל אטליז. מתחתן עם בטי, אך בהמשך הוא חש שאינו אוהב אותה והם מתגרשים. ליאו מתאהב בקמיל שהייתה העוזרת שלו, והם הופכים לבני זוג.

רייטינג ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה משבצת שידור
זמן אוניברסלי מתואם:
UTC−04 ו- UTC−07
מספר פרקים עלייה לאוויר סוף הקרנה שנת השידורים צופים
(במליונים)
תאריך פרק בכורה
צופים (במליונים)
תאריך פרק סיום
צופים (במליונים)
עונה 1 יום שלישי, שעה 20:00 23
1 ביולי 2008
2.82
23 במרץ 2009
4.50 2008-2009 3.51
עונה 2
יום שני, שעה 20:00
24
22 ביוני 2009
4.68
22 במרץ 2010
3.17 2009-2010 3.24
עונה 3 26
7 ביוני 2010
3.18
6 ביוני 2011
3.56 2010-2011 3.74
עונה 4 24
13 ביוני 2011
3.07
4 ביוני 2012
1.43 2011-2012 2.14
עונה 5 24
11 ביוני 2012
1.67
3 ביוני 2013
1.50 2012-2013 1.22

פרק הבכורה של העונה הראשונה זכה להישג הרייטינג הגבוה ביותר באותה תקופה בערוץ המשפחה של ABC, (כ-2.82 מיליון צופים), והפרק האחרון של העונה זכה ל-4 וחצי מיליון צופים. פרק הבכורה של העונה השנייה זכה להישג הגבוה ביותר לסדרה עד כה, 4.68 מיליון צופים, והגיע למקום ראשון באחוזי הצפייה של אותה עונת הקיץ, בקרב גילאי 18–34. בעונה השלישית צפו כשלושה מיליון צופים בגילאי 12–34 בכל פרק. בעונה הרביעית חלה ירידה בכמות הצופים, עד ל-1.24 מיליון שצפו בפרק האחרון.

בעונה הראשונה זכתה הסדרה בפרסים במסגרת טקס פרסי הילדים. כן נכתב ספר בשם "יומנה של אשלי ג'ורג'אנס" בו כיכבה כדמות הראשית אשלי ג'ורג'אנס, אחותה של איימי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]