סוס המים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוס המים
The Water Horse
בימוי ג'יי ראסל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'יי ראסל, דוגלאס ראי, ברי מ' אוסבורן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט רוברט נלסון ג'קובס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מארק וורנר
שחקנים ראשיים אלכס ועטל
אמילי ווטסון
בן צ'פלין
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווראד
צילום אוליבר סטייפלטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Revolution Studios
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בדצמבר 2007
משך הקרנה 112 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט דרמה, סרט ילדים, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 40 מיליון דולר
הכנסות 103.1 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו waterhorse
www.thewaterhorse.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוס המיםאנגלית: The Water Horse) הוא סרט פנטזיה ודרמה אמריקאי משנת 2007, בבימויו של ג'יי ראסל.הסרט נכתב על ידי רוברט נלסון ג'ייקובס ומבוסס על ספרו של דיק קינג-סמית 'The Water Horse'.

הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-25 בדצמבר 2007, ובבריטניה ב-8 בפברואר 2008.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בסקוטלנד של היום, זוג תיירים אמריקאי נכנס לבר שבו הם פוגשים זקן אשר לפי בקשתם (אחרי שהתיירים רואים תמונה של המפלצת מלוך נס) מספר להם את הסיפור האמיתי על המפלצת מלוך נס וכיצד נוצרה התמונה המזויפת של המפלצת.

בשנת 1940, ילד בשם אנגוס מקמור מתגורר עם אמו אן מקמור ואחותו קירסטי, בבית האחוזה של לורד קילין על חופי האגם לוך נס. מאוחר יותר מצטרף אליהם לואיס מוברי, שמגיע לעבוד כאיש התחזוקה של האחוזה. אביו של אנגוס, צ'רלי, שהיה איש התחזוקה לשעבר של קילין, הוא מלח בצי המלכותי, ונעדר מאז שהספינה שלו שקעה במלחמה כשנה לפני כן. אנגוס אינו מוכן לקבל את העובדה כי אביו לא ישוב.

יום אחד, בעת שאגנוס אסף צדפים, הוא מוצא בחול בקרקעית האגם אבן גדולה ומסתורית, הוא משאיר אותה במחסן של אביו, וכאשר הוא חוזר מאוחר יותר, הוא מגלה שזו הייתה ביצה ויצור מוזר בקע ממנה, הוא מכנה את היצור 'קרוזו' על שם רובינזון קרוזו. אנגוס מחליט לשמור את היצור בסוד, אבל בסופו של דבר קריסטי ולואיס מגלים את הייצור. לואיס מסביר לאנגוס כי הייצור הוא "סוס מים" ללא מין, שמטיל ביצה אחת, ואז מת לפני שהביצה בוקעת.

למחרת, כוחות של חטיבת הארטילריה מגיעים לבית בפיקודו של קפטן תומאס המילטון – חברו של לורד קילין, המשרת עם חיל האוויר המלכותי. סוללת ארטילריה מוקמת ליד האגם כהגנה מפני צוללות גרמניות, בזמן שהחיילים מקימים מחנה בשטח האחוזה. בינתיים, לואיס מגלה שקרוזו גדל כל כך עד שאין לא ברירה אלא לשים אותו באגם שם הוא יוכל להסתובב חופשי.

קפטן המילטון מספר לאמא של אגנוס שללואיס יש השפעה רעה על אגנוס, ואמא של אנגוס מאפשרת לו ללמד את אנגוס קצת משמעת צבאית. עם זאת, לאחר כמה ימים של אימון, אנגוס בורח וחוזר לאגם, שם קרוזו, עכשיו כבר יצור בוגר, מעודד את אנגוס לרכוב על גבו. לאחר זמן מה, הוא צולל מתחת למים. אנגוס, שסובל מאקוופוביה, בהתחלה מנסה להתנגד לצלילה, אבל לאחר זמן קצר הוא מתגבר על הפוביה שלו ונהנה מהצלילה.

שני דייגים שראו בעבר את קרוזו, מנסים לצלם את היצור למען התהילה והעושר. כאשר הם מבינים כי הם לא יוכלו לצלם את קרוזו במציאות בשל ההפצצה, הם מחליטים ליצור חיקוי. (התוצאה היא תמונה מזויפת של המפלצת מלוך נס). התמונה יוצרת סקרנות אצל כמה חיילים, שמפליגים באגם בלילה במטרה לצוד את המפלצת.

מאוחר יותר אגנוס הולך לאגם וקורא לקרוזו. קרוזו מגיע, אבל עדיין בהלם ובפחד מפני ההפגזה הקודמת, הוא כמעט נושך את ידו של אנגוס לפני שהוא צולל חזרה לאגם. הכלב של המילטון, צ'רצ'יל, לאחר שהבחין בריח של קרוזו בחוף, מתריע בפני החיילים על נוכחותו. בגלל הנביחות קרוזו מפתיע את החיליים שנמצאים על הסירה והופך אותה, אבל לפני שהסירה מתהפכת אחד החיליים מצליח לשלוח אות מצוקה במחשבה שאלו הגרמנים שתוקפים אותם. בחזרה באגם, אנגוס צועד לתוכו כדי לנסות להרגיע את קרוזו אבל הוא מאבד את שיווי המשקל שלו ומתחיל לטבוע.

קרוזו מציל את חייו של אנגוס. וכשאמו של אנגוס מגיעה, היא מאמינה סוף סוף לבנה כשהיא רואה את קרוזו, לאחר שלאורך כל הסרט היא מאשימה את לואיס בכך שהוא ממלא את ראשו של אנגוס באגדות. סוללת הארטילריה הסמוכה פותחת באש על קרוזו, לאחר שהם חושבים אותו בטעות לצוללת גרמנית. אנגוס, המילטון, אן ולואיס מובילים את קרוזו לאגם הפתוח כדי שיוכל לברוח מהארטילריה.

עם הזריחה, אנגוס סוף סוף מקבל את העובדה שאביו מת. במהלך השנים שלאחר עזיבתו של קרוזו, כמה אנשים טוענים שהבחינו בו, אבל אנגוס לא רואה אותו שוב. התיירים מודים לזקן על הסיפור ושואלים לשמו, והוא עונה להם ששמו אנגוס. מחוץ לפאב, צועד ילד לאורך החוף עד שהוא מבחין בסלע, בעל קליפה זוהרת בדיוק כמו הביצה של קרוזו, מה שרומז שקרוזו מת והשאיר אחריו צאצא, שיהפוך לסוס המים הבא.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות
אלכסנדר ועטל אנגוס מקמור
בריאן קוקס אגנוס מקמור המבוגר (הזקן שמספר את הסיפור)
אמילי ווטסון אן מקמור
בן צ'פלין לואיס מוברי
דייוויד מוריסי קפטן תומאס המילטון
פריאנקה XI קריסטי מקמור
קרייג הול צ'ארלי
דניס בריאן קוקס סגן וורמסי
יואל טובק סגנט

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים התקיימו ב -2006 בניו זילנד ובסקוטלנד. רוב הסרט צולם בניו זילנד, כאשר האגם ווקאטיפו משמש כתחליף לאגם לוך נס. היוצרים גילו שחלק מהנוף והגאוגרפיה שם דומים לסקוטלנד. עם זאת, ראסל אמר, "לא היה שום סיכוי שאני עומד לעשות סרט על המפלצת מאגם לוך נס ולא לצלם לפחות חלק ממנו בסקוטלנד."[1]

אפקטים חזותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האפקטים החזותיים בסרט נעשו על ידי חברת האביזרים והאפקטים "Weta Digital", כאשר רוב העבודה שלהם הייתה ליצור את קרוזו. רבות מן הסצינות של קרוזו היו במגע של קרוזו עם מים, אשר מבחינת ההיסטוריה של הגרפיקה ממוחשבת, היה תמיד חומר קשה במיוחד להתמודד איתו. כאשר יצרו "Weta Digital" את קרוזו הם ניסו לא לשוות לו תנועות והבעות אנושיות אלא במקום זאת לבסס את ההבעות שלו על בעלי חיים אמיתיים כגון כלבים. "רצינו ליצור משהו שנראה מוכר מצד אחד, אבל יהיה ייחודי בו זמנית", אמר ראסל. "כתוצאה מכך, פרצופו של קרוזו הוא שילוב של סוס, כלב, נשר וג'ירפה". כאשר יצרו את תנועותיו וצורת הגוף שלו בשלבים שונים של צמיחה, האנימטורים התבססו על ציפורים ולווייתנים צעירים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]