סטארגייט: תיבת האמת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטארגייט: תיבת האמת
Stargate: The Ark of Truth
עטיפת המהדורה באנגלית של ה-DVD
עטיפת המהדורה באנגלית של ה-DVD
בימוי רוברט סי. קופר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בראד רייט, רוברט סי. קופר, ג'ון לניק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט רוברט סי. קופר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראו צוות השחקנים
מוזיקה ג'ואל גולדסמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיטר וואסטה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר/פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 במרץ 2008 (ארצות הברית)
28 באפריל 2008 (בריטניה)
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט הרפתקאות, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 7 מיליון דולר
הכנסות 13,166,110 דולר
סרט קודם Stargate SG-1, season 10 עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא סטארגייט: רצף הזמן
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטארגייט: תיבת האמת (אנגלית: Stargate: The Ark of Truth) הוא סרט בהפצת DVD שנכתב ובוים על ידי רוברט סי קופר. הסרט מהווה סיכום לקו העלילה של האוריי בסדרה סטארגייט SG-1, ותחילתו מתרחשת מיד לאחר סיום הסדרה, אך לפני העונה הרביעית של סטארגייט אטלנטיס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט מתואר כיצד צוות SG-1 מנסה למצוא את "תיבת האמת", שהיא מכשיר שנבנה על ידי גזע האלטרנים כדי לגרום לשטיפת מוח לכל מי שמביט לתוכו. למרות שהאוריי משקרים למאמיניהם בכל הנוגע להתעלות למישור קיום גבוה, הקדמונים האמינו שחובה לתת לאנשים ליהנות מחופש הבחירה. האלטרנים תכננו את התיבה כך שכל מי שיביט לתוכה ישתכנע שהאוריי הם אלי שקר.

צוות SG-1 מגלה תיבה בזמן שהם חופרים בדקארה (מקום מקודש לג'אפה), אך לפני שהם מצליחים לפתוח את התיבה מגיעים חיילים של האוריי בפיקודו של טומין, בעלה של ואלה מאל דוראן. דניאל ג'קסון גורם לחיילים לפתוח את התיבה, אך מתברר כי היא אינה התיבה האמיתית. כאשר אחד מכהניי האוריי פוקד על טומין להרוג את SG-1, הוא מסרב, ובמהלך המהומה שמתפתחת קמרון מיטשל מצליח להרוג את הכהן, לאחר שכוחותיו נוטרלו על ידי מכשיר מיוחד שהוחבא בקרבת מקום.

לאחר מכן מתואר כיצד גנרל לנדרי ומיטשל פוגשים בפיקוד הסטארגייט את ג'יימס מריק, נציג מטעם הארגון המספק את המימון להפעלת הסטארגייט שנשלח לחקור את טומין. כאשר דניאל ג'קסון מבין שהתיבה נמצאת בגלקסיה של האוריי, מריק מתלווה אל הצוות שנשלח ביחד עם הספינה 'אודיסיאה' דרך שער העל של האוריי. בגלקסיית האוריי SG-1 מגלים באמצעות חברי מחתרת המתנגדים לאוריי כי ישנה אגדה שלפיה התיבה נמצאת בכוכב שבו ממוקמת העיר סלסטיס, שהיא המקום שממנו מדברים האוריי אל הכהנים שלהם. לאחר שצוות SG-1 משתגר אל הכוכב מריק מפעיל את ליבת המחשב של האסגארד, ובכך גורם לצי ספינות החלל של האוריי להבחין לראשונה בנוכחותה של 'האודיסיאה'.

מיטשל וסמנתה קרטר משתגרים בחזרה אל 'האודיסיאה', ומגלים כי מריק ניצל את ליבת האסגארד כדי לבנות משכפל. תוכניתו של מריק הייתה להעביר את המשכפל אל אחת מספינות האוריי, כדי שזה יתחיל להתרבות בה ובסופו של דבר ישמיד את כל צי האוריי. כאשר מיטשל מנסה להרוס את המשכפל באמצעות נשק מיוחד הוא נכשל, ומריק נאלץ לגלות לו שהארגון שמטעמו הוא פועל נטרל את נקודת התורפה הזו של המשכפל. לאחר מכן מיטשל כולא את מריק באחד מתאי המעצר של הספינה. כאשר ספינות האוריי מתקרבות מיטשל מנסה לשגר מהכוכב את דניאל, טיאלק, ואלה וטומין, אך המשכפל משתלט על מערכות הספינה ומונע ממיטשל לבצע זאת. בהיעדר אפשרויות נוספות 'האודיסיאה' מזנקת לעל-חלל ונמלטת, בהותירה מאחוריה את שאר חברי SG-1.

דניאל מצליח למצוא את התיבה בתוך מערכת קטקומבות אטומה, ובעקבות פיצוץ חומר נפץ הם מביאים את התיבה אל פני השטח. כאשר הצוות מגיח אל מעל לפני האדמה, הם נתקלים במארב של לוחמי האוריי, וטיאלק נורה בגבו. לאחר ששאר הצוות וטומין מובאים אל העיר ואלה מגלה שהאוריי נהרגו על ידי מכשיר מיוחד שתוכנן על ידי מרלין, אירוע שהתרחש בפרק "The Shroud" של סדרת הטלוויזיה. אדריה, ביתה של ואלה, התעלתה למישור הקיום הגבוה ונטלה לעצמה את כל כוחם של האוריי. טיאלק, שהחל במסע רגלי לכיוון העיר, מתמוטט כתוצאה מהפציעה בגבו, אך מורגן לה פיי (ישות ממישור הקיום הגבוה) מסייעת לו, והוא ממשיך אל העיר ומצליח לשחרר את דניאל. מורגן עצמה מגיעה אל תאו של דניאל, ומספרת לו שעליו לגרום רק לכהן אחד להביט אל תוך התיבה, ובכך תתחיל תגובת שרשרת שבסופה כל הכהנים יפסיקו להאמין באוריי. פעולה זו תגרום להחלשתה של אדריה במידה רבה, כך שמורגן תוכל להביס אותה.

במקביל, אחד מכהני האוריי מגיע לכדור הארץ ומציע לגנרל לנדרי הזדמנות אחרונה להיכנע לאוריי. כאשר לנדרי מסרב להקשיב לכהן, ספינת החלל 'אפולו' מגלה צי של ספינות קרב של האוריי שהגיע אל קצה מערכת השמש. על סיפון 'האודיסיאה' מריק מותקף על ידי המשכפלים שפולשים אל גופו. לאחר מכן מיטשל נאבק במריק, ומצליח באופן זמני לנתק את החיבור בין המשכפלים למוחו של מריק. מריק מגלה למיטשל כי בגביש מיוחד שהוא שתל בליבת האסגארד יש תוכנת מחשב מיוחדת שתגרום להתפרקות המשכפלים. מיטשל מפעיל מטען חבלה וגורם למותו של מריק.

כאשר תיבת האמת מופעלת ונפתחת, הדוסאיי (ראש הכהנים) נלכד בקרן הבוקעת ממנה ומתחיל להאמין כי האוריי אינם אלים. לאחר שאדריה נחלשת, מורגן פותחת נגדה בקרב נצחי, בדומה לקרב בין אומה דסאלה לאנוביס בפרק "Threads". ‏צוות SG-1 מחזיר את התיבה לכדור הארץ ופותח אותה בנוכחותו של אחד הכהנים, ובכך גורם לכל הכהנים שבשביל החלב להבין כי האוריי הם אלי שקר.

לקראת סיום הסרט טומין מחליט לשוב אל גלקסיית האוריי כמנהיג החדש של עמו, והוא וואלה מגיעים להסכמה כי למרות שהאוריי הם אלי שקר, "ספר המקור", שהוא מעין "תנ"ך" שהאוריי העניקו למאמיניהם, מכיל כמה מסרים חשובים. טומין מבקש מוואלה לחזור איתו, אך היא מסרבת ואומרת שמקומה הוא בפיקוד הסטארגייט. למרות התנגדותו של דניאל התיבה נלקחת אל אזור 51, ולאחר מכן SG-1 חוצים את הסטארגייט בדרכם אל כוכב חדש.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. בן בראודר - לוטננט קולונל קמרון מיטשל
  2. אמנדה טאפינג - לוטננט קולונל סמנתה קרטר
  3. כריסטופר ג'אדג' - טילק
  4. מייקל שנקס - דוקטור דניאל ג'קסון
  5. בו ברידג'ס - מייג'ור גנרל הנרי "הנק" לנדרי
  6. קלאודיה בלק - ואלה מאל דוראן
  7. קארי גרהאם - ג'יימס מריק
  8. מורנה בקרין - אדריה / אוריסיי (Orici)
  9. טים גיני - טומין
  10. ג'וליאן סנדס - דוסיי
  11. שרה סטריינג' - מורגן לה פיי
  12. גארי ג'ונס - רס"ר וולטר הרימן
  13. מת'יו ווקר - מרלין

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט החלה באפריל 2007.

הסרט היה אמור להיות הסיום לסדרה סטארגייט SG-1, אך בגלל ביטול הסדרה באוגוסט 2006 נוצר צורך להפיקו בנפרד כדי להביא את עלילת הסדרה לכדי סיום. הרעיון של "תיבת האמת" היה אמור להיות מוצג בסיום העונה העשירית של סדרת הטלוויזיה. עם התקדמות העלילה SG-1 היו מגלים שהתיבה נמצאת בגלקסיית האוריי, וביכולתה לגרום ללוחמי האוריי לחדול ממסע הצלב שלהם. אולם, תוכנית זאת לא יצאה אל הפועל בגלל רצונו של הערוץ שבו שודרה הסדרה לסיים אותה בהקדם האפשרי[1].

לפי רוברט קופר לסרט הייתה חשיבות רבה יותר מבחינת ההפקה בהשוואה לסדרת הטלוויזיה. תקציב ההפקה היה 7 מיליון דולר[2]. הסרט צולם ביחס של 16:9 על פילם בגודל 35 מ"מ. ג'ואל גולדסמית' חיבר מוזיקת תזמורת עבור הסרט, בניגוד למוזיקה אלקטרונית בפרקי הסדרה[1].

מטרה נוספת של הסרט היא לשמש כמבוא לסדרת הסרטים שבמרכזה צוות SG-1. חלק מהסצנות צולמו במקביל לסרט השני, "סטארגייט: רצף הזמן". לפי קטע הפרשנות שצורף ל-DVD היה אמור להיכלל בסוף הסרט רמז לקראת הסרט הבא, אך משיקולים עריכתיים הוא הושמט.

בשבוע הראשון לאחר תחילת המכירות הסרט הניב הכנסות של 1.59 מיליון דולר מהשכרה[3], בשבוע השני 1.38 מיליון דולר[4], ובשבוע השלישי 1.19 מיליון דולר. מכירות ה-DVD באותה תקופה הניבו הכנסה של 8.1 מיליון דולר[5]. בסך הכל הניב הסרט הכנסות של למעלה מ-13 מיליון דולר[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]