סטיב קייגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיב קייגן
Steven L. Kagen, M.D
לידה 12 בדצמבר 1949 (בן 74)
אפלטון, ויסקונסין, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
בת זוג גייל קייגן
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השמיני של ויסקונסין
3 בינואר 20073 בינואר 2011
(4 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן ל. קייגן אנגלית: Steven L. Kagen, M.D; נולד ב-12 בדצמבר 1949) הוא פוליטיקאי יהודי-אמריקני, כיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית המייצג את המחוז ה-8 של ויסקונסין משנת 2007 ועד שנת 2011.

קייגן גם רופא במקצועו ונבחר לתפקידו הנוכחי במהפך של הדמוקרטים בקונגרס, בבחירות אמצע הקדנציה של שנת 2006.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייגן נולד ב-1949 בעיר אפלטון, ויסקונסין. העבודה הראשונה בחייו הייתה במחלקת הפארקים וגני השעשועים של אפלטון כמדריך בגני השעשועים, במהלך חודשי הקיץ של חטיבת הביניים והתיכון בבית ספר התיכוני מזרח אפלטון. אחרי שסיים תיכון, קייגן כעגלון במחלבה, כשהוא מעמיס שקי סוכר ומי גבינה בחלק מהקיץ ההוא. מאוחר יותר הוא למד ביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון. קייגן אז נכנס לבית ספר לרפואה ומאוחר יותר הוכשר הן באוניברסיטת נורת'ווסטרן באוונסטון, אילינוי ובקולג' של ויסקונסין במילווקי. יש לו דיפלומה משולשת ברפואה פנימית, אלרגיה, אסתמה, כמו גם אימונולוגיה ואבחון מעבדה אימונולוגי.

אביו של קייגן, מארב, גם כן רופא, היה מועמד דמוקרטי לבחירות בקונגרס ב-1996, אך כשל. ד"ר קייגן הצעיר עצמו, השתתף בקמפיין הבחירות של אביו כמתנדב בקמפיין ומאוחר יותר ציין כי הקמפיין של אביו היה גורם מרכזי בהתעניינותו בפוליטיקה.

קריירה רפואית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר קייגן היה למומחה באלרגיה, כשהוא מייסד ארבע קליניקות פרטיות בעיר הולדתו אפלטון, בגרין ביי, פונד לאק ואושקוש, כולם בוויסקונסין. הצלחתו הפיננסית כמומחה לאלרגיה איפשרה לו להשקיע באופן כבד בקמפיין שלו, אשר היה המפתח להצלחתו במרוץ לקונגרס. למרות זאת, הוא לא תיאר לעצמו כי יאלץ להקריב את העיסוק שלו ברפואה לאחר ניצחונו בבחירות והגיש בקשה רשמית, לוועדת האתיקה, בשל ההוראה הדורשת ממנו לעשות בדיוק כך. בסופו של דבר, קייגן מכר לאחיו את רשת הקליניקות המצליחה שלו, אשר איפשרה לו להרוויח הכנסה של מיליון דולר לשנה, בעבור 30,000 דולר בלבד.

לפני היבחרו, הוא גם כיהן בתור פרופסור קליני עוזר בקולג' הרפואי של ויסקונסין.

עיסוקיו והשיגיו הרפואיים הבולטים, לפני היבחרו לקונגרס היו:

  1. יועץ בענייני אלרגיה לרשת CNN בין השנים 2002-1995.
  2. זוכה פרס סוכנות הגנת הסביבה לשנת 2005, על הכרה בתחום בריאות ילדים סביבתית, עבור יצירה והחדרה בכיתות ה' של ויסקונסין של המדריך לאלרגיה משפחתית, בספרי הלימוד ועל גבי תוכנית לימוד ב-CD-ROM.
  3. אחד מהראשונים בוויסקונסין שקיבלו דיפלומה כמומחים באלרגיה באבחון מעבדה אימונולוגי.
  4. נבחר על ידי רופאי ויסקונסין כאחד מרשימת "הרופאים הטובים ביותר באמריקה".
  5. קייגן הוא היושב ראש של וועדת הסטנדריזציה של האלרגן של האקדמיה האמריקאית לאלרגיה, אסתמה ואמונולוגיה.
  6. זוכה פרס מתן יד ציבורית לשנת 2004 מהאקדמיה האמריקאית לאלרגיה, אסתמה ואמונולוגיה.
  7. ייסד את מעבדת האמונולוגיה המדופלמת היחידה לאיבחון אלרגי בצפון-מזרח ויסקונסין ב-1981.
  8. פיתח למעלה ממאה בדיקות דם לאלרגיה במהלך ה-20 שנה האחרונות.
  9. זוכה פרס "ההפשטה של ההבדלה", מאי 2005, מטעם FOCIS, עבור התצפיות שלו על דרך השימוש הבטוח ביותר לשימוש באלרגנים משולבים - פולימריזציה של דשא ואמברוסיה (צמח) - על מנת להקל על סימפטומים של סבל מאלרגיה ללא סיכונים נלווים של תגובות חריפות לכך עקב הטיפול הנ"ל.
  10. פרסם מעל 60 מאמרים על מחקרים רפואיים חדשניים בתחום האלרגיה והאימונולוגיה, המגלים את הגורמים החדשים של הסימפטומים של אלרגיה ואסתמה ושכולם היו במימון עצמי.
  11. זוכה "פרס המייסדים" מטעם מוזיאון הילדים, פוקס סיטיז, על יצירת המעבר העגול של תצוגת האלרגיה.

בחירות 2006[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 בספטמבר 2006, קייגן, שהיה מועמד בפעם הראשונה, ניצח בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית כמועמד שלהם לבחירות הכלליות עבור מושב המחוז ה-8 של ויסקונסין בבית הנבחרים (הנציג המכהן היה מארק גרין), לאחר שהוציא כמעט 2 מיליון דולר מכספו האישי בקמפיין של הפריימריס שלו. המושב היה תפוס על ידי הרפובליקני, מארק גרין, שזנח, באותה עת, את המרוץ לבחירה מחדש ורץ בכישלון למשרת המושל של ויסקונסין. ביום הבחירות, ב-7 בנובמבר, קייגן הביס את יו"ר בית המחוקקים של ויסקונסין, ג'ון גארד, בן העיר פשטיגו, במרוץ היקר ביותר בתולדות ויסקונסין, אשר היה מאופיין בהתקפות נגטיביות מצד שני המפלגות. חלק מהנושאים שקייגן וגארד חלקו עליהם היו, ניהול מלחמת עיראק בידי הנשיא ג'ורג' וו. בוש, מחקר בתא גזע ומדיניות מס.

קייגן ביסס את המרוץ שלו בחלקו הגדול על הרקורד שלו כרופא. הקמפיין של קייגן הציג בגאון את המוניטין הלאומי והבינלאומי שלו במחקר פורץ דרך מכשגילה את הגורמים החדשים לאסתמה. מודעות הבחירות שלו שבו והצביעו כלפי העובדה שהרופאים של ויסקונסין בחרו בו כאחד מ"הרופאים הטובים באמריקה". הוא הבטיח להילחם על מנת להבטיח שכל אמריקאי יוכל לקבל ביטוח בריאות בר-מימון.

לפני הקמפיין שלו לקונגרס, הקליניקה שלו לאלרגיה מימנה כמה תשדירים בנושא מדד פולן בדגן ואלרגיה בכמה תחנות מקומיות, אשר שודרו אחרי פינת מזג האוויר, במשך השנים האחרונות. לאחר הכרזתו של קייגן על מועמדותו, עקב נושאים של ניגוד עניינים וזמן תשדירי בחירות שווה, תשדירי האלרגיה והפולן שלו שודרו או ללא ציון נותן החסות או ששידורם הופסק.

ניצחונו הזעום של קייגן בהפרש של 51%-49%, קושר בחלקו הגדול להוצאתיו האישיות הגדולות והגל הדמוקרטי הגדול של בחירות אמצע הקדנציה של שנת 2006, כמו גם ניצחונו עם הפרש של 10% במחוז שהוא בן המקום שלו, מחוז אאווטגיימי, אשר שם שוכנת עיר הולדתו, אפלטון. קייגן גם ניצח בקושי את גארד במחוז בראון, אשר שם שוכן מחוז גרין ביי, כשהוא מנצח בפחות מ-1,000 קולות. קייגן הפסיד בפער מצומצם במחוז שלו עצמו, מחוז מרינט[1]. בנוסף, משנשלח לקונגרס, קייגן היה לנציג השלישי בלבד לייצג את המחוז ה-8 מאז מלחמת העולם השנייה.

תוצאות הפריימריס הדמוקרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועמד קולות אחוז
סטיבן ל. קייגן (דמוקרט) 25,523 48%
ג'יימי וול (דמוקרט) 15,427 29%
ננסי נוסבאום (דמוקרטית) 12,731 23%

תוצאות הבחירות הכלליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועמד קולות אחוז
סטיבן ל. קייגן (דמוקרט) 141,598 51%
ג'ון גארד (רפובליקני) 134,990 49%

וועדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיב קייגן מכהן בוועדות בית הנבחרים הבאות:

  • וועדת החקלאות
    • וועדת המשנה למיקנים, מחלבות ועוף
    • וועדת המשנה לשימור, אשראי, אנרגיה ומחקר
  • וועדת התחבורה והתשתיות (*)

(*) את המינוי לוועדת התחבורה והתשתיות הוא קיבל כמה שבועות לאחר שהחל כבר מושב הקונגרס ה-110, לאחר, שכרופא, הוא נלחם ללא הצלחה עבור חברות בוועדת בית הנבחרים לאנרגיה ומסחר, אשר יש לה תחום שיפוט על נושא ביטוח הבריאות. קייגן הוא חבר בית הנבחרים היחיד מטעם ויסקונסין החבר בוועדת החקלאות, אשר חשובה מאוד למדינה כמו ויסקונסין שבה חקלאות היא חלק ניכר מכלכלתה.

חקיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייגן הצביעה בעד חוק המאמץ את המלצות וועדת ה-11 בספטמבר, חוק אימוץ תוכנית ביטוח הבריאות הפדרלית ארצית למימון ביטוח בריאות למשפחות עם ילדים (SCHIP), אימוץ מערכת גביית המס, "שלם עם צאתך" (Pay-as-you-go tax), חוק רפורמה במימוני הקמפיינים והלובי וחוק המורה על שימוש בצו בית משפט מקדים, כחלק מחוק תוכנית ציתותי החוץ של המודיעין האמריקאי (FISA). הוא היה מבין יוזמי "חוק הנגישות של שוק הרוקחות ובטיחות התרופות", אשר תאפשר ייבוא של תרופות מקנדה לשימוש פרטי ולמייבא הרשום על ידי שר הבריאות ושירותי אנוש, צעד שנותן אפשרות לרכוש תרופות מוזלות בתוך מערכת הבריאות האמריקאית שכולה אינה ציבורית. הוא גם בין יוזמי "חוק ניהול משא ומתן למרשמי תרופות של שנת 2007", אשר מורה לממשל הפדרלי לנהל משא ומתן להזלת מחירי התרופות עבור אזרחים ותיקים אשר נרשמו לתוכנית ביטוח הבריאות הפדרלית. הוא גם מבין היוזמים של כל החוקים להקצאות צבאיות וחיבר הצעת חוק הנקראת "שיפור בריאות הנפש של יוצאי הצבא הכפריים", אשר ירחיב את כיסויי ביטוח הבריאות הנפשי לחיילים משוחררים.

שום מטופל לא נשאר מאחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנושא החקיקתי העיקרי שקייגן הדגיש במהלך הקמפיין שלו ב-2006 היה יוזמה שנקראת, "שום מטופל לא נשאר מאחור". היוזמה הזו נותנת חשיפה של כל המחירים הנוגעים לביטוח הרפואי, מחיר אחיד שבו כל אזרח משלם את אותו הסכום עבור מוצר או שרות רפואי, יצירת קרן סיכון אחת של חברות ביטוח הבריאות במטרה להוריד את מחירי ביטוח הבריאות ומרשמי התרופות, הוצאה מוכרת בגובה 3% ממס של ההכנסות של משקי הבית ומספק כיסויי ביטוחי לכל הילדים והמבוגרים המועסקים[2].

קייגן סירב להיות רשום בתוכנית הקונגרס לביטוח בריאות לחברי בית הנבחרים והסנאט, עד אשר שלכל האמריקאים תהיה גישה לביטוח בריאות בר-מימון. יש להדגיש כי מערכת הבריאות בארצות הברית היא מערכת שכולה פרטית ויקרה. בעמודו השמאלי של אתר הבלוג השמלאני הנחשב, ה"דיילי קוס", קייגן צוטט כאומר, "לא רצתי למשרה זו כדי לקבל הטבות בטיפול רפואי"[3].

ביקורת פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתנהגות באירוע בבית הלבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימן היה תחת אש הביקורת עבור הערה שהתרוצצה כשמועה ב-13 בנובמבר 2006 ולאחר שעיתונאי מקומי מאזורו של קייגן בעיר אפלטון הרים את הכפפה בסיפור הזה, בכתבה מודפסת בעיתון האלטרנטיבי, "הסצנה".

המאורע של ההערה המביכה התרחש מכשחבר הקונגרס הנבחר קייגן פגש ביועץ הפוליטי לענייני תקשורת וקמפיינים, קארל רוב בשירותים באותו אירוע. קייגן אמר לרוב, "אתה מזהה אותי? שמי ד"ר מולטימיליונר ובעטתי לך בתחת". המונח, "ד"ר מולטימיליונר" מתייחס לשם שניתן לקמפיין ההשמצות - "ד"ר מולטימיליונר", שהורץ כנגד קייגן בבחירות 2006, מטעם הרפובליקנים, יריבו בבחירות, קארל רוב והבית הלבן, בו ניהלו בוש ורוב את הסיוע לרפובליקנים בבחירות במטרה לשמור על קונגרס עם רוב רפובליקני כדי שלנשיא יהיה נוח יותר להוציא לפועל את מדיניותו ברגע שמפלגתו שלו, המפלגה הרפובליקנית, תהיה שלטת בקונגרס. בוש נכשל והרפובליקנים הפסידו את הרוב בשני בתי הקונגרס. העיתון גם דיווח כי חבר הקונגרס הנבחר הודה לסגן הנשיא דיק צ'ייני ולנשיא בוש שעשו סיור בחירות בויסקונסון בתמיכה ביריב שלו, כשהוא אומר להם, "לא יכולתי לנצח ללא עזרתכם", ברמיזה לאי פופולריות של הנשיא בוש עקב מלחמת עיראק. דווח גם כי הוא לאחר מכן התייחס לאשת הנשיא, לורה בוש, בטור "ברברה", אשת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב ואמו של הנשיא בוש הנוכחי, באומרו, "הוא למד על מסלול הקמפיין שהעלבון הכי גדול שאתה יכול לעשות לאדם אחר הוא לקרוא לאשתו בשם אחר"[4].

הבית הלבן, באופן רשמי, הכחיש שהשיחה בכלל התקיימה, כשהוא קורא לסיפור "מגוחך". קייגן עצמו דיבר עם ציבור בוחריו לגבי ההעלבות המילוליות שדווחו כי הוא אמר לנשיא בוש והגברת הראשונה, שישה ימים לאחר הבחירות הכלליות בנובמבר. אמיתות הדברים עדיין נותרה בסימן שאלה[5][6].

הפורמולה של קייגן וה-FDA[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייגן קיבל מכתב מה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, האחראי על אישור כשרות ושימוש בתרופות ומזון, בנוגע לאחת מהפורמולות שלו לאלרגיה. הפורמולה נרשמה ב-FDA, במהלך תהליך הייצור וההפצה, אבל סווגה מחדש תחת רגולציה חדשה והוראת דרישה לבקשה רשמית חדשה[7]. ה-FDA קיבל את ההחלטה של קליניקות האלרגיה, שהחליטו שלא להציע יותר את הפורמולה הספציפית הזו וה-FDA סיים את הסטטוס של הפורמולה כרישיון תלוי ועומד לאישור.

חוסר תקינות פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 באוקטובר 2006, אחרי הופעה במסגרת אירוע של הקמפיין שלו בשמורת האינדיאנים, אוניידה, ואחר כך במחוז גרין ביי, בוויסקונסין, קייגן העיר, כחלק מהבעת התודה על ההגעה בזמן, "התירוץ שלנו באוניידה היה, נו טוב, היינו על זמן "אינג'ון" [הערה מעליבה למיעוט האינדיאני]. הם לא קוראים זמן לפי השעון. התירוץ שלנו כאן הוא שאני רופא ושאנחנו לעולם לא [מגיעים] בזמן". קייגן מאוחר יותר התנצל על הערותיו[8].

ההתנצלות התקבלה על ידי האינדיאנים של אונדיה ושבטים אחרים במדינה בתוך יומיים. הרבה אנשים שמעורבים בפוליטיקה סברו כי הגישה מטעם שבט אונדיה לקייגן הייתה רכה מדי. הם סברו כך, כיוון שהמהירות של קבלת ההתנצלות באה על רקע זה שהטריטוריה של האינדיאנים מוגדרת מבחינה חוקית כמעין ישות עצמאית חלקית ולפיכך מאפשרת להם לנהל בשטחם עסקים משגשגים של משחקי הימורים. באותה העת, היריב שלו בבחירות, גארד ומי שהיה אז מנהיג הרוב בסנאט של ויסקונסין, מארי פאנזר, מהעיר ווסט בנד, הגישו עתירה לבית המשפט העליון של ויסקונסין, כנגד סדרת של משחקי הימורים שנוהלו עליהם משא ומתן בין השבטים האינדיאנים למושל ג'ים דויל ולכן, קבלת ההתנצלות נתפסה כאקט של שמירה על האינטרסים העסקיים של האינדיאנים ונסיגה בשם זה על חשבון היחס הנאות לתרבות האינדיאנית העתיקה. יתרה מזו, בית המשפט פסק לטובת יריבו של קייגן בבחירות, גארד, מה שאילץ את השבטים האינדיאנים והמושל דויל לנהל מחדש משא ומתן[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תוצאות הבחירות בויקונסין 2006, CNN, מדור "אמריקה מצביעה 2006"
  2. ^ סטיב קייגן, ביטוח רפואי, נושאים - ביטוח רפואי
  3. ^ סטיב קייגן, מדוע דחיתי את הכיסוי הרפואי שלי מטעם הקונגרס, דיילי קוס, 29 ביוני 2007
  4. ^ "קייגן מציג קלילות מעטה בפני הבית הלבן", עיתון The Scene
  5. ^ ליין האדסון, סטיב קייגן: חבר הקונגרס החדש האהוב עליי, האפטינגטון פוסט, 13 בינואר 2007
  6. ^ טים ריאן, קייגן: אין על מה להתנצל בפני הבית הלבן, עיתון שונולידר, 28 בינואר 2007
  7. ^ מכתב לד"ר סטיבן קייגן, אתר ה-FDA - מנהל המזון והתרופות האמריקאי, 18 בדצמבר 2006
  8. ^ "פול מצטער על הערת "זמן אינג'ון" - אבל שבט אוניידה אומר שאין צורך בהתנצלות", שיקגו סאן
  9. ^ קרי ספיבק ודן בייס, ההיסטוריה של גארד היא פאקטור בוויכוח על "אינג'ון", jsonline.com, חדשות - פוליטיקה, 26 באוקטובר 2006