סטיבן בויד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סטפן בויד)
סטיבן בויד
Stephen Boyd
סטיבן בויד בטריילר לסרט "בן חור", 1959
סטיבן בויד בטריילר לסרט "בן חור", 1959
לידה 4 ביולי 1931
גלנגורמלי שבמחוז אנטרים שבצפון אירלנד
פטירה 2 ביוני 1977 (בגיל 45)
נורתידג' שבלוס אנג'לס שבארצות הברית
מקום קבורה Oakwood Memorial Park Cemetery עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה William Millar עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1955 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Ballyclare High School עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גלובוס הזהב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן בוידאנגלית: Stephen Boyd;‏ 4 ביולי 1931 - 2 ביוני 1977) היה שחקן קולנוע צפון אירי שזכה בפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר בשנת 1960 על הופעתו בסרט "בן חור".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בויד נולד בשם ויליאם מילר בעיירה גלנגורמלי שבמחוז אנטרים, צפון אירלנד למרתה בויד ולג'יימס אלכסנדר מילר, היה ילד אחד מתוך 9 אחים ואחיות. למד הנהלת חשבונות ב"אקדמיית יוז לפרסום" ועבד בתחילת חייו כפקיד במשרד נסיעות. החל את דרכו המקצועית בתוכניות רדיו בבלפסט ובהפקות בלונדון.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בויד החל את דרכו בתור שחקן קולנוע בדרמות המלחמה הבריטיות "גבעה בקוריאה", הסרט הראשון שעסק בפעולות הצבא הבריטי במלחמת קוריאה ו"האיש שלא היה מעולם" של רוברט נים בתפקיד פטריק אוריילי עליו זכה בויד בפרס באפט"א בשנת 1956. בשנת 1958 ערך בויד את ההופעה הראשונה שלו בהוליווד במערבון "הבראבדוס" של הנרי קינג בתפקיד הפושע ביל זאכרי.

בויד זכה במהרה להגיע לתודעה העולמית כבר בשנת 1959 לאחר ששיחק בתפקיד הטריבון מסאלה בדרמת ההרפתקאות הקלאסית זוכת 11 פרסי האוסקר של ויליאם ויילר "בן חור".על תפקידו בתור מסאלה חבר ילדותו של יהודה בן חור (צ'רלטון הסטון) זכה בויד בפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר. בשנה הזאת שיחק בויד גם בדרמה של ג'ין נגולסקו "הטוב ביותר מכל דבר" בתפקיד מייק רייס העורך במשרד הפרסום.

בויד הועמד בשנת 1962 בפעם השנייה לפרס גלובוס הזהב, הפעם בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בתפקיד קומי/מוזיקלי על הופעתו בתור סם רולינס בקומדיה המוזיקלית של צ'ארלס וולטרס "הג'מבו של בילי רוז". בויד שיחק בתפקיד מוערך נוסף בדרמה של פיליפ דיון בהפקת מארק רובסון "המפקח" בתור הבלש ההולנדי פיטר יונגמן. ב-1964 הופיע בויד בדרמת המלחמה התקופתית של אנתוני מאן "נפילתה של האימפריה הרומית" בתור ליוויוס.

שנת 1966 הייתה פורייה ביותר עבור בויד ששיחק בפנטזיית ההרפתקאות המצליחה של ריצ'רד פליישר "המסע המופלא" בתור הסוכן החשאי צ'ארלס גרנט, בדרמה של ראסל רוז "האוסקר" בתפקיד כוכב הקולנוע פרנקי פיין ובתפקיד המקראי של נמרוד בסרטו של ג'ון יוסטון "התנ"ך". ב-1968 שיחק לצידם של שון קונרי ובריז'יט בארדו במערבון של אדוארד דמיטריק "שאלקו". בויד ערך את הופעתו האחרונה בשנת 1977 בסרט הגנגסטרים של מייקל אפטד "סקוויזי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בויד ניהל שתי מערכות נישואין קצרות, אחת עם מרידלה די סרזנה שנמשכה שלושה שבועות עד לגירושין והשנייה עם אליזבת מילס שנמשכה 10 חודשים עד למותו של בויד. בויד נפטר מהתקף לב ב-2 ביוני 1977 במהלך משחק גולף לו היה שותף בשכונת נורתידג' שבלוס אנג'לס, בן 45 בלבד היה במותו. נקבר ב"פארק הזיכרון אוקווד" שבצ'סווד, לוס אנג'לס.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיבן בויד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]