סיוט בקצה האופק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיוט בקצה האופק
Event Horizon
כרזת הסרט "סיוט בקצה האופק"
כרזת הסרט "סיוט בקצה האופק"
בימוי פול וו. אס. אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'רמי בולט
לורנס גורדון
לויד לוין
תסריט פיליפ אייזנר
אנדרו קווין ווקר
עריכה מרטין האנטל
שחקנים ראשיים לורנס פישבורן
סם ניל
קת'לין קווינלן
ג'ואלי ריצ'רדסון
ריצ'רד טי. ג'ונס
ג'ק נוזוורת'י
ג'ייסון אייזקס
שון פרטווי
מוזיקה מייקל קיימן
אורביטל
צילום אדריאן בידל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 באוגוסט 1997
משך הקרנה 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט הרפתקאות, סרט מדע בדיוני, מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 60-70 מיליון דולר
הכנסות 47 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו eventhorizon
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיוט בקצה האופק (באנגלית: Event Horizon) הוא סרט אימה-מדע בדיוני בריטי משנת 1997, בבימויו של פול אנדרסון ובכיכובם של לורנס פישבורן וסם ניל. התסריט נכתב על ידי פיליפ אייזנר ואנדרו קווין ווקר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2047, ספינת ההצלה 'לואיס וקלארק' נשלחת לענות לאות מצוקה שהתקבל מספינת החלל Event Horizon, אשר נעלמה שבע שנים קודם לכן, במהלך הפלגת הבכורה שלה, בדרכה אל פרוקסימה קנטאורי. אל קפטן מילר (לורנס פישבורן) וצוותו, סגן סטארק (ג'ואלי ריצ'רדסון), הטייס סמית', קצינת הרפואה פיטרס (קת'לין קווינלן), המהנדס ג'סטין, והטכנאים ג'יי.די. (ג'ייסון אייזקס) וקופר, מצטרף המעצב של ספינת החלל 'Event Horizon' - הרופא ד"ר ויליאם וויר (סם ניל). ד"ר וויר מתדרכך את אנשי הצוות כי ספינת החלל נבנתה כדי לערוך ניסויים בדרך חדשה וניסיונית למסע בחלל - בהשפעת כוח כבידה, כך שלאחר יצירת חור שחור מלאכותי, כוח הכבידה העצום שבו מאפשר לגשר בין שתי נקודות שונות במרחב-זמן, ובכך להקטין את זמני הנסיעה בחלל לאורכם של מרחקים אסטרונומיים.

צוות ה'לואיס וקלארק' מגיע אל ה'Event Horizon' על מנת לחפש אחר ניצולים, אך במקום זאת הצוות מוצא עדויות למעשי טבח. ג'אסטין, אשר הושפע מכוח הכבידה של ליבת מנוע הכבידה הנסיוני, חוזר במצב קטטוני, ולאחר מכן מנסה להתאבד. הצוות מתחיל לחוות הזיות של פחדים וחרטות, אודות אירועים טראומטיים מעברם. לאחר פענוחה של אזהרה שנמצאה ביומן-וידאו של הצוות הנעדר, שמעידה כי אנשי הצוות יצאו מדעתם והטילו מומים זה בזה, מילר ודי.ג'יי. מסיקים כי תוך כדי נסיעתה בחלל תחת השפעת כוח הכבידה של החור השחור המלאכותי, נוצר שער בתוך מרחב הזמן, אשר קצהו הגיע למקום במימד אחר, שאיננו ביקום הידוע, אשר מתואר כ"ממד של כאוס טהור, רוע טהור". בהמשך הסרט נרמז כי המימד האחר הזה הוא למעשה הגהנום עצמו. כאשר שבה ה'Event Horizon' מהמימד האחר, חזרה איתה נוכחות חיה של רשע, בעלת יכולות טלקינטיים, המייסרת את אנשי הצוות, ומעודדת אותם לחזור בחזרה אל המימד האחר.

מילר מחליט להשמיד את ה'Event Horizon' ולהימלט מהמקום על ה'לואיס וקלארק', למרות התנגדותו של וויר. וויר, אשר מושפע מנוכחות הרוע, משתמש במטען חבלה מתוך ה'Event Horizon' ומשמיד את ה'לואיס וקלארק'. כתוצאה מהפיצוץ - סמית' נהרג וקופר נזרק לחלל. בהמשך, גם פיטרס ודי.ג'יי. מוצאים את מותם. וויר מפעיל את מנגנון הכבידה של הספינה, בהשהייה של עשר דקות, כאשר בסיומן - תשוב הספינה אל הגהנום. קופר, אשר נמצא בחלל, מנסה ליצור קשר עם אנשי הצוות שעל הספינה, אולם וויר מגיב בירי לעברו. כתוצאה מכך, וויר נשאב החוצה אל החלל, בעוד מילר, סטארק וקופר שורדים את הירי ואוטמים את אזור הגשר של הספינה.

מילר החליט לפוצץ חומרי נפץ לאורך הספינה, על מנת לפצלה לשניים, ובכך להשתמש בחלק הקדמי של הספינה כמו סירת הצלה (בעוד החצי השני של הספינה חוזר אל המימד האחר). נוכחות הרוע שנשארה על הספינה מציגה בפני מילר את דמותו של וויר, כאשר הוא מעוות ומלא צלקות על פניו. מילר נאבק עמו, ובסופו של דבר מקריב את עצמו על מנת שג'סטין, קופר וסטארק יוכלו להימלט ולהינצל.

72 ימים מאוחר יותר, אל שלושת השורדים, אשר שהו במצב של אנאביוזה, חובר צוות חילוץ אשר מעיר אותם. סטארק מתעוררת נסערת, לאחר שהיו לה סיוטים על ד"ר וויר. אחד המצילים מנסה להרגיע אותה, בעת שהדלתות לחדר שבתוכו הם נמצאים נסגרות מעצמן.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.