סיזלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיזלה
לידה 17 באפריל 1976 (בן 47)
Saint Mary Parish, ג'מייקה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Miguel Orlando Collins עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Sizzla Kalonji עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ג'מייקה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רגאיי, דאנסהול עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים גרינסליבס רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.sizzla.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיזלה קלונג'י או סיזלה (Sizzla) הוא שם הבמה של מיגל קולינס (Miguel Collins), זמר רגאיי ג'מייקני. קולינס נולד ב-17 באפריל 1976 למשפחה רסטפארית אדוקה וחונך בקהילה סגורה (אוגוסט טאוון).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-90 של המאה ה-20 נחשף להתפרצות של הדאנסהול במוזיקה עצמה, הכולל סמים, אלימות והמוניות. כתגובת נגד, קולינס התחזק באמונתו הרסטפארית וסיגל את אורח חייה של התנועה. באמצע שנות ה-90 הצטרף לזרם של בובו אשאנטי.

בשנת 1995 החל סיזלה בהקלטת סינגלים עם החברה "זוגלו", והמשיך בהתחברות עם בובי 'דיגטל' דיקסון לכמה סינגלים. בנוסף יצא לסיבוב הופעות נרחב עם לוסיאנו. סיזלה משתמש במוזיקה כמכשיר להעברת האמונה הרסטפארית.

ב-1996 החל סיזלה לעבוד עם המפיק פיליפ 'פאטיס' בארל. סדרת סינגלים שהוציא, הביאה להוצאת אלבום הבכורה של סיזלה Burning Up ואחרי שנה הוציא סיזלה את Praise Yeh Jah. בשלב הזה סיזלה כבר היה אמן ידוע ומדורג בין אמניי הרגאיי הבכירים בג'מייקה[דרוש מקור][מפני ש...].

פריצת הדרך העיקרית שלו הגיעה עם הוצאת האלבום Black Woman and Child אשר בזכותו זכה סיזלה למועמדות הראשונה שלו לפרס אמן הרגאיי הבינלאומי בטקס פרסי המובו ב-1998. כמו כן אלבומו דורג במספר מגזינים בין 1000 האלבומים הטובים ביותר.

סיזלה לא תומך בתעשיית המוזיקה, שכן הוא מאמין שזהו מוסד מושחת ומדכא. הוא זהיר בכל מגע עם העיתונות והתקשורת בכלל והעניק רק מספר מצומצם של ראיונות עם העיתונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיזלה בוויקישיתוף