סייפר (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
'סייפר
Cypher
סייפר, כפי שהוא מופיע בחוברת X-Men Legacy #235' מיוני 2010, אמנות מאת גרג לאנד.
סייפר, כפי שהוא מופיע בחוברת X-Men Legacy #235 מיוני 2010, אמנות מאת גרג לאנד.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה New Mutants #13
(מרץ 1984)
יוצרים כריס קלרמונט
סאל בוסימה
מידע
שם אמיתי דגלאס "דאג" אהרון רמזי
כינויים דאגלוק
סטטוס פעיל
מקצוע תלמיד, גיבור-על
כוחות יכולת תרגום אינטואיטיבית וכמעט טלפתית של שפות רבות בהן נתקל, כולל שפות מחשב ושפות גוף.
חבר בקבוצה אקס-מן, המוטאנטים החדשים, המועצה השקטה של קרקואה
חבר לשעבר בקבוצה אקס פקטור החדשים
אקס-מן
אקס פורס
הליונס
דמויות קשורות
משפחה פיליפ ושילה רמזי (הורים)
אויבים Magus עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סייפראנגלית: Cypher, מלשון "Decypher", פיענוח) הוא דמות בדיונית של גיבור-על מוטאנט המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן והמוטנטים החדשים ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת New Mutants #13 ממרץ 1984, ונוצרה על ידי הכותב כריס קלרמונט והמאייר סאל בוסימה.

סייפר הוא האלטר אגו של דגלאס "דאג" אהרון רמזי, מוטאנט צעיר בעל היכולת האינטואיטיבית והכמעט טלפתית לפענח ולתרגם כל שפה בה הוא נתקל, בין אם היא כתובה, ממוחשבת או שפת גוף. רמזי היה חבר ילדות של קיטי פרייד, וכמוה היה חובב טכנולוגיית מחשבים. הוא התקבל לשורות המוטאנטים החדשים לאחר הגעתו של וורלוק, החייזר הטכנו-אורגני, ודרישתם של חברי הקבוצה לאחד אשר יצליח לתקשר עמו. כחלק מעלילת "אקס-מן: נפילת המוטאנטים", נבל העל אני-מטור וכוחותיו החלו בקרב נגד המוטאנטים החדשים. כאשר אני-מטור ירה לכיוון וולפסביין, רמזי הגן עליה ונהרג. בעקבות מותו, מגנטו האשים את האנושות, מה שגרם למוטאנטים החדשים לדחות מעליהם את מנהיגותו ולהמשיך בחזון לדו קיום בין מוטאנטים לבני אדם.

במהלך אירועי "אקס-מן: נקרושה", אלי בארד וסלנה החיו מוטאנטים מתים רבים, ביניהם רמזי וההליונס. הוא הסתנן לאוטופיה, ובעוד שאר ההליונס הלכו לתקוף את אמה פרוסט, רמזי תקף את מאגמה והותיר אותה בתרדמת לפני שטוהר משליטתם של סלנה ובארד בידי מג'יק וחזר למוטאנטים החדשים. באירועי "אקס-מן: הביאה השנייה", רמזי ניתח מאבק בין המוטאנטים החדשים לקמרון הודג' וקבע כי הם יהרגו. הוא שלח את וורלוק להרוג ולספוג את הודג' ואנשיו, והצטרף זמנית לאקס פורס כדי למנוע פלישת זקיפי סנטינל מהעתיד. רמזי וקייבל חדרו למערכות מאסטר מולד וניסו לנטרל אותו, אך מאסטר מולד ניסה להטמיע את רמזי בתוכו כדי לרכוש את יכולותיו. בכך מאסטר מולד אפשר לרמזי גישה למערכותיו, מה שגרם לביטול הפלישה.

בשנת 2014, רמזי הצטרף לקבוצת אקס פקטור החדשה של תאגיד סרבאל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.