סיסי (כדורגלנית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיסי
Sissi
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 2 ביוני 1967 (בת 56)
Esplanada, ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.65 מטרים
עמדה קשר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיסליידה דו אמור לימהפורטוגזית: Sisleide do Amor Lima; נולדה ב-2 ביוני 1967), הידועה בכינוי סיסי, היא כדורגלנית עבר ומאמנת כדורגל ברזילאית.

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיסי נולדה ב-1967 בעיר אספלנדה, שבמדינת באהיה, ברזיל. כבר בגיל שש היא החלה לשחק כדורגל, בצוותא עם אביה ואחיה הגדול, פאולו. כשהייתה בת 14, עזבה סיסי את ביתה ועברה לסלבדור, על מנת שתוכל לשחק בצורה מקצוענית. שנתיים לאחר מכן, כשהיא בת 16 בלבד, ערכה סיסי את הופעת הבכורה שלה בנבחרת ברזיל.

ב-1988, היא הייתה חלק מסגל הנבחרת שהשתתף בטורניר ההכנה של פיפ"א לקראת גביע העולם 1991. טורניר ההכנה נערך בסין, והנבחרת הברזילאית סיימה במקום השלישי לאחר הפסד בחצי הגמר לנורווגיה. שלוש שנים לאחר מכן, היא לא הייתה יכולה להשתתף בגביע העולם הראשון לנשים, משום שלא שוחררה על ידי קבוצתה.

בגביע העולם הבא שנערך, ב-1995 בשוודיה, סיסי כבר הייתה חלק מהסגל. בטורניר עצמו, לא הצליחו הברזילאיות לעבור את שלב הבתים, לאחר שסיימו עם 3 נקודות בלבד. שנה לאחר מכן, היא זכתה באליפות ברזיל עם "סאאד אספורטה קלאב" - הקבוצה הברזילאית הראשונה ששילמה משכורות לנשים. באותה שנה, נערך בפעם הראשונה טורניר הכדורגל האולימפי לנשים, וסיסי נבחרה לסגל הברזילאי. היא כבשה שער אחד נגד גרמניה בשלב הבתים, אך הברזילאיות פספסו את המדליות וסיימו במקום הרביעי.

בגביע העולם שנערך בארצות הברית ב-1999, הגיעה סיסי לרגע השיא בקריירה המקצוענית שלה. את שלב הבתים של הטורניר סיימה ברזיל במקום הראשון, כשבמהלכו כובשת סיסי שישה שערים. ברבע הגמר ניצחו הברזילאיות 3-4 את ניגריה, משער זהב של סיסי בדקה ה-104. במשחק חצי הגמר, נוצחה ברזיל 2-0 על ידי האמריקאיות, שבסופו של דבר גם זכו בתואר. סיסי סיימה כמלכת השערים של הטורניר (בצוותא עם סון ון הסינית), וקטפה גם את פרס כדור הכסף, המוענק לשחקנית השנייה בטיבה במונדיאל.

שנה אחר כך, סיימה ברזיל שוב במקום הרביעי בטורניר הכדורגל האולימפי, בדיוק כמו באטלנטה 1996. היה זה הטורניר הבינלאומי האחרון בקריירה של סיסי, שב-12 שנים בנבחרת ברזיל, היא כבשה 30 שערים.

בשנת 2001, הוקמה ליגת ה-WUSA, שהייתה לליגת כדורגל הנשים המקצוענית הראשונה בארצות הברית. סיסי הצטרפה לקבוצת ביי אריאה סייבר'רייס, וכבר בעונה הראשונה זכתה עם הקבוצה באליפות. בנוסף, היא הייתה מלכת הבישולים של הליגה, בצוותא עם קריסטין לילי (10 בישולים). היא שיחקה בקבוצה במשך כל שלוש העונות שבהן הייתה קיימת הליגה, ולאחר מכן עברה לקליפורניה סטורם מליגת ה-WPSL. בשנת 2005, היא הגיעה עם קליפורניה עד לגמר האליפות, אך הקבוצה הפסידה. למרות ההפסד בגמר, זכתה סיסי בתואר ה-MVP של הליגה.

ב-2009, עם הקמת ליגת ה-WPS, מונתה סיסי למשרת עוזרת המאמן בקבוצת גולד פרייד. במהלך העונה, הודיעה סיסי שהיא חוזרת לשחק, ובכך הייתה לכדורגלנית המבוגרת ביותר בליגה. היא ערכה שלושה משחקים במסגרת הליגה, כשבמקביל היא המשיכה לתפקד כעוזרת המאמן. לאחר עונה זו, פרשה סיסי ממשחק פעיל. בהמשך הקריירה שלה כמאמנת, אימנה סיסי במספר קבוצות תיכונים ומכללות בארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]