סמוראי ג'ק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמוראי ג'ק
סמוראי ג'ק
סמוראי ג'ק
סוגה מדע בדיוני
יוצרים גנאדי טרטקובסקי
בימוי רוברט אלוורז, גנדי טרטקובסקי, כריס סבינו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים פיל למאר (ג'ק)
מאקו (אקו)
מדבבים בעברית אינה מדובבת לעברית
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 62
הפקה
חברת הפקה אולפני ההנפשה של קרטון נטוורק עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Cartoon Network, נטפליקס, HBO, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'יימס ונייבל, טיילר בייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור

(2001-04) Cartoon Network

(2017) Adult Swim
רשת שידור בישראל Cartoon Network
ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 10 באוגוסט 200125 בספטמבר 2004
חידוש הסדרה:
11 במרץ 2017 - 20 במאי 2017
קישורים חיצוניים
אתר אינטרנט
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמוראי ג'קאנגלית: Samurai Jack) היא סדרת טלוויזיה מונפשת שנוצרה על ידי גנאדי טרטקובסקי. זוהי הסדרה הראשונה של Cartoon Network שמתמקדת באקשן וכוללת טון אפל, בניגוד לשאר הסדרות, הרכות יותר. ב-2013, החלה חברת IDW Publishing לפרסם קומיקס בעל שם זהה המבוסס על הסדרה.

ייחודה של הסדרה הוא בעיצובה הוויזואלי המינימליסטי המחקה את הסגנון היפני הקלאסי. הקרבות בסדרה שואבים השראתם מז'אנר סרטי הסמוראים. הסדרה היא יותר רצינית ואפלה ופחות קומית בניגוד לשאר הסדרות ב-Cartoon Network. למרות סיום הסדרה ב-2004, טרטקובסקי אמר שזהו אינו סופה הרשמי וכי יש תכנון לסרט קולנוע מצויר שימשיך מהנקודה בה הסדרה הסתיימה, וג'י ג'י אברהמס (היוצר של אבודים) יהיה מעורב בהפקה.

סמוראי ג'ק זכתה בפרס אמי עבור סדרת הטלוויזיה המצוירת הטובה ביותר לשנת 2004 (והייתה מועמדת לפרס בשנים 2002 ו-2005).

הסדרה חודשה לעונה חמישית שהתחילה את שידורה ב-11 במרץ 2017 והסתיימה ב-20 במאי 2017[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מגוללת את סיפור הרפתקאותיו של נסיך ממלכה מהמזרח הרחוק מתקופת ימי הביניים. כאשר האימפריה של אביו הקיסר מושמדת על ידי השד אקו (יפנית 悪 "רשע"), שד שהובס בעבר על ידי האב, נמלט הנסיך - אז ילד צעיר, ומתחיל באימוני לחימה על מנת לשוב בבוא היום ולהביס את השד. בשיאם של האימונים, שנמשכים שנים ארוכות, הוא מקבל את החרב הקסומה של אביו, מכלי הנשק הבודדים המסוגלים לפגוע באקו. לאחר שהוא משחרר את אביו, הוא נלחם עם אקו וידו על העליונה; אך בכוחותיו האחרונים, פותח אקו שער לעתיד הרחוק ושולח את הנסיך דרכו, בציפייה שיצבור כח רב עד אז ויוכל להתמודד עמו בקלות.

הנסיך מגיע לעולם עוין, עתידני וחסר חוק הנשלט על ידי אקו ונתיניו. הוא מאמץ את הכינוי "ג'ק" (שמו האמיתי לעולם לא נחשף) ומתחיל בחיפושו אחר דרך לחזור לזמנו, במטרה להרוג את אקו לפני שיצבור כח. אקו מוציא על סמוראי ג'ק חוזה בשווי של שני גוגולפלקס, ועשרות ציידי ראשים נלחמים נגד ג'ק על מנת לתופסו ולהביאו לאקו על מנת לקבל את הפרס. ג'ק חרת על דגלו את החשיבות של האומץ והעזרה לחלשים ולחברים. לעיתים קרובות הוא מוצא את עצמו נלחם עבור אנשים אחרים, בין אם זה נגד אקו עצמו, עושי דברו או הרובוטים שלו. במהלך הרפתקאותיו פוגש ג'ק חברים, ידידים ואויבים, אך לרוב הוא ממשיך לבדו במסעותיו למציאת הדרך חזרה לזמנו.

תחיה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק הסמוראי חוזר לטלוויזיה 13 שנים לאחר שהסדרה המקורית שודרה. זוהי העונה החמישית והאחרונה אשר הופקה על ידי Cartoon Network ונכון לדברי ההפקה, העונה כוללת בתוכה אלמנטים יותר עמוקים וסיפור יותר ממוקד שכולל את המסע של ג'ק גם מההיבט הרוחני. הסיפור מתרחש 50 שנה מהרגע שבו ג'ק הושלך אל העתיד, למרות שאינו מתבגר עקב תוצאת לוואי מהמסע שלו בזמן. ג'ק נמצא במצב מיואש בעקבות שנים של לחימה באקו מפני שלחימה זו מותירה אחריה חורבן רב ובעיקר פגיעה בחפים מפשע ומהעובדה שאקו השמיד את כל שערי הזמן הנותרים. ג׳ק מוצא את עצמו נרדף על ידי חזיונות של עצמו, של משפחתו ושל לוחם סמוראי על סוס אשר מתבונן בו מהצד.

ג'ק איבד את החרב שירש מאביו, אקו שאינו מודע לעובדה זו חווה משבר קיומי מכיוון שאיבד תקווה משיזכה אי פעם לנצח את ג'ק, בעיקר בגלל העובדה שג'ק לא מתבגר. אשי ואחיותיה, גודלו וחונכו בידי כת של חסידות אקו בשביל להיות מתנקשות שיעודן הוא להרוג את ג'ק. הן תוקפות את ג'ק ופוצעות אותו אנושות אך ג'ק מחלים ובהתקלותם השנייה הוא הורג את כולן חוץ מאת אשי. ג'ק משכנע את אשי אשר מלאה שנאה כלפיו שבעצם אקו הוא הרע ופוקח את עיניה לאחר שחיתה חיי שקר והולכת שולל. אשי מצטרפת לג'ק במטרה לעזור לו להשיב את חרבו. השניים מתקרבים רומנטית כאשר הם במסע להביס את אקו. מסתבר כי אשי (וגם אחיותיה) היא צאצאית של אקו, דבר אשר מקנה לאקו יתרון לשלוט בה ולהסית אותה נגד ג'ק. ג'ק מסרב להילחם בה ונתפס על ידי אקו. בשידור ישיר מסביב לעולם, אקו מתכנן לחסל את ג'ק, אך מותקף על ידי בני בריתו של ג'ק מהעונות הקודמות. ג'ק מצליח לגרום לאשי להסיר מעליה את השליטה של אקו בכך שהוא אומר לה שהוא אוהב אותה. אשי מבינה כי בכך ששברה את השליטה של אקו, היא קיבלה גם את כוחותיו ופותחת שער זמן לעבר, וכך היא וג'ק נשאבים אליו. ג'ק ואשי חוזרים שניות אחדות לאחר שאקו שלח את ג'ק לעתיד. לבסוף ג'ק מצליח להביס את אקו. תקופה מאוחרת יותר, מתגלה כי ג'ק ואשי מתחתנים, אבל לפני תחילת החתונה אשי מתמוטטת ואומרת לג'ק שבגלל שאקו לא קיים בעתיד גם היא איננה קיימת. בסצנה האחרונה לסדרה נראה ג'ק מתיישב מתחת לעץ מתאבל על מות אשי, אך לפתע הוא רואה חיפושית שמזכירה לו שהודות למאמציו כולם יכולים לחיות בשלווה.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11310 באוגוסט 20013 בדצמבר 2001
2131 במרץ 200211 באוקטובר 2002
31318 באוקטובר 200226 באוגוסט 2003
41314 ביוני 200325 בספטמבר 2004
51011 במרץ 201720 במאי 2017

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמוראי ג'ק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]