סמל אלברטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל אלברטה
פרטים
המחזיק בסמל אלברטה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך אימוץ 1907 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמל פרובינציית אלברטה, אחת מפרובינציות קנדה, הוענק לפרובינציה על פי צו מלכותי של מלך בריטניה אדוארד השביעי מה-30 במאי 1907. על פי צו מלכותי של המלכה אליזבת השנייה מה-30 ביולי 1980 הוענקו לפרובינציה שני התומכים בשלט האצולה משני צדדיו, הכתר בראשו, והמוטו שתחתיו.

סמל האבירים מתאר את פני השטח המגוונים של אלברטה - הרי הרוקי, הגבעות של המדינה, וערבות העשב. הסמל מופיע במרכזו של דגל אלברטה.

משמעות הסמלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על שלט האצולה מופיע בשליש העליון של השלט צלב ג'ורג' הקדוש, בשליש האמצעי - הרים מושלגים על רקע שמים כחולים שתחתיהם גבעות ירוקות וערבות עשב, ובשליש התחתון שדות חיטה.

מעל שלט האצולה מופיעה קסדה עם מעטה בצבעי כסף ואדום, ועטרה באותם צבעים שעליה יושב בונה קנדי ועליו כתר מלכותי. הלבן והאדום הם הצבעים הלאומיים של קנדה, והבונה היא החיה המסמלת רשמית את קנדה.

בשלט האצולה תומכים אריה זהב מצדו השמאלי ואנטילופה לבנה מצדו הימני - האנטילופה מייצגת את אוצרות הטבע של אלברטה. יש לציין כי אין אלה החיות המסמלות רשמית את אלברטה (החיה המסמלת את אלברטה באופן רשמי היא כבש גדול-קרניים).

מתחת לשני התומכים מצויה חלקה של ורדי בר - הפרח המסמל רשמית את אלברטה, ותחתיהם מוטו הפרובינציה: Fortis et Liber - "חזקה וחופשייה", ביטוי שמופיע בהמנון קנדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא סמלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.