סמנתה ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמנתה ג'ונס
Samantha Jones
יוצרים קנדיס בושנל עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות קים קטרל עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקצוע איש יחסי ציבור
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמנתה ג'ונס היא דמות דמיונית המככבת בסדרה מבית היוצר של HBO "סקס והעיר הגדולה". את הדמות מגלמת השחקנית קים קטרל.

היסטוריה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמנתה היא אחת מארבע חברות המחפשות אהבה, תשוקה וריגוש בעיר ניו יורק. אישה גאה, בטוחה, מינית מאוד. רוב עלילותיה סובבים סביב יחסי המין התכופים ועניינים קצרים שיש לה. היא בוטה. היא מתוארת כישירה, מגנה מאוד על חברותיה ולא פוחדת מעימות. היא מציגה גם אדישות כלפי היכרויות ומונוגמיה ומרגישה שלא בנוח בכל פעם שמערכות היחסים המיניות שלה מקבלות פן רגשי.

לא הרבה ידוע על שנותיה הצעירות של סמנתה. ידוע שהיא באה מרקע של מעמד פועלים, והיא בילתה את רוב שנות העשרה שלה כמוכרת. בסרט "סקס והעיר הגדולה 2" מוזכר כי קארי פגשה אותה שלוש שנים אחרי שהגיעה לניו יורק כאשר סמנתה עבדה כברמנית. בעונה השלישית יש רמז שיש לה לפחות שני אחים (מינם המדויק לא מוזכר), כשהיא מזכירה כי בגיל שלה, אמא שלה "הייתה עם שלושה ילדים ובעל שיכור". היא ציינה שעברה לפחות שתי הפלות, שאחת מהן התרחשה בזמן שהיא הייתה בזמן לימודיה.

סמנתה גדולה בגילה משאר הבנות בחבורה, ויש לה חברת יחסי ציבור שלה.

בתחילה היא גרה באפר איסט סייד שבעיר, אבל בהמשך עברה לדירה יקרה ברובע אריזת הבשר.

אחת מהתכונות הטובות ביותר של סמנתה היא נאמנותה לחבריה. כאשר קארי מתוודה בפניה שהיא מנהלת רומן עם החבר לשעבר שלה והנשוי "המיסטר ביג", ובוגדת בחבר שלה, איידן, סמנתה אומרת לה ששיפוט זה לא הסגנון שלה, ומציע את תמיכתה. למרות שהיא נלחמת עם שרלוט כמה פעמים, הן תמיד מצליחות לגשר כל ההבדלים ביניהן. למרות שהתקשה להסתגל למירנדה לאחר לידת תינוק זכר, היא מוותרת על תור לעיצוב שיער נחשק עם מעצב שיער מכובד ושולחת את מירנדה במקום ונשארה מאחור כדי לשמור על התינוק ולתת לה הפסקה נחוצה. השמירה נהפכת ליצירתית כאשר סמנתה משתמשת במכשיר רוטט על מנת להריע את צרחות התינוק. למרות שמירנדה נחשבת בדרך כלל החברה הכי קרובה של קארי, סמנתה מוצגת כקרובה יותר לקארי בכמה הזדמנויות, אחת מהן היא כשקארי שונאת את טבעת האירוסין שמירנדה עזרה לאיידן לבחור לתת לקארי, אבל קארי אוהבת את הטבעת החלופית שנבחרה בסיועה של סמנתה בהמשך.

לקראת סוף הסדרה סמנתה מאובחנת עם סרטן השד. בזמן המחלה, בתהליך הריפוי והטיפולים היא נוהגת לשחק עם המראה שלה על ידי לבישת פאות, כובעים, כיסויי ראש שערורייתיים. באחד מהפרקים האחרונים, היא נואמת בכנס בנושא הסרטן ומקבלת מחיאות כפיים סוערות לאחר הסרת הפאה שלה על הבמה והתוודותה על כך שהיא סובלת מגלי חום. הקהל מעריך את הכנות והיושר שלה, ורבות מהנשים בקהל נעמדות ומסירות את הפאות שלהן גם כן.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסמנתה היו במהלך הסדרה מספר מערכות יחסים רציניות:

ג'יימס[עריכת קוד מקור | עריכה]

את ג'יימס מכירה סמנתה בבר ג'אז ולא מקיימת עמו יחסי מין בתחילת המערכת יחסים. בהמשך סמנתה מקיימת עמו יחסים אך מתאכזבת מאיבר מינו הקטן. סמנה לא נפרדת ממנו ולאחר המשך הקשר המיני הלא מספק היא מחליטה להענות להצעתו וללכת לטיפול זוגי. בטיפול הזוגי כאשר היא מבינה שללא פעולה ישירה וברורה תצטרך להישאר בקשר הלא מספק היא מתוודה במהלך הטיפול על מחשבותיה. בתגובה מאשים אותה ג'יימס שאולי תחשוב אם איבר מינה לא גדול מדי. הם נפרדים מיד לאחר מכן.

מריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את מריה, אומנית ברזילאית, מכירה סמנתה במהלך תערוכה. סמנתה מוקסמת מהאומנית הדרום אמריקאית הפרוע ונעתרת לבסוף לחזוריה. סמנתה מתוודה שהיא לסבית בפני חברותיה ההמומות. במהלך מערכת היחסים מגלה סמנתה סוג חדש של אינטימיות אך לא מצליחה להגיע לסיפוק מיני מלא ללא הגברים שדופקים על דלתותיה ומחזרים אחריה במקומות הבילוי בעיר. לבסוף מערכת היחסים נגמרת לאחר ששתי הנשים לא הצליחו למגר את הפער שנפער ביניהן. הפרידה נעשתה ברוח טובה ובצורה הדדית.

ריצ'רד[עריכת קוד מקור | עריכה]

את איל המלונות העשיר מכירה סמנה בזמן עבודת יחצנות שהיא מבצעת עבורו. לאחר התחלת קשר רעוע סמנתה וריצ'רד מתחילים לקיים מערכת יחסים מינית סוערת ומלאת תשוקה. לאחר שהוא מניע את הקשר ביניהם לקשר מונוגמי ומתוודע מולה על אהבתו היא מתמסרת אליו לחלוטין ומבינה שהיא מאוהבת בו גם. בהמשך לאחר שסמנתה חושדת שהוא מנהל רומן מאחורי גבה היא מרגלת אחריו בסתר ותופסת אותו מקיים יחסי מין עם אחרת. סמנתה הנפגעת נפרדת מריצ'רד ברוח זעם ונוטרת לו טינה זמן ממושך. לאחר שלל התנצלויות מצידו הם חוזרים לתקופה קצרה, אך חוסר אמונה של סמנתה בו מערער את היחסים והם נפרדים שוב סופית.

סמית' ג'רוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

את סמית' (בשמו המקורי ג'יסון לואיס) יפה התואר מכירה סמנתה במסעדה בה הוא עובד כמלצר. למרות שכלל הנשים במסעדה שמות להן למטרה לפתות אותו סמנתה היא זאת שמצליחה לבסוף. לאחר שבתחילה סמנתה לא מעוניינת בקשר רציני איתו הוא משכנע אותה אט אט לעשות כן. סמנתה מעוניינת להוקיר לו טובה על הסיפוק המיני שהוא מעניק לה ומחליטה לעזור לו בקריירת המשחק הכושלת שלו. סמנתה בונה את דמותו מחדש (גם על ידי שינוי שמו) וממתגת אותו כדוגמן לוהט. ג'רי מלווה את סמנתה לאורך כל מחלה ונשאר לצידה עד לסוף הסדרה. מערכת היחסים ביניהן שנבנתה לאט ובדרגה עם עליות ומורדות במהלכה נשארת מערכת היחסים האיתה ביותר שחווה סמנתה בסדרה ומספקת לדמות פן חיובי ועתיד ורוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]