סן אנטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סן אנטון אם ארלברג (כפר)
St. Anton am Arlberg
סמל סן אנטון
סמל סן אנטון
סמל סן אנטון
מראה העיירה
מראה העיירה
מראה העיירה
מדינה אוסטריהאוסטריה אוסטריה
מדינה טירולטירול טירול
מחוז לאנדק
ראש העיר הלמוט מאל (Helmut Mall)
שטח 165 קמ"ר
גובה 1,304 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בכפר 2,417 (2015)
קואורדינטות 47°7′0″N 10°16′0″E / 47.11667°N 10.26667°E / 47.11667; 10.26667
אזור זמן UTC+1
אתר העיירה הרשמי

סן אנטון אם ארלברגגרמנית: St. Anton am Arlberg) היא עיירה במדינת טירול שבמערב אוסטריה. זהו גם שמו של אתר הסקי הצמוד לעיירה. סן אנטון נמצאת על גדות נהר רוזאנה (Rosanna), וכן על מסלול מסילת הרכבת הראשית, המקשרת בין אוסטריה ובין שווייץ. היא שוכנת בגובה של 1,340 מטרים מעל פני הים. אוכלוסייתה מונה כ-2,600 תושבים (נכון ל-1 בינואר 2010).

מועדון הסקי הראשון בסן אנטון, "ארלברג סקי קלאב" (Arlberg Ski Club), נוסד בשנת 1901, ובית הספר הראשון ללימוד גלישה הוקם בשנת 1921.

אתר הסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סן אנטון נחשב לאחד מאתרי הסקי המפורסמים בעולם, והוא אירח את אליפות העולם בסקי אלפיני בשנת 2001. מרחב הגלישה של סן אנטון מחובר ישירות לאתרים סן כריסטוף (St. Christoph) ושטובן (Stuben), ובסקי פס המורחב כלולים גם האתרים לך (Lech) וצורס (Zurs).

הנקודה הגבוהה ביותר באתר היא פסגת ואלוגה (Valluga)‏, אשר גובהה עומד על 2,811 מטרים מעל פני הים. אורך המסלול הארוך ביותר בו הוא 10.2 ק"מ (מפסגת ואלוגה לסן אנטון).

בסך הכל, כולל מרחב הגלישה של ארלברג כ-460 קילומטרים של מסלולים לכל הרמות, ו-85 מעליות. 180 ק"מ מתוך המסלולים הללו מיועדים לגלישת פרירייד, על כן השלג בהם אינו מהודק. נוסף לכך, האזור סביב סן אנטון ידוע במרחבי האוף פיסט הרבים שבו, ובתוואי שטח מאתגר, אשר מהווה יעד אטרקטיבי בעיקר עבור גולשים מתקדמים.

העיירה נמצאת בעמק הממוקם בין שני רכסים, ושלושה רכבלים מובילים ממנה את הגולשים לפסגות שונות: גמפן (Gampen), גלציג (Galzig) ורנדל (Rendl). האזור של רנדל כולל בעיקר מסלולים כחולים (מסלול כחול משמעותו שמבחינת קושי הגלישה הוא מתאים לאנשים ברמה של מתחילים עד בינוניים. המסלול רחב מספיק כדי שהגולש יוכל לגלוש לרוחב המסלול ולא בכיוון הירידה, דבר שמאט את מהירות הגלישה, כמו כן הזווית של המסלול לא מאוד חדה) אך יש ממנו גם מסלול אדום (משמעות מסלול אדום?[דרושה הבהרה]) ארוך במיוחד, המוביל חזרה לסן אנטון. יש ברנדל גם פארק שלג, הכולל שפע מתקנים לגולשי פריסטייל. לגולשים מתקדמים מומלץ להעפיל עם מדריך לפסגת הוולוגה ולחקור את מרחבי האוף פיסט בדרך לצורס.

אפרה סקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סן אנטון ידועה כעיירה תוססת עם תרבות אפרה סקי מפותחת. כבר משעות אחר הצהריים המוקדמות מתחילים הברים המקומיים להתמלא, ובעיירה יש גם מועדונים בהם המסיבות נמשכות לתוך השעות הקטנות של הלילה. שניים מהמוסדות המוכרים ביותר בסן אנטון הם ה-"Mooserwirt" וה-"Krazy Kangaroo", שני ברי אפרה סקי אשר ממוקמים זה מול זה, במסלול המוליך את הגולשים חזרה לעיירה. השתייה והריקודים בהם נמשכים מדי יום ביומו גם אחרי שקיעת החמה, ולאחריהם נאלצים הגולשים לגלוש בזהירות חזרה לעיירה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סן אנטון בוויקישיתוף