ספינת רקטות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ירי רקטות קונגריב

ספינת רקטותאנגלית: rocket vessel) הייתה אוניית מפרשים מלחמתית מן המאה ה-19, חמושה ברקטות. האונייה המפורסמת ביותר מסוג זה הייתה אה"מ "אֶרֶבּוּס", אשר בקרב בולטימור ב-1814 ירתה את הרקטות על מבצר פורט מקהנרי. מראה מעופן באוויר הונצח בהמנון האמריקאי, "הדגל זרוע הכוכבים", שכתב המשורר פרנסיס סקוט קי.

הצי המלכותי הבריטי השתמש בספינות רקטות גם בהתקפה על אוניות הצי הצרפתי בבולון-סור-מר ב-1806 ובקרב קופנהגן השני ב-1807. בקרב איל ד'אקס (Île-d'Aix) ב-1809 נטלו חלק לא פחות משלוש אוניות, שהותקנו במיוחד לירי רקטות: שני הקאטרים החמושים השכורים "קינג ג'ורג'" ו"נימרוד" והסקונר אה"מ "וויטינג" (Whiting).

רקטות קונגריב (Congreve rocket) של אותה תקופה היו בלתי אמינות ומאוד לא מדויקות, ושימשו בעיקר כדי לזרוע פחד ובהלה לצד כלי הנשק היעילים מהם, כמו פגזי מרגמות שנורו מספינות הרעשה.

אה"מ "ארבוס" חומשה בסוללת רקטות של 32 ליטראות שהותקנה מתחת לסיפון הראשי. הרקטות נורו דרך אשנבים בדפנות. אחדות מספינות הרקטות של הצי המלכותי היו ספינות קטנות ולא אוניות. הן נשאו משגר רקטות הנתמך על ידי תורן, שהוגבה והונמך באמצעות מעלנים (חבלים).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • התקפת ספינות הרקטות הבריטיות על פורט מקהנרי ב-1814, בתוך אתר: National Park Service של ארצות הברית.



ערך זה הוא קצרמר בנושא היסטוריה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.