ספר עלטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספר עלטה
מידע כללי
מאת
שפת המקור עברית
סוגה רומן, סיפורת בזק
הוצאה
הוצאה רסלינג
תאריך הוצאה 2014
מספר עמודים 195
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003705240

ספר עלטה הוא ספר ביכורים של מחבר מתוך העולם החרדי, שיצא בעילום שם תחת שם העט ● (עיגול שחור). הספר יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2014 בסדרת "מעבדה", והוא כתוב בז'אנר המשלב בין רומן לבין סיפורת בזק.

תכנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הוא יומן חלומות, שכתוב במסורת של יומני חלומות מיסטיים של מקובלים, כגון ספר החזיונות מאת רבי חיים ויטאל, תוך העתקתם לעולם הבלוג האינטרנטי. סיפור העלילה החיצוני, המתרחש במהלך היום, נפרש מתוך חלומות המתארים את עולמו הסודי של הכותב בלילה. בעולם זה משתלבים תכנים קבליים עם המציאות הטכנולוגית הנוכחית, חיי המשפחה המעורערים שלו והמשבר בו הוא נתון. רעיונותיו הדתיים של המספר מעוצבים באמצעות דמויות כגון: אשתו, האדמו"ר שלו, העכבר במחשב שלו, השועלים בשטריימל שלו, החמור של המשיח, הבורסה, האינטרנט והשואה. כך למשל, המספר מנסה להתחתן עם רשת האינטרנט, בה הוא רואה התגלמות של השכינה, אך נתקל בקנאה מצד אשתו. בחלום אחר המספר חולם שהוא היטלר ומנסה לעצור את השואה בעזרת גרסה נאצית לדת היהודית.

הסגנון ההיפר-פנטסטי של הספר זכה לשבחי הביקורת, שהדגישה את חדשנותו, והספר זכה בפרס משרד התרבות לספר ביכורים לשנת תשע”ד. בשנת 2017 יצא בהוצאת רסלינג ספר המשך בשם "צורת עתיד".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים מהספר

על הספר: