סרט ספורט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הגדרה לא נכונה, קביעות תמוהות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הגדרה לא נכונה, קביעות תמוהות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.

סרט ספורט (או דרמת ספורט) הוא ז'אנר קולנועי העוסק בפעילות ספורטיבית, כמו משחקי כדורגל, כדורסל, או בייסבול; באירוע תחרותי, כקרב אגרוף, מרוץ מכוניות וכדומה; או בספורטאי כגון מתאגרף, נהג מרוץ או גולש. סרטי ספורט הופקו מאז עידן הסרט האילם, למשל הסרט "The Champion" משנת 1915 בכיכובו של צ'ארלי צ'פלין.

מאפייני הז'אנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטים בז'אנר זה יכולים לנוע בין דרמה (למשל: "השור הזועם") לבין קומדיה פרועה (למשל: "נוצות הסוס", הידוע לעיתים גם כ"האחים מרקס באוניברסיטה").

דרמת הספורט מתארת, לעיתים תכופות, ביוגרפיות של גיבורי ספורט, ספורטאים בודדים או קבוצות, לעיתים בדיוניים לחלוטין, אך לעיתים - המבוססים על ספורטאים אמיתיים ועל אירועים שהתרחשו במציאות.

הנרטיב הקלאסי של סרטי ספורט מתמקד בניצחונו של אדם (או של קבוצה) אשר למרות הקשיים וכנגד כל הסיכויים - מתעלה על עצמו וזוכה במקום הראשון בתחרות בעלת חשיבות[1]. בין הקשיים שהגיבור-הספורטאי עלול להיתקל בהם: אפליה גזעית, פציעות, התמכרויות לסמים וכדומה. עלילת הסרט תתאר את האימונים של הגיבור (או הקבוצה) ואת מסלול עלייתו (או נפילתו), ורגע השיא של הסרט יהיה לקראת סיום קיומו של האירוע הספורטיבי, כאשר תוצאות האירוע הספורטיבי משליכות על הקונפליקט הדרמטי המרכזי שבסרט, וניצחון ספורטיבי משמעותו ניצחון הגיבור בעימות הזה (למשל: ניצחון על התמכרות, ניצחון במשולש אהבה רומנטי וכדומה).

סרטים בולטים בז'אנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סרט ספורט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Didinger, Ray; Macnow, Glen; Hackman, Gene (2009). The Ultimate Book of Sports Movies: Featuring the 100 Greatest Sports Films of All Time. Running Press. pp. 10–11. ISBN 0762435488.{{cite book}}: תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)