ציפורים על חוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף עבור הציפורים)
ציפורים על חוט
For the Birds
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ראלף אגלסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קארן דופילהו-רוסן, ג'ון לאסיטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ראלף אגלסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ניפר טיילור
טום פרימן
שחקנים ראשיים ראלף אגלסטון
מוזיקה להקת Riders in the Sky
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פיקסאר
חברה מפיצה בואנה ויסטה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 ביוני 2000
2 בנובמבר 2001 (בכורה קולנועית, לצד מפלצות בע"מ)
משך הקרנה 3 דקות ו-27 שניות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מונפש, סרט לכל המשפחה, סרט קומדיה, קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים פרס אוסקר + 5 פרסים נוספים
www.pixar.com/for-the-birds
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ציפורים על חוטאנגלית: For the Birds) הוא סרט קצר מונפש, בהפקת חברת פיקסאר, שיצא בשנת 2000. הסרט זכה בפרס אוסקר לסרט הקצר המונפש הטוב ביותר בשנת 2001.[1] הוא הוקרן בבתי הקולנוע לצד הסרט "מפלצות בע"מ" של דיסני ופיקסאר שיצא לאקרנים ב-2001. הסרט אף הופץ במהדורות וידאו ו-DVD של הסרט. הסרט הופץ גם באוסף הסרטים הקצרים של פיקסאר, חלק 1.

זהו הסרט הראשון שבו שימש ג'ון לאסיטר מפיק בפועל, לאחר שביים את הסרטים צעצוע של סיפור, באג לייף וצעצוע של סיפור 2.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציפור קטנה נוחתת על כבל חשמל ומתמקמת עליו לנוחיותה, אך מיד אחריה נוחתת עוד ציפור לצדה. הציפורים מתחילות לריב, אך בו-בעת נוחתות ציפורים רבות אחרות על הכבל לצדן. באמצע הריב ההמוני שמתפתח, מגיחה לפתע על עמוד החשמל ציפור ענקית, מוארכת ובעלת מראה מוזר, שקוראת לעבר הציפורים האחרות. הציפורים הקטנות מתחילות ללעוג לציפור הגדולה, על ידי ניפוח נוצותיהן בצורה המזכירה את דמותה של הציפור הגדולה, ועל ידי חיקוי קולה הצפצפני. לאחר שהציפור הגדולה קוראת לקראתן שוב ונותרת אדישה ללעגן, הן נעות הרחק על הכבל ומרכלות ביניהן על הציפור הגדולה, תוך הפגנת חשד כלפיה, ומנסות להתעלם מניסיונותיה ליצור אתן תקשורת, עד שזו נוחתת גם היא על הכבל. לאחר נחיתתה, הכבל נמתח עד לקרקע כמעט, בשל משקלה של הציפור, והדבר גורם לכל הציפורים הקטנות לגלוש כלפי מטה ולהיצמד לציפור הגדולה.

הציפור הגדולה ממשיכה לנסות להתיידד עם השאר, אך חברתה מהווה עבור הציפורים הקטנות מטרד, והם מנסים להעיף אותה מהכבל, וגורמים לה בכך להיתלות על הכבל כלפי מטה ולאחוז בו ברגליה. שתי הציפורים שקרובות לציפור הגדולה משני צדדיה מתחילות לנקר את אצבעותיה, בעידודה של שאר הקבוצה. אחת מהציפורים נאחזת לפתע בבהלה, ומבינה שהכבל נמצא מאוד קרוב לקרקע, ומנסה לגרום לציפורים המנקרות להפסיק את ניקור אצבעותיה של הציפור הגדולה. הציפורים האחרות מבינות ומפסיקות לעודד, אך הן עושות זאת מאוחר מדי; כאשר אצבעה האחרונה של הציפור הגדולה מחליקה והיא מפסיקה את אחיזתה בכבל, הכבל נמתח בתנועה מהירה כלפי מעלה ומושך עמו את כל הציפורים הקטנות, שנעלמות מטווח הראייה של הצופה. הציפור הגדולה הייתה קרובה כל כך לקרקע, שהיא נוחתת בנינוחות על הארץ, כשמעליה גשם של נוצות שנתלשו מהציפורים הקטנות.

אחת מהציפורים נופלת לארץ, כשהיא עירומה וחסרת-נוצות לגמרי, והציפור הגדולה פורצת בצחוק, ומציעה לה עלה שעמו תוכל לכסות עצמה. שאר הציפורים נופלות גם הן על הקרקע, מסתירות את איבריהן המוצנעים לנוכח העירום שלהן, ומתחבאות מאחורי הציפור הגדולה, שפורצת בצחוק גדול עוד יותר.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזכורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט "מכוניות" (2006) של דיסני ופיקסאר ישנו אזכור לסרט. באחת הסצינות, ספידי מקווין נמצא מאחורי הסמי-טריילר מק, והם נוסעים בכביש המהיר וחולפים תחת רשת עמודי חשמל שעליהם ישובות ציפורים; בעת שהם חולפים לצד עמודי החשמל, נשמעים ברקע קולות הציוץ של הציפורים מהסרט "עבור הציפורים".[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ציפורים על חוט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The 74th Academy Awards (2002) Nominees and Winners". The Academy of Motion Picture Arts and Sciences. 22 במרץ 2002. נבדק ב-15 במרץ 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Hill, Jim (8 בדצמבר 2007). "A special "Where's WALL-E" edition of Why For?". Jim Hill Media. נבדק ב-16 במרץ 2012. {{cite news}}: (עזרה)