עד עצם היום הזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת וחוסר בקישורים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת וחוסר בקישורים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
עד עצם היום הזה
Once Upon a Time
עד עצם היום הזה
סוגה פנטזיה
דרמה
פעולה
הרפתקאות
דרמה קומית
מסתורין
יוצרים אדם הורוביץ, אדוארד קיציס עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים מרטין ניקולסון
שחקנים ג'ניפר מוריסון
קולין אודונהיו
לאנה פרייה
ג'יניפר גודווין
ג'וש דאלאס
רבקה מדר
ג'ארד ס. גילמור
רוברט קרלייל
אמילי דה רייבין
אנדרו ג'יי וסט
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 156 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך Once Upon A Time in Wonderland עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק קאתי גילרוי
דיימון לינדלוף
בריאן וונקום
מפיקים בפועל אדוארד קיציס
אדם הורוביץ
ג'יין אספנסון
סטיב פרלמן
חברת הפקה אולפני ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים ג'ולי מונרו
הנק ואן איגהן
אתר צילומים ונקובר
קולומביה הבריטית
צלמים סטיבן פירברג
מוזיקה מרק אישם עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל yes Drama HD
HOT VOD (עונות 5–7)
תקופת שידור מקורית 23 באוקטובר 201118 במאי 2018 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עד עצם היום הזהאנגלית: Once Upon a Time; בתרגום חופשי: היה היה פעם) היא סדרת דרמה ופנטזיה אמריקאית, שנוצרה על ידי כותבי "אבודים" ו"טרון: המורשת" – אדוארד קיציס ואדם הורוביץ, ושודרה לראשונה ב-23 באוקטובר 2011 ב-ABC. בישראל הסדרה שודרה בערוץ Yes Drama של חברת הלוויין YES וזמינה לצפייה ב-yesVOD, החל מיוני 2012. הסדרה זמינה גם ב-HOT VOD (עונות 5–7) החל מפברואר 2014, וגם בפרטנר tv. הסדרה שודרה במעל 190 מדינות[1]. הפרק האחרון של הסדרה שודר ב-18 במאי 2018.

הסדרה יוצאת מנקודת הנחה שכל האגדות והסיפורים המפורסמים קרו באותו יקום והשפיעו זה על זה, ומתמקדת בסיפורה של אמה סוואן, יתומה מבוסטון של העולם שלנו, שמגיעה לעיירה סטוריברוק שבמיין בעקבות הבן שמסרה לאימוץ, הנרי. הנרי מספר לה שהאגדות בספר שלו הן אמיתיות, ואמה בהתחלה לא מאמינה לסיפוריו של הנרי. אך בסופו של דבר, היא מגלה ששלגיה והנסיך מקסים הם הוריה, שהעיירה כולה תחת קללה, ושהיא היחידה שיכולה לשבור את הקללה. הסדרה מתארת במקביל את קורות העבר של הדמויות ביער המכושף. בכל פרק נחשף עברה של דמות אחרת. הסיפור שלה מתקשר למתרחש באותו הפרק, וישנן הקבלות לאורך כל הדרך.

לסדרה יש סדרת בת בשם "ארץ הפלאות"[2].

ב-11 במאי 2017 אושרה עונה 7 לסדרה[3]. העונה השביעית עלתה בארצות הברית ב-6 באוקטובר 2017 ובישראל ב-11 באוקטובר. חלק ניכר מהשחקנים שהופיעו בצוות המקורי שליווה את הסדרה מעונתה הראשונה לא נשארו לעונתה השביעית, והעונה היוותה אתחול חלקי של העלילה והציגה סביבת מגורים חדשה.

ב-6 בפברואר 2018 פורסם כי העונה השביעית תהיה העונה האחרונה של הסדרה והפרק האחרון שלה שודר בארצות הברית ב-18 במאי 2018.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)דירוגממוצע צופים
(במיליונים)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12223 באוקטובר 201113 במאי 20121811.71
22230 בספטמבר 201212 במאי 20131810.24
32229 בספטמבר 201311 במאי 2014129.38
42228 בספטמבר 201410 במאי 2015178.98
52327 בספטמבר 201515 במאי 2016346.32
62225 בספטמבר 201614 במאי 2017704.39
7226 באוקטובר 201718 במאי 20181153.41

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמה סוואן (ג'ניפר מוריסון) כל חייה חיה לבדה. ביום הולדתה ה-28 מגיע אל ביתה ילד בן 10 המזדהה כהנרי, בנה ששלחה לאימוץ בעת היוולדו. בנוסף, הוא מבקש ממנה להחזיר אותו לבית בו נמצאת אמו המאמצת, רג'ינה (המלכה הרעה), בעיירה סטוריברוק במיין. כאשר הם מגיעים לשם, מספר הנרי לאמה כי כל התושבים בסטוריברוק הם דמויות מהאגדות שהוגלו באמצעות קללה אכזרית אל העולם האמיתי מבלי לדעת על עברם הקסום. לטענתו אמה היא בתם של שלגיה והנסיך מקסים, ובכוחותיה לעצור את הקללה. אמה לא מאמינה להנרי אך מחליטה להישאר בעיירה. בעת הימצאה בעיירה הזמן בה מתחיל לנוע שוב. בהמשך היא מתמנה לשריף של העיירה ומביעה התנגדות לרג׳ינה, ראש העיר. רג'ינה מנסה לחבל בדרכה לאורך כל הדרך, אך לעולם לא נתפסת בשעת מעשה. עברן של הדמויות, נוסף על קונפליקטים שהתמודדו עימם בעבר נחשף תוך התקדמות העלילה בהווה וסיפור הדמויות בעבר מקביל לחוויות שעוברות עליהם בסטוריברוק. לכל אורך העונה אמה לא מאמינה בלב שלם למה שהנרי אומר, אך נקשרת אליו מאוד. רג׳ינה מנסה לאורך כל העונה למנוע את הסרת הקללה על ידי אמה. בסוף העונה הראשונה רג'ינה מעניקה לאמה עוגת תפוחים שנעשתה מהתפוח המורעל שהרדים את שלגיה, ועל מנת להוכיח לאמה שהקללה קיימת הנרי אוכל מהעוגה במקומה ונופל למשכב. לאחר שהנרי הורעל אמה מתחילה להאמין בקסם ומנשקת את הנרי נשיקה של אהבת אמת. הנרי מתעורר ובכך אמה שוברת את הקללה. באותה עת מר גולד (עוץ לי גוץ לי) משתמש בכוח אהבת האמת של שלגיה והנסיך מקסים ומביא את הקסם לעיירה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שאמה הסירה את הקללה אנשי העיירה נותרו בסטוריברוק. מר גולד משתמש בחזרתו של הקסם לנקמתו ברג'ינה, זאת על כך שכלאה את בל. הוא מזמן לעיירה מין חיה קסומה ששואבת נשמות של בעלי פוטנציאל לרוע על מנת שתשאב את נשמתה של רג׳ינה, אך היא מצליחה להחזיר אותה חזרה אל היער הקסום בעזרתן של אמה ומרי מרגרט (שלגיה) שעוזרות לה מפני שהיא גידלה את הנרי וגם כי החיה מזהה פוטנציאל לרוע אצל אמה ולכן מאיימת גם עליה. הן נאבקות בחיה ומנסות לשאוב אותה אל היער הקסום, תוך כדי הניסיון נשאבות גם אמה ומרי מרגרט אל היער הקסום. בהגיען הן מגלות כי בעולם האגדות ישנו מקום שאינו נפגע מהקללה, ותושביו (שכוללים דמויות רבות נוספות מהאגדות כדוגמת היפהפייה הנרדמת, מולאן, קיליאן ג'ונס (המוכר כקפטן הוק) ואמה של רג׳ינה קורה (בת הטוחן) המנסות לשרוד בכאוס שהותירה הקללה בעולם האגדות. קורה, אשר נכלאה בידי אלו שנותרו בעולם האגדות, מנסה להגיע לסטוריברוק על מנת להתאחד עם רג'ינה. היא מגייסת לעזרתה את קפטן הוק, בן בריתה זה מכבר אשר רוצה להגיע לסטוריברוק על מנת לנקום בגולד על רצח אהובתו שהיא גם אשתו לשעבר של גולד מילה שהשאירה את בעלה ובנה בלפייר לבד. בעברו של מר גולד נגלתה נביאה ששכנעה אותו לפרוש מהצבא אליו נשלח לגיוס, כי היא סיפרה לו שאם הוא יישאר בנו יתיתם, ולכן מר גולד פצע את עצמו בכוונה ונשלח הביתה. הסיטואציה הזאת גרמה למילה לחשוב שהוא פחדן מה שגרם לכך שהיא ברחה עם הוק ונהרגה על ידי בעלה. לאחר זמן מה העבירה הנביאה למר גולד את כוחותיה ונתנה לו נבואה אחרונה הקשורה להנרי. בל (היפה) אהובתו של מר גולד (עוץ לי גוץ לי והחיה) עוברת את גבול העיירה בגלל הוק ומאבדת את כל זיכרונותיה, כמו שקורה לכל מי שהקללה הוטלה עליו. קוראת תאונה עקב רכב שנכנס לעיירה ובו בן אדם ששמו גרג שבה מחוץ לעיירה שהבחין בכך שמר גולד השתמש בקסם באותו רגע של התאונה ושל איבוד זיכרונותיה של בל. עברה של אמה נחשף, כשהייתה צעירה היא הייתה גנבת וכך הכירה את מי שלימים יהיה אביו של הנרי, ניל, שמאוחר יותר מתגלה כלא אחר מבלפייר, בנו האובד של מר גולד שהגיע לעולם האמיתי. אמה ניפגשת שוב עם ניל כאשר היא מחפשת אותו עבור גולד שביקש ממנה למצוא את בנו, והנרי מגלה שהוא אביו. במקביל אנחנו מגלים שנים בלי שנים ארוכות בארץ לעולם לא. בני אדם היודעים על קיומו של קסם בכדור הארץ ורואים בו סכנה, מגיעים לסטוריברוק על מנת להשמיד את הקסם אך בעצם המטרה האמיתית שלהם היא לקחת את הנרי לפיטר פן כיוון שהוא המאמין הכן ביותר. בפרק האחרון רג'ינה מחליטה להשמיד את סטוריברוק לאחר שהיא מגלה שאמה מתכננת לגזול ממנה את הנרי ולחזור ליער המכושף. גרג ותמרה, בני האדם שפלשו לסטוריברוק על מנת לקחת את הנרי לפיטר פן, גונבים מרג'ינה את הקסם שיאפשר לה להשמיד את סטוריברוק על מנת שיוכלו להשמיד אותה בעצמם. לבסוף, כאשר העיירה כמעט חוזרת להיות היער השומם שהייתה לפני כן, מבטלות רג'ינה ואמה את הקללה וסטוריברוק חוזרת לקדמותה. גרג ותמרה חוטפים את הנרי ועוברים דרך שער אל ארץ לעולם לא.

העונה מסתיימת בצאתם של אמה, שלגיה, הנסיך המקסים, רג'ינה, עוץ לי גוץ לי והוק לכיוון ארץ לעולם לא על מנת למצוא את הנרי ולהחזירו בשלום.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו מחולקת לשני חלקים (11, 11).

חלק 1: להציל את הנרי (Save Henry)[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הראשון לעונה השלישית מתרחש בארץ לעולם לא, אליה מגיעה החבורה על מנת למצוא את הנרי. במהלך מסעם הם מגלים כי גרג ותמרה ברחו עם הנרי לארץ לעולם לא על מנת להביא אותו לפיטר פן, שרוצה את ליבו של הנרי בשל היותו "ליבו של המאמין הכן ביותר". זאת, כך מתגלה בהמשך, משום שהוא גוסס וכוחות הנצח שלו עומדים לחלוף. הוק מפתח רגשות לאמה בעוד האחרונה אינה מעוניינת. הנסיך מקסים נפגע מרעל ומסתיר את עובדת היותו גוסס מפני שלגיה והשאר (הוא מחלים אחר כך הודות להוק). במקביל, ניל, שבסוף העונה הקודמת נורה בידי תמרה ונשלח דרך שער קסום לעולם אחר, מגיע אל היער המכושף ונמצא בידי מולאן ואורורה. הן מרפאות אותו מפצעיו ועוזרות לו לגלות את מיקומה של אמה ולהגיע לארץ לעולם לא כדי להתאחד אתה. מר גולד נאבק ביצר ההישרדות שלו לאחר ששמע נבואה שטוענת שהנרי יביא למפלתו ומחליט להצילו בכל זאת. לבסוף כל הסודות נחשפים כשהחבורה מצילה את ניל מכלוב שנפתח רק על ידי גילוי סודות עמוקים. החבורה מצליחה להחזיר את הנרי ולוכדת את פיטר פן כשבוי בתוך תיבת פנדורה, אך הם לא יודעים כי פיטר החליף גוף עם הנרי וכתוצאה מכך הנרי למעשה כלוא בתיבה. פיטר מוצא בסטוריברוק את הקללה של רג'ינה ומתכנן להטיל אותה כדי להפוך את סטוריברוק לעיר שבה הזמן נעצר, לארץ לעולם לא חדשה. מר גולד, שבמהלך העונה מתגלה כבנו של פיטר פן שנזנח על ידו, מצליח להרוג את פיטר פן ומשלם על כך בחייו. רג'ינה מצליחה למנוע את הקללה ומחזירה את כולם ליער המכושף, למעט אמה והנרי (שחזר לגוף של עצמו) שנאלצים להתחיל לחיות את חייהם מחדש בניו יורק כאשר זכרונותיהם מסטוריברוק נמחקים ובמקומם הם מקבלים זכרונות חדשים שרג'ינה נותנת להם.

חלק 2: המרושעת נגד המרשעת (The Evil VS The Wicked)[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק השני של העונה מתרחש כשנה לאחר מכן, והוא נפתח כאשר אמה והנרי חיים יחדיו בדירה בניו יורק וחייהם מאושרים. אמה יוצאת עם בחור ומתארסת איתו, הכל מתנהל על מי מנוחות עד שקפטן הוק מגיע לדירתה של אמה ואומר לה שמשפחתה בסכנה. אמה, שלא זוכרת דבר מסטוריברוק, לא מזהה את הוק ובורחת ממנו. לאחר זמן קצר הוק משכנע את אמה לשתות שיקוי זיכרון והיא נזכרת בכל. כשהיא נפרדת מבן זוגה היא מגלה שהוא אינו אלא קוף מפלצתי מכונף שניסה לפגוע בה. היא נוסעת יחד עם הוק והנרי לסטוריברוק, שחזרה משום מה, ומגלים שישנה קללה חדשה. כתוצאה מקללה זו, נמחקה השנה שחלפה בין תום הקללה הישנה והטלת הקללה החדשה, מה שאומר שאיש לא יודע מי הטיל את הקללה החדשה. בניסיון להבין מי הטיל את הקללה, רג'ינה, דייוויד ומרי מרגרט מגלים כי הם הטילו את הקללה בעצמם כשהיו ביער המכושף כשניסו לחזור לסטוריברוק מכיוון שגילו שזלינה, אחותה החורגת של רג'ינה (המכשפה המרשעת מן המערב מהספר "הקוסם מארץ עוץ"), מנסה לגנוב את תינוקם של מקסים ושלגיה, ולכן כשיחזרו לסטוריברוק יתאחדו עם אמה, המושיעה, שהיא היחידה היכולה להציל אותם מזלינה. זלינה, מתברר, מנסה להטיל כישוף חזרה בזמן על מנת לתקן את העוול שנעשה לה בצעירותה, לגרום לכך שאמה קורה לא תנטוש אותה, רג'ינה לא תיוולד והיא תהיה תלמידתו המועדפת של מר גולד. ולשם כך היא זקוקה לתינוק של מקסים ושלגיה, ללב של רג'ינה, למוח של עוץ לי-גוץ לי ולאומץ של דייוויד. זלינה קיללה זה מכבר את שפתיו של הוק, שבשנייה שיגעו בשפתיה של אמה היא תאבד את כוחותיה. לבסוף, אמה שמפתחת יכולות קסם חזקות מאבדת אותם כשהיא מנשימה את הוק שהוטבע על ידי זלינה. רג'ינה מגלה את הצד הטוב שבה ומצליחה לבצע "קסם אור", כלומר קסם שאינו אפל, ובכך מצליחה לנצח בקרב ולקחת את מקור הכוח של זלינה, להשמיד אותו, ולהכניע אותה. מר גולד שהיה כל העת תחת שליטתה של זלינה מנסה לנקום בה על שגרמה למות בנו והורג אותה לכאורה. היא מזייפת את מותה ומשתמשת בשארית כוחותיה כדי להפעיל את כישוף המסע בזמן ולעבור דרכו, ואל השער נשאבים גם אמה והוק שבפרק הכפול של סיום העונה עוברים הרפתקה בעבר ומצליחים להפגיש מחדש בין שלגיה והנסיך מקסים. במהלך ההרפתקה אמה מבינה שהיא אוהבת ומתגעגעת למשפחתה ולא יכולה לחזור לניו יורק. הוק ואמה נאלצים לקחת להווה אישה מנת לשמור על רצף הזמן, ובכך יוצרים בעיה חדשה כשהאישה מתגלה כמריאן, אשתו המתה של רובין הוד שנכנס לרומן עם רג'ינה. שלגיה והנסיך קוראים לתינוק הנולד 'הנסיך ניל', על שם ניל/ביי (בלפייר), שאותו הרגה זלינה מוקדם יותר באותה העונה על מנת לשכנע את עוץ לי-גוץ לי, אביו, להצטרף אליה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו מחולקת לשני חלקים (12, 11).

חלק 1: לשבור את הקרח (Frozen) / לשבור את המראה (Breaking The Glass)[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הראשון בעונה עוסק בסיפורן של אלזה בעלת הקסם ואחותה אנה. אלזה יוצאת מתוך הגביע שאמה הביאה בסוף העונה הקודמת לסטוריברוק. היא מבוהלת ומשתמשת בקסם שלה כדי להגן על עצמה ותרה אחרי אחותה אנה. רג'ינה מנסה להתמודד עם המשבר שיצרה אמה בהבאת מריאן, אשתו של רובין הוד, לסטוריברוק. רובין הוד מסביר שבכוונתו לחזור לאשתו על אף אהבתו לרג'ינה ורג'ינה שבורת הלב מחזירה את סידני גלאס מבית החולים הפסיכיאטרי למראה. רג'ינה מעוניינת למצוא את האדם שכתב את ספר האגדות ולשנות את דמותה ללא רעה. בינתיים, מתגלה שאישה בעלת כוחות קסם זהים לשל אלזה בשם אינגריד, מלכת השלג, נמצאת בסטוריברוק ומקפיאה את מריאן, כך שייראה שאלזה אשמה. מר גולד ובל יוצאים לירח הדבש שלהם ובו מנסה מר גולד להחליף את הפגיון. הוק מאיים על מר גולד שיספר לבל שהפגיון אינו אמיתי ומבקש ממנו להחזיר לו את כף היד שלקח בעבר. גולד מסכים אך מזהיר שהיד שייכת לאדם שהוק היה פעם, לפני שהשתנה. הוק ואמה יוצאים לדייט והוק פועל באלימות ותוקפנות כלפי ויל סקרלט. הוק סבור שהיד אשמה ופונה לגולד בבקשה להחלפת היד בקרס. גולד עושה איתו עסקה ומביא את הוק לביתן בו מתגורר שוליית הקוסם על מנת לשאוב אותו לכובע מכושף. לאחר מכן, מר גולד מאריך את העסקה בכך שמאיים שיספר לאמה על הוק אם יספר לבל שהפגיון אינו אמיתי. בעבר, עוץ לי-גוץ לי מרמה את אנה בתמורה לעזרה בשביל אלזה, וגורם לה ללכוד את שוליית הקוסם; כשאנה מגלה על כך, היא כופה על עוץ לי להחזיר אותה לארנדל ולשחרר את השולייה באמצעות הפגיון. אמה ורג'ינה נאלצות לשתף פעולה כאשר מלכת השלג תופסת את אלזה, מרי מרגרט מעניקה לויל חנינה, ואמה מגלה שאינגריד הייתה האם האומנת שלה בעברה. בעקבות טריק של אינגריד, אמה מתחילה לאבד את השליטה בכוחות הקסם שלה, ובחשש שתפגע באנשים הקרובים אליה, היא פונה למר גולד לבקשת עזרה. מתגלה שמר גולד מתכנן לשאוב את אמה לתוך הכובע המכושף ולשחרר את עצמו משליטת הפגיון, ואלזה מצליחה לסכל את תוכניתו, אך הוא מצליח לקחת את ליבו של הוק. בארנדל, מלכת השלג מגלה שאלזה ואנה תכננו ללכוד אותה בתוך כד מיוחד, ועושה שטיפת מוח לאנה על ידי החדרת רסיס מראה לתוכה, כך שהיא תלכוד את אלזה במקומה, לאחר מכן, היא מקפיאה את כל ארנדל ותושביה למשך 30 שנה. בסטוריברוק, אלזה מצליחה סוף סוף למצוא את אנה וכריסטוף. בינתיים, אינגריד מטילה קללה שמפזרת רסיסי מראה בשמיי סטוריברוק ושוטפת לתושבים את המוח כך שיפנו אחד נגד השני. לאחר מאבק ממושך, אמה, אלזה אנה מצליחות להביס את אינגריד. אינגריד מסבירה שהטילה את הקללה כדי שהיא, אמה ואלזה יוכלו להיות "אחיות". אנה מביאה לאינגריד מכתב מגרדה, אמא שלה ושל אלזה (שהיא למעשה אחותה של אינגריד) שבו היא אומרת שעשתה טעות איומה עם אינגריד והיא למעשה אוהבת אותה מאוד, ומורה על אלזה ואנה למצוא את אינגריד ולשחרר אותה. אינגריד מתחרטת על הקללה, ובמטרה למצוא מחילה, היא מבטלת את הקללה בכך שהורגת את עצמה. בינתיים, גולד עושה הכנות אחרונות לטיסה לניו יורק עם בל, אך הוא לומד ששרידים מהקסם של אינגריד עדיין נשארו בסטוריברוק, ולכן מי שעוזב את העיר אינו יכול לחזור אליה יותר. במקביל, רג'ינה מצליחה לבטל את השפעת קללת הקרח של אינגריד על מריאן, אבל מגלה ששרידים מהקללה עדיין נשארו בליבה, ולכן על מריאן לעזוב את סטוריברוק עם רובין הוד. בזמן האריזה לניו יורק, בל מגלה כפפה קסומה, שמובילה אותה לפגיון האמיתי שנמצא אצל גולד. בל מבינה שגולד שיקר לה כל הזמן הזה, ומכריחה אותו להחזיר להוק את ליבו ולאחר מכן מגלה אותו אל מחוץ לסטוריברוק. אלזה, אנה וכריסטוף מוצאים שער בחזרה לארנדל, ואנה נישאת סוף סוף לכריסטוף. בעבר, עוץ לי גוץ לי נאלץ לעשות משא ומתן עם מליפיסנט, אורסולה וקרואלה דה ויל, כששלושת האחרונות חוטפות את בל בתמורה לכפפה קסומה שמגלה את חולשותיו של היריב. קרואלה מציעה לעוץ לי הזדמנות נוספת לשתף איתן פעולה במטרה להשיג את הסוף השמח שלהם, אבל עוץ לי בגאוותו הרבה, אומר לה שהוא תמיד מנצח לבד.

חלק 2: מלכות האפלה (Queens of Darkness) / גיבורים ונבלים (Heros and Villains)[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק שני בעונה עוסק בסיפורן של שלוש מלכות האפלה: מליפיסנט, קרואלה דה ויל ואורסולה. שישה שבועות לאחר שהוגלה על ידי בל, מר גולד חסר האונים מבקר את אורסולה בניו יורק, ומבטיח לה שהוא יצליח למצוא את הסופר ולהשיג את הסופים השמחים שלהם. ביחד, השניים נוסעים ללונג איילנד במטרה לאסוף את קרואלה דה ויל. לאחר שגולד אוסף את השתיים, הם פונים בחזרה לסטוריברוק במטרה למצוא את מליפיסנט. בסטוריברוק, לאחר שרג'ינה ואמה משחררות את הפיות מהכובע המכושף, הן בטעות משחררות את הצ'ארנבוג, שד מרושע, אך מצליחות להביס אותו בעזרתן של קרואלה ואורסולה, שמסיכמות לעזור בתמורה להכנסתן לסטוריברוק. בסתר, קרואלה ואורסולה מכניסות לסטוריברוק ומחביאות את גולד, שמסביר להן שהצ'ארנבוג לא רדף אחרי רג'ינה כי אם אחרי אמה, שבליבה יש פוטנציאל לאפלה. בעבר, עוץ לי אוסף את שלוש מלכות האפלה, במטרה לאסוף את הקללה האפלה, אך בוגד בהן ונוטש אותן. לאחר מכן, שלגייה והנסיך מקסים נשלחים על ידי מלכות האפלה למצוא את עץ החוכמה, במטרה לחפש דרך לעצור את הקללה האפלה. מליפיסנט מסבירה מאוחר יותר לשלגייה שגם היא בהריון ורוצה להציל את התינוק שלה מרג'ינה, אך שלגייה מסרבת לעזור לה. בסטוריברוק, מרי מרגרט נפגשת עם רג'ינה ומספרת לה את הסוד האפל שלה, באשמתה התינוק של מליפיסנט מת. רג'ינה מצטרפת לכאורה למלכות האפלה, במטרה לגלות יותר על תוכניתן. רג'ינה נאלצת לחטוף את פינוקיו כחלק מתוכניתו של גולד. בזמן שהגיבורים מנסים להציל את פינוקיו מגולד, הוק עושה עסקה עם אורסולה ומשיב לה את כח השירה שלה שנלקחה ממנה על ידיו בעבר ומפייס אותה עם אביה, בתמורה לגילוי התוכנית של גולד ושתי מלכות האפלה האחרות. מליפיסנט מטילה על סטוריברוק קללת שינה, כדי שגולד יוכל למצוא את הסופר, ומשתמשת בכך כדי לעשות איתו עסקה כדי למצוא את בתה. מליפיסנט, קרואלה, גולד ורג'ינה מאתרים את הנרי, שמחזיק בדף שמכיל את הסופר. הנרי נותן לרג'ינה דף מזויף, וכשגולד מגלה את ההונאה שרג'ינה והנרי ביצעו, מליפיסנט מרדימה את רג'ינה. בינתיים, אמה משחררת את הסופר מהדף האמיתי, אך הוא בורח לפני שאמה מספיקה לעשות דבר ומקבל מקלט אצל גולד. בעבר, הסופר מרמה את שלגייה ואת הנסיך מקסים וגורם להם לפנות לשוליית הקוסם, שמפנה את הפוטנציאל לאפלה שיש לאמה בתוך בטנה של שלגייה אל לילי, בתה של מליפיסנט. לאחר מכן השולייה מגרש את לילי, ביחד עם קרואלה ואורסולה, אל העולם שלנו. בכספת של רג'ינה, גולד מספר לרג'ינה שבזמן שהוא שהה בניו יורק, הוא פגש את רובין הוד ואת מריאן, ואז חווה התקף לב. לאחר שניצל על ידי רובין, הוא זכה לביקור של מריאן, שהתגלתה כלא אחרת מאשר זלינה, ששרדה את המוות שלה ועקבה אחרי אמה והוק במסע שלהם בעונה הקודמת. גולד נותן לרג'ינה שתי אפשרויות: או לתת לרובין למות מידיה של זלינה, או להפוך את אמה לאפלה. רג'ינה מחליטה לעקור את הלב של בל ולהשתמש בה כאזהרה לגולד אם הוא יזהיר את זלינה שהיא באה לניו יורק. בינתיים, קרואלה נפגשת עם הסופר, ומתגלה שהסופר היה פעם מאוהב בקרואלה ואף נתן לה את היכולת לשלוט בבעלי חיים כדי שתוכל לסיים את השלטון של אמה בה לכאורה, אבל אז הוא גילה שקרואלה היא סוציופתית ולכן הוא לקח ממנה את היכולת להרוג. קרואלה רוצה נקמה בסופר ולכן היא מציבה בפני אמה ורג'ינה אולטימטום: או שהסופר ימות, או שהנרי ימות. אמה מוצאת את קרואלה, ובשביל להציל את הנרי, היא הורגת אותה ועושה את הצעד הראשון בלהפוך לאפלה. לאחר מכן, מליפיסנט שולחת את אמה ורג'ינה לאתר את לילי, בתה האובדת, שמתגלה גם כחברת הילדות של אמה. כשהמתחים בין שתי החברות מתגברים, מתגלה שלילי יודעת על עברה ומעוניינת לחזור לסטוריברוק ולנקום במרי מרגרט ובדייוויד. אמה מכניעה את לילי, והשלישייה ממשיכה לניו יורק, שם רג'ינה מגלה שרובין הכניס בטעות את זלינה להריון, בחושבו שהיא מריאן. בחזרה לסטוריברוק, מליפיסנט מתאחדת מחדש עם לילי, שעדיין מעוניינת לנקום במרי מרגרט ובדייוויד. מליפיסנט מנסה להניא אותה מכך, אך ללא הצלחה, ולאחר שלילי הופכת בטעות לדרקון, היא מסכימה להישאר בסטוריברוק. בינתיים, רג'ינה חוטפת את הסופר כדי שישכתב את הסיפור שלה וימחק את קיומה של זלינה. זלינה מזכירה לרג'ינה את אימן ואומרת לה שהיא בדיוק כמוה בכך שנותנת לסופר להרוג אותה ביחד עם הילד של רובין. רג'ינה מחליטה לחוס על חייה של זלינה לעת עתה, אך הסופר נעלם וחוזר בחזרה לגולד, שנותן לו ספר ריק לכתוב בו סיפור חדש שכותרתו הוא גיבורים ונבלים. בספר החדש מייעד הסופר סופים טובים לנבלים, אך הנרי מצליח להיכנס לספר ולשבש את התרחשותה התקינה של העלילה. הנרי מתמנה לסופר הבא ומבטל את עלילת "גיבורים ונבלים". שוליית הקוסם מנתק את האפלה של מר גולד מגופו ומנסה לכלוא אותה בכובע המכושף, אך היא משתחררת ומנסה להיקשר לרג'ינה. בלית ברירה, אמה קושרת את עצמה לאפלה, ובכך הופכת את עצמה לאפלה הבאה אחרי עוץ לי גוץ לי, ונעלמת אל תוך הריק. שוליית הקוסם, הגוסס כעת, מגלה לקבוצה ששמו של הקוסם הוא מרלין, ושולח אותם לחפש אחריו.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק 1: עלייתה של סוואן האפלה (The Dark Swan Shall Rise)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שאמה נהפכה לאפלה החדשה, היא מתעוררת ביער המכושף ומגלה בתת-המודע שלה את עוץ לי גוץ לי, האפל הקודם והקול הפנימי במוח שלה, המנסה לשכנע אותה להפסיק להיאבק ולאמץ בתוכה את האפלה. במהלך שיטוטיה ביער, אמה פוגשת את מרידה, מלכה צעירה, מרדנית ואמיצה. בניגוד לניסיונות השכנוע של הקול הפנימי שלה, אמה לא מוכנה להשתמש בקסם אפל בלי צורך אמיתי, ולריב עם מרידה. מרידה מוכנה להתחלק עם אמה באור התעתועים, אותו אמה צריכה על מנת למצוא את מרלין הקוסם, אך כשהיא שומעת את אמה רבה עם הקול הפנימי שלה בנוגע להריגתה, היא בורחת עם אור התעתועים. בסטוריברוק, רג'ינה ושאר הקבוצה מקבלים את השרביט של שוליית הקוסם, רגע לפני שהוא מת, אך מגלים שצריך אדם עם כוח מספיק חזק כדי לפתוח את השער בין סטוריבוק ליער המכושף, ולכן רג'ינה מערימה על זלינה שתפתח את השער. ביער המכושף, אמה מתאחדת מחדש עם הקבוצה, והם יוצאים לקמלוט במטרה למצוא את מרלין, הקוסם היחיד שיכול להשמיד את האפלה שבתוך אמה. הקבוצה מובלת על ידי המלך ארתור לקמלוט, אך ברגע שהם נכנסים לטירה של ארתור, הם מגלים את עצמם מחדש בסטוריברוק, ללא זיכרון, ומגלים שאמה נכנעה לאפלה שבתוכה. בזמן שכולם מנסים להבין מה קרה, מדוע הם לא זוכרים דבר, או מה קרה בקמלוט, אמה מוצאת את רג'ינה ואומרת לה שמתקרבת צרה גדולה שלשמה צריך מושיעה. בינתיים, יצור מסתורי חוטף את רובין, ואילו בסופו של דבר, רג'ינה, שלגיה, דייוויד ועוד כמה גמדים, מביסים אותו. אמה מעירה את עוץ לי גוץ לי ששקוע בתרדמת, ולוקחת את ליבה של מרידה, שהגיעה גם היא לסטוריברוק, ומכריחה אותה להפוך אותו לגיבור בכל מחיר כדי שיוציא את אקסקליבר מהאבן. בינתיים, דייוויד, רג'ינה, מרי מרגרט והנרי, מוצאים פטרייה שיכולה לעזור להם לתקשר עם מרלין. הם מבקשים עזרה מארתור אך ברגע שהם הולכים ארתור זורק את הפטרייה לאש. הם עולים על התרמית וכולאים את ארתור. הנרי מצליח להפעיל את ההודעה של מרלין בשל היותו הסופר, ומרלין אומר שמי שיכולה לעזור להם זו אישה בשם נימואה שבהמשך מתגלה גם כאהובתו של מרלין, גם זו שהפכה אותו לעץ, וגם האפלה הראשונה. אקסקליבר מחולקת לשניים, הפגיון של האפלים והחרב, ועוץ לי גוץ לי מצליח לשלוף את החרב מהאבן ואמה, שהשיגה את ניצוץ האש הראשון בעזרת מרלין בקמלוט, בעזרת נימואה האפלה, מחברת אותה. אמה מציעה לזלינה עסקה, וזו מסרבת, ואוכלת מטבעות הבצל שאמה הביאה לה. טבעות הבצל מזרזות את ההריון של זלינה, והיא יולדת בת, ומיד לאחר מכן נחטפת על ידי אמה. תוכניתה של אמה, היא לא לכבות את האור כמו שחשבו כולם, אלא לכבות את האפילה אחת ולתמיד בכך שתעביר את האפילה לזלינה, ותהרוג אותה עם אקסקליבר. לשם כך, הוא לוקחת גם את הוק, ואחרי שהוא וזלינה מצליחים להשתחרר, זלינה מוצאת לוכד חלומות שמציג את הזכרונות האבודים של הוק, ובכך מגלה שבקמלוט, הוק נחתך מאקסקליבר, ומפני שאי אפשר לרפא פצעים שנעשו על ידי אקסקליבר בעזרת קסם, הוא עומד למות, אמה רצתה להצילו בכך שתקשור אותו לאקסקליבר, אך הוק מבקש ממנה שלא תעשה לו את זה, כי הוא לא רוצה להפוך ל'אפל' אך אמה שלא מוכנה לוותר עליו, קושרת את נשמתו בכל זאת לחצי השני של אקסקליבר, ובכך הופכת אותו לאפל, ונכנעת לאפילה. לאחר שהוק מגלה שהוא נהפך על ידיה גם לאפל, הוא כועס עליה מאוד על כך שהפכה אותו לאפל בניגוד לרצונו והוק נכנע לצד האפל ומחדש את הרצון שלו לנקום במר גולד, וברצונו להשיב לחיים את כל האפלים המתים, בראשונה נימואה. בניסיון זה, הוק מוצא את מרלין, המקליט את ההודעה שהחבורה מצאה לפני כמה פרקים. הוק מחליט לחזור ולהטיל את הקללה, ולשם זאת נאלץ להרוג את הדבר שהוא אוהב מכל. מאחר שהוק מסרב להרוג את אמה, הוא משתמש בנימואה להריגת מרלין, אהובה לשעבר והדבר שהיא אוהבת יותר מכל.

לאחר שאמה מחזירה לשאר הקבוצה את זיכרונותיהם בעזרתו של הנרי, הם מגלים שלא אמה הטילה את הקללה שתחזיר אותם לסטוריבוק, אלא הוק עשה זאת מרצונו לפגוע במר גולד, ואמה רק מחקה את הזיכרונות של כולם, כולל של הוק עצמו. במקביל, הוק נלחם בעוץ לי גוץ לי על סיפון ספינתו, אך זה האחרון מכניע אותו, אך לא לפני שהוק משיג טיפה מדמו. הוק משתמש בטיפת הדם של עוץ לי על מנת לפתוח את שערי השאול על מנת להקים לתחייה את כל הגלגולים של האפל, ביחד עם נימואה- האפלה הראשונה, הוק מתכנן לשלוח את משפחתה של אמה אל מעמקי השאול כדי להחיות את האפלים, אך הוק הבין מה יקרה אם ימשיך בדרכו האפלה, והוא קושר אליו את כל האפלה, כולל מאמה ומכריח אותה להרוג אותו כדי שהאפלה תחדל מלהתקיים, ובכך תקיים את רצונו למות כגיבור. אמה מקיימת את רצונו, לא לפני שהיא מבטיחה לו שהיא תמצא דרך להחזיר אותו, ולאחר מכן אקסקליבר מתפוררת. למחרת, אמה מתעוררת בחזרה כ"המושיעה", אך מגלה שהיא עדיין שומעת את הפגיון של האפל. היא מבינה שבמהלך כל המהומה, עוץ לי גוץ לי השתמש בשיקוי קסם על אקסקליבר, כך שהחרב הפכה למוליך וכאשר הוק חשב שהוא משמיד את האפלה הוא רק העביר אותה, ובכך עוץ לי גוץ לי חזר להיות האפל. אמה מאיימת על גולד שהיא תספר על כך לבל, ובתמורה לשתיקתה, הוא מוכן לעזור לה לרדת אל מעמקי השאול על מנת למצוא את הוק. אל אמה ומר גולד מצטרפים רג'ינה, דייוויד, מרי מרגרט, רובין והנרי. החלק הראשון מסתיים כשכל הקבוצה מתחילה את המסע אל תוך מעמקי השאול.

חלק 2: השאול (The Underworld)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמה ושאר הקבוצה מגיעים אל השאול לאחר שאמה מקבלת אזהרה מניל להניח לעבר ולא לנסות להחיות את הוק. בשאול, הקבוצה פוגשת אנשים מעברם שמתו (קורה והנרי - הוריה של רג'ינה, פיטר פן ואף ג'יימס, אחיו התאום של דייוויד) אשר יש להם עניינים לא פתורים. הזמן בשאול מוקצב, נשמה שהצליחה לפתור את ענייניה הלא פתורים עוברת למקום טוב יותר, ואילו נשמה שלא הצליחה, לעומת זאת, עוברת למקום גרוע יותר. רג'ינה מקבלת אולטימטום מקורה - עליה לעזוב את השאול, ולא - היא תשליך את אביה הנרי אל מקום גרוע יותר. בזמן שהיא מנסה להבין את האג'נדה המסתורית של אמה, רג'ינה פוגשת את הנרי, אביה, ועוזרת לו להגיע למקום טוב יותר. הקבוצה מבינה שבדרך למציאת הוק הם יוכלו לעזור לנשמות במקום להמשיך הלאה. קורה, שנכשלת במשימתה, מוענשת על ידי האדס לנצח נצחים.

בינתיים, הוק עוזר לאסירה לברוח מהכלא של האדס, ומבקש ממנה שתמסור הודעה לאמה ולשאר הקבוצה, ואילו הוא נתפס על ידי קרברוס, הכלב התלת ראשי של האדס. הנרי, שמסתנן למשרד ראש העיר שבשאול במטרה למצוא מידע שיעזור להם למצוא את הוק, מופתע לגלות שם את קרואלה, שמבקשת ממנו שיחזיר אותה לחיים. במקביל, שלגיה מגייסת את עזרתו של הרקולס שיעזור לה להילחם בקרברוס והשניים, בעזרתה של האסירה שמתגלה כמג, מביסים אותו. במערה התת-קרקעית שלו, האדס מעניש את הוק ומאלץ אותו לבחור - מבין כל הקבוצה, מי יהיו השלושה שיישארו בשאול לנצח. הוק לא מסכים לבחור. לאחר מכן, מתגלה שבל בהיריון, וגולד חב למישהו את תינוקו השני. אמה מצליחה להציל את הוק בעזרתו של גולד וגרושתו מילה, אך עקב איומים מצד האדס, הוא בוגד בהם. האדס הופך את החוזה לשלו. החבורה ואחיו של הוק, ליאם, מנסים לקחת את הספר של השאול, הנרי מחפש את העט והדיו לאחר מפגש עם השוליה. ליאם נסחט על ידי האדס ומשמיד את הדפים הנוגעים אליו. מתגלה שלזלינה והאדס יש עבר משותף. מתגלה שהאדס היה מאוהב בזלינה, ורצה לנשק אותה כדי לשבור את הקללה שמונעת ממנו רגשות חיוביים ומשאירה רק כעס. זלינה לא מסכימה. האדס מאיים על מר גולד כדי שיפתח שער מסטוריברוק אל השאול שיביא את תינוקה של זלינה. בשער הזה, עוברים בל, זלינה ותינוקה. בל מוצאת את גולד ומגלה שהוא האפל. הוא מגלה לה שהיא בהיריון ומבטיח לה שהוא ישמור על התינוק שלהם.

בינתיים, האדס שולח אחרי גולד ובל את גסטון, שמעוניין בנקמה. בעוד גולד מעוניין להשתמש בקסם אפל על מנת להביס את גסטון, בל מסרבת, אך בזמן עימות בין השלושה במזח, בל דוחפת את גסטון לנהר הנשמות האבודות בשוגג לאחר שהוא מכוון חץ קטלני אל גולד. רג'ינה מוצאת את זלינה שחושפת בפניה שהיא ככל הנראה חולשתו היחידה של האדס. אמה חולמת סיוט בו זאב הרג את מרי מרגרט, וכשהיא, מרי מרגרט והוק מגיעים אל בית הקברות, וכשסופה מגיעה, אמה מבינה שהסיוט שלה מתממש. אמה ורג'ינה, שמגיעה אל המקום, מכניעות את הזאב, אך הקבוצה מבינה שהזאב הוא לא אחר מאשר רובי, כיפה אדומה. רובי מספרת לחבורה שהגיעה לשאול בעקבות זלינה על מנת למצוא את דורותי. הם מגלים שזלינה הטילה על דורותי קללת שינה ובעזרת נעלי הקסם רובי מצליחה למצוא אותה ולהעיר אותה באמצעות נשיקה. בנוסף, לאחר שהקשר עם ניל התינוק ניתק עקב הוראה של האדס, דייוויד אמור לעזוב את השאול על מנת לדאוג לו אך ברגע האחרון הוא ומרי מרגרט מתחלפים אחרי שהוק מחליף את השם על הקבר של מרי מרגרט והיא עוזבת עם רובי כדי לעזור לה למצוא את דורותי ולאחר מכן לחזור לסטוריברוק. במקביל, בל מחפשת דרך למנוע מהאדס לקחת את הילד שלה וכאשר היא מבינה כי הדבר אינו אפשרי היא מטילה על עצמה קללת שינה ומשאירה את גולד למצוא דרך לקרוע את החוזה עם האדס. בינתיים, רג'ינה מרגלת אחרי זלינה ומגלה שהיא מתאהבת בהאדס. זלינה מגלה זאת, זועמת על רג'ינה ובעקבות כך, נוצר קרע בין האחיות. כמוצא אחרון, רג'ינה פונה לקורה, שתעזור לה למנוע את הקשר הנרקם בינה לבין האדס, וזאת האחרונה מגלה לשתי האחיות שבהיותן צעירות, הן נפגשו והיו ממש קרובות, אך קורה החזירה את זלינה לעוץ ומחקה את זיכרונותיהן של השתיים. בעקבות הגילוי, רג'ינה וזלינה מתפייסות, ובכך פותרות את העניין הלא גמור של קורה ועוזרות לה להמשיך הלאה. זלינה חושפת בפני רג'ינה שהיא חושבת שהיא תוכל להשפיע על האדס באמצעות אהבתו אליה לטובה; אך לפני שזלינה מספיקה להגיע לדייט השני שלה עם האדס, היא נחטפת על ידי פיטר פן ומר גולד, המעוניינים לפגוע בהאדס דרכה. האדס פונה לגיבורים לקבלת עזרה ומבטיח שאחרי שיעזרו לו הוא יחזיר אותם הביתה. האדס קורע את החוזה עם גולד והם מצילים את זלינה. לאחר נשיקה בין זלינה והאדס, ליבו חוזר לפעום והוא יכול לעזוב את השאול. האדס מוחק את השמות מהמצבות ומודיע להם שבקרוב יפתח שער מעבר שיחזיר אותם לביתם. לאחר ניסיון כושל להכניס את הלב של אמה להוק האדס מספר להם שישנה דרך אחרת להחזיר את הוק לחיים. אמה והוק הולכים לחפש את מזון האלים, אמברוסיה, שיחזיר את הוק לחיים ובזמן הזה זלינה, האדס והתינוקת עוזבים את השאול והמכשפה העיוורת כולאת את הגיבורים בספרייה על מנת שלא יוכלו לעבור דרך השער. לאחר שאמה והוק מגלים כי לא נשאר עוד מהאמברוסיה שיכולה להחזיר את הוק לחיים, הם נפרדים והגיבורים עוברים דרך השער חזרה לביתם ומשאירים את הוק מאחור. לאחר שהגיבורים חוזרים הם מנסים לשכנע את זלינה שהאדס מנסה להשתלט על סטוריברוק וכאשר היא לא מאמינה להם הם מחפשים דרך להרוג את האדס. לבסוף, בעזרת הוק הם מגלים שלהאדס יש גביש מאולימפוס שבעזרתו אפשר להרוג אותו. רג'ינה ורובין מנסים לחדור לבניין ראש העיר, שם האדס וזלינה נמצאים עם בתם התינוקת של רובין וזלינה, ולאחר שהאדס הורג את רובין, זלינה מאמינה לרג'ינה והורגת את האדס. במקביל, הוק מקבל את הידיעה שהגיבורים הצליחו להרוג את האדס והוא ממשיך הלאה. בדרכו הוא פוגש בזאוס שמודה לו ומלווה אותו. לאחר מכן, נערכת הלוויה לרובין הוד, במהלכה זלינה מחליטה לקרוא לבתם על שמו, רובין. כאשר כולם הולכים אמה נשארת לבדה והוק חוזר מן המתים ומספר לאמה שזאוס החזיר אותו לחיים כאות תודה על עזרתו. באותו זמן גולד, שנכשל בהסרת קללת השינה מבל, גונב את הגביש של האדס, וקושר אליו את כל הקסם של סטוריברוק. בזמן שהקבוצה מחפשת דרך לעצור אותו, הנרי מבין שהקסם הוא מקור כל הבעיות שלהם ומגלה שאם הוא ישמיד את הגביש, הוא ישמיד את הקסם ולכן הוא נוסע לניו יורק ולקח איתו את ויולט. עד מהרה, רג'ינה ואמה מבינות שאם הנרי ישמיד את הקסם, סטוריברוק, שנבנתה באמצעות קסם, תושמד, והשתיים עוקבות אחריהם לפני שגולד ימצא אותם. בסטוריברוק, זלינה, מרי מרגרט, דייוויד והוק שולחים חלק מתושבי העיירה דרך פורטל ליער המכושף, אך לפני שזלינה מצליחה לסגור את הפורטל, הקבוצה נשאבת לארץ זרה. בניו יורק, רג'ינה מסיקה שהיא סובלת מסוג של פיצול אישיות ממולכד: אם היא תחזור להיות המלכה הרעה, היא תאבד את כל מה שהיא עבדה עבורו, אך גם כשהיא עושה מעשי גבורה, היא ממשיכה לסבול. לבסוף, רג'ינה ואמה מוצאות את הנרי וויולט בספריה, אך באיחור, וזאת מפני שגולד כבר מצא את השניים ולקח את הגביש. בארץ הזרה, הרביעייה נלכדת בידיו של מר הייד, שלו יש עבר מסתורי עם עוץ לי גוץ לי. בעזרתו של דוקטור ג'קיל, הרביעייה מתכננת לברוח, אך הייד מסכל את תוכניתם כשהוא לוקח את השרביט שאמור לפתוח את הפורטל בחזרה כדי להשיג את קלף המיקוח שלו נגד גולד, הקופסה שמכילה את בל. בניו יורק, רג'ינה ואמה משיגות את גולד, אך בינתיים, הנרי מגיע והורס את כל הקסם בגביש באמצעות גביע מיוחד. בארץ הזרה, ג'קיל משחרר את הרביעייה מכלאם, ומגלה להם שהם נמצאים בארץ הסיפורים שלא סופרו. ג'קיל לוקח אותם לדירת המסתור שלו, שם הוא משלים נסיוב מיוחד אשר נועד להפריד בינו לבין הייד, אך הייד משתלט עליו ומזריק את הנסיוב, ובכך מפריד בינו לבין ג'קיל. באמצעות עזרה מהדרקון, אמה, רג'ינה, גולד, הנרי וויולט מבינים שהקסם עדיין נמצא וסובב כל אדם שמאמין. במזרקה, הנרי משכנע את האזרחים הנמצאים באזור להאמין ועל ידי כך, הם מצליחים להחזיר את הרביעייה יחד עם ג'קיל מארץ הסיפורים שלא סופרו. במעבדה, הייד זועם על כך שנכשל, אך אז מגלה שגולד עבר דרך הפורטל וסוגר איתו עסקה. בניו יורק, רג'ינה עדיין מתוסכלת מפיצול האישיות שלה, אך מרי מרגרט נותנת לה את הנסיוב של ג'קיל. רג'ינה מזריקה לעצמה את הנסיוב, משתחררת מהמלכה הרעה, שזאת גם מזייפת את מותה בידי רג'ינה. לאחר שלכאורה נפטרו מהמלכה הרעה, כל הקבוצה המאוחדת חוזרת לסטוריברוק, אך רג'ינה והנרי מגלים שמר הייד הצליח להגיע גם הוא לסטוריברוק ושהעסקה אותה עשה עם גולד כללה בעלות על העיירה. מר הייד מזהיר את רג'ינה שלא כל כך קל להשמיד את האפלה הפנימית. בחזרה בניו יורק, המלכה הרעה מופיעה בחנות של הדרקון, ומזהירה את הדרקון שאמנם רג'ינה ניצחה בקרב הנוכחי, אך סטוריברוק נמצאת כעת במלחמה. המלכה תולשת את ליבו וכך לוקחת אותו כמשרת.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכרזה הרשמית של העונה השישית


תחי המלכה (Long live the queen)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון של העונה השישית, מוצג פלאשבק המראה את אלאדין וג'אפר, כשזה האחרון מקניט את אלאדין שלא יוכל לקבל סוף טוב בשל היותו המושיע. בסטוריברוק, הייד מנסה להשתלט על העיר לאחר שחתם על הסכם עם האפל. אמה מתחילה לראות חלקים מהעתיד, אך היא אינה מבינה מה קורה לה. כשהיא מבינה שלהייד ישנן את התשובות, היא הולכת לבקר אותו בתאו, לאחר שנכלא בינתיים בידי החבורה. הייד טוען שבכוחו לעזור לה, ושולח אותה ליער בעקבות ציפור אדומה. ביער, אמה פוגשת אישה הנקראת אורקל, וזאת מספרת לה שהיא בעצם ראתה את היום ואת הקרב בו היא תמות. במקביל, עוץ לי גוץ לי מגיע למקדשו של מורפיאוס, שם נמצא חול בעזרתו הוא יכול להעיר את בל. הוא נכנס לעולם החלומות שלה אלא ששם מופיע מורפיאוס, ומזהיר את בל מפני עוץ לי גוץ לי. מורפיאוס אומר לבל שהוא יכול להעיר אותה באמצעות נשיקת אהבת אמת מאחר שהיא אהבה אותו מאז שהוא נוצר וזאת מפני שהוא בנם המשותף שלה ושל עוץ לי גוץ לי. בל מחליטה לחזור עם עוץ לי גוץ לי אך לא לבנות עמו משפחה. בינתיים, לאחר שרג'ינה רבה עם זלינה מכיוון שהיא כל הזמן מזכירה לה את רובין והמוות שלו, זלינה בורחת לביתה הישן, אך שם היא מוצאת את המלכה הרעה. לאחר שלכדו את הייד, החבורה מתאספת במסעדה של גראני על מנת לקבל את פניהם של האנשים מארץ הסיפורים שלא סופרו, כשמרי מרגרט ודייוויד מקבלים הזמנה מסתורית מאדם הקרוי הרוזן ממונטה כריסטו, ולאחר בירור קצר, הם מגלים שהם כבר פגשו אותו בעברם, כשהוא נשלח על ידי רג'ינה כחלק מניסיונותיה להרוג אותם, אך כשהוא התאהב בשרלוט, אחת ממשרתות הטירה, הוא לא היה יכול לבצע את השליחות וברח לארץ הסיפורים שלא סופרו. בסטוריברוק, רג'ינה מתעמתת מול הרוזן, אך עד מהרה מבינה כי המלכה הרעה שרדה וכי היא שולטת ברוזן וכופה עליו להרוג את מרי מרגרט ודייוויד. לאחר שהרוזן כמעט הורג את השניים, רג'ינה הורגת אותו על מנת להציל אותם, אך מעשה זה גורם לה לחשוש שזה מה שהמלכה למעשה רצתה: להשחיר מחדש את ליבה. במקביל, המלכה משחררת את מר הייד מכלאו. מר הייד חושף בפני מר גולד שהוא לא בהכרח המפלצת שהם חושבים שהוא, אלא דוקטור ג'קיל, ולאחר תקרית בה הוק נאלץ להרוג את ג'קיל, נחשף כי ברגע שאחד שני החצאים ימות, החצי השני ימות גם הוא - כלומר, רג'ינה לא יכולה להרוג את המלכה מבלי להקריב את עצמה. במסעה למצוא דרך להימלט מגורלה, אמה מוצאת את אלאדין, שנותן לה את מספרי הגורל אשר קיבל מג'אפר באגרבה ובכוחם לגזור את גורל האדם המחזיק בהם. בנוסף, אלאדין חושף כי הוא השתמש בהם על עצמו וכי הוא כבר לא המושיע. לאחר שהחליטה לחפש אחר דרך אחרת למניעת גורלה, אמה מבקשת מהוק להיפטר מהמספריים, אך בדרך לא דרך, בעזרתה של המלכה, המספריים מגיעות אל מר גולד. לאחר שנתנה להם אולטימטום ביניהם לבין העיירה, דייוויד ומרי מרגרט מוסרים את עצמם לידי המלכה, רק כדי לגלות שהיא כישפה את ליבותיהם (שהם למעשה שני חצאי הלב של מרי מרגרט) כך שכל עוד האחד ער, השני שרוי בקללת שינה וכן להפך. בעוד דייוויד ומרי מרגרט מנסים להסתגל למצבם החדש, זלינה, אשר בינתיים גילתה על הרומן בין המלכה למר גולד, מחליטה להיחלץ לעזרתה של בל בהברחת התינוק הרחק מגולד, אך גולד מכשף צמיד זהב וכופה על בל לענוד אותה, ובכך יידע תמיד היכן היא והתינוק. אמה ורג'ינה מתכננות ללכוד את המלכה בתוך המראה, אך המלכה מקדימה את השתיים ולוכדת אותן בתוך המראה, שם הן נאלצות להתמודד מול הדרקון והן מצליחות להיחלץ לבסוף בעזרתו של הנרי. מר גולד מבקש את עזרתה של המלכה בהריגתה של זלינה, כן הוא אינו מסוגל לעשות זאת בעצמו. המלכה עושה כדבר גולד והולכת להרוג את זלינה אך זלינה ניצלת בזכות רג'ינה, שנסתה לגנוב מצרכי כישוף מזלינה. זלינה מנסה להתנצל על מותו של רובין ורג'ינה לא סולחת לה. בל מנסה למצוא דרך להציל את בנה, ומחפשת דרך להביס את גולד ובכך להפר את האיום שהוא מהווה על תינוקם. בסופו של דבר הריונה של בל מזורז בידי המלכה ומיד לאחר הלידה, בל שולחת את בנה, גדעון, עם הפיה הכחולה למקום מבטחים. אולם לאחר זמן לא רב מתגלה כי הוא לא במקום מבטחים ולמעשה נלקח בידי הפיה השחורה, שהיא אמו של עוץ לי גוץ לי. המלכה משיגה את המנורה, שאלאדין הפך לג'יני שבתוכה, ומבקשת שאמה לא תהיה מושיעה. אמה נשלחת ליער המכושף למציאות שבה המלכה הובסה לפני היא נולדה ולכן היא לא המושיעה. רג'ינה מגיעה לשם בעקבותיה במטרה להשיבה הביתה, בזמן שגדעון בנם של בל וגולד מגיע לסטוריברוק, הופך את המלכה לנחש ומתגלה כי הוא זה שמחפש את אמה על מנת להרוג אותה ולזכות בכוחה של המושיעה כדי להציל את הממלכה שלו, שנשלטת בידי הפיה השחורה אשר גידלה אותו באכזריות. אמה ורג'ינה בעזרתו של פינוקיו מצליחות לחזור לסטוריברוק, ומביאות איתן גם את רובין הוד מהמציאות ההיא. בסטוריברוק אמה מתעמתת עם גדעון ומשמידה את החרב שבעזרתה, לפי החיזיון שלה, היא נהרגת. המלכה חוזרת לצורתה המקורית, מתעמתת עם רג'ינה ורג'ינה מחליטה לקחת מהאפלה שבלב של המלכה, ולהכניס אליו מהטוב שבלבה. כך המלכה מפסיקה ליהיות רעה ובעזרת אלאדין נשלחת למקום בו היא תוכל להתחיל מחדש, יחד עם רובין הוד. בינתיים הוק, שמתגלה שרצח את אביו של מקסים, מתלבט בשאלה האם לגלות על כך למשפחתה של אמה. אמה מוצאת את טבעת האירוסין שהוק קנה לה ולמעשה הם מתארסים. כשאמה מגלה שהוק לא רצה לגלות לה על סבה, היא מחזירה לו את הטבעת. הוק רוצה לחזור אל אמה אך גדעון שולח אותו אל היער המכושף. הוק עוזר לאלאדין ויסמין במסעם ולאחר מכן מגיע לארץ לעולם לא, שם הוא מתעמת עם הילדים האבודים שכועסים על מותו של פן. הוא פוגש את טייגר לילי שנותנת לו חצי מהשרביט שיכול להביס את הפיה השחורה והוק שולח את הצל שלו לאמה כדי שיתן לה את הקרס שלו ואת חצי השרביט. אמה מבינה שהוק בסכנה ובוחרת להשתמש בצמח הפיות, שהיה אמור לבטל את הקללה של שלגיה ומקסים, כדי להחזיר אותו. ביחד עם רג'ינה הוק וכל תושבי סטוריברוק הם מעירים את שלגיה ומקסים.

זלינה, שמנסה להרוג את הפיה השחורה לאחר שזו איימה על ביתה, נופלת למלכודת שלה ועוזרת לה להכין קריסטלי פיות אפלים. על מנת להפוך את המעשה היא מאבדת את כל הקסם שלה.

הגיבורים מגלים שהפיה הכחולה נמצאת במחסן של גולד, ולמעשה 'מתה' מפני שנלקח ממנה כל הקסם שלה. כדי לחבר את החצאים של השרביט שיכול להביס את הפיה השחורה הם צריכים להעיר את הפיה הכחולה. אמה מצליחה להעיר אותה והיא אומרת להם איפה החצי השני של השרביט אבל נחטפת בידי הפיה השחורה מיד לאחר מכן. גולד ואמה נכנסים לחלום של גדעון כדי לגלות היכן הפיה השחורה מחזיקה את הלב שלו, ומגלים שלמעשה עוץ לי גוץ לי נולד כמושיע בעצמו, אבל אמו, הפיה השחורה גילתה נבואה על כך שהוא ימות בידי אדם עם סימן לידה של חצי ירח. היא הפכה את עצמה לפיה וכאשר איימה להרוג פיה אחרת היא הפכה לפיה השחורה וגורשה לממלכה אחרת. הם מתקנים את השרביט, וגולד יוצא להילחם מול אמו אבל בוגד בגיבורים כשאומר שהוא הרג את הפיה השחורה ולמעשה עובד איתה. לבסוף הפיה השחורה מטילה קללה על סטוריברוק מיד לאחר החתונה של אמה והוק, שגורמת לאמה לשכוח הכל ולכל הדמויות לחזור לממלכות שלהן. היחידים שיודעים את האמת הם הנרי גולד והפיה השחורה. בכך שאמה לא מאמינה הממלכות נהרסות בזו אחר זו ומאמציהם של הגיבורים להציל את עצמם או להגיע לאמה, נכשלים. לבסוף אמה מאמינה בסיפור החדש שהנרי כתב עליה, ובשנייה האחרונה הגיבורים ניצלים. גולד הורג את הפיה השחורה, מה שמסיר את הקללה, לא לפני שזו הורתה לגדעון לחסל את אמה, כיוון שרק קסם אור יכול להביס קסם אור. הם נלחמים ואמה מקריבה את עצמה אך לבסוף מתעוררת בעזרת נשיקה של אהבת אמת מהנרי.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 135 - 155 (22 פרקים) עונה זו שודרה בארצות הברית החל מ-6 באוקטובר 2017 ועד ל-18 במאי 2018. לאחר שנודע שרוב הקאסט לא ימשיך לעונה זו הסדרה התאתחלה חלקית.

בעונה זו הכל התחיל מחדש עם קללה חדשה. כעבור הרבה שנים בתו של הנרי הבוגר מגיעה אל ביתו בסיאטל לבשר לו שיש קללה חדשה והוא צריך להציל את כולם ולבוא איתה להפיירן הייטס, שם גרים כל הדמויות מהיער המכושף החדש שקוללו. ביניהם יש את הדמיות הישנות: הנרי, רג'ינה שעובדת בבר שקוראים לו הבר של רוני, עוץ לי גוץ לי שהופך לבלש וזלינה שהופכת להיות מדריכת ספינינג. והדמיות החדשות: דריזלה האחות החורגת של סינדרלה שהטילה את הקללה ביחד עם גותל כדי לנקום באמא שלה ליידי טרמיין, סינדרלה אשתו של הנרי, טיאנה מסיפורי הנסיכה והצפרדע, קפטן הוק מממלכת המשאלות ועוד. בהמשך דריזלה מעירה את רג'ינה שתמנע את הסרת הקללה כי אם הקללה תוסר הנרי ימות, רג'ינה טסה לסן פרנסיסקו ומעירה את זלינה ובינתיים ליידי טרמיין מנסה להקים לתחיה את בתה אנסטסיה בכך שהיא גורמת ללוסי לאבד תקווה ובכך לוקחת את חייה. אנה מתעוררת ולוסי נמצאת בתרדמת. רג'ינה וזלינה מנסות להציל אותה אך בסוף גותל בוגדת בדריזלה אז היא משתפת פעולה עם אמה. ליידי טרמיין נותנת את חייה ולוסי ובנותיה יחיו. לאחר מותה רוצח מנסה להרוג את דריזלה אז היא פונה לרג'ינה שתעזור לה. דוקטור פסליה פונה לדריזלה שתביא לו את אנה אבל גם גותל מחפשת אותה. בסוף אנה ודריזלה חוזרות בחזרה ליער המכושף. בינתיים רג'ינה מנסה למצוא תרופה שתרפא את הנרי אז היא פונה לדוקטור פסליה לעזרה, הוא מכין עבורה תרופה אך ויבר (עוץ לי גוץ לי) משתמש בה כדי להתאחד עם בל שמתה. לאחר שהוא לא מצליח גותל מתחילה בתוכנית שלה לאחד את ברית המכשפות אך הגיבורים עוצרים אותה. הנרי מתעורר ונותן נשיקה של אהבת אמת לרג'ינה והקללה מוסרת. לאחר שכולם זוכרים מי הם היו עוץ לי גוץ לי מממלכת המשאלות מגיע וחוטף את סינדרלה ולוסי. הגיבורים מגיעים למממלכת המשאלות ומצילים אותם, בסוף העונה מר גולד נותן את ליבו לקפטן הוק מממלכת המשאלות והוא והגרסה שלו מממלכת המשאלות מתים. לאחר מכן רג'ינה מחליטה לחבר את כל הממלכות יחד ושלגייה והנסיך מקסים מכתירים אותה למלכה הטובה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עד עצם היום הזה - דמויות
השחקנ/ית שם הדמות בסטוריברוק או בעולם האמיתי שם הדמות בעולם האגדות מספר פרקים עונות
1 2 3 4 5 6 7
לאנה פרייה רג'ינה מילס/רוני (אנ') המלכה הרעה 155 ראשי
ג'ניפר מוריסון אמה סוואן* (אנ') המושיעה/האפלה 139 ראשי אורח
רוברט קרלייל גולד/וייבר עוץ לי גוץ לי/החיה/התנין/האפל 154 ראשי
ג'יניפר גודווין מרי מרגרט בלנשארד שלגיה 136 ראשי אורח
ג'וש דאלאס דייוויד נולאן (אנ') הנסיך המקסים 135 ראשי אורח
ג'ארד ס. גילמור ‏ הנרי דניאל מילס (אנ') הסופר 141 ראשי משני
אנדרו ג'יי ווסט הנרי 24 אורח ראשי
קולין אודונהיו קיליאן/הוק קפטן קיליאן "הוק" ג'ונס/האפל 130‏ ראשי אורח
רבקה מדר זלינה/קאלי זלינה/המכשפה הרעה מהמערב* ‏ 68 משני אורח ראשי[4] משני
רפאל סברג' (אנ') ד"ר ארצ'י הופר ג'ימיני הצרצר 47 ראשי משני משני אורח
ג'יימי דורנן שריף גרהאם המברט הציד 10 ראשי אורח
איאון ביילי אוגוסט ויין בות'* פינוקיו 21 ראשי אורח אורח משני
מייגן אורי (אנ') רובי כיפה אדומה/הזאב הרע 48 משני ראשי אורח
אמילי דה רייבין לייסי/בל בל 118 משני ראשי אורח
מייקל ריימונד ג'יימס (אנ') ניל קסידי* באלפייר 35 משני ראשי אורח
טום אליס רובין הוד רובין הוד 1‏ אורח
שון מגווייר 57 משני ראשי[4] משני
קולין אודונהיו רוג'רס קפטן הוק (מממלכת המשאלות) 22 אורח ראשי
אליסון פרדננדז לוסי לוסי 24 אורח ראשי
דניה רמירז ג'סינדה וידריו סינדרלה 22 ראשי
מקייה קוקס סבין טיאנה 21 ראשי[5]
* דמויות מהיער המכושף שמופיעות בעולם האמיתי ולא קוללו בקללת "סטוריברוק"

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנ/ית שם הדמות בסטוריברוק או בעולם האמיתי שם הדמות בעולם האגדות מספר פרקים עונות
1 2 3 4 5 6 7
לי ארנברג לירוי חלמני/רטנוני 60 משני ‏ אורח
בוורלי אליוט סבתא (גראני) האלמנה לוקאס 62 משני
דייוויד פול גרוב דוק הגמד דוק 49 משני
פאוסטינדו די באודה וולטר הגמד ישנוני 48 משני
מיג מקריו ביישני ביישני 43 משני אורח
מייקל קולמן עליזי הגמד עליזי 43 משני אורח
ג'פרי קייזר שטייה הגמד שטייה 33 משני
גייב קות' טום קלארק הגמד אפצ'י 47 משני
קיגן קונור טרייסי אם המנזר הפיה הכחולה 37 משני משני אורח
דייוויד אנדרס ד"ר וייל ד"ר ויקטור פרנקנשטיין 15 משני אורח
טוני אמנדולה מרקו סבא ג'פטו 8 ‏ משני אורח אורח
ג'יאנקרלו אספוזיטו סידני גלאס ג'יני/המראה הקסומה 14 משני אורח משני אורח
אנסטסיה גריפית' קת'רין נולאן הנסיכה אביגיל 8 משני אורח ‏
אלן דל אלברט ספנסר המלך ג'ורג' 8 ‏ משני אורח אורח
סבסטיאן סטן ג'פרסון הכובען המטורף 6 ‏ משני
טוני פרז הנסיך הנרי 35 אורח אורח
ברברה הרשי קורה קורה/בת הטוחן/מלכת הלבבות 17‏ אורח משני אורח
רוז מק'גוון 2 ‏ משני אורח
ג'סי שרם אשלי אלה "סינדרלה" 5 משני אורח אורח
כריסטי ליינג מריאן מריאן 9 אורח משני
קריסטין באוור ואן סטרטאן מליפיסנט מליפיסנט 10 אורח משני
שרה בולג'ר אורורה הנסיכה אורורה 18‏ משני
כריס גאות'יר סמי ויליאם סמי 8 ‏ משני אורח
ג'וליאן מוריס פיליפ הנסיך פיליפ 7 ‏ משני
ג'ימי צ'ונג מולאן 11‏ משני אורח
אית'ן אמברי גרג מנדל/אוון 10‏ משני אורח
סוניקווה מרטין-גרין תמרה 7 ‏ משני אורח
פרקר קרופט פליקס פליקס 11 ‏ אורח משני
פריה טינגלי ונדי ונדי דרלינג 5 ‏ אורח ‏ משני
רובי קיי פן מלקולם/פיטר פן/החלילן מהמלין 13 משני אורח אורח
רוז מקייבר טינקר בל טינקר בל 8 ‏ משני אורח
ג'ואנה גרסיה אריאל אריאל 7 משני אורח אורח
ג'ורג'ינה הייג אלזה אלזה 11 אורח משני
אליזבת לייל אנה אנה [6] 10 משני
אליזבת מיטשל שרה פישר* מלכת השלג/ אינגריד 10 משני
סקוט מייקל פוסטר כריסטוף כריסטוף 5 משני
טיילור ג'ייקוב מור הנסיך האנס 3 משני
ויקטוריה סמרפיט קרואלה פיינברג* קרואלה דה ויל 16 משני אורח
מרין דאנגי אורסולה אורסולה 5 משני
פטריק פישלר אייזק הלר אייזק 7 משני
אגנס ברוקנר לילית' "לילי" פייג'* לילי 3 משני
ניקול מוניוס 2 ‏ משני
טימותי וובר השוליה השוליה 7 משני אורח
אליוט נייט המכשף מרלין 6 משני
ליאם גריגן ארתור המלך ארתור 9 משני
איימי מנסון מרידה מרידה 9 משני
ג'ואנה מטרס גווינביר גווינביר 8 משני
סיקואה וולס סר לנסלוט 6 אורח משני אורח
אוליביה סטיל-פלקונר ויולט ויולט 9 משני
גרג ג'רמן האדס האדס 11 משני
קייסי רול מג 1 אורח
ג'ונתן ויטסל הרקולס הרקולס 1 אורח
טרי ריבס דורותי גייל 3 אורח אורח
סם ויטוור הייד מר הייד 5 אורח משני
האנק האריס דר. ג'קיל דר. ג'קיל 8 אורח משני
ג'יימי מורי פיונה הפיה השחורה 10 משני
ז'יל מת'אי גידעון גידעון 13 משני אורח
לאנה פרייה המלכה המרשעת המלכה הרעה/רג'ינה 13 אורח משני
דניז אקניז אלאדין אלאדין 10 משני
קארן דייוויד שירין יסמין 10 משני
עודד פהר ג'פאר 3 משני
ג'ורדן אשלי אולסון אורקל אורקל 3 משני
פרן טהיר קפטן נמו קפטן נמו 3 משני
שרה טומקו טייגר לילי 4 משני אורח
רוז ריינולדס טילי אליס 14 משני
אדלייד קיין אייבי בלפריי דריזלה 13 משני
אמה בות' אלואיז גרדנר גות'ל 12 משני
מייגן ווינר ויקטוריה בלפרי רפונזל/ליידי טרמיין[7] 11 משני
ניית'ן פרסונס ניק ג'ק/הנזל 8 משני
יעל יורמן אנסטסיה אנסטסיה 4 משני
ברוס בליין סמל התחנה 7 משני
דניאל פרנסיס סמדי דוקטור פאסילייה 8 משני
ג'ף פייר דרו נאבין 6 משני
טירה סקובי מרגוט רובין 9 משני

רשימת פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה שודרה בארצות הברית מה-23 באוקטובר 2011 עד ל-13 במאי 2012 ובישראל מה-20 ביוני 2012 עד ל-14 בנובמבר 2012.

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
1 1 פיילוט Pilot מארק מיילוד אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 23 באוקטובר 2011 20 ביוני 2012
2 2 הדבר האהוב ביותר The Thing You Love Most גרג בימן אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 30 באוקטובר 2011 27 ביוני 2012
3 3 שלג יורד Snow Falls דין וואיט ליז טיגלאר 6 בנובמבר 2011 4 ביולי 2012
4 4 המחיר של גולד The Price of Gold דוד סולומון דוד ה. גודמן 13 בנובמבר 2011 11 ביולי 2012
5 5 הקול הקטן הזה That Still Small Voice פאול אדוורדס ג'יין אספנסון 27 בנובמבר 2011 18 ביולי 2012
6 6 רועה הצאן The Shepherd ויקטור נלי אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 4 בדצמבר 2011 25 ביולי 2012
7 7 הלב הוא צייד בודד The Heart Is a Lonely Hunter דוד מ. בארט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 11 בדצמבר 2011 1 באוגוסט 2012
8 8 נשמות נואשות Desperate Souls מיכאל וקסמן ג'יין אספנסון 8 בינואר 2012 8 באוגוסט 2012
9 9 הצפון האמיתי True North דין וואיט דוד ה. גודמן וליז טיגלאר 15 בינואר 2012 15 באוגוסט 2012
10 10 07:15 בבוקר 7:15 A.M. ראלף המקר אדוארד קיציס, אדם הורוביץ ודניאל ת. תומסן 22 בינואר 2012 22 באוגוסט 2012
11 11 פריו של העץ המורעל Fruit of the Poisonous Tree בריאן ספייסר אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 29 בינואר 2012 29 באוגוסט 2012
12 12 עמוק בעור Skin Deep מילאן צ'יילוב ג'יין אספנסון 12 בפברואר 2012 5 בספטמבר 2012
13 13 מה קרה לפרדריק What Happened To Fredrick דין וואיט דוד ה. גודמן 19 בפברואר 2012 12 בספטמבר 2012
14 14 חלמני Dreamy דוד סולומון אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 4 במרץ 2012 19 בספטמבר 2012
15 15 להיתפס על חם Red-Handed רון אנדרווד ג'יין אספנסון 11 במרץ 2012 26 בספטמבר 2012
16 16 לב אפל Heart of Darkness דין וואיט אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 18 במרץ 2012 3 באוקטובר 2012
17 17 כובע קסמים Hat Trick ראלף המקר ולדימיר קבטקו ודוד ה. גודמן 25 במרץ 2012 10 באוקטובר 2012
18 18 נער האורוות The Stable Boy דין וואיט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 1 באפריל 2012 18 באוקטובר 2012
19 19 השיבה The Return דין וואיט ג'יין אספנסון 22 באפריל 2012 24 באוקטובר 2012
20 20 הזר The Stranger פאול אדוורדס אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 29 באפריל 2012 31 באוקטובר 2012
21 21 תפוח אדום כמו דם An Apple Red as Blood גווינת הורדר-פייטון ג'יין אספנסון ודוד ה. גודמן 6 במאי 2012 7 בנובמבר 2012
22 22 ארץ ללא קסם A Land Without Magic דין וואיט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 13 במאי 2012 14 בנובמבר 2012

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה שודרה בארצות הברית מה-30 בספטמבר 2012 עד ל-12 במאי 2013 ובישראל מה-19 בדצמבר 2012 עד ל-15 במאי 2013

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
23 1 נשברה Broken ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 30 בספטמבר 2012 19 בדצמבר 2012
24 2 אנחנו שניהם We Are Both דין וואיט ג'יין אספנסון 7 באוקטובר 2012 26 בדצמבר 2012
25 3 גבירת האגם Lady of the Lake מילאן צ'יילוב אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 14 באוקטובר 2012 2 בינואר 2013
26 4 התנין The Crocodile דוד סולומון דוד ה. גודמן ורוברט האל 21 באוקטובר 2012 9 בינואר 2013
27 5 הדוקטור The Doctor פאול אדוורדס אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 28 באוקטובר 2012 16 בינואר 2013
28 6 טלהאסי Tallahassee דוד מ. בארט כריסטין בוילאן וג'יין אספנסון 4 בנובמבר 2012 23 בינואר 2013
29 7 ילדי הירח Child of the Moon אנתוני המינגוויי אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 11 בנובמבר 2012 30 בינואר 2013
30 8 אל המעמקים Into the Deep רון אנדרווד קלינדה וזקוז ודניאל ת. תומסון 25 בנובמבר 2012 6 בפברואר 2013
31 9 מלכת הלבבות Queen of Hearts ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 2 בדצמבר 2012 13 בפברואר 2013
32 10 משחק הצרצר The Cricket Game דין וואיט דוד ה. גודמן ורוברט האל 6 בינואר 2013 20 בפברואר 2013
33 11 האאוטסיידר The Outsider דוד סולומון אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 13 בינואר 2013 27 בפברואר 2013
34 12 בשם האח In the Name of the Brother מילאן צ'יילוב ג'יין אספנסון 20 בינואר 2013 6 במרץ 2013
35 13 טייני Tiny גיא פרלנד כריסטין בוילאן וקלינדה וזקוז 10 בפברואר 2013 13 במרץ 2013
36 14 מנהטן Manhattan דין וואיט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 17 בפברואר 2013 20 במרץ 2013
37 15 המלכה מתה The Queen Is Dead גווינת הורדר-פייטון דניאל ת. תומסן ודוד ה. גודמן 3 במרץ 2013 27 במרץ 2013
38 16 בת הטוחן The Miller's Daughter ראלף המקר ג'יין אספנסון 10 במרץ 2013 3 באפריל 2013
39 17 ברוכים הבאים לסטוריברוק Welcome to Storybrooke דוד מ. בארט אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 17 במרץ 2013 10 באפריל 2013
40 18 אמיץ, ישר ולא אנוכי Selfless, Brave and True ראלף המקר רוברט האל וקלינדה וזקוז 24 במרץ 2013 17 באפריל 2013
41 19 לייסי Lacey מילאן צ'יילוב אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 21 באפריל 2013 21 באפריל 2013
42 20 המלכה המרשעת The Evil Queen גווינת הורדר-פייטון כריסטין בוילאן וג'יין אספנסון 28 באפריל 2013 1 במאי 2013
43 21 הכוכב השני מימין Second Star to the Right ראלף המקר אנדרו צ'מבליס ואיאן גולדברג 5 במאי 2013 8 במאי 2013
44 22 וישר עד הבוקר And Straight On 'till morning דין וואיט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 12 במאי 2013 15 במאי 2013

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית התחלקה לשני חלקים והפיצול ביניהם בוצע באמצעות פגרה. החלק הראשון שודר בארצות הברית מה-29 בספטמבר 2013 עד ל-15 בדצמבר 2013 ובישראל מה-3 באוקטובר 2013 עד ל-19 בדצמבר 2013. החלק השני שודר בארצות הברית מה-9 במרץ 2014 עד ל-11 במאי 2014 ובישראל מה-27 במרץ 2014 עד ל-5 ביוני 2014.

חלק 1: להציל את הנרי (Save Henry)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
45 1 לבו של המאמין הכן ביותר The Heart of the Truest Believer ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 29 בספטמבר 2013 3 באוקטובר 2013
46 2 ילדה אבודה Lost Girl רון אנדרווד אנדרו צ'מבליס וקלינדה וזקוז 6 באוקטובר 2013 10 באוקטובר 2013
47 3 פיה רגילה Quite a Common Fairy אלכס זכרוסקי ג'יין אספנסון 13 באוקטובר 2013 17 באוקטובר 2013
48 4 הרגלים רעים Nasty Habits דוד בויד דוד ה. גודמן ורוברט האל 20 באוקטובר 2013 24 באוקטובר 2013
49 5 התנהגות טובה Good Form ג'ון עמיאל כריסטין בוילאן ודניאל ת. תומסן 27 באוקטובר 2013 31 באוקטובר 2013
50 6 אריאל Ariel קירן דונלי אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 3 בנובמבר 2013 7 בנובמבר 2013
51 7 החלל האפל Dark Hollow גיא פרלנד אנדרו צ'מבליס וקלינדה וזקוז 10 בנובמבר 2013 14 בנובמבר 2013
52 8 חשבו מחשבות משמחות Think Lovely Thoughts דוד סולומון דוד ה. גודמן ורוברט האל 17 בנובמבר 2013 21 בנובמבר 2013
53 9 להציל את הנרי Save Henry אנדי גודארד כריסטין בוילאן ודניאל ת. תומסן 1 בדצמבר 2013 5 בדצמבר 2013
54 10 ארץ לעולם לא החדשה The New Neverland רון אנדרווד אנדרו צ'מבליס 8 בדצמבר 2013 12 בדצמבר 2013
55 11 חוזרים הביתה Going Home ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 15 בדצמבר 2013 19 בדצמבר 2013

חלק 2: הרעה נגד המרשעת (The Evil VS The Wicked)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
56 12 סרנדה ניו יורקית New York City Serenade בילי גיירהארט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 9 במרץ 2014 27 במרץ 2014
57 13 ציד מכשפות Witch Hunt גיא פרלנד ג'יין אספנסון 16 במרץ 2014 3 באפריל 2014
58 14 המגדל The Tower ראלף המקר רוברט האל 23 במרץ 2014 10 באפריל 2014
59 15 מחשבות שקטות Quiet Minds איגל איגלסון קלינדה וזקוז 30 במרץ 2014 17 באפריל 2014
60 16 לא קל להיות ירוקה It's Not Easy Being Green מריו ואן פיבלס אנדרו צ'מבליס 6 באפריל 2014 24 באפריל 2014
61 17 הג'ולי רוג'ר The Jolly Roger ארנסט דיקרסון דוד ה. גודמן 13 באפריל 2014 1 במאי 2014
62 18 לזלוג Bleeding Through רומיאו טירונה ג'יין אספנסון ודניאל ת. תומסן 20 באפריל 2014 8 במאי 2014
63 19 דבר מוזר A Curious Thing ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 27 באפריל 2014 15 במאי 2014
64 20 קנזס Kansas גווינת הורדר-פייטון אנדרו צ'מבליס וקלינדה וזקוז 4 במאי 2014 22 במאי 2014
65 21 סופת שלגים Snow Drifts רון אנדרווד דוד ה. גודמן ורוברט האל 11 במאי 2014 29 במאי 2014
66 22 אין כמו בבית There's No Place Like Home ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 11 במאי 2014 5 ביוני 2014

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הרביעית, בדומה לעונה השלישית, התחלקה לשני חלקים והפיצול ביניהם בוצע באמצעות פגרה. החלק הראשון שודר בארצות הברית מה-28 בספטמבר 2014 עד ל-14 בדצמבר 2014 ובישראל מה-14 באוקטובר 2014 עד ל-30 בדצמבר 2014. החלק השני שודר בארצות הברית מה-1 במרץ 2015 עד ל-10 במאי 2015 ובישראל מה-5 במרץ 2015 עד ל-21 במאי 2015.

חלק 1: לשבור את הקרח (Frozen)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
67 1 מעשה בשתי אחיות A Tale of Two Sisters ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 28 בספטמבר 2014 14 באוקטובר 2014
68 2 הכול לבן White Out רון אנדרווד ג'יין אספנסון 5 באוקטובר 2014 21 באוקטובר 2014
69 3 דרך חתחתים Rocky Road מורגן בגס דוד ה. גודמן וג'רום שוורץ 12 באוקטובר 2014 28 באוקטובר 2014
70 4 השוליה The Apprentice ראלף המקר אנדרו צ'מבליס ודנה הורגן 19 באוקטובר 2014 4 בנובמבר 2014
71 5 זכוכית שבורה Breaking Glass אלריק ריילי קלינדה וזקוז וסקוט נימרפו 26 באוקטובר 2014 11 בנובמבר 2014
72 6 עסק משפחתי Family Business מריו ואן פיבלס קלינדה וזקוז ואנדרו צ'מבליס 2 בנובמבר 2014 18 בנובמבר 2014
73 7 מלכת השלג The Snow Queen בילי גיירהארט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 9 בנובמבר 2014 25 בנובמבר 2014
74 8 לנפץ את המראה (חלק 1) Smash the Mirror - part 1 איגל איגלסון דוד ה. גודמן וג'רום שוורץ 16 בנובמבר 2014 2 בדצמבר 2014
לנפץ את המראה (חלק 2) Smash the Mirror - part 2 ראלף המקר 9 בדצמבר 2014
75 9 נפילה Fall מריו ואן פיבלס ג'יין אספנסון 30 בנובמבר 2014 16 בדצמבר 2014
76 10 מבט מנופץ Shattered Sight גווינת הורדר-פייטון סקוט נימרפו וצ'ה צ'ון 7 בדצמבר 2014 23 בדצמבר 2014
77 11 גיבורים ונבלים Heroes and Villains ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 14 בדצמבר 2014 30 בדצמבר 2014

חלק 2: מלכות האפלה (Queens of Darkness)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
78 12 אפלה בקצה העיירה Darkness on the Edge of Town ג'ון עמיאל אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 1 במרץ 2015 5 במרץ 2015
79 13 לא נסלח Unforgiven אדם הורוביץ קלינדה וזקוז ואנדרו צ'מבליס 8 במרץ 2015 12 במרץ 2015
80 14 כניסת הדרקון Enter the Dragon ראלף המקר דוד ה. גודמן וג'רום שוורץ 15 במרץ 2015 19 במרץ 2015
81 15 יצור מסכן ואומלל Poor Unfortunate Soul סטיב פרלמן אנדרו צ'מבליס ודנה הורגן 22 במרץ 2015 26 במרץ 2015
82 16 תוכניות שדגרו עליהן Best Laid Plans רון אנדרווד קלינדה וזקוז וג'יין אספנסון 29 במרץ 2015 2 באפריל 2015
83 17 לב של זהב Heart of Gold בילי גיירהארט סקוט נימרפו וצ'ה צ'ון 12 באפריל 2015 16 באפריל 2015
84 18 סימפתיה לדה ויל Sympathy for the De Vil רומיאו טירונה דוד ה. גודמן וג'רום שוורץ 19 באפריל 2015 23 באפריל 2015
85 19 לילי Lily ראלף המקר אנדרו צ'מבליס ודנה הורגן 26 באפריל 2015 30 באפריל 2015
86 20 אמא Mother רון אנדרווד ג'יין אספנסון 3 במאי 2015 7 במאי 2015
87 21 מבצע נמייה Operation Mongoose רומיאו טירונה אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 10 במאי 2015 14 במאי 2015
88 22 ראלף המקר 21 במאי 2015

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה החמישית, כמו קודמותיה, תתחלק לשני חלקים והפיצול ביניהם בוצע באמצעות פגרה. החלק הראשון שודר בארצות הברית החל מה-27 בספטמבר 2015 ועד ל-6 בדצמבר, ובישראל הוא שודר החל מה-14 בנובמבר 2015 ועד ל-23 בינואר 2016. החלק השני של העונה שודר בארצות הברית החל מה-6 במרץ 2016 ועד ל-15 במאי ובישראל החל מה-12 במרץ ועד ל-21 במאי.

חלק 1: עלייתה של סוואן האפלה (The Dark Swan Shall Rise)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
89 1 סוואן האפלה The Dark Swan רון אנדרווד אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 27 בספטמבר 2015 14 בנובמבר 2015
90 2 המחיר The Price רומיאו טירונה אנדרו צ'מבליס ודנה הורגן 4 באוקטובר 2015 21 בנובמבר 2015
91 3 כיסא פנוי Siege Perilous ראלף המקר ג'יין אספנסון 11 באוקטובר 2015 28 בנובמבר 2015
92 4 הממלכה השבורה The Broken Kingdom אלריק ריילי דוד ה. גודמן וג'רום שוורץ 18 באוקטובר 2015 5 בדצמבר 2015
93 5 לוכד חלומות Dreamcatcher רומיאו טירונה אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 25 באוקטובר 2015 12 בדצמבר 2015
94 6 הדוב והקשת The Bear and the Bow ראלף המקר אנדרו צ'מבליס וצ'ה צ'ון 1 בנובמבר 2015 19 בדצמבר 2015
95 7 נימואה Nimue רומיאו טירונה ג'יין אספנסון 8 בנובמבר 2015 26 בדצמבר 2015
96 8 לידה Birth איגל איגלסון דוד ה. גודמן וג'רום שוורץ 15 בנובמבר 2015 2 בינואר 2016
97 9 מלך הדובים The Bear King ג'פרי הילדרו אנדרו צ'מבליס 15 בנובמבר 2015 9 בינואר 2016
98 10 לב שבור Broken Heart רומיאו טירונה דנה הורגן וצ'ה צ'ון 29 בנובמבר 2015 16 בינואר 2016
99 11 שירת הברבור של סוואן Swan Song גווינת הורדר-פייטון אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 6 בדצמבר 2015 23 בינואר 2016

חלק 2: השאול (The Underworld)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
100 12 נשמות הנפטרים Souls of the Departed ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 6 במרץ 2016 12 במרץ 2016
101 13 משימת האהבה Labor of Love בילי גיירהארט אנדרו צ'מבליס ודנה הורגן 13 במרץ 2016 19 במרץ 2016
102 14 חוב השטן Devil's Due אלריק ריילי ג'יין אספנסון 20 במרץ 2016 26 במרץ 2016
103 15 האחים ג'ונס The Brothers Jones איגל איגלסון דוד ה. גודמן וג'רום שוורץ 27 במרץ 2016 2 באפריל 2016
104 16 הריקבון שלנו Our Decay סטיב פרלמן דנה הורגן וצ'ה צ'ון 3 באפריל 2016 9 באפריל 2016
105 17 הגיבור הנאה שלה Her Handsome Hero רומיאו טירונה ג'רום שוורץ 10 באפריל 2016 16 באפריל 2016
106 18 נעליים אדומות Ruby Slippers אריק לה-סאל אנדרו צ'מבליס וביל וולקוף 17 באפריל 2016 23 באפריל 2016
107 19 אחיות Sisters רומיאו טירונה דוד ה. גודמן ובריג'יט האלס 24 באפריל 2016 30 באפריל 2016
108 20 ציפור אש Firebird רון אנדרווד ג'יין אספנסון 1 במאי 2016 7 במאי 2016
109 21 טקסים אחרונים Last Rites קרייג פאוול ג'רום שוורץ 8 במאי 2016 14 במאי 2016
110 22 רק את Only You רומיאו טירונה דוד ה. גודמן ואנדרו צ'מבליס 15 במאי 2016 21 במאי 2016
111 23 סיפור שלא סופר An Untold Story דין וואיט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 15 במאי 2016 21 במאי 2016

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השישית של הסדרה גם היא מחולקת לשני חלקים. חלקה הראשון שודר בארצות הברית מה-25 בספטמבר 2016 ועד ל-4 בדצמבר 2016 ובישראל מה-16 באוקטובר 2016 ועד ל-18 בדצמבר 2016. החלק השני של העונה שודר בארצות הברית החל מה-5 במרץ 2017 ועד ה-14 במאי ובישראל החל מה-12 במרץ 2017 ועד ה-11 ביוני.

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי (ארצות הברית) תאריך שידור מקורי (ישראל)
112 1 המושיע The Savior איגל איגלסון אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 25 בספטמבר 2016 16 באוקטובר 2016
113 2 משקה מר A Bitter Draught רון אנדרווד אנדרו צ'מבליס ודנה הורגן 2 באוקטובר 2016 23 באוקטובר 2016
114 3 הנעל השנייה The Other Shoe סטיב פרלמן ג'יין אספנסון וג'רום שוורץ 9 באוקטובר 2016 30 באוקטובר 2016
115 4 מקרה מוזר Strange Case אלריק ריילי דוד ה. גודמן ונלסון סולר 16 באוקטובר 2016 6 בנובמבר 2016
116 5 עכברושי רחוב Street Rats נורמן באקלי אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 23 באוקטובר 2016 13 בנובמבר 2016
117 6 מים אפלים Dark Waters רוברט דונקן אנדרו צ'מבליס ובריג'יט האלס 30 באוקטובר 2016 20 בנובמבר 2016
118 7 בלי לב Heartless ראלף המקר ג'יין אספנסון 6 בנובמבר 2016 27 בנובמבר 2016
119 8 אני אהיה המראה שלך I'll Be Your Mirror ג'ניפר לינץ' ג'רום שוורץ ולאה פונג 13 בנובמבר 2016 4 בדצמבר 2016
120 9 מוחלפים Changelings מיירזי אלמאס דוד ה. גודמן ובריאן רידינגס 27 בנובמבר 2016 11 בדצמבר 2016
121 10 הלוואי שהיית פה Wish You Were Here רון אנדרווד אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 4 בדצמבר 2016 18 בדצמבר 2016
122 11 קשוחה יותר מהשאר Tougher Than the Rest בילי גיירהארט אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 5 במרץ 2017 12 במרץ 2017
123 12 רצח נתעב ביותר Murder Most Foul מורגן בגס ג'יין אספנסון וג'רום שוורץ 12 במרץ 2017 19 במרץ 2017
124 13 דפוסים רעים Ill-Boding Patterns רון אנדרווד אנדרו צ'מבליס ודנה הורגן 19 במרץ 2017 26 במרץ 2017
125 14 עמוד 23 Page 23 קייט וודס דוד ה. גודמן ובריג'יט האלס 26 במרץ 2017 2 באפריל 2017
126 15 מקום פלאי A Wondrous Place סטיב פרלמן ג'יין אספנסון וג'רום שוורץ 2 באפריל 2017 9 באפריל 2017
127 16 העוזר הקטן של אמא Mother's Little Helper בילי גיירהארט פול קרפ, אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 9 באפריל 2017 16 באפריל 2017
128 17 התעוררות Awake שרת רג'ו אנדרו צ'מבליס ולאה פונג 16 באפריל 2017 7 במאי 2017
129 18 היכן שציפורים כחולות עפות Where Bluebirds Fly מייקל שולץ דוד ה. גודמן ובריג'יט האלס 23 באפריל 2017 14 במאי 2017
130 19 הפיה השחורה The Black Fairy אלריק ריילי ג'רום שוורץ ודנה הורגן 30 באפריל 2017 21 במאי 2017
131 20 השיר בלבך The Song in Your Heart רון אנדרווד דוד ה. גודמן ואנדרו צ'מבליס 7 במאי 2017 28 במאי 2017
132 21 הקרב האחרון The Final Battle סטיב פרלמן אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 14 במאי 2017 4 ביוני 2017ה
133 22 ראלף המקר 11 ביוני 2017

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השביעית של הסדרה שודרה בארצות הברית מה-6 באוקטובר 2017 ועד ל-18 במאי 2018 ובישראל מה-11 באוקטובר 2017 ועד ל-6 ביוני 2018.

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
(ארצות הברית)
תאריך שידור מקורי
(ישראל)
134 1 היפריון הייטס Hyperion heights ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 6 באוקטובר 2017 11 באוקטובר 2017
135 2 חייו של פירט A Pirate's Life טרה ניקול וייר ג'יין אספנסון וג'רום שוורץ 13 באוקטובר 2017 18 באוקטובר 2017
136 3 גן השבילים המתפצלים The Garden of Forking Paths רון אנדרווד דוד ה. גודמן ובריג'יט האלס 20 באוקטובר 2017 25 באוקטובר 2017
137 4 היפה Beauty מיק גריס דנה הורגן ולאה פונג 27 באוקטובר 2017 1 בנובמבר 2017
138 5 ירוקים Greenbacks ג'פרי הילדרו כריסטופר הולייר ואדם קרפ 3 בנובמבר 2017 8 בנובמבר 2017
139 6 צלצול השכמה Wake Up Call שרת רג'ו ג'יין אספנסון וג'רום שוורץ 10 בנובמבר 2017 15 בנובמבר 2017
140 7 אלואיז גרדנר Eloise Gardner אלכס קלימניוס דוד ה. גודמן ובריג'יט האלס 17 בנובמבר 2017 22 בנובמבר 2017
141 8 יפה בכחול Pretty in Blue ראלף המקר דנה הורגן ולאה פונג
142 9 דמעה אחת קטנה One Little Tear סטיב פרלמן כריסטופר הולייר ואדם קרפ 8 בדצמבר 2017 13 בדצמבר 2017
143 10 המכשפה השמינית The Eighth Witch ראלף המקר ג'יין אספנסון וג'רום שוורץ 15 בדצמבר 2017 20 בדצמבר 2017
144 11 הגן הנעלם Secret Garden מיק גריס אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 2 במרץ 2018 7 במרץ 2018
145 12 טעימה מההייטס A Taste of Heights נינה לופז-קורדו דוד ה. גודמן ובריג'יט האלס 9 במרץ 2018 14 במרץ 2018
146 13 אביר הלילה Knightfall סטיב מיינר ג'רום שוורץ ומיגל איאן ראייה 16 במרץ 2018 21 במרץ 2018
147 14 הנערה במגדל The Girl in the Tower אנטוניו נגרט דנה הורגן ולאה פונג 23 במרץ 2018 28 במרץ 2018
148 15 אחוות אחיות Sisterhood אלן ס. פרסמן כריסטופר הולייר ואדם קרפ 30 במרץ 2018 4 באפריל 2018
149 16 פירורי לחם Breadcrumbs רון אנדרווד ג'יין אספנסון וג'רום שוורץ 6 באפריל 2018 25 באפריל 2018
150 17 הנבחרת Chosen לאנה פרייה פול קארפ ובריאן רידיניגס 13 באפריל 2018 2 במאי 2018
151 18 השומר The Guardian ג'פרי הילדרו דוד ה. גודמן ובריג'יט האלס 20 באפריל 2018 9 במאי 2018
152 19 ילדת פרחים Flower Child טסה בלייק אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 27 באפריל 2018 16 במאי 2018
153 20 האם זה הנרי מילס? Is This Henry Mills? רון אנדרווד דנה הורגן ולאה פונג 4 במאי 2018 23 במאי 2018
154 21 השיבה הביתה Homecoming סטיב פרלמן דוד ה. גודמן 11 במאי 2018 30 במאי 2018
155 22 צאתכם לשלום מסטוריברוק Leaving Storybrooke ראלף המקר אדוארד קיציס ואדם הורוביץ 18 במאי 2018 6 ביוני 2018

פרקי ספיישל[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך העונות שודרו בארצות הברית תשעה פרקי ספיישל. הפרקים שודרו בין שני פרקים אחרים, בדרך כלל בין סוף עונה לתחילת העונה שאחריה או בין חלק אחד של העונה לחלקה השני.

מספר פרק שם הפרק (באנגלית) תרגום לעברית מספר פרק לפני פרק אחרי תאריך שידור בארצות הברית
1 Magic Is Coming הקסם מגיע ג'יאנקרלו אספוזיטו ארץ ללא קסם נשברה 30 בספטמבר 2012
2 The Price of Magic מחיר הקסם אלן דייל אמיץ, ישר ולא אנוכי לייסי 14 באפריל 2013
3 Journey to Neverland מסע אל ארץ לעולם לא אלפרד מולינה וישר עד הבוקר לבו של המאמין הכן ביותר 29 בספטמבר 2013
4 Wicked Is Coming רשע מגיע דן סטיבנס חוזרים הביתה סרנדה ניו יורקית 9 במרץ 2014
5 Storybrooke Has Frozen Over סטוריברוק קפאה ג'ון רייס-דייוויס אין כמו בבית מעשה בשתי אחיות 28 בספטמבר 2014
6 Secrets of Storybrooke הסודות של סטוריברוק ג'ניפר מוריסון גיבורים ונבלים אפלה בקצה העיירה 1 במרץ 2015
7 Dark Swan Rises: A Once Upon a Time Fan Celebration סוואן האפלה עולה: מפגש מעריצים של עד עצם היום הזה מבצע נמייה (חלק 2) סוואן האפלה 27 בספטמבר 2015
8 Evil Reigns Once More שלטון הרוע פעם נוספת סיפור שלא סופר המושיע 25 בספטמבר 2016
9 The Final Battle Begins הקרב האחרון מתחיל השיר בלבך הקרב האחרון 14 במאי 2017

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה משבצת שידור מספר פרקים עלייה לאוויר סוף הקרנה שנת השידורים צופים
(במליונים)
תאריך פרק בכורה
צופים (במליונים)
תאריך פרק סיום
צופים (במליונים)
עונה 1
יום ראשון, שעה 20:00
22
23 באוקטובר 2011
[8]12.93
13 במאי 2012
[9]9.66 2011-2012 [10]11.71
עונה 2 22
30 בספטמבר 2012
[8]11.36
12 במאי 2013
[9]7.33 2012-2013 [10]10.24
עונה 3 22
29 בספטמבר 2013
[8]8.52
11 במאי 2014
[11]6.8 2013-2014 [12]9.38
עונה 4 22[13]
28 בספטמבר 2014
10.20
10 במאי 2015
5.51 2014-2015 8.98
עונה 5 23
27 בספטמבר 2015
5.93
15 במאי 2016
4.07 2015-2016 6.32
עונה 6 22
25 בספטמבר 2016
3.99
14 במאי 2017
2.95 2016-2017 4.39
עונה 7
יום שישי, שעה 20:00
22
6 באוקטובר 2017
3.26
18 במאי 2018
2.27 2017-2018 3.41

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עד עצם היום הזה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ U.K.’s Channel 5 buys ‘Once Upon a Time’, ‏Variety
  2. ^ James Hibberd,'Once Upon a Time' to crossover with 'Wonderland' spin-off, 15 במאי 2013
  3. ^ ציוץ שפרסם אדם הורוביץ, מיוצרי הסדרה, בחשבון הטוויטר שלו
  4. ^ 1 2 Matt Webb Mitovich, Matt Webb Mitovich, Once Upon a Time Ups Sean Maguire, Rebecca Mader to Series Regulars, TVLine, ‏2015-06-09 (באנגלית)
  5. ^ החל מהפרק החמישי
  6. ^ Elizabeth Lail, באתר IMDb‏
  7. ^ מייגן ווינר מגלמת את רפונזל, שמתגלה בפרק התשיעי של העונה השביעית כליידי טרמיין בצעירותה.
  8. ^ 1 2 3 Gorman, Bill (24 באוקטובר 2011). "Sunday Final Ratings: 'Once Upon A Time' Adjusted Up + Final Ratings For World Series Game 4 & Saints/Colts". TV by the Numbers. אורכב מ-המקור ב-2011-10-27. נבדק ב-24 באוקטובר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ 1 2 Bibel, Sarah (15 במאי 2012). "Sunday Final Ratings: 'Once Upon A Time', Family guy', 'Survivor' Adjusted Up; 'Surivor: Reunion', 'Dateline' Adjusted Down". TV by the Numbers. אורכב מ-המקור ב-2012-05-17. נבדק ב-16 במאי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ 1 2 Gorman, Bill (24 במאי 2012). "Complete List Of 2011-12 Season TV Show Viewership: 'Sunday Night Football' Tops, Followed By 'American Idol,' 'NCIS' & 'Dancing With The Stars'". Tvbythenumbers.zap2it.com. אורכב מ-המקור ב-2012-05-30. נבדק ב-25 במאי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Bibel, Sara (13 במאי 2014). "Sunday Final Ratings: 'Once Upon a Time', 'American Dad' & 'America's Funniet Home Videos' Adjusted Up; 'Revenge', 'Cosmos' & 'Dateline' Adjusted Down". TV by the Numbers. אורכב מ-המקור ב-2014-05-14. נבדק ב-13 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Full 2013-2014 TV Season Series Rankings". Deadline. 22 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ בארצות הברית פרקים 8–9 של העונה שודרו כפרק אחד אך בישראל פוצלו לשני פרקים שונים