עולם המים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עולם המים
Waterworld
מבוסס על Waterworld עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קווין ריינולדס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קווין קוסטנר
תסריט דייוויד טוואהי, פיטר ריידר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פיטר בויל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קווין קוסטנר
ג'ין טריפלהורן
טינה מיורינו
דניס הופר
מייקל ג'טר
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דין סמלר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Davis Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 ביולי 1995
משך הקרנה 136 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט מדע בדיוני, סרט דיסטופי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $175,000,000
הכנסות $264,200,000
הכנסות באתר מוג'ו waterworld
פרסים פרס פטל הזהב לשחקן המשנה הגרוע ביותר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עולם המיםאנגלית: Waterworld) הוא סרט עתידני-בדיוני בבימויו של קווין ריינולדס ובכיכובו של קווין קוסטנר. הסרט הופק ב-1995, קיבל ביקורות מעורבות ולא זכה להצלחה יחסית להשקעה הכספית הגדולה ביצירתו. עם זאת, במהלך השנים השתבץ הסרט בקטגוריית סרטי קאלט, והצליח במכירות לווידאו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מספרת על החיים בכדור הארץ לאחר שהוצף במימי הקרחונים שנמסו בקטבים. האנשים ששרדו את ההצפה חיים בקומונות קטנות על פני הים, נעים בסירות רעועות ומייחלים למצוא את היבשה. מי שתייה הם מצרך יקר המציאות ועפר אדמה הוא מצרך כה נדיר עד שהוא משמש כאמצעי תשלום בסחר חליפין. אין מוסדות שלטון בעולם ואיש הישר בעיניו יעשה.

אחד הנוודים הימיים האלה הוא גיבור הסרט, ימאי נטול שם בגילומו של קווין קוסטנר. הגיבור מגדל לעצמו מזון על סירתו אותה תכנן ובנה בעצמו ושותה שתן מטוהר שלו עצמו. גופו הסתגל לסביבה המימית בכך שהתפתחה בו מערכת זימים וקרומי שחיה המאפשרים לו לשהות זמן רב מתחת לפני המים ולדוג דגים בדיג תת-מימי. הגיבור נאלץ להגן על עצמו חדשות לבקרים מפני שודדים וטיפוסים מוזרים הנקרים על דרכו. באחד האירועים, בעת שסחר עם קבוצה במטרה לרכוש מזון, הוא הותקף ונכלא בכלוב. בחורה בשם הלן שחררה אותו מן הכלוב, לאחר שהבטיח לה שייקח אותה וילדה נוספת, אנולה, ליבשה. לאנולה, קעקוע על גבה, ויש המאמינים שזהו למעשה קוד או מפת סתרים, שמי שיפענח אותו יצליח להגיע ליבשה.

מיד לאחר בריחתם הם נתקלים ב"מעשנים", קבוצה של פיראטים, שכל מטרתם היא הרס והרג, וצרוף אנשי הקומונות הפזורות לקהילתם הנמצאת על מכלית ענק, המזוהה בסוף הסרט כאקסון ואלדז. המעשנים חוטפים את אנולה, במטרה להגיע בעזרת המפה המקועקעת ליבשה. לאחר תלאות והרפתקאות משיב הגיבור את אנולה וידיד בשם גרגור שגם מופיע בתחילת הסרט אשר בבעלותו כדור פורח מעלה אותם לסיפונו. הידיד מצליח להבין את סוד המפה בקעקוע והחבורה מצליחים להגיע ליבשה, שהיא פסגתו של הר גבוה לשעבר. בסצנת הסיום נראה הגיבור כשהוא חוזר לים ומפליג בה עם ספינתו (על אף בקשת אנולה שיישאר), כשאנולה והלן צופות בו.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציב הסרט היה בזמנו התקציב הגבוה ביותר אי פעם לסרט קולנוע, ולאחר חריגה בהוצאות ההפקה עמדה ההשקעה בו על כ-175 מיליון דולרים. להמחשה, השתתפו בסרט 84 כפילים לפעלולי הענק שבו. אומנם ברחבי העולם הסרט הכניס כ-255.2 מיליון דולרים, אולם בארצות הברית הוא הכניס כ-88.2 מיליון דולרים בלבד, מה שהפך אותו לגבולי מבחינת ההצלחה. הסרט גם קיבל מועמדות אחת בלבד לפרס האוסקר, על סאונד. לעומת זאת הסרט קיבל ארבע מועמדויות לפרס פטל הזהב הסאטירי, שמוענק לסרטים גרועים. זאת בקטגוריות הסרט הגרוע, הבמאי הגרוע, השחקן הראשי הגרוע ושחקן המשנה הגרוע בו זכה שחקן המשנה דניס הופר.

קווין קוסטנר היה שותף לבימוי לקראת סיום הצילומים, אולם לא קיבל על כך קרדיט. הסרט גם קוצץ באופן משמעותי בשל אורכו. גרסת הבמאי היא 176 דקות, 40 דקות יותר מאורכו הסופי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עולם המים בוויקישיתוף