עולמה הסודי של אלכס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עולמה הסודי של אלכס
The Secret World of Alex Mack
סוגה מדע בדיוני, פנטזיה, סדרת נעורים, קומדיה
יוצרים קן ליפמן
תומאס ו' לינץ'
שחקנים
  • לריסה אוליניק
  • דריס לב
  • מרדית' בישופ עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 78
הפקה
הפצה Sonar Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה John Coda עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ ניקלודאון
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 8 באוקטובר 199415 בינואר 1998
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עולמה הסודי של אלכס (במקור באנגלית: The Secret World of Alex Mack) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית ששודרה בערוץ ניקלודאון משנת 1994 עד 1998. בישראל הסדרה שודרה בערוץ הילדים.

לפי הסדרה יצאו מספר ספרים שנכתבו על ידי דיאנה ג'י גלאגר, מתוכם שני הראשונים ("אלכס את זוהרת", ו"נתערב שלא תוכלי") תורגמו לעברית.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1138 באוקטובר 19944 בפברואר 1995
22014 באוקטובר 199528 בספטמבר 1996
3255 באוקטובר 19964 במרץ 1997
42023 בספטמבר 199715 בינואר 1998

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת באלכסנדרה "אלכס" מאק, ילדה בת שלוש עשרה מפרדייס ואלי, שביומה הראשון בחטיבת הביניים "אטרון" נקלעת לתאונת דרכים עם משאית הנושאת חומר כימי נסיוני (שלפי האזהרות רדיואקטיבי) בשם GC-161. במהלך התאונה נשפך על אלכס חלק מהחומר וכתוצאה מכך היא מקבלת כוחות על טבעיים כמו טלקינזיס, יכולת לירות זרמים חשמליים מקצות אצבעותיה או להפוך לנוזל, ובתוספת מאכלים מסוימים גם יכולת להרמת משאות כבדים לזמן מוגבל (החל מעונה 3). באחד הפרקים היא מתפצלת לטובה ורעה. במהלך הסדרה אלכס מתמודדת עם מצבים יומיומיים כמו לחץ בלימודים או אירועים חברתיים, כשלפעמים היא משתמשת בכוחותיה על מנת לפתור את הבעיות. בינתיים, מנסים בעלי המפעל הכימי לו שייכת המשאית שפגעה באלכס לגלות מיהי "הילדה מהתאונה" ולכלוא אותה במתקן מיוחד, אך חברה הטוב ריימונד "ריי" אלברדו ואחותה הגדולה אנני עוזרים לה להסתיר את כוחותיה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלכסנדרה "אלכס" מאק (לריסה אולייניק): כוכבת הסדרה. נערה מתבגרת עם חיבה לא ברורה לכובעים, שעקב תאונה מוזרה, זוכה בכוחות על.
  • ריימונד "ריי" אלברדו (דאריס לאב): חברה הקרוב ביותר של אלכס, ובין האנשים הבודדים היודעים את סודה. ריי הוא חבר טוב, שעוזר לאלכס כאשר היא מסתבכת בצרות. משחק בקבוצת הכדורסל המקומית "פרדייס אטומייזרס" (על שם אטום). באחד הפרקים מקבל את כוחותיה של אלכס.
  • אן "אנני" מאק (מרדית' בישופ): אחותה הגדולה של אלכס ומדענית מחוננת. אנני מודעת לכוחותיה של אלכס, ומשתדלת לדאוג לאחותה יוצאת הדופן. לעיתים היא עלולה לשקוע עמוק מדי במחקרה אודות כוחותיה של אלכס, דבר היוצר ויכוחים בין השתיים, אולם אלה נפתרים במהרה.
  • ג'ורג' מאק (מייקל בלייקלי) וברברה מאק (דוריאן לופינטו): הוריה של אלכס, שלגמרי לא מודעים לכוחותיה של בתם. מחשש שיסגירו אותה לידי מפעל הכימיקלים (בו עובד ג'ורג' ככימאי וברברה כפירסומאית), מחליטה אלכס שלא לגלות להם את סודה. בסוף הסדרה אלכס מספרת להם את סודה, לאחר שהמפעל שובה גם אותם. בפרק האחרון ג'ורג' מפתח נוגדן לכוחותיה של אלכס (שנראה לבסוף היא החליטה לא לקחת אותו).
  • רובין רוסו (נתניה רוס): אחת מחברותיה הוותיקות של אלכס. בחורה פסימית מעט, שיכולה לראות את הרע בכל מצב.
  • ניקול וילסון (אלכסיס פילדס): עוד אחת מחברותיה של אלכס. לניקול אישיות הפוכה מזו של רובין, בהיותה בחורה אסרטיבית וחזקה.
  • דייוויד "דייב" וואט (ג'ון נילסון): נהג המשאית הטיפש שנהג במשאית שהתרסקה ושפכה על אלכס את ה-GC-161. דייב הוא העד היחיד לתאונה, אך זכרונו העלוב מונע ממנו לגלות את זהותה של אלכס. (באחד הספרים הוא "מזהה" בטעות את רובין.) דייב מצוות לוינס בנסיונותיו לחשוף את אלכס, אך לרוב הוא גורם יותר צרות לוינס מאשר לאלכס. למרות עבודתו במפעל, דייב הוא דווקא בחור טוב, שלא אוהב לבצע את המשימות המרושעות המוטלות עליו. לפי הספרים, חלומו הוא להיות מתופף בלהקה.
  • דניאל אטרון (לואן גדעון): המנכ"לית המושחתת של מפעל הכימיקלים של פרדייס ואלי, והאויבת המושבעת של אלכס. המפעל של דניאל מספק את מרבית ההכנסה של פרדייס וואלי, ועל כן אנשי העיירה לא יהססו לחשוף בפני דניאל את עובדת היותה של אלכס קורבן התאונה. דניאל מתכננת להפיץ את GC-161 בתור תוסף דיאטה, והיא לא יכולה להרשות לעצמה לסכן את חשאיות הפרויקט. על כן, היא נחושה לזהות וללכוד את אלכס. על שם משפחתה קרוי בית הספר (לפי פרק3). נעצרת בסוף הסדרה, לאחר שהאנטר מונע ממנה לברוח עם מסוק, לאחר שהיא לוכדת את אלכס.
  • וינס קרטר (ג'ון מרזילי): בעוד שדניאל היא המוח מאחורי השליטה במפעל, וינס, אחראי האבטחה במפעל, הוא הכוח. וינס הוא האדם אותו דניאל שולחת לתפוס את "הילד" (אלכס), אבל תוכניותיו תמיד נכשלות. גם כאשר הוא מפוטר מהמפעל, הוא ממשיך במרדפו אחר אלכס, מה שהופך אותו מסוכן בהרבה.
  • לארס פרדריקסון (קווין קוויגלי): כימאי מוכשר שהגיע מהסניף הגרמני של המפעל בווינה. לאחר פיטורו של וינס, לארס הופך לעמיתה הקרוב ביותר של דניאל. הוא להוט להרוויח ממחקר ה-GC-161 של המפעל לא פחות ממנה, ורוצה לגלות את זהותו של הילד מהתאונה למענה.
  • האנטר ריבס (ויל אסטס): האנטר, המופיע בעונתה הרביעית של הסדרה, הוא בחור צעיר שעובר לפרדייס וואלי יחד עם אמו. בינו לבין אלכס מתפתח קשר קרוב, ובמהרה הוא מגלה את סודה. עם זאת, להגעתו לעיר יש גם מניע סודי - האנטר נחוש לגלות את האמת אודות רצח אביו, והוא מאמין שדניאל אטרון אחראית לעניין.
  • מר קראנץ (ג'ק קני): המורה למדעים ומעריץ של אנני. גורם לאלכס להרגיש בצל של אחותה הבכורה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]