עירוני ראש העין (כדורגל חופים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עירוני ראש העין
שם מלא עירוני ראש העין
תאריך ייסוד 2007
בעלים ישראלישראל ערן אביב
נשיא ישראלישראל אליהו שטרית
יו"ר ישראלישראל יוסף קנדרו
מנכ"ל ישראלישראל יצחק סימוני
מאמן ישראלישראל צחי אילוז
ליגה ליגת בנק יהב בכדורגל חופים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עירוני ראש העין הוא מועדון כדורגל אולמות וכדורגל חופים ישראלי מראש העין.

מועדון ספורט ראש העין הוקם בשנת 2004 על ידי ערן אביב. המועדון פעיל משנת 2004 בליגת הכדורגל באולמות ומשנת 2007 בליגת בנק יהב בכדורגל חופים.

קבוצת כדורגל החופים של ראש העין היא הקבוצה היחידה בארץ אשר העפילה בכל שנות פעילות ליגת החופים למעמד חצי הגמר, ובשנת 2007 הפסידה במשחק הגמר. בשנים 2008-2010 הפסידה במעמד חצי הגמר. בשנת 2011 זכתה בתואר האליפות ההיסטורי. בעונת 2011 ניצחה הקבוצה בכל משחקיה בשלב הבתים. במעמד רבע הגמר הראשון ניצחה הקבוצה את הקבוצה מת"א: 5–8 ובמשחק הגומלין 2–4. במעמד חצי הגמר גברה הקבוצה 2–5 על קדמת עדן כפ"ס ובמשחק הגמר גברה הקבוצה 5–8 על דורון מוטורס נתניה. אבי עמוס נבחר לשוער המצטיין ודייגיניו הברזילאי לשחקן העונה. מרקו סילבה סיים כמלך שערי הקבוצה עם 14 כיבושים.

הקבוצה תמיד הביאה אטרקציות לליגת החופים כאשר איציק זוהר הצטרף לקבוצה וגם זכה בתואר מלך שערי הליגה בשנת 2007 עם 16 כיבושים. בשנת 2008 הביאה הקבוצה את פיני בלילי. בשנת 2010 הביאה הקבוצה לראשונה שני שחקנים זרים: אוליבר רומריג שחקנה של נבחרת גרמניה ומריאן מקיוקה המכונה מאצ'י, שחקנה של נבחרת רומניה. בשנת 2011 את שני כוכבי העל: דייגיניו מברזיל ומרקו סילבה מפורטוגל. בשנת 2012 עמדו לרשותה של ראש העין שלושה שחקנים זרים: דייגיניו מברזיל, מרקו סילבה מפורטוגל והרכש החדש אלסנדרו "סנדרו" איטרי מאיטליה, ובנוסף בשנה זו חזר פיני בלילי לקבוצה.

בשנת 2008 זכתה הקבוצה בגביע הקפיטל המקביל לגביע אופ"א בחופים כאשר ניצחה נציגות מיוון, ארגנטינה וקפריסין.

בשנת 2011 זכתה הקבוצה באליפות ישראל בליגת כדורגל החופים, כאשר בגמר ניצחה את יהלומי "דורון מוטורס" נתניה בתוצאה 5–8.

בשנת 2012 הגיעה הקבוצה לגמר נגד בני "פלפלה" כפר קאסם והפסידה לה בפנדלים 2–1, אחרי שכבר ראש העין הובילה 0–4 שבע דקות לסיום המשחק.

בשנת 2016 הקבוצה סללה את דרכה לגמר אחרי ניצחונות 3–4 על הפועל "אנרג'י פארק" חדרה ברבע הגמר ו-2–4 על בני יהודה "ניצן" בחצי הגמר, אך לא הצליחה לנצח את בני "פלפלה" כפר קאסם בגמר ששיחזר את הגמר של שנת 2012 והפסידה שוב בתוצאה 4–3, כאשר השער האחרון בא מרגליו של הברזילאי דינו בדקה הראשונה של ההארכה ולמעשה ראש העין סיימה את אותה עונה כסגנית.

בשנת 2018 הקבוצה העפילה מהמקום השלישי בבית ב' למשחקי רבע הגמר, שם פגשה את הפועל "יהלומית פרץ/תגלית" כרמיאל. במשחק זה הפסידה לכרמיאל בתוצאה 5–3, ובכך סיימה את דרכה בעונה זו.

בשנת 2019 הקבוצה העפילה מהמקום השלישי בבית ב' לשלבי הנוקאאוט בדיוק כמו בשנה החולפת, כשכבר ברבע הגמר הודחה על ידי הפועל "צרפתי שמעון" אשקלון בתוצאה 4–3 וסיימה את דרכה בשלב מוקדם.

בשנת 2021 הקבוצה נטלה חלק לראשונה בגביע אירופה לאלופות בכדורגל חופים ובכך הפכה לקבוצה השנייה המייצגת את המדינה במפעל זה, לאחר שהראשונה הייתה בני "פלפלה" כפר קאסם (באותה השנה גם ראש העין וגם כפר קאסם ייצגו את ישראל במפעל זה). תחת הדרכתו של המאמן צחי אילוז וחיזוק זר של ארבעה ברזילאים בעמדות שונות: טלקו בעמדת השוער, ברנדו בהגנה ואלחנדרו סאלס ואדסון האלק בהתקפה (שהאחרון שיחק בשורות אשקלון בעונת 2019), ראש העין הוגרלה לבית ח' והחלה את הקמפיין בניצחון 6–8 על ויארג'ו מאיטליה. במחזור השני בשלב הבתים, היא נחלה הפסד לקבוצת GRAP הפורטוגזית בתוצאה 3–4 בפנדלים לאחר תיקו 3–3, ואילו במחזור האחרון גברה על נסיונל הפורטוגזית בתוצאה 7–12; כתוצאה מכך, היא העפילה מהמקום השני בבית לשלב 32 האחרונות שם הוגרלה למשחק מול קריליה סובייטוב הרוסית. לעומת זאת, ראש העין לא צלחה את שלב זה וסיימה את דרכה בטורניר, זאת לאחר שהפסידה בפנדלים בתוצאה 7–8 לאחר תיקו 6–6, שאת כל ששת השערים בתום הזמן החוקי כבש אדסון האלק. את אותה העונה סיים אדסון האלק כסגן מלך שערי המפעל עם 16 שערים ב-4 משחקים בלבד.

את הקמפיין האירופי של שנת 2022 החלה הקבוצה בשלב המקדים של התחרות שנקרא בשם "גביע צ'לנג'". את שלב הבתים סיימה ראש העין בראש בית' ב', כשבדרך גברה על שתי הקבוצות המשניות של בנפיקה המקומית ובנוסף הוענק לה ניצחון טכני על נציגה מבלגיה. כל שמונה הקבוצות שסיימו כראש הבית של השלב המקדים הוגרלו לשני בתים של השלב הראשי בתחרות, כך שהצהובים כחולים הוגרלו לבית' י'. גם את שלב זה, ראש העין סיימה בראש הבית, כאשר בדרך היא ניצחה שתי נציגות פורטוגליות נוספות בדמותן של סאו דומינגוס ובוארקוס בתוצאות 2–5 ו-1–2, בהתאמה וניצחון 6–7 בתום מותחן מול ריאל מונסטר הגרמנית. ראש העין העפילה מבית זה לשלב שמינית הגמר של הקמפיין עם מלוא הנקודות ופגשה בשלב הבא את ראש בית ט', נאפולי פטרון היוונית למשחק הגמר על גביע צ'לנג'. ראש העין צלחה במשימתה וזכתה בגביע לאחר 6–7 בפנדלים, כשבתום הזמן החוקי התוצאה הייתה שוויון אחת.[1] בשלב רבע הגמר, ראש העין התמודדה מול הנציגה הישראלית האחרת בתחרות, "פלפלה" כפר קאסם, כאשר היא ספגה הפסד 4–3 לאחרונה בצורה דרמטית ביותר, שתים עשרה שניות לסיום מראשו של נואל אוט השווייצרי; כתוצאה מכך, ראש העין הפסידה לראשונה בטורניר ונשרה למאבקים על מקומות 5 עד 8. במסגרת מאבקים אלו, ראש העין ניצחה 4–8 את לבאנטה הספרדית ו-1–4 את קופנהגן הדנית וסיימה את הקמפיין במקום החמישי מתוך שישים קבוצות, שהחלו את הטורניר.

סגל הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגל לאליפות ליגת בנק יהב בכדורגל חופים לעונת 2019

מס' עמדה שם
1 ישראלישראל שוער עידן טרבלסי (קפטן)
3 ברזילברזיל בלם גבריאל נובאס
5 ישראלישראל בלם טרס שולקובסקי
7 ישראלישראל חלוץ שרון גורמזנו
8 ישראלישראל חלוץ ערן לוי
10 ישראלישראל קשר אדיר דנין
11 ברזילברזיל חלוץ בנג'מין ג'וניור
מס' עמדה שם
12 ישראלישראל שוער אלמוג מלול
15 ישראלישראל קשר נמרוד מחני
17 ישראלישראל חלוץ איתי בר דוד
20 ברזילברזיל קשר פאוליניו
22 ישראלישראל קשר דור הלוי
18 ישראלישראל שוער אלדר פשכצקי
הסגל לגביע אירופה לאלופות לשנת 2022
מס' עמדה שם
1 ישראלישראל שוער אסף רז
4 ברזילברזיל בלם קטרינו (קפטן)
5 ישראלישראל בלם טרס שולקובסקי
6 ישראלישראל חלוץ צחי אילוז
7 ברזילברזיל חלוץ אדסון האלק
9 ישראלישראל קשר ויטלי גנון
מס' עמדה שם
10 ישראלישראל קשר אדיר דנין
11 ישראלישראל חלוץ אליחי צברי
14 ברזילברזיל חלוץ זה לוקאס
15 ישראלישראל קשר אופק יפרח
16 ישראלישראל בלם סדי בוהדנה
22 ברזילברזיל שוער טיאגו בובו

צוות מקצועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרויות בינלאומיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גביע צ'לנג'

  • מחזיקת הגביע (1): 2022

גביע הקפיטל

  • מחזיקת הגביע (1): 2008

תחרויות לאומיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת בנק יהב בכדורגל חופים

  • אלופה (1): 2011

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]