עמותת שכן טוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמותת שכן טוב
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות העשור של 2000 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.shachentov.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שכן טוב היא עמותה ישראלית העוסקת בקידום אוכלוסיות חלשות בתחומים שונים, תוך עידוד התנדבות מקומית לעזרה לשכניהם מהשכבות החלשות. החברה החלה את פעילותה בראשית שנות ה-2000. העמותה נוסדה במטרה לפעול לצמצום מצבי המצוקה תוך הענקת סיוע לאוכלוסיות חלשות בחברה, באמצעות בניית פרויקטים מקומיים המבוססים על התנדבות וללא כל תמורה כספית. העמותה הוקמה ביוזמתם של מספר צעירים אשר הציבו לעיניהם את שאלת הסיוע ופתרון המצוקה היום-יומית של אוכלוסיות חלשות בחברה. לעמותה סניפים במספר ערים בישראל כאשר בהתאם לצורכי המקום נפתחים פרויקטים ייעודיים.

תחומי הפעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמותת "שכן טוב" מפעילה מספר מיזמים תוך עידוד צוותי מתנדבים לקיים פעילות התנדבותית מקומית:

  • חלוקת מזון - העמותה מספקת מוצרי מזון ל-1000 משפחות נזקקות ב-13 מוקדים כאשר 8 מהם נמצאים בשכונות בירושלים ומוקדים נוספים בערי פריפריה שונות כמו טבריה, קדימה-צורן, קריית שמונה, מעלה אדומים וכן מוקד אחד בתל אביב. איסוף וחלוקת המזון מתבצעות על ידי מתנדבים של "שכן טוב", אשר במהלך השבוע דואגים לגייס מוצרי מזון ממקורות מקומיים כמו בעלי עסקים מקומיים, סניפים של רשתות ותרומות. בסוף כל שבוע העמותה בעזרת מתנדביה דואגת לחלק את מוצרי המזון למשפחות. בנוסף, העמותה דואגת לאספקת ציוד חימום (שמיכות ותנורים) למשפחות שאין ביכולתן לחמם את ביתם ובני משפחותיהן בימי החורף הקרים. כל זאת בתיאום עם שירותי הרווחה המקומיים.
  • בתי קפה נודדים - העמותה מפעילה בתי קפה נודדים במספר ערים בישראל בהם ירושלים, תל אביב, חיפה ובית שאן. בתי הקפה הנודדים מיועדים לאוכלוסיות ממודרות בחברה ובקהילה כמו זקנים, נשים מוכות ובעלי צרכים מיוחדים אחרים. המתנדבים מגיעים אחת לחודש למוסדות (בתי אבות, בתי חולים פסיכיאטריים, מקלט לנשים מוכות וכדומה) ומקימים בית קפה אשר תואם את אופי המקום והקהילה. מטרתם של המתנדבים הוא לשמש אוזן קשבת עבור הקהילה ובנוסף הם מארגנים פעילות התואמת לאופי המקום כמו שירה בציבור או משחקי חברה.
  • מרכזי למידה - העמותה מפעילה מספר מרכזי למידה בירושלים, באר שבע ותל אביב, במסגרת פרויקט "עתידים", לתלמידי חטיבות הביניים אשר מגיעים ממשפחות קשות יום ומטרתם לשפר את למידתם להשגה "תעודת בגרות איכותית".

בפרויקט זה כל מתנדב חונך תלמיד כאשר כל מפגש בניהם מתרחש אחת לשבוע במשך שעתיים כל פעם.

  • בית קפה שכונתי לנוער - עמותת "שכן טוב" פועלת בשיתוף עם היחידה לקידום נוער בירושלים. בית הקפה מיועד לנוער בסיכון בגילאי 12-20. צוות המתנדבים קבוע ופועל פעם בשבוע. מטרתם לנהל עם בני הנוער שיחות אישיות, קבוצתית ולעודד את הנוער להשתתף בפרויקטים שונים כגון: ריקודי בטן לנערות, צילום ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.