ערכת פיתוח תוכנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ערכה לפיתוח תוכנה)

ערכת פיתוח תוכנהאנגלית: Software development kit; נקרא בקיצור SDK או devkit) היא סט של כלים לפיתוח תוכנה ולהעשרת יכולות תוכנה. זו נעשית בשירות יישומים עבור פלטפורמה מסוימת, כגון סביבת עבודה, פלטפורמת חומרה, מחשב, קונסולת משחקים, או מערכת הפעלה. במרבית המקרים, המושג - SDK מתייחס לתוספי קוד עבור אפליקציות מובייל.

SDK יכול להיות פשוט כמו ממשק תכנות יישומים (API) בצורה של קבצים מסוימים לשפת תכנות ספציפית או לכלול חומרה מתוחכמת כדי לתקשר עם מערכת משובצת מחשב מסוימת. כלים נפוצים כוללים עזרי איתור באגים ושירותים אחרים המוצגים לעיתים קרובות בסביבת פיתוח משולבת (IDE).‏ SDK כולל לעיתים קרובות קוד לדוגמה והערות טכניות או תיעוד אחר לתמיכה.

SDK עשוי להכיל רישיון שהופך אותו למתאים לבניית תוכנה המפותחת תחת רישיון תואם. לדוגמה, SDK קניינית לרוב לא תתאים לפיתוח תוכנה חופשית, ואילו SDK-GPL המכילה את הרישיון הציבורי הכללי של גנו לא תתאים לפיתוח תוכנה קניינית. לעומת זאת, SDK-LGPL תחת הרישיון הציבורי הכללי המוקטן של גנו בדרך כלל תתאים לפיתוח כזה.

מהנדס תוכנה בדרך כלל מקבל SDK ממפתחי מערכת היעד. לעיתים קרובות ניתן להוריד את ה-SDK ישירות דרך האינטרנט. ערכות רבות ניתנות בחינם על מנת לעודד מפתחים להשתמש במערכת או בשפה מסוימת, באופן שמשמש ככלי שיווק או כחלק ממודל עסקי המבוסס על מידע. לדוגמה, חברה המפתחת ערכת פיתוח תוכנה להוספת יכולות מיקום לאפליקציות, יכולה להציע את הערכה בחינם תמורת אישור מפתח האפליקציה לעשות שימוש במידע הנאסף (מיקום המשתמשים).

לעיתים מפותחת SDK למטרה יותר ספציפית, כגון למערכות או תת-מערכות. לדוגמה, גם מיקרוסופט ואפל יספקו ערכות פיתוח של מנהל התקנים (DDK) לפיתוח מנהל התקן.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]