פארסקייפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פארסקייפ
מארז DVD של העונה השנייה
מארז DVD של העונה השנייה
סוגה מדע בדיוני
יוצרים רוקני ס. אובאנון
שחקנים בן בראודר
קלאודיה בלק
אנטוני סימקו
גיגי אדג'לי
לני טופו
ג'ונתן הארדי
וירג'יניה היי
וויין פייגרם
ארץ מקור אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 88
תוכנית המשך פרסקייפ: מלחמות הפיסקיפר (מיני-סדרה)
הפקה
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור Sci Fi Channel
רשת שידור בישראל yes Y
AXN
Xtra Hot
תקופת שידור מקורית 19 במרץ 199921 במרץ 2003
קישורים חיצוניים
farscape.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פארסקייפאנגלית: Farscape) היא סדרת טלוויזיה מדע בדיונית בהפקה אוסטרלית מבית היוצר של אולפני חברת ג'ים הנסון והולמרק אנטרטיינמנט. הסדרה עוקבת אחר הרפתקאותיו של האסטרונאוט ג'ון קרייטון, אשר נשאב בטעות דרך חור תולעת לאזור מרוחק בגלקסיה.

לאחר 4 עונות בוטלה הסדרה בפתאומיות והעלילה נקטעה בשיאה. בזכות קהילת מעריצים, מיני סדרה בשם "מלחמות הפיסקיפר" שהופקה ב-2004 השלימה את סיפור העלילה.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האסטרונאוט ג'ון קרייטון נשאב על ידי חור תולעת למקום מרוחק בגלקסיה, לאחר שהשתתף בטיסת ניסוי. הוא מגיע בעיצומו של קרב, וחלליתו ניזוקה בידי חללית אחרת שמושמדת. קרייטון נשבה לתוך ספינת חלל, העונה לשם "מויה". על סיפונה נמצאים קא דארגו, דומינר רייג'ל ה-16 וזאן, שלושה אסירים שהשתלטו על "מויה" ואשר נמלטים מכוחותיהם המיליטריסטים של "שומרי השלום" (פיסקיפרס). הספינה מצליחה להימלט מהקרב המתחולל, אולם נרדפת אחר קצינת הפיסקיפרס ארין סון, שנאלצת להתלוות לחבורה לאחר שספינתה ניזוקה אף היא. מתברר כי הטייס שהיה בחללית שהושמדה בידי זו של קרייטון, היה אחיו של קפטן קרייס, קצין "שומר שלום" שנשבע לרדוף אחר קרייטון ולנקום את מות אחיו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטארגייט SG-1: פרק 200[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק ה-200 בעונתה העשירית של סטארגייט SG-1, הוצגה פרודיה על פארסקייפ. בשתי עונותיה האחרונות של הסדרה, הצטרפו לצוות השחקנים בן בראודר וקלאודיה בלק, ובסצנה זו בראודר מגלם את סטארק ובלק מגלמת שוב את דמותה, ארין סון.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הסדרה זכתה בארבעה פרסי סאטורן, כאשר הסדרה נבחרה שלוש שנים ברציפות (בשנים 2000, 2001 ו-2002), ובשנת 2004 זכתה המיני סדרה "מלחמות הפיסקיפר".
  • השחקן בן בראודר (ג'ון קרייטון) זכה בפרס שחקן הטלוויזיה הטוב ביותר בשנת 2002, וב-2005 על השתתפותו במיני סדרה "מלחמות הפיסקיפר".
  • בשנת 2005 זכתה השחקנית קלאודיה בלק (ארין סון) בפרס שחקנית סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר, על השתתפותה במיני סדרה "מלחמות הפיסקיפר".
  • בשנת 2002 היו השחקן אנטוני סימקו (קא דארגו) והשחקנית גיגי אדג'לי (צ'יאנה) מועמדים לפרס שחקני המשנה הטובים ביותר בסדרת טלוויזיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פארסקייפ בוויקישיתוף